پس از سالها سبکهای مسطح، مادی و کاملاً مینیمال، شیب دوباره بازگشته است. به هر کجا که نگاه می کنید، طراحان از محو شدن رنگ ها برای افزایش علاقه بصری، ایجاد تعامل کاربر و طراحی چیزی که ارزش دیدن را دارد استفاده می کنند.
اگر طرفدار گرادیان نیستید، شاید وقت آن رسیده که در موضع خود در مورد این موضوع تجدید نظر کنید. برای کمک به متقاعد کردن شما، ۱۰ دلیل برای دوست داشتن و استفاده از گرادیان در پروژه های طراحی وب سایت شما در سال جاری داریم.
1. پس زمینه ایجاد علاقه
گرادیان علاقه بصری ایجاد می کند و به حرکت کاربران در طرح کمک می کند. چشم در یک ناحیه از رنگ قرار می گیرد و تغییر بین رنگ ها و نواحی روشن و تاریک به تغییر فوکوس در سراسر صفحه کمک می کند.
گرادیان ها می توانند یک ابزار طراحی بسیار مفید و جذاب باشند و به بسیاری از پروژه ها جرقه و جذابیت اضافه کنند. در حالی که راههای زیادی برای استفاده از گرادینتها وجود دارد، یکی از محبوبترین گزینهها به عنوان عنصر پسزمینه با تصاویر، متن و سایر عناصر لایهبندی شده در بالای آن است.
مثال زیر دقیقاً از این تکنیک استفاده می کند. گرادیان محل استراحت چشم را با رنگهای ملایم فراهم میکند که به تمرکز بیشتر از بالای صفحه به گوشه پایین، جایی که جهت «بیشتر را کشف کنید» کمک میکند.
گرادیان از طریق بقیه صفحه، در زیر پیمایش حرکت می کند، به طوری که کاربر همیشه به یاد می آورد که کجا هستند. همچنین یک ناحیه از نوع هاله ای ارائه می کند که پیمایش اصلی را برجسته می کند.

3. پوششها میتوانند یک تصویر ملایم را ادویه کنند
پوشش رنگی میتواند جذابیت بیشتری به تصویری که کمی ملایم است اضافه کند. همپوشانی گرادیان راهحلی برای وضوح کم یا ترکیب ضعیف تصویر نیست، اما میتواند صحنه سادهتری را به نمایش بگذارد.
پوششهای گرادیان میتوانند به ایجاد برند و همچنین صدا، لحن و شخصیت وبسایت کمک کنند. رنگهای روشن چیزی کاملاً متفاوت از گزینههای بیصدا میگویند.
در حالی که این تکنیک می تواند بسیار منظم به نظر برسد، مانند نمونه نمونه کارها در زیر، در حال استفاده از آن است. مطمئن شوید که کاری کمی متفاوت با یک تصویر کامل، روکش گرادیان انجام دهید تا طراحی خود را متمایز کند. مثال زیر این کار را با محو کردن کامل تصویر انجام می دهد به طوری که پایین گرادیان یک نوار رنگی ثابت در پایین صفحه ایجاد می کند.

5. چیزی به یاد ماندنی ایجاد کنید
در حالی که گرادیان ها محبوب تر می شوند، این واقعیت که هر ترکیب رنگی تا حدودی متفاوت است آنها را برای کاربران به یاد ماندنی می کند. یک ترکیب رنگ قاتل می تواند به کاربر کمک کند تا نام تجاری یا پیام شما را به خاطر بسپارد.
گرادیان ها را با هدف کمک به ایجاد آن ارتباط طراحی کنید. چیزی که در مورد یک گرادیان خوب جالب است این است که تقریباً به یک رنگ تبدیل می شود. اگر شیب عالی برای کار دارید، از آن مانند هر رنگ دیگری در پالت برند خود استفاده کنید تا یک ارتباط بصری برقرار کنید. (یا از چندین گرادیان به عنوان پالت رنگ استفاده کنید.)

6. بر رنگ های برند
تاکید کنید
اگر رنگهای مارکی دارید که میتوانند جفت شوند، از گرادیان استفاده کنید. برای مارکهای جدید یا وبسایتهایی که سعی در تثبیت خود دارند، این میتواند راه خوبی برای ایجاد برند و ارتباط با کاربران باشد.
به این فکر کنید که چگونه میتوان یک سبک گرادیان را در چندین کاربرد – در وبسایت، برای پیامرسانی در رسانههای اجتماعی در کمپینهای چاپی یا تبلیغاتی گنجاند. مشاهده استفاده یکسان از رنگهای مشابه در یک گرادیان، کاربران را درگیر میکند، که به نوبه خود آن رنگها را با شما مرتبط میکنند.
مثال زیر، Community Sector Banking، دقیقاً این کار را انجام می دهد. انتخابهای رنگی جالب هستند و گرادیان – روی عکس و نوار پیمایش پایین – پالت رنگ و ارتباط آن با نام تجاری را تقویت میکند.

7. ایجاد (یا تولید) آسان است
افزودن یک گرادینت به یک تصویر یا ایجاد آن از ابتدا میتواند به سادگی انتخاب دو یا سه رنگ و سپس انتخاب شکلی برای گرادیان و جایی که رنگها باید شروع، توقف و همپوشانی داشته باشند، باشد.
گرادیان ها از نظر شکل جهت دار هستند، از چپ به راست یا بالا یا پایین. یا شعاعی، که در آن تغییرات رنگ از یک نقطه به شکل دایره ای سرچشمه می گیرد. یک طرح می تواند شامل یک یا چند سبک شیب باشد.
انتخاب رنگ ها برای گرادیان ممکن است سخت ترین مرحله باشد. استفاده از رنگ هایی که در نزدیکی چرخ رنگ قرار دارند، مکمل ترین و طبیعی ترین شیب ها را به همراه خواهد داشت. اما همیشه این چیزی نیست که باید با آن کار کنید. در این صورت، میخواهید با رنگها بازی کنید تا در فضایی که انتخابهای رنگ اصلیتان با هم تلفیق میشوند، رنگ بدی نداشته باشید.
نیاز به ایجاد شیب دارید و به مهارت های خود اعتماد ندارید؟ یکی از این ابزارها را امتحان کنید:
- WebGradients: مجموعه رایگان از 180+ نمونه گرادیان از پیش ساخته شده در CSS، PNG، Sketch و Photoshop .
- دکمههای گرادیان: CSS برای دکمههای گرادیان با حالتهای شناور متحرک
- مولد موج گرادیان: قلم برای ایجاد یک موج گرادیان سرد با استفاده از رنگ های خود و شروع و توقف.

8. رنگ محو احساس طبیعی است
اگرچه ممکن است این اولین فکر شما نباشد، شیب ها اغلب رنگ ها و ترکیباتی دارند که طبیعی به نظر می رسد. در مورد آن فکر کنید، همه چیز در طبیعت یک سایه یکپارچه از سبز نیست.
به این دلیل، گرادیان ها یک انتخاب طبیعی هستند، به ویژه هنگامی که رنگ هایی را ترکیب می کنید که در واقع در دنیای طبیعی به یکدیگر محو می شوند.
تصویر زیر یک مثال بسیار واضح با آسمانی است که از روز (نارنجی) به شب (آبی) محو می شود.

9. وقتی تصویری غالب ندارید، هنر ایجاد کنید
یک گرادیان خوب میتواند جذابیت بصری و نمایش بصری ایجاد کند، وقتی که چیز زیادی برای کار کردن ندارید. استفاده از رنگ روشن، مانند مثال زیر، یا رنگ های برند می تواند به حضور وب سایت شما کمک کند.
تغییرات رنگ به قدری جالب هستند که اغلب می توانند به عنوان یک عنصر طراحی به تنهایی باقی بمانند. به نحوه استفاده خود فکر کنید و رنگ ها را طوری انتخاب کنید که کشش عاطفی مناسبی را برای کاربران ایجاد کنند و به آنها کمک کنند تا احساسات مناسب را برای ارتباط با محتوا پیدا کنند.
حتی یک گرادیان ظریف میتواند تا حد زیادی به تنظیم لحن یک طراحی کمک کند.

10. گرادیان ها در روند هستند
گرادیانها عنصری آسان و بسیار قابل استفاده هستند که میتوان آنها را بدون احساس طاقتفرسا برای لمس چیزی مد روز اضافه کرد. با روشهای بسیار زیادی برای استفاده از گرادیان، بسیار منطقی است که این راهحل اصلی شما باشد.
و در حالی که گرادیان ها گهگاهی از بین می روند، به دلیل جذابیت تقریباً جهانی، تمایل دارند نسبتاً سریع برگردند.

بدون دیدگاه