9 نکته برای طراحی بهتر لوگوی زنده


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا ما اینقدر از حرکت شگفت زده شده ایم؟ یک تصویر متحرک بیشتر از یک عکس ثابت توجه شما را جلب می کند. حرکت هیجان انگیز و جلب توجه است – به علاوه، به ما امکان می دهد در مدت زمان کوتاهی به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

مدتی است که شرکت ها انواع حرکت و انیمیشن را در انتخاب های طراحی خود آزمایش می کنند. ما شاهد ظهور پس‌زمینه‌های متحرک وب‌سایت یا ویدیوهای پخش زنده به جای تصاویر در صفحه اصلی بوده‌ایم. ویدیوها و تصاویر 360 درجه در صفحات محصول وجود دارد تا به افراد کمک کند دید بهتری از برخی موارد خاص داشته باشند و تجربه‌های AR فراگیر در برنامه‌ها داشته باشند.

پس چرا قدرت حرکت هنوز به چشم انداز طراحی لوگو راه پیدا نکرده است؟

مطمئناً، چند نمونه از لوگوهای متحرک وجود دارد، اما آنها تأثیر طولانی مدتی مانند وب سایت های متحرک نداشته اند. شاید به این دلیل است که مردم ابزار مناسبی برای زنده کردن لوگوهای متحرک خود ندارند؟

امروز، ما قصد داریم چند نکته برتر برای طراحی لوگوی زنده را پوشش دهیم.

 

1. معنی “لوگوی زنده” را بدانید

یک لوگوی متحرک یا لوگوی زنده می‌تواند ابزار قدرتمندی در استراتژی برندسازی یک شرکت باشد. اگرچه هویت یک شرکت بیشتر از لوگوی آن است، اما منصفانه است که بگوییم لوگوها تفاوت زیادی در احساس ما نسبت به برندها و هویت آنها ایجاد می کنند.

یک لوگوی قدرتمند می‌تواند ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف شما ایجاد کند و به برند شما کمک کند تقریباً در هر محیطی پیشرفت کند. لوگوهای زنده یا لوگوهای متحرک، با کمک به مشتری برای تمرکز بر عملکرد لوگو، توجه بیشتری را به تصویر برند جلب می کنند. یک لوگوی زنده ممکن است داستانی در مورد کارهایی که کسب و کار از طریق حرکت انجام می دهد را بیان کند یا فقط چشم نواز باشد.

سطح انیمیشن بسته به طراح متفاوت است، اما می‌تواند از یک نمایش ویدیویی کوتاه تا چند حرکت ساده را طی کند. لوگوی اسکایپ نمونه‌ای عالی از چیز ساده‌ای است که چندین طراح با تأثیری عالی بازی کرده‌اند.

کلاس

امروزه، ابزارهای دسترسی باز زیادی وجود دارد که به ایجاد گرافیک متحرک همهجانبه تر در دنیای طراحی لوگو کمک می کند. علاوه بر این، انواع انیمیشن های موجود همیشه چشمگیرتر می شوند.

 

2. انواع انیمیشن لوگو

را کاوش کنید

مرحله بعدی از لوگوهای زنده با اهرم مناسب، دانستن انواع انیمیشن های لوگو در دسترس است. بسته به نوع تاثیری که می خواهید داشته باشید، امروزه سبک های مختلفی از انیمیشن برای بررسی وجود دارد.

به عنوان مثال، گاهی اوقات انیمیشنی که انتخاب می کنید به کسب و کار شما متصل می شود. یک شرکت خودروسازی ممکن است لوگویی داشته باشد که به نظر می‌رسد به فضای مرکزی روی صفحه نمایش می‌رود. یک شرکت برق ممکن است لوگویی را انتخاب کند که مانند بار الکتریکی ضربان دارد. این لوگوی متحرک فدرال اکسپرس یک مثال عالی از چگونگی انیمیشن می تواند نشان دهد که یک کسب و کار چه می کند.

گزینه‌های انیمیشن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چرخش: با حرکت دادن آن به طرفین یا اجازه دادن به حرکت روی محور خود، یک نشان را برجسته کنید. چرخش به لوگو حس فضای سه بعدی می دهد.
  • ظاهر/ناپدید شدن: می‌توانید با زنده کردن یک پیکسل در هر لحظه، یک لوگو را روی صفحه‌نمایش رشد دهید، یا بخواهید به روشی مشابه حل شود و ناپدید شود.
  • تحول: لزومی ندارد که لوگوی شما به شکلی که قرار است به آن برسد شروع شود. برای مثال، می توانید با دانه ای شروع کنید که به تدریج به یک آرم درختی شکل برای یک شرکت باغبانی تبدیل می شود.
  • جایگزینی: یکی دیگر از راه‌های عالی برای گفتن یک داستان، جایگزینی گرافیک مربوط به شرکت مورد نظر با لوگو از طریق یک تجربه متحرک همهجانبه است.

 

3. اهدافی را برای نشان‌واره زنده

تنظیم کنید

اگر مطمئن نیستید که با چه نوع انیمیشنی آزمایش کنید، ایده خوبی است که با چند هدف محکم شروع کنید. اهداف شما به شما جهت حرکت در انتخاب لوگوی خود را می دهد. یک لوگوی متحرک می تواند راهی پویا و مدرن برای ارائه یک برند به مخاطبان باشد، اما تنها زمانی موثر خواهد بود که با دقت اجرا شود.

بیایید به برخی از اهدافی که می توانید برای لوگوی زنده خود انتخاب کنید نگاهی بیندازیم:

  • تمایز: در حالی که درست است که انیمیشن و محتوای زنده اخیراً توجه بیشتری را به خود جلب کرده است، اما هنوز به عنوان یک مفهوم کلی نسبتاً جدید است. با یک لوگوی متحرک، می‌توانید به یک برند کمک کنید تا تصویر منحصربه‌فردتری برای خود ایجاد کند که آن‌ها را از سایر سازمان‌ها در همان فضا متمایز می‌کند.
  • داستان سرایی: همانطور که در بالا ذکر شد، لوگوهای متحرک می توانند داستانی را در مورد آنچه شرکت یا محصول در واقع انجام می دهد بیان کنند. به عنوان مثال، در این مثال برای Firefox، لوگو بارگیری را تقلید می کند چرخ برای نشان دادن یک مرورگر اینترنتی سریع.
  • آگاهی از برند: نشان‌واره‌ها و انیمیشن‌های پویا بیشتر از تصاویر ثابت توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. آنها همچنین بیشتر یک تجربه جدید هستند، به این معنی که مشتریان ممکن است بخواهند آنها را با افراد دیگر نیز به اشتراک بگذارند.
  • به یاد ماندنی: مشتریان امروزی همیشه توسط صدها، و نه هزاران لوگو بمباران می شوند. آنها به چیز خاصی نیاز دارند تا آنها را متقاعد کند که یک تصویر سزاوار جایگاهی در جلوی ذهن آنها است. انیمیشن می تواند به خاطره انگیزتر کردن یک کسب و کار کمک کند.

 

4. تحقیق خود را انجام دهید

انجام تحقیقات شخصی راهی عالی برای الهام گرفتن از یک لوگو یا انیمیشن زنده است. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید روی صنعتی که قبلاً در آن کار می‌کنید تمرکز کنید، زیرا این به شما راهنمایی می‌کند که چه نوع حرکتی می‌تواند بیشترین توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

به عنوان معرفی ویدیوهای برند تماشا کنید و تا جایی که می توانید لوگوهای زنده را بررسی کنید. نوع انیمیشن‌هایی را که افراد هنگام نمایش آنلاین محصولات در ویدیوهای خود استفاده می‌کنند، بررسی کنید. فقط با ارزیابی کارهایی که دیگران قبلا انجام داده‌اند، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد آنچه کار می‌کند یاد بگیرید. فقط مراقب باشید آنچه را که در جای دیگری پیدا کرده اید به سادگی کپی نکنید.

هدف انیمیشن زنده شما باید بیان یک داستان منحصر به فرد در مورد شرکت باشد

هدف انیمیشن زنده شما باید بیان یک داستان منحصر به فرد در مورد شرکت مورد نظر باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه با متمایز کردن تصویر شروع کنید، دستورالعمل های برند را برای شرکت مورد نظر بررسی کنید. دستورالعمل‌هایی که این شرکت برای انتخاب رنگ‌های برند، فونت‌ها و سایر دارایی‌های بصری مناسب استفاده کرد، می‌تواند به همان اندازه برای استراتژی انیمیشن شما مفید باشد.

به خاطر داشته باشید، هدف در اینجا بیان یک داستان خاص، ارسال پیام یا برانگیختن یک احساس خاص است. در طراحی چیزی که ظاهر جالبی دارد اما خرید چندانی ندارد، اشتباه نکنید. بیشتر انسان ها به طور طبیعی به دنبال معنایی هستند که در پس محتوایی که می بینند. اگر چیزی وجود نداشته باشد، فقط به سردرگمی منجر می شود.

 

5. از لوگوهای زنده در وب سایت های برند استفاده کنید

واضح ترین راه برای شروع آزمایش با لوگوهای متحرک در طراحی وب، پیاده سازی لوگوهای زنده در وب سایت مشتری است. برخی از شرکت ها یک “صفحه خوش آمدگویی” برای سایت خود دارند که از یک انیمیشن برای معرفی بازدیدکنندگان به صفحه اصلی و سایر گزینه های ناوبری استفاده می کند. همچنین مارک‌هایی وجود دارند که عاشق تأثیر انیمیشن‌ها هستند، اما می‌خواهند با ظرافت بیشتری از آن استفاده کنند.

در این موارد، نشان‌واره‌های زنده می‌توانند روشی عالی برای جلب توجه به یک نقطه خاص در یک وب‌سایت، شاید ناحیه‌ای که درست بالای دکمه «تماس» است که مشتری را تشویق می‌کند تا با آن ارتباط برقرار کند. مهمتر از همه، برای جلوگیری از سنگین کردن وب سایت و پرت کردن حواس بازدیدکنندگان، شرکت ها و طراحان باید برخی از انتخاب های مهم را انجام دهند.

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که انیمیشن همیشه در حال چرخش باشد، فقط در صورتی که کسی دور اول را از دست بدهد، این به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد. انیمیشن بیش از حد همچنین باعث می‌شود کسب‌وکارها تمرکز بازدیدکنندگان خود را به سایر نقاط وب‌سایت، مانند صفحات فرود برای محصولات یا صفحات گواهی، سخت‌تر کنند.

اغلب، مانند بسیاری از تصمیمات نوآورانه در طراحی وب، بهترین گزینه معمولاً این است که از کوچک شروع کنید و راه خود را ادامه دهید. این کار را با انیمیشن در روز اول زیاده روی نکنید. ابتدا ببینید بازدیدکنندگان وب سایت چگونه پاسخ می دهند.

 

6. تعادل مناسب

را پیدا کنید

انیمیشن‌ها در لوگوی زنده برای جلب توجه سریع و مؤثر وجود دارند. آنها نباید برای مدت طولانی ادامه داشته باشند، یا قبل از اینکه فرصتی برای مرور بقیه وب سایت یا بررسی محتوای دیگر داشته باشند، خطر می کنید که مخاطبان خود را تحت فشار قرار دهید. یک لوگوی زنده حداکثر باید برای چند ثانیه فعال باشد و در این مدت باید چیزی ارزشمند بگوید.

اغلب، بهترین استراتژی این است که با ایجاد کنجکاوی شروع کنید و بیننده خود را درگیر کنید تا آنها مشتاق دیدن موارد بیشتری باشند. هر فریم برای جذب مشتری و ایجاد احساس ارتباط با برند مورد نظر حساب می شود.

مطمئن شوید که انیمیشن لوگو پویا است به طوری که نه تنها توجه بیننده را به خود جلب کند، بلکه علاقه او را برای تمام وقت مورد نیاز حفظ کند. در طول حرکت، مغز بیننده باید کار کند تا بفهمد در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

درست مانند بسیاری از استراتژی‌های طراحی لوگو و انیمیشن‌های گرافیکی، کلید موفقیت یافتن تعادل مناسب بین تجربیات هوشمندانه و سادگی است. شما می خواهید کاری معنادار انجام دهید که توجه بیننده خود را به خود جلب کند، اما باید با این واقعیت رقابت کنید که دامنه توجه دائماً در حال کاهش است.

7. انیمیشن لوگو را در ویدیو

کاوش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از انیمیشن لوگو، جلب علاقه یک شرکت در ابتدای ویدیو است. ویدیو در حال کسب سطوح است محبوبیت اخیراً، به ویژه در دنیایی که می توانید محتوای ویدیویی را تقریباً در هر جایی مشاهده کنید. شرکت‌ها ویدیوها را به صفحات محصول، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و موارد دیگر اضافه می‌کنند.

برای اکثر شرکت‌ها، یک لوگوی زنده در ابتدای یک ویدیو می‌تواند به برند آنها کمک کند تا حرفه‌ای‌تر به نظر برسد. این یک یادآوری برای بینندگان برندی است که با آن محتوای ویدیویی در حال یادگیری آن هستند. به علاوه، یک لوگو در ابتدای یک قطعه از محتوای ویدیویی نیز می‌تواند بر قوامی که شرکت‌ها با استفاده از دارایی‌های برند مشابه در رسانه‌های مختلف آنلاین ایجاد کنند، ایجاد کند.

(شروع یک ویدیو با لوگوی متحرک برای ارائه عالی است، اما همچنین می‌تواند برای مشتریان در قسمت‌های خاصی از محتوا که به دنبال پاسخ‌های سریع برای سؤالات هستند، ناامیدکننده باشد. اگر یک لوگوی متحرک بیش از چند مورد باشد. به مدت چند ثانیه، بهتر است به جای آن در پشت یک ویدیو قرار گیرد.) 

با ویدیوهایی برای گزارش‌های خبری یا اطلاعیه‌هایی که می‌خواهید مستقیماً به اصل مطلب برسید و در مورد محصول یا خدمات جدید هیجان ایجاد کنید، بهتر است مستقیماً وارد عمل شوید. پایان دادن به یک ویدیو با لوگوی زنده تصویر برند را برای مدت طولانی تری در ذهن مشتری نگه می دارد، حتی پس از پایان پیام. از سوی دیگر، پایان دادن به یک ویدیو با لوگو می‌تواند احتمال از دست دادن انیمیشن را افزایش دهد، زیرا آنها خیلی سریع از محتوا دور می‌شوند.

اگر در افزودن نشان‌واره‌های زنده به ویدیوها تازه کار هستید، استراتژی‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهتر عمل می‌کند. شرکت های مختلف ممکن است نتایج منحصر به فردی کسب کنند.

 

8. انیمیشن لوگو را به دنیای واقعی بیاورید

یکی دیگر از گزینه های جالب برای طراحی لوگوی زنده، می تواند این باشد که برای مدتی از صفحه کامپیوتر خارج شوید. در چشم انداز دیجیتالی امروزی، مشاهده همگرایی دنیای واقعی و دیجیتال رایج تر شده است. بیشتر رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری با ارائه‌هایی ارائه می‌شوند که بر محتوای دیجیتال تکیه دارند، مانند ارائه‌های متحرک و نمایش اسلاید.

بسته به راه‌حل‌های علامت‌گذاری موجود در رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها حتی می‌توانند از یک لوگوی متحرک در بالای غرفه خود برای جلب توجه در یک محیط بهم ریخته استفاده کنند. حدود 48 درصد از غرفه داران موافق هستند که بیشتر گرفتن غرفه یا غرفه اغلب مؤثرترین راه برای جذب بازدیدکنندگان و مشتریان در یک رویداد است.

پویانمایی و نشان‌واره‌های زنده ممکن است روی صفحه رایانه شروع به کار کرده باشند، اما امروزه می‌توانند در محیط‌های بسیار متنوع‌تری ظاهر شوند. دفاتر می توانند از لوگوی زنده در اتاق پذیرایی یا لابی استفاده کنند تا محیط داخلی خود را جذاب تر کنند. مکان‌های خرده‌فروشی می‌توانند تبلیغات را بر روی تابلوهای دیجیتال نمایش دهند و به دنبال آن آرم‌های زنده که برای پیام‌های جداگانه کار می‌کنند و خریداران را در هنگام لذت بردن از تجربه آجر و ملات سرگرم می‌کنند.

9. لوگوهای زنده را در امضاهای برند بگنجانید

به یاد داشته باشید، یک لوگوی زنده فقط نباید در برنامه یا وب سایت یک شرکت قرار گیرد تا زمانی که کسی آن را کشف کند. گاهی اوقات، لوگوی مناسب می‌تواند روشی قدرتمند برای “خروج” پیامی از یک برند یا تیم مدیریت آن باشد. به عنوان مثال، ایمیل یکی از ارزشمندترین ابزارها برای بازاریابی تجاری و ایجاد ارتباط با مشتری است.

این سومین منبع تأثیرگذار محتوا و اخبار برای بسیاری از مخاطبان B2B است، و با این حال، بیشتر شرکت‌ها از توانایی‌های راه‌حل‌های نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی خود به‌طور کامل استفاده نمی‌کنند. اگر می‌توانید گیف‌ها و ویدیوهای متحرک را در یک ایمیل نمایش دهید (که اکثر راه‌حل‌های نرم‌افزاری می‌توانند)، پس می‌توانید یک لوگوی زنده نیز به امضای برند اضافه کنید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که اگر می‌خواهید به یک چیز سبک وزن، مانند ایمیل، امضا اضافه کنید، باید آن نیز سبک باشد. لوگوی زنده را خیلی طولانی و پیچیده نکنید، یا ممکن است مانع از بارگیری صحیح ایمیل شود.

غیر از ایمیل، فراموش نکنید که گزینه‌هایی را برای لوگوهای زنده در مواردی مانند تصاویر نمایه رسانه‌های اجتماعی نیز در نظر بگیرید. به گفته کارشناسان، حدود 80 % از شرکت ها از دارایی های بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. لوگوی زنده راهی عالی برای فراتر رفتن از اصول اولیه با تصاویر یک شرکت است. حرکت توجه را به خود جلب می‌کند و محتوای ویدیویی به سرعت در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

 

در آغوش گرفتن دنیای جدیدی از انیمیشن زنده

طراحان تازه شروع به خراش دادن سطح آنچه با لوگوهای متحرک امکان پذیر است کرده اند. برای بسیاری از شرکت‌ها، لوگوهای زنده راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان و تشویق تعامل با یک برند هستند.

یک لوگوی زنده در ابتدای یک ویدیو، در ابتدای صفحه بارگیری برنامه، یا حتی در بالای یک وب سایت می تواند یک شرکت را متمایز کند و آنها را متمایز کند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، و انتظارات مشتریان همچنان در حال گسترش است، گزینه های انیمیشن زنده می توانند به رشد خود ادامه دهند. حتی ممکن است بتوانید لوگوهای زنده را با عناصر VR و AR القا کنید تا جوهر نام تجاری را در دنیای دیجیتال کاملاً جدید منتقل کنید.

اگر هنوز آزمایش طراحی لوگوی زنده را شروع نکرده اید، اکنون زمان شروع آن است.

 

تصویر ویژه، از طریق Gav Five.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *