20 طراحی بسته تاثیرگذار که به ما در مورد UX موثر می آموزد


من همیشه این شیفتگی دیوانه وار به طراحی بسته بندی را داشتم. فقط چیزی در مورد دریافت یک محصول فیزیکی و بررسی اینکه در چه چیزی ارائه شده و چگونه ارائه می شود وجود دارد. داخل جعبه هست؟ برچسب چه رنگی است؟ آیا هر نوع چاشنی در آن وجود دارد؟ چه موادی استفاده می شود؟ چه احساسی به من می دهد؟

بسته بندی مهم است زیرا مانند تجربه کاربری یا تجربه کاربری یک محصول فیزیکی است. نحوه تعامل ما با آن محصول را تعیین می‌کند و به ما امکان می‌دهد ارزیابی‌های آگاهانه‌ای از آن انجام دهیم. اگر شرکتی زمان و تلاش خود را برای بسته بندی خود صرف نکند، ممکن است چیزی را دریافت کنم که احساس می کنم ارزان است و ممکن است بر روی محصول منعکس شود. بنابراین، من تجربه ضعیف تری دارم و از محصول هیجان زده نیستم. همه اینها به تجربه برند و تصورات ما مربوط می شود.

به همین دلیل، طراحان باید به نحوه بسته بندی اقلام توجه کنند. ما باید در نظر داشته باشیم که چه کسی محصول را خریداری می کند، محصول برای چه چیزی است و قرار است چه چیزی را نشان دهد. اقلام لوکس به این شکل به نظر می رسند و احساس می کنند — در بسته بندی های ارزان قیمت نیستند.

 

کمان و تیر (پروژه دانشجویی)

کمان و پیکان فروشگاهی است که جواهرات دست ساز تولید می کند. بسته بندی این برند نشان دهنده این است که شما تکه های چوب و فونت های دست نویس روی کیف و جعبه جواهرات آنها دارید. این یک ایده بسیار ساده است که بسیار منطقی است و در این فرآیند عالی به نظر می رسد.

bowandarrow

 

مکعب مغز

مکعب مغز مکعب روبیک روی استروئیدها است. به جای تلاش برای تطبیق رنگ های مختلف، باید مطمئن شوید که شیارهای مغز کاملاً مطابقت دارند. من هرگز روبیک را حل نکردم، بنابراین فقط می توانم تصور کنم که این یکی چقدر سخت است. اما همچنین مهم است که این بسته بندی چقدر جذاب است؟ این در یک شیشه شفاف می آید و شما را به یاد دانشمند دیوانه ای می اندازد که اعضای بدن را در زیرزمین خود نگه می دارد!

braincube

 

تی شرت کارت سوزی

بدون ترازو، فکر می‌کنید این فقط یک دسته از کارت‌های شیک است. اما تخیل این طراحان عالی است! آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که «کارت» را در بسته‌بندی خود نگه دارند تا نه تنها برچسب را شبیه یک کارت بازی کنند، بلکه یک جعبه پوشاک شبیه یک عرشه کارت ایجاد کنند.

burncard

 

روغن زیتون Callegari

اگر این مورد را در فروشگاهی در کنار روغن‌های زیتون دیگر دیدید، احتمالاً فکر می‌کنید که کارگری با گذاشتن شراب یا خودکار یا حتی عطر در کنار بطری‌های روغن مرتکب اشتباه فاحشی شده است. Calligari تصمیم گرفته است در طراحی بسته بندی روغن زیتون خود جسورانه عمل کند. آنها می خواهند که شما در مورد روغن زیتون احساس متفاوتی داشته باشید و از آن متفاوت از آنچه بیشتر استفاده می کنید استفاده کنید. سرآشپزها اکنون می توانند غذاهای خود را امضا کنند در حالی که مردم می توانند روغن معطر را روی سالاد خود اسپری کنند.

callegari

 

Conto Figueira

فقط چیزی در مورد لباس مردانه و چوب وجود دارد که همیشه برای من جذاب است. سطحی از تجمل و تجربه ای را اضافه می کند که برای اکثر برندها رایج نیست. بعلاوه، چوب قابل استفاده مجدد است و جدا شدن از آن سخت است، بنابراین مصرف کنندگان همیشه نام تجاری شما را به خاطر می آورند و می بینند.

conto

evilspirits

 

Halycon

من واقعاً دوست دارم که چگونه طراحی بسته‌بندی و نام تجاری Halycon در سرتاسر هر قطعه سازگار است، بدون اینکه زائد باشد و درخشندگی خود را از دست بدهد. این یک مسیر واقعا جسورانه برای مکانی مانند Halycon است.

halcyon

 

اینجا و یون

چه کسی برچسب شراب را دوست ندارد؟ آنها به جای اینکه شراب خود را با نام کامل خود برند کنند، آمپرسند بسیار ساده را انتخاب کرده اند و آن را برای هر طعم مختلف بسیار زیبا کرده اند. هر کدام برای آن دسته از دوستداران شراب که ذائقه هنر را نیز دارند بسیار خلاق و عالی است.

hither

 

لو ویرول

برچسب‌های شراب در مورد بسته‌بندی محبوب هستند. شما همیشه می خواهید بدانید که چقدر می توانید در کنار ایده سنتی بطری های شراب متفاوت باشید. چیزی که در مورد این بسته بندی دوست دارم محتوای گرافیکی خالص آن است. معمولاً همیشه نوعی احساس دست ساز در برچسب های شراب وجود دارد، اما من دوست دارم این برچسب رنگ های روشن و اشکال هندسی دارد.

lovirol

 

شلوار جین برند خوش شانس

وقتی نام تجاری شما تصمیم می گیرد وارد صنعت جدیدی شود، چگونه برند خود را ثابت نگه می دارید؟ برند پوشاک Lucky Brand Jeans تصمیم گرفته است که بدون از دست دادن ارتباط با آنچه که بهترین است، لوازم جانبی برای دنیای فناوری بسازد. بنابراین، آنها تصمیم گرفتند با شلوار جین خود بسته بندی ایجاد کنند. خیلی ساده و کامل است!

luckybrand

 

لا میچواکانا

La Michoacana یک پالتریا سنتی مکزیکی است. در تحقیقات سریع خود متوجه شدم که یک یخ پاپ لاتین کوچک است که از میوه های مختلف ساخته شده است. من را به این باور می رساند که La Michoacana نه تنها آن چیزها را درست می کند، بلکه برند خود را نیز به نوشیدنی ها و سایر تنقلات خوشمزه برای مردم گسترش می دهد. این نام تجاری خوشمزه به نظر می رسد، و حتی با کمک چند برچسب رنگارنگ، چیزی جالب و به اندازه کافی ساده برای به خاطر سپردن ایجاد کرده اند.

Michoacana

 

صحبت شیر

Milk Talk صابون های مرطوب کننده بدن ایجاد می کند که بویی شبیه موز، توت فرنگی یا سیب دارند. این رایحه ها در رنگ آمیزی تکرار می شوند و اسفنج های سرگرم کننده در بالای بسته بندی قرار می گیرند. همچنین، بطری ها از یک ماده واقعا صاف ساخته شده اند که همچنان حس صابون مرطوب کننده را بازتاب می دهد. این یک نمونه عالی از بسته بندی است که پیام برند دارد و همچنان به روش های مختلف ارسال می کند.

milktalk

 

یک درصد

با نگاه کردن به جعبه، احتمالاً نمی‌دانید این محصول چیست. با این حال، به اندازه کافی برای شما جذاب است که بخواهید آن را بردارید و آن را بررسی کنید. این جعبه کفش بسیار پیچیده و با کیفیت است تا به آنها کمک کند تا برای مخاطبان هدف خود اظهارنظر کنند. بازنگری در مورد بسته بندی مانند جعبه کفش سخت است، اما یک درصد واقعاً آن را به سطح بعدی رساند تا نشان دهد که آنها چه چیزی را نشان می دهند.

onepercent

 

 

کیک آناناس شمش طلا سفری لذت‌بخش

یک کیک در این جعبه وجود دارد، بنابراین به طور خودکار علاقه من را جلب می کند. اما به طور جدی، به یک جعبه کیک فکر کنید و به این فکر کنید که چگونه Relishing Travel این ایده را کاملاً برای مطابقت با نام تجاری خود دوباره تصویر کرد. آنها بسته بندی ایجاد کرده اند که سطح علاقه بالاتری از محصول واقعی ایجاد می کند. من این را می خرم فقط برای اینکه فرصتی برای باز کردن بسته بندی داشته باشم و آنچه داخل آن است داشته باشم. این طراحی عالی است.

pineapple

 

رومرو و پل

در بالا، یک درصد به ما نشان داد که چگونه می‌توانیم جعبه کفش را کاملاً دوباره تصور کنیم. رومر و پل تصمیم می گیرند جعبه کفش خوب است، اما به ما نشان می دهند که چگونه آن را به یک تجربه مجلل تبدیل کنیم. این لوفرهای فوق‌العاده با کیفیت بالا در ایجاد شخصیت‌ها و تنظیمات برای مصرف‌کنندگان نقش دارند و به شما این احساس را می‌دهند که رومرو و پل دوستان صمیمی هستند.

romero

 

ترافیک

ترافیک برند دیگری است که از استفاده های سنتی کلمه “ترافیک” برای بازی کردن استفاده می کند. حس وینتیج سنگین و در عین حال کلاسیکی دارد که به نظر می‌رسد نسبت به خوردن همبرگرهای پیچیده شده در کاغذ نازک کمی زیباتر احساس می‌کنید.

Trafiq

 

قهوه Velocita

کسب و کار یعنی ریسک کردن و جسور بودن در تصمیماتی که می گیرید. هر چند وقت یک‌بار می‌بینید که قهوه‌سازها بسته‌بندی‌هایی ایجاد می‌کنند که به‌نظر می‌رسد درست از هواپیما خارج شده‌اند؟ Velocita این بسته بندی را عمداً ایجاد کرد تا به مصرف کنندگان بفهماند قهوه آنها بسیار تازه است، مثل این است که آن را به تازگی از ریو دریافت کرده اند. من این را دوست دارم زیرا، دوباره، جسور و متفاوت است و مطمئناً در بین مارک های دیگر متمایز است.

velocita

 

ویتالی (پروژه دانشجویی)

این برند بر ارائه غلات بدون گلوتن به جامعه بدون گلوتن تمرکز دارد. آنها می خواستند بسته بندی هایی ایجاد کنند که برای آن بخش جذاب باشد و همچنین یک وعده غلات برای آنها ارائه کردند. من رویکرد هنری و طبیعی به این بسته بندی را دوست دارم زیرا منطقی است.

vitality

 

جعبه نسخه محدود Vogue

معمولاً هنگام برخورد با کتاب ها یا مجلات احساس تجمل نمی کنید. وقتی مجلات مجلات ویژه و محدودی را منتشر می کنند، شما فقط فرض می کنید که تعداد آن ها بیشتر خواهد بود. Vogue با ایجاد بسته بندی مجلل و ظریف برای مجله نسخه محدود خود که همراه با یک کیف نیز به عنوان هدیه برای گیرندگان عرضه می شد، ذهن ما را کاملاً منفجر کرد. یادداشت دست نویس نیز یکی دیگر از لمس های بسیار دوست داشتنی است.

vogue

 

ویندوز 8

من هرگز فکر نمی‌کنم، اما به نظر می‌رسد که ویندوز 8 سعی کرده چیزی را با برند و طراحی‌های خود در این احیای جدید ویندوز ثابت کند. جایی که ما خوش شانس بودیم که اسکرین شات ها و چیزهای زشت را روی بسته بندی نرم افزار ببینیم، به نظر می رسد ویندوز تصمیم گرفته است کارت های خود را در بخش طراحی نشان دهد. جعبه های بسیار جالب و زیبایی از ویندوز وجود دارد.

windows8

 

کانیه وست – هنر آلبوم Yeezus

اگر با فرهنگ هیپ هاپ آشنا هستید، با کانیه وست آشنا هستید. حتی اگر اینطور نیستید، احتمالاً با آقای وست آشنا هستید. در هر صورت، او مثل همیشه تمایل دارد که صحبت های زیادی در مورد جلد آلبومش ایجاد کند. برخی ممنوع و سانسور می شوند، برخی دیگر به عنوان شگفت انگیز و زیبا تحسین می شوند. با وجود جنجال های فراوان در مورد آلبوم کانیه، از عنوان تا جلد، این بسته بندی سی دی بسیار ساده برای آلبوم بعدی او احتمالاً می تواند باشد. چیزی بسیار قدرتمند در این همه سادگی وجود دارد.

yeezus

 

نتیجه گیری

امیدوارم تا الان متوجه شده باشید – چه یک جفت کفش یا یک برنامه موبایل – فقط لازم نیست محصول خود را بپیچید، در یک کیف یا جعبه قرار دهید و یک برچسب روی آن بچسبانید. به فرآیند فکر کنید و واقعاً تعیین کنید که می‌خواهید مردمی که محصول را خریداری می‌کنند در اولین برخورد با آن چه احساسی داشته باشند. قوانین کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد، آسمان محدود است، بنابراین خارج از چارچوب فکر کنید و خلاق باشید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *