5 پیش بینی بزرگ طراحی وب برای سال 2022


هر سال، در این زمان، وبلاگ هایی مانند این دوست دارند سعی کنند و پیش بینی کنند که در سال آینده چه اتفاقی می افتد. این راهی برای کشیدن یک خط زیر بایگانی و شروع دوباره است. جوانی که به عنوان انسان، ما را تایید کننده زندگی می دانیم.

ده سال پیش، من به این پیش‌بینی‌ها اطمینان زیادی داشتم – بالاخره در مورد پذیرش SVG، حتی اگر یک دهه طول بکشد، در نهایت حق داشتم. اما چند سال اخیر نشان داده است که طراحی وب به شدت با دنیای ماگل آمیخته شده است، و این جهان چیزی جز قابل پیش بینی است.

بنابراین، همانطور که به آنچه ممکن است در سال آینده (یا پنج سال) رخ دهد نگاه می کنیم، آن را کمتر به عنوان مجموعه ای از پیش بینی ها و بیشتر به عنوان یک لیست آرزوها در نظر بگیرید.

پیش‌بینی‌های سال گذشته

وقتی این پست را هر ژانویه می‌نویسم، دوست دارم با نگاهی به پیش‌بینی‌های سال قبل خود را صادقانه نگه دارم تا بفهمم پیش‌بینی‌های من چقدر دقیق (یا نه) بوده است.

سال گذشته پیش بینی کردم بلند مدت روند مینیمالیسم به پایان می‌رسد، وردپرس کاهش می‌یابد، ارز دیجیتال به جریان اصلی تبدیل می‌شود، و سپس با گفتن اینکه تماس‌های ویدیویی بیشتر و کمتری برقرار می‌کنیم، شرط‌های من را پوشش می‌دهد.

گرادیان، ماکسیمالیسم و ​​احیای دهه نود ما را از مینیمالیسم دور کرد. هنوز هم محبوب است، فقط به همان اندازه غالب نیست.

WordPress هنوز هم بزرگترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است و تا مدتی باقی خواهد ماند. اما تلاش بی امان سازندگان سایت بدون کد در سطح پایین و عملکرد بهتر توسط CMS بهتر در سطح بالا، به این معنی است که وردپرس اوج خود را پشت سر گذاشته است.

پیش بینی های بیش از حد تورم برای بیت کوین که تا دسامبر سال 2021 به 100 هزار دلار می رسد، تبدیل به یک معضل خفیف شد. در پایان، ارزش بیت کوین در سال 2021 تنها سه برابر شد. با این حال، با انعام خرد و شرکت های بزرگ فناوری وارد عرصه شدند، واضح است که ارز دیجیتال در سال 2021 به آگاهی عمومی رسیده است.

و چگونه ممکن است در مورد تماس‌های ویدیویی بیشتر و همچنین کمتر اشتباه کنم؟ بنابراین من آن را اولین پاکسازی تاریخ خود می‌خوانم. با این افتخار هولناک، اجازه دهید نگاهی به دوازده ماه آینده بیندازیم.

چه چیزی در سال 2022 نباید انتظار داشت

انتظار نداشته باشید که Metaverse در هیچ چیز مهم باشد، مگر اینکه بازاریابی کنید. بله، سخت‌افزار کم کم در دسترس‌تر می‌شود، اما Metaverse در سال 2022 مانند بازی کردن یک MMORPG در PS5 است: از نظر تئوری بسیار سرگرم‌کننده است، تا زمانی که متوجه شوید که مطلقاً هیچ یک از دوستان شما نمی‌توانند کنسول را به دست بگیرند.

پست‌های وبلاگی که روند یکپارچه‌سازی دوران بدعت‌ها را پیش‌بینی می‌کنند نادیده بگیرید. تمام کاری که این نویسندگان انجام داده اند، نگاهی به روند دهه نود بوده و یک دهه به آن اضافه شده است. مدها ریاضی نیستند؛ آنها شاعرانه هستند رترو زمانی اتفاق می‌افتد که مردم دوره‌ای را پیدا کنند که با امیدها و ترس‌های امروزی همخوانی دارد. پس از چند سال گذشته، اگر یک دهه را دوباره مرور کنیم، احتمالاً اواخر دهه چهل خواهد بود.

در نهایت، انتظار تغییرات لرزه ای را نداشته باشید. طراحی متریال، پیمایش اختلاف منظر و jQuery هنوز با ما هستند و در شرایط مناسب همچنان انتخاب های معتبری هستند. روندها مرتب نیستند؛ آنها در ژانویه شروع نمی شوند و در دسامبر به پایان می رسند.

 

5 پیش بینی طراحی وب برای سال 2022

پیش‌بینی‌ها به خودی خود انجام می‌دهند. بنابراین ما خود را به پنج روند محدود کرده‌ایم که معتقدیم یا مثبت هستند یا در بدترین حالت بی‌ضرر هستند. البته، هیچ تضمینی وجود ندارد، اما اگر اینها محقق شوند، ما برای سال 2023 در وضعیت خوبی خواهیم بود.

1. بلاک چین در حال آمدن است

بلاک چین ها زیربنای صنعت ارزهای دیجیتال هستند. به عبارت ساده، آنها مجموعه ای از داده ها هستند که می توان آنها را ضمیمه کرد، اما نمی توان آنها را ویرایش یا حذف کرد. آن را به عنوان کنترل نسخه برای داده ها در نظر بگیرید.

مانند بسیاری از فناوری‌ها، موج اول راهی برای کسب درآمد سریع بوده است. با این حال، توسعه هیجان انگیز خود فناوری بلاک چین و ماهیت تحول آفرین این رویکرد است. برای مثال، طبق گزارش‌ها، پزشکان بدون مرز، سوابق پزشکی پناهندگان را در بلاک چین ذخیره می‌کند.

اینترنت را به عنوان مجموعه ای از داده ها تصور کنید، قابل ویرایش با هزینه کوچک، و هر کسی در هر کجا به آن دسترسی آزاد دارد. به جای میلیون ها سایت، یک منبع منفرد، امن و مستقل از حقیقت. کسی در جایی روی آن کار می‌کند.

2. مثبت و بازیگوشی و A11y

حتی قبل از اینکه رویدادهای جهانی به طوفان بی‌پایان اخبار تلخ تبدیل شوند، زمان برای طراحی بی‌سریف، شرکتی و هندسی به پایان رسیده بود.

ما شیب ها را اضافه کردیم، شخصیت را اضافه کردیم، طنز را پذیرفتیم. و بر خلاف منطق تثبیت شده کسب و کار، ما همچنان پول در می آوریم. در طول چند سال گذشته، تلاش‌های خارق‌العاده‌ای توسط طراحان و توسعه‌دهندگان برای بررسی، آزمایش و ارتقای دسترسی صورت گرفته است و به لطف آنها، طراحی فراگیر دیگر به کمترین مخرج مشترک متکی نیست.

در سال 2022 می‌توانید بدون ایجاد مانع برای بیش از 10% از کاربران خود، آزمایشی انجام دهید.

3. همه چیز سبز

سبز یک رنگ جذاب است، رنگ اصلی که نیست (به جز در RGB، زمانی که باشد).

سبز وزن بصری مشابهی با آبی دارد، به طور قابل توجهی انعطاف پذیرتر است و هنوز در طراحی دیجیتال به طور اساسی مورد استفاده قرار نگرفته است.

سبز ارتباط فرهنگی برجسته ای با محیط زیست دارد. در زمانی که شرکت‌های فناوری از تأکید بر اعتبار اخلاقی خود ناامید هستند، شرکت‌های بازاریابی ناگزیر به ترویج تغییر رنگ برند به سبز به عنوان راه حلی سریع برای همه آن مواد شیمیایی تخلیه‌شده، معادن نواری، و دریاهای پر از پلاستیک خواهند پرداخت.

ما قبلاً دیده‌ایم که رنگ‌های خاکی جذابیت مردمی پیدا کرده است. در انتهای دیگر مقیاس سرزندگی، نئون ها محبوب هستند. سبز هر دو رویکرد را با همه چیز از حکیمان آرام گرفته تا نئون های اسیدی در بر می گیرد.

در سال 2022، اگر به دنبال رنگی برای ثبت لحظه هستید، به رنگ سبز نگاه کنید.

4. متن قهرمان

یک تصویر باید 1000 کلمه ارزش داشته باشد، اگرچه مطمئن نیستم کسی واقعاً سعی کرده آن را اندازه گیری کند. مشکل این است که سایت‌ها به طور فزاینده‌ای بر تصاویر موجودی تکیه می‌کنند، بنابراین 1000 کلمه‌ای که دریافت می‌کنیم ممکن است 100٪ پیام ما را به درستی منعکس کند یا نه.

در سال 2022، تعداد انگشت شماری از کلمات به خوبی انتخاب شده ارزش بیشتری از یک تصویر خواهند داشت، زیرا تصاویر قهرمان به متن قهرمان بزرگ تبدیل می شوند. تعدادی از گرایش‌های جزئی به این امر کمک می‌کند، که قابل توجه‌ترین آنها تمایل کسب‌وکارها برای نگاه کردن فراتر از san-serif هندسی به شکلی رساتر از تایپوگرافی است.

با خواندن پست‌های پیش‌بینی در سایت‌های غیر از این، تقریباً همه موافق هستند که متن قهرمان بزرگ جایگزین تصاویر شود، که عملاً تضمین می‌کند که این اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، در آغاز سال 2022، به نظر می رسد این مسیری است که ما در حال حرکت هستیم.

5. نویز را بیاورید

یکی از پیامدهای غیرمنتظره چند سال گذشته، ارتباط مجدد با طبیعت بوده است. پیچیدگی بی دردسر در طبیعت بی نهایت جذاب است.

ما قبلاً شروع به رایج کردن گرادیان ها کرده ایم – هیچ رنگ مسطحی در طبیعت وجود ندارد – و مرحله منطقی بعدی اضافه کردن نویز است.

از نظر بصری، نویز بافت دانه دانه ای است که به زیبایی در تصاویر برداری قرار می گیرد. نویز سال‌هاست که در روندها فرو رفته و از آن خارج شده است، که کمی با جهش در اندازه فایل ایجاد می‌کند. با این حال، با انواع فایل‌های WebP و Avif، نویز اکنون در سایت‌های تولید قابل استفاده است.

طراحی در سال 2022، در صورت شک و تردید، کمی سر و صدا در آن ایجاد کنید.

 

تصویر ویژه از طریق Unsplash.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *