10 نکته برای استفاده از Bullet Journal برای تقویت خلاقیت


شما برخی از ژورنال های زیبای گلوله را در پینترست دیده اید، و این روند چیزی بیش از تمرین خلاقیت دارد. استفاده از ژورنال گلوله می تواند شما را به یک استاد جهان وب سایت تبدیل کند. و همه چیز با یک قلم و کاغذ شروع می شود.

برای کسانی که آشنایی ندارند، bullet journal یک دفترچه یادداشت (از هر نوعی) است که از آن برای ایجاد فهرست، تقویم و یادداشت های طوفان فکری در یک مکان استفاده می کنید. اساساً یک ژورنال گلوله یک برنامه ریز/کتاب طراحی سفارشی است که به شما کمک می کند یادداشت ها، افکار و الهام بگیرید. ژورنال های باحال یکی از داغ ترین عناصر در رسانه های اجتماعی هستند. اما این ابزار آنالوگ بیش از یک ترفند است، واقعا می تواند به شما در تقویت خلاقیت و برنامه ریزی پروژه های طراحی وب سایت کمک کند.

 

1. موارد کارهای انجام شده را ردیابی کنید

متداول ترین استفاده از ژورنال گلوله به عنوان لیست کارهایی است که باید انجام دهید. از ژورنال برای ردیابی پیشرفت کارهای کار یا پروژه و حتی کارهای زندگی استفاده کنید.

هر فردی مجله خود را به گونه‌ای متفاوت سازماندهی می‌کند، اما بسیاری از ژورنال‌های گلوله دارای یک “کلید” برای یادداشت پیشرفت کارهای انجام شده هستند. این کمی سرگرم‌کننده‌تر و حواس‌پرت‌تر از زدن یک ضربه خطی است.

journal1

 

2. یک جدول زمانی پروژه ایجاد کنید

خط زمانی پروژه در واقع فقط یک لیست غول پیکر است. از یک ژورنال گلوله برای ایجاد نقاط عطف و ایجاد یک مدیر وظیفه استفاده کنید که می‌خواهید با آن درگیر شوید.

مثال سال بر حسب پیکسل در زیر قابل توجه است زیرا با یک بوم تقریباً خالی شروع می شود و به کاربر در هنگام پر کردن عناصر پاداش می دهد. ژورنال گلوله در این راه مفید است زیرا شما را تشویق به حرکت می کند.

 

3. یادداشت برداری از جلسات

یک ژورنال گلوله در واقع می تواند به شما در صرفه جویی در زمان کمک کند – حتی اگر کار عاشقانه به نظر برسد. برای همه چیز یک دفترچه همراه داشته باشید. صفحات را می توان با عناصر مختلف مانند فهرست ها، ایده ها و یادداشت ها ترکیب و مطابقت داد.

با قرار دادن همه چیز در یک مکان، تقریباً در قالب زمانی، پیدا کردن و بازگشت به ایده‌ها و یادداشت‌ها در یک لحظه آسان خواهد بود.

journal2

 

4. طرح روزانه/یادآوری Doodle

هیچ چیز مانند گذاشتن قلم روی کاغذ برای کمک به ایجاد الهام کمی برای تقریباً هر نوع پروژه ای وجود ندارد. صرف چند دقیقه در روز برای طراحی یا ابله می‌تواند به شما کمک کند تا احساس خلاقیت داشته باشید، حتی زمانی که فرسودگی شغلی شما را فرا می‌گیرد.

آن را بخشی از برنامه کاری روزانه خود قرار دهید تا از نظر طراحی شاداب تر بمانید و در پروژه ها احساس شادابی کنید. (و به عنوان یک امتیاز اضافی، هرگز نمی دانید چه زمانی برخی از آن طرح ها یا ابله های بی فکر ممکن است به چیزی قابل استفاده تبدیل شوند.)

journal3

 

5. یک تابلوی خلق و خو بسازید

فقط به این دلیل که “ژورنال” نامیده می شود به این معنی نیست که باید همه چیز را بنویسید.

از یک مجله گلوله برای جمع آوری عناصر طراحی و حتی ایجاد یک تابلوی خلق و خو برای پروژه ها استفاده کنید. اضافه کردن تقسیم از مکان های دیگر. اضافه کردن یادداشت‌های چسبنده یا چسباندن در عکس‌ها برای الهام گرفتن، کاملاً اشکالی ندارد.

journal4

 

6. ذخیره ایده ها برای بعد

بهترین چیز در مورد مجله گلوله این است که همه ایده های شما در یک مکان هستند. می توانید یک مسیر خلاقانه را شروع کنید و روز به روز ایده خود را گسترش دهید. می توانید ببینید که چگونه یک فکر خلاق در طول زمان تکامل یافته و شکل گرفته است.

و شما ایده های اصلی را دارید که هر زمان که بخواهید به آنها بازگردید. این یک تغییر بزرگ از ترسیم چیزی در illustrator، ایجاد تغییرات و ذخیره بدون حفظ تکرارهای قدیمی تر مفهوم است.

مفهوم مجله به شما کمک می‌کند فرآیند طراحی و تکامل را در طول زمان ببینید. (شما ممکن است به عقب برگردید و از جایی که شروع کرده اید دوست داشته باشید، یا تعجب کنید که در دنیا به چه چیزی فکر می کردید.)

journal5

 

7. با Lettering

آزمایش کنید

برای بسیاری از طراحان، اجازه دادن به دست و تایپوگرافی چیزی است که ما فقط از دور به آن نگاه می کنیم. ماهیچه های خود را با کشیدن حروف در سبک های مختلف بکشید – این همان چیزی است که نوشتن در مورد آن است.

لازم نیست خوشنویس باشید، اما چیز خاصی در احساس ترسیم حروف وجود دارد که توضیح آن سخت است مگر اینکه آن را امتحان کنید. ممکن است هرگز این سبک‌های حروف را به دیگران نشان ندهید، اما می‌تواند به شما کمک کند درباره خطوط و منحنی‌ها و نحوه ترکیب کلمات از دیدگاه بصری فکر کنید.

journal6

 

8. ایجاد اهداف

یکی از متداول‌ترین و پین‌شده‌ترین مفاهیم الهام‌بخش صفحه مجله گلوله برای تنظیم و پیگیری اهداف است.

چه شخصی و چه حرفه ای (یا ترکیبی از هر دو)، یک ژورنال گلوله می تواند به شما کمک کند آنچه را که امروز، این ماه، امسال یا حتی درازمدت می خواهید انجام دهید. یک نقشه بصری ایجاد کنید که نشان می دهد اهداف شما چیست و چگونه می توانید به سمت آنها کار کنید.

تعیین اهداف در ژورنال گلوله دو مزیت دارد:
شما در واقع آنچه را که می خواهید انجام دهید یادداشت کرده اید. این می‌تواند یک هدف را واقعی‌تر به نظر برساند.
با قرار دادن هدف در مجله‌ای که به طور منظم با آن در تعامل هستید، هدف و یادآوری چیزی را که برای آن تلاش می‌کنید مشاهده خواهید کرد. (این باعث می شود این گزینه عالی برای اهداف بزرگی باشد که الهام بخش شما هستند.)

 

9. سازمان تمرین

از یک ژورنال گلوله برای سازماندهی استفاده کنید. سعی کنید از یک نوت بوک با خطوط شبکه برای تمرین استفاده از شبکه و ایجاد doodle در مجموعه ای از محدودیت ها استفاده کنید.

طراحی هر چیزی در یک مجموعه بر روی محدودیت ها یک عمل ارزشمند است. این می تواند به شما کمک کند تا به یک طراح بهتر تبدیل شوید زیرا خلاقیت را در مجموعه ای از مرزها تمرین می کنید. این چیزی است که در اکثر پروژه‌ها اعمال می‌شود، از ایجاد یک لوگو به شکلی خاص یا برنامه‌ریزی برای یک رفتار بصری که باید بالای صفحه وب قرار گیرد.

journal7

 

10. برای زمانبندی سیالات

استفاده کنید

در حالی که می‌توانید از قالب سنتی‌تری برای ژورنال گلوله استفاده کنید، اکثر مردم یک دفترچه یادداشت با صفحات خالی (به جای سبک‌های برنامه‌ریز با تاریخ) انتخاب می‌کنند. این به شما امکان می دهد لیست های پروژه ای را ایجاد کنید که روان تر هستند.

کارها مهلت خاصی با این قالب ندارند. شما می توانید لیستی از کارهایی که باید انجام دهید ایجاد کنید و فقط برای موارد ضروری ضرب الاجل اضافه کنید. این امکان سیالیت بیشتری را فراهم می کند، که اغلب خلاقیت را تسهیل می کند، زیرا وقتی الهام گرفته می شود، وظایف را می توان انجام داد.

برای اینکه ژورنال شما به شکلی قابل استفاده سازماندهی شود، توصیه می شود تاریخ ها را به صفحات اضافه کنید تا برخی پیشرفت ها را پیگیری کنید. (من به تاریخ شروع یک صفحه مجله جدید در گوشه بالا به عنوان نقطه مرجع توجه می کنم.)

journal8

 

نتیجه گیری

این چیزی است که با پر شدن صفحات مجله گلوله شما اتفاق می افتد: می توانید پیشرفت پروژه را مشاهده کنید و همچنین یک کتاب کوچک هنری دارید. طرح‌ها، ابله‌ها و ایده‌ها منبع الهام مشترکی هستند که صفحات را ورق می‌زنید.

بنابراین ژورنال bullet یک خروجی خلاقیت فوری فراهم می کند و به تحریک افکار خلاق بلندمدت کمک می کند. بنابراین یک دفترچه یادداشت و چند خودکار یا مداد رنگی پیدا کنید و شروع به ژورنال نویسی کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *