5 تکنیک برای درگیر کردن نوع نمایشگر


گاهی اوقات تایپ فیس شما به اندازه معنا نیاز به انتقال احساس دارد و برای این کار، طراحان بیشتری به تایپوگرافی دراماتیک روی می آورند. این نوع تایپوگرافی برای چیزی فراتر از خوانایی و خوانایی مورد استفاده قرار می گیرد (اگرچه این هنوز هدف اصلی است). تایپوگرافی دراماتیک برجسته است. از طریق صفحه دستگاه می رسد، توجه بیننده را می طلبد و آن را به سمت پیامی که ارائه می کند هدایت می کند. این فرصتی برای نمایش هویت برند، افزایش محتوای متنی، ایجاد یک سلسله مراتب بصری کامل و ایجاد یک تصور به یاد ماندنی است. جای تعجب نیست که تایپوگرافی دراماتیک به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روند در رابط های وب است.

چه ساده و چه دقیق، کلمات در سایت‌های امروزی با دیدی کاملاً جدید خوانده می‌شوند. در این مقاله نگاهی به 5 نمونه تایپوگرافی نمایشی در طراحی وب خواهیم داشت.

 

1. تایپ ساده، اما دراماتیک

تایپوگرافی ساده و تایپوگرافی نمایشی متقابل نیستند. در واقع تایپوگرافی ساده یکی از بهترین اشکال تایپوگرافی نمایشی است. گنجاندن این تکنیک در صفحه شما نسبتاً آسان است—فقط یک تایپ ساده را انتخاب کنید و نکات زیر را دنبال کنید:

  • اندازه تایپ فیس را افزایش دهید (تایپ‌فیس‌های بزرگ پیامی قدرتمند ارسال می‌کنند، به‌ویژه وقتی با تصاویر قهرمان همراه شوند)
  • رنگ متن را متضاد با پس‌زمینه کنید (رنگ متن معمولاً سفید یا سیاه است که به خوبی در برابر یک تصویر یا پس‌زمینه رنگی تضاد دارد.)
  • یک سبک پررنگ اضافه کنید

اندازه قلم وسیله ای برای کنترل نفوذ است. مثال زیر به خوبی نشان می دهد که چگونه حروف به خودی خود زیبا هستند. با استفاده از افراط و تفریط، در انزوا یا گروهی، می توان پیامی را با قدرت و بدون منفور بودن منتقل کرد.

hideout

تایپ‌فیس‌های ساده با اطمینان و وضوح ارتباط برقرار می‌کنند.

loom

 

3. حروف تزئینی

طراحان احساسات متفاوتی در مورد حروف تزئینی دارند. بسیاری از طراحان چهره های تزئینی را به عنوان ارزان و شلخته تحقیر می کنند، در حالی که دیگران آنها را می پرستند و به روش های خلاقانه و جالب استفاده می کنند. در مورد من، من معتقدم که استفاده صحیح از تایپوگرافی تزئینی می تواند لحن سایت را تنظیم کند و برند را به شیوه ای دوست داشتنی برجسته کند. اما فقط زمانی که با شخصیت برند و فضای سایت مطابقت داشته باشد. وقتی یک طراح با ترکیب کپی با یک نوع تزئینی مناسب به تعادل دست می یابد، کل تجربه بهتر است. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

در مثال Hawk&Hen زیر، فونت تزئینی به ایجاد یک سبک عجیب و غریب و منحصر به فرد برای این آشپزخانه/بار.

hawkandhen

یک نوع قلم سفارشی در نوارهای خواب Squarespace، حال و هوای مناسبی را برای تجربه ایجاد می‌کند.

squarespace

تایپ‌های بازیگوش در HeadOfffice فضای پر انرژی را ایجاد می‌کند.

headofffice

تایپ فیت مدرن و اصلی استفاده شده در صفحه اصلی Maaemo فضای مرموزی ایجاد می کند.

maemo

احتمالاً متوجه شده اید که تمام مثال های بالا در یک چیز مشترک هستند: حروف تزئینی همراه با یک طرح ساده و مینیمال استفاده می شود. این اتفاقی نیست واقعیت این است که تایپوگرافی تزئینی به خودی خود جالب است. بنابراین، اگر می‌خواهید از نوع تزئینی در صفحه اصلی خود استفاده کنید، برای تمرکز توجه کاربر بر روی یک عنصر، بهتر است از یک طرح‌بندی ساده استفاده کنید.

grainandmortar

عناصر طراحی شده با دست روشی عالی برای انسانی کردن یک برند هستند.

فقط مطمئن شوید که اگر خوانایی هدف نهایی است، پیام در زیبایی گم نشود. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، سعی کنید استفاده از فونت‌های طراحی شده با دست را به عناوین بزرگی که روی تصاویر روی هم قرار گرفته‌اند محدود کنید و از فونت دیگری برای کپی معمولی استفاده کنید.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه متن، قرار دادن آن بر روی عناصر دیگر (مانند تصاویر یا سایر اشیاء گرافیکی) است. معمولاً، فونت‌هایی که برای روی هم قرار می‌گیرند، سایر بافت‌ها، الگوها و آثار هنری موجود در طراحی را در نظر می‌گیرند:

می توانید متن را فراتر از بخش آن به سایر بخش ها گسترش دهید.

agane

داشتن نیمی از کلمات “bleed” روی یک تصویر.

volta

یا حتی قوانین را زیر پا بگذارید و تصویر اصلی را برجسته کنید و کلمات را پشت آن پنهان کنید.

tf

دو ملاحظه مهم در این تکنیک کنتراست و خوانایی هستند. شما باید طراحی خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هر دو الزامات برآورده شده است و سایت تجربه کاربری خوبی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *