5 روشی که طراحان باید همدلی را توسعه دهند


همدلی. این یک فضیلت است. این یک ویژگی ارزشمند در هر انسانی است. این یک مزیت متمایز در ارتباط با مردم است. این همچنین نوعی جدیدترین کلمه کلیدی طراحی است. اما این فقط یک روند نیست.

ببینید، طراحان متوجه می شوند که توانایی همدلی و درک افراد دیگر منجر به ایجاد رابط های بهتر برای آنها می شود. اگر نیازهای آنها را بشناسید، می توانید آنها را برآورده کنید. اگر نیازهای آنها را برآورده کنید، آنها مدت بیشتری در اطراف خود خواهند ماند. حتی ممکن است با نیاز شما به پولشان احساس همدردی کنند.

ببینید، یک درگیری بالقوه کوچک وجود دارد. همدلی چیزی نیست که وقتی به نتیجه نیاز دارید بتوانید آن را از جعبه ابزار بیرون بکشید. اگر چیزی از روزهای تبلیغی قدیم ام آموخته باشم، این است که بیشتر مردم می توانند بگویند که واقعاً برای شما مهم نیست. همدلی باید یک روش زندگی باشد. بله، همدلی می‌تواند به شما کمک کند طراحی‌های بهتری داشته باشید، اما زندگی شما را نیز غنی می‌کند. جناس در نظر گرفته شده است.

همدلی می‌تواند به شما کمک کند طراحی‌های بهتری داشته باشید، اما…همچنین زندگی شما را غنی می‌کند

همدلی معمولاً کار می‌طلبد و نیاز به توسعه دارد. مردم اغلب به طور طبیعی با دوستان و حتی گاهی اوقات با خانواده همدلی می کنند. با این حال، همدلی با غریبه ها اغلب یک ویژگی آموخته شده است. اما پاداش ها بسیار زیاد است، از کار بهتر گرفته تا روابط بهتر با آشنایان، همکاران و غیره. همچنین ممکن است متوجه شوید که زمان کمتری را صرف فکر کردن به دیگران بد می‌کنید، که سطح استرس شما را بسیار کاهش می‌دهد.

 

1. اگر می توانید کمی سفر کنید

قبل از اینکه به ملاحظات خاص طراحی بپردازیم، راه‌های کلی تری برای ایجاد همدلی وجود دارد. سفر یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. در واقع دیدن مکان‌ها و فرهنگ‌های دیگر می‌تواند برای از بین بردن پیش‌تصورات در مورد دیگران، که به شما کمک می‌کند همدلی کنید. یادگیری در مورد فرهنگ های دیگر می تواند به شما کمک کند برای آنها نیز طراحی کنید. یک نمونه کلاسیک چین است، جایی که قرمز رنگ شادی است. (اتفاقاً هنوز از علائم توقف قرمز رنگ استفاده می کنند.)

ممکن است سفر فیزیکی ضروری نباشد، اما کمک می کند

اکنون، ممکن است بودجه لازم برای ضربه زدن به چین را نداشته باشید. سپس به شهر دیگری سفر کنید. به محله ای متفاوت بروید. رستوران دیگری را امتحان کنید. در صورت عدم موفقیت، چند مستند درباره افرادی که شبیه شما نیستند تماشا کنید. ایجاد یک چشم‌انداز وسیع‌تر نکته اینجاست، و سفر فیزیکی ممکن است ضروری نباشد، اما کمک می‌کند.

 

2. داوطلب شوید و/یا اجتماعی شوید

دلیلی را پیدا کنید که به آن اعتقاد دارید (ترجیحاً هدفی که شامل کمک به انسان باشد) و زمانی را به آن اختصاص دهید. وارد آنجا شوید و با افرادی که به آنها کمک می کنید ملاقات کنید. با افرادی که به آنها کمک می کنند ملاقات کنید. هیچ چیز مانند دیدن فناوری قدیمی (در صورت وجود) که برخی افراد باید با آن کار کنند به شما کمک نمی کند اهمیت دسترسی را درک کنید. همچنین، هیچ چیز مانند صحبت کردن با بسیاری از افراد غیرطراح به شما کمک نمی کند تا از اصطلاحات تخصصی صنعت بکاهید.

اگر منابع لازم برای داوطلب شدن برای هر دلیل خاصی را ندارید، فقط به دنبال زمان برای معاشرت باشید. با افرادی که شبیه شما نیستند صحبت کنید و از آنها بخواهید در مورد شغل یا سرگرمی هایشان چیزی به شما بیاموزند. مردم معمولاً دوست دارند درباره خودشان صحبت کنند (ممکن است افراد خجالتی مدتی طول بکشد) و چیزهایی که به آنها علاقه دارند.

 

3 . با افرادی که برای آنها طراحی خواهید کرد صحبت کنید

بسیار خوب، بنابراین در پروژه های بزرگ، ممکن است بتوانید بودجه ای برای تحقیقات کاربر دریافت کنید. از این نهایت استفاده را ببرید. اگر سایت شما مثلاً پزشکان را هدف قرار داده است، شروع به صحبت با پزشکان کنید. از آنها سؤالات خاصی در مورد عادات مرور، نحوه جستجوی اطلاعات، ابتدا به کجا نگاه می کنند و غیره از آنها بپرسید. از آنها بپرسید که از محصولی مانند شما چه چیزی را بیشتر می خواهند. اگر بودجه ای برای آن ندارید، همچنان می توانید با پزشکانی که ممکن است بشناسید صحبت کنید، برخی از سوالات را در Quora. دست دراز کنید.

تصورات قبلی خود را کنار بگذارید و واقعاً گوش دهید

مهم ترین مرحله بعدی است: پیش فرض های خود را کنار بگذارید و واقعاً گوش دهید. بازخورد آنها را تا آنجا که ممکن است به صورت واقعی دریافت کنید. اگر آنها چیزی مانند “من هرگز نمی توانم X را پیدا کنم” می گویند، فکر نکنید، “خب شاید آنها فقط به این دلیل که پزشکان مشغول هستند نگاه نکرده اند.” با این فرض شروع کنید که آنها نگاه کردند.

مگر اینکه “X” در جلو و مرکز صفحه اصلی یا چیزی دیگر باشد.

 

4. شرایط عاطفی را در نظر بگیرید

بسیاری از نویسندگان درباره اهمیت پرداختن به چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند بحث کرده اند. ما در مورد برخورد با تابش خیره کننده صفحه نمایش، اختلالات بینایی، اندازه دستگاه و غیره صحبت می کنیم. ما همچنین باید در نظر بگیریم که کاربران در هر روز چه احساسی دارند.

تلاش برای شرمسار کردن کاربران به هر دلیلی بدون توجه به خلق و خوی آنها نتیجه معکوس خواهد داشت

از خود بپرسید این تجربه چگونه بر روی کاربران شما بر اساس روحیه آنها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال: اگر کاربر عصبانی و بی حوصله باشد، یک پنجره مودال حتی سریعتر از یک کاربر معمولی او را از خود دور می کند. اگر کاربر از اینکه بالاخره چیزی را که به دنبالش است پیدا کرده است خوشحال است، یک تجربه آسان و کارآمد از سبد خرید نظر خوب او را نسبت به شما تثبیت می کند. تلاش برای شرمسار کردن کاربران به هر دلیلی بدون توجه به خلق و خوی آنها نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

5. روش عمل

کاربر شوید. هر ماه یک روز یا بیشتر را با استفاده از وب با دستگاه‌های قدیمی‌تر یا سرعت‌های پایین‌تر سپری کنید. بیرون بروید و در شرایط آب و هوایی مختلف با تلفن خود مرور کنید. در صورت امکان و قابل اجرا از سایت یا سرویس خود استفاده کنید. سایت خود را در دنیای واقعی قرار دهید و هر چیزی را که در مورد آن شما را آزار می دهد پیدا کنید. از مرورگر قدیمی استفاده کنید.

مدتی پیش بود، اما سال‌هایی را که من با شماره‌گیری سپری کردم، در حالی که دنیا به سمت اینترنت پهن باند در اطراف من پیشرفت کرد… این هرگز از بین نمی‌رود. و من صادقانه معتقدم که این باعث شد طراح بهتری باشم. هیچ جایگزین واقعی برای تجربه وب در بدترین سناریو وجود ندارد. زمان هایی که مجبور بودم نیم ساعت منتظر بمانم تا یک شی فلش بارگیری شود، من را قوی کرد و باعث شد که بایت ها را بشمارم.

 

نتیجه گیری

چند سال پیش، از شخصی پرسیدم که تمام روز با رایانه کار می کرد، یک کلاس کامپیوتر مبتدی خوب ممکن است چگونه باشد. من به شوخی کلاسی را در مورد نحوه شناسایی بصری دکمه ها پیشنهاد کردم. آنها کم و بیش گفتند: «این عالی خواهد بود. من افراد زیادی را می شناسم که می توانند از این نوع اطلاعات اولیه استفاده کنند.”

این به این معنی نیست که مردم گنگ هستند. این فقط به این معنی است که حتی در جامعه‌ای که همیشه در حال پیشرفت ماست، تفاوت زیادی بین روش‌های استفاده ما از وب و نحوه استفاده دیگران وجود دارد. در نحوه درک ما تفاوت وجود دارد. اگر می‌خواهیم برای افراد دیگر طراحی کنیم، باید این تفاوت‌ها را درک کنیم.

و ما باید هر روز روی درک آنها کار کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *