چگونه یک برند شخصی بسازیم و چرا باید


مفهوم داشتن یک برند شخصی می تواند ترسناک باشد. به نظر می رسد که فقط افراد مشهور می توانند یکی از آنها را ایجاد کنند، زیرا نام آنها قبلاً شناخته شده است. خوشبختانه، قبل از اینکه بتوانید در برندسازی شخصی برنده شوید، نیازی به کسب شهرت گسترده یا حتی شهرت در صنعت خود ندارید.

یک نام تجاری شخصی بیشتر در مورد هنر ساختن همه چیزهایی است که ایجاد می کنید به طور قابل تشخیصی متعلق به شما هستند: آرم، طرح رنگ، و نام برند، و همچنین عناصر ظریف تر مانند صدای برند و ارزش ها. سوال این است: چگونه می‌توانید همه این عناصر را در شخصیت حرفه‌ای خود بگنجانید؟

 

حتی یک نمایش تک نفره نیز به یک برند نیاز دارد؟

شکی نیست که برندسازی شخصی برای رشد شغلی بسیار مهم است. صادقانه بگویم، افراد زیادی هستند که همگی دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که شما انجام می دهید، و تنها دلیلی که مشتری شما را به جای دیگری استخدام می کند این است که چیزی در مورد شما توجه آنها را جلب کرده است. هر چیزی که در مورد برند شما منحصر به فرد باشد، شما را در دریایی از نتایج جستجو متمایز می کند.

شما احتمالاً آنقدر بهتر از سایر فریلنسرهای با استعداد نیستید

شما ممکن است فکر کنید مهارت های شما شما را متمایز می کند، که تا حدی درست است. اگر کار شما به وضوح یک لیگ جلوتر از نزدیکترین رقابت باشد، نام شما بیشتر پرتاب می شود. با این حال، احتمالاً شما آنقدر بهتر از سایر فریلنسرهای با استعداد در رشته خود نیستید. شما فقط یک چرخش متفاوت در مورد نحوه انجام کار خود دارید – اینکه چگونه واقعاً خود را می فروشید. مهارت ممکن است چیزی باشد که مشتریان شما را خوشحال می کند، اما برندسازی در وهله اول نحوه یافتن شماست.

اگر به‌تازگی به‌عنوان یک فریلنسر شروع به کار کرده‌اید، این امر به‌ویژه مهم است. شما می خواهید هر چه زودتر تصویری ثابت از خود ارائه دهید. اگر مدتی است که به شغل آزاد مشغول بوده اید، بدون اینکه زیاد فکر کنید که برند شما چیست، برای تبدیل کردن آنچه قبلا انجام داده اید به یک تصویر منسجم نیاز خواهید داشت. خبر خوب این است که شما در حال حاضر پروژه های تمام شده ای برای کار با آنها دارید، بنابراین یافتن این موضوعات مشترک چندان دشوار نخواهد بود.

با ایجاد نام تجاری خود اکنون، با نیز آشنا خواهید شد. مهارت های مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار. به هر حال، شما یک شرکت تک نفره هستید.

 

این چیزی فراتر از تصویر نمایه رسانه های اجتماعی شما است

برند شخصی شما باید همه جنبه های کسب و کار شما را شامل شود. همراه با بصری ترین عناصر شما، این شامل مواردی است که احتمالاً هیچ کس دیگری نمی بیند – مانند نحوه برنامه ریزی زمان خود یا پاسخ به ایمیل های خصوصی.

شناسه ها

برندسازی با چگونه نام خود را می گذارید. آیا چیزی که کسب و کارتان می نامید خاطره انگیز است؟ اگر نام شما در بازار شما بسیار غیرعادی است، این به تنهایی ممکن است برای یادآوری شما کافی باشد. با این حال، اغلب به چیز دیگری در نام کسب و کار خود نیاز دارید که فوراً شما را متمایز کند (مثلاً «عکاس حیوانات خانگی» یا «نویسنده فنی»). قبل از شروع به تنظیم URL وب سایت و نام شبکه های اجتماعی خود برای مطابقت با نام تجاری جدید خود، مطمئن شوید که هیچ کس دیگری با نام مشابه از شناسه هایی که انتخاب کرده اید استفاده نمی کند.

یک شعار یا شعار همراهی خوبی برای نام تجاری شماست. این اساساً مجموعه مهارت های تخصصی شما است که در هشت کلمه یا کمتر خلاصه شده است. ممکن است ابتدا بیوگرافی کامل خود را بنویسید، آن را برای بیو توییتر، و سپس آن را به برچسب خود برش دهید. (ممکن است آنقدر شعار خوبی داشته باشید که در نهایت بیو شما در توییتر باشد، اما همچنان باید چندین نسخه از هر قالب را بنویسید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را دارد.)

بیوگرافی کامل شما در صفحه “درباره” وب سایت شما خواهد بود. یک نمونه متوسط، ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه، برای فیسبوک و لینکدین بهترین است. نسخه توییتر بقیه پروفایل های اجتماعی شما را پوشش می دهد، در حالی که شعار شما در قسمت های توضیحات یک خطی قرار می گیرد. یک جلسه طوفان فکری خوب با دوستان یا همکاران خود راهی سرگرم کننده برای جمع آوری ایده ها برای بیوگرافی شما است.

شخصیت

وقتی تصویر کسب‌وکاری که ایجاد می‌کنید شبیه‌سازی شده‌ای از آنچه در زندگی واقعی هستید است، آسان‌تر sتaی consistent

هنگامی که با دوستان خود صحبت می کنید، نظرات آنها را در مورد بخش هایی از شخصیت خود که شما را از سایر افرادی که می شناسند متمایز می کند، دریافت کنید. با ارائه شخصیتی که منعکس کننده شخصیت شماست. وقتی تصویر کسب‌وکاری که ایجاد می‌کنید شبیه‌سازی شده‌ای از آنچه در زندگی واقعی هستید، باشد، سازگار بمانید.

ثبات پاداش‌های خاص خود را به همراه دارد. کسانی که رشد برند شما را همراه با شما تماشا می کنند، احساس آشنایی و اعتماد به شما خواهند داشت. کمتر برای فریلنسرهایی که برندشان آنقدر جلا داده شده است که هیچ کس نمی تواند بگوید داخل آن چیست. به‌علاوه، وقتی مشتریان شما شخصاً با شما ملاقات می‌کنند، هیچ شکی در ذهن آنها وجود نخواهد داشت که چهره به چهره شما به همان اندازه واقعی است که تصویر برند شما بیان می‌کند.

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از این امر است. عکس نمایه شما اولین چیزی است که جستجوگران متوجه می شوند، بنابراین همه حساب های شما باید از یک آواتار استفاده کنند. اگر لوگو ندارید، این باید تصویر واضحی از صورت شما باشد – البته با نام تجاری شما (اگر با نام واقعی شما متفاوت باشد). ثبات نمایه به مشتریان بالقوه اطمینان می دهد که فرد مناسب را پیدا کرده اند.

از طریق به‌روزرسانی‌های اجتماعی خود، می‌توانید با پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) و باورهای شما در مورد صنعت شما. جدا از وبلاگ، رسانه های اجتماعی یکی از بهترین مکان ها برای نمایش نام تجاری شما هستند. صدا. اشکالی ندارد اگر صدای شما در اینترنت کمی متفاوت از حضور شخصی شما باشد. هرکس این کار را می کند. به جای اینکه دقیقاً در هر وضعیتی که پست می‌کنید سعی کنید حرف‌های احمقانه خود را تکرار کنید، فقط به گونه‌ای صحبت کنید که متناسب با زمینه کار و مخاطب شما باشد. چرخش عبارات و دیدگاه‌های شخصی که بدون تردید متعلق به شما هستند، زمانی بهترین نتیجه را خواهند گرفت که از کاف خارج شوند.

هویت بصری

لوگوی شما اساس هویت بصری شماست. این می تواند تفسیری ظریف و مینیمالیستی از ابزارهای تجارت شما، تصویر کارتونی شما، یا به سادگی فونت و سایه ای باشد که با آن نام خود را نمایش می دهید. اگر شما یک طراح لوگو آزاد هستید، ممکن است این کار برای شما نسبتاً آسان باشد! در غیر این صورت، ایده خوبی است که با یکی در مورد نحوه ایجاد لوگویی که لحن بقیه برندسازی بصری شما را تعیین می کند، مشورت کنید.

هنگامی که لوگوی شما حساسیت طراحی را ایجاد کرد ، وب سایت و مواد بازاریابی شما باید همین کار را انجام دهند. در تجربه من، این یکی از سرگرم کننده ترین بخش های برندسازی است – انتخاب تایپوگرافی امضا، طرح رنگ و عناصر طراحی همراه. نشانه های بصری که انتخاب می کنید همتای قابل مشاهده صدای برند شما هستند. چه در درجه اول معمولی، پرشور، مناسب یا آوانگارد باشید، با یک نگاه به برندتان مشخص خواهد شد.

 

فقط یک برند hداشته نباشید… برند خود باشید

از آنجایی که شما یک فریلنسر هستید، نقاط قوت و ضعفی که شخصاً تجربه می کنید نیز نقاط قوت و ضعف برند شما خواهد بود. برای مثال، اگر همیشه در زندگی واقعی دیر می‌گذرید، نمی‌توانید تصویر برند موفقی را بر اساس وقت‌شناسی بسازید. عادات واقعی شما وارد کار شما می شود و مشتریان را ناامید می کند.

به‌جای اینکه آرزومندانه فکر کنید، ویژگی‌های خوبی را که در حال حاضر دارید بپذیرید و آن‌ها را در برند تجاری خود برجسته کنید. کلاس چشم انداز، بیانیه ماموریت، و جوهره برند همگی باید از شخصیت شما نشأت بگیرند. این همچنین بازاریابی شما را با ایجاد احساس بیشتر در آن بهبود می بخشد معتبر.

 

تصویر ویژه، تصویر نام تجاری از طریق Shutterstock.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *