Dropbox از هویت برند جدید Brave رونمایی کرد


Dropbox طراحی مجدد بحث برانگیز هویت برند خود را راه اندازی کرده است، قصد دارد به برجسته شدن SaaS در بازاری که به طور فزاینده ای مملو از مدعیان تاج و تخت است کمک کند.

آنچه آنها رونمایی کرده‌اند به‌نظر می‌رسد قطعی است که دیدگاه‌ها را متفاوت می‌کند. از یک طرف، هویت قبلی شبیه به تجارت بود و به راحتی در کنار ابزارهای دیگر در رابط کاربری گرافیکی شما قرار داشت. از سوی دیگر، این هویت به یک مدل تجاری گره خورده است که به نظر می رسد Dropbox دیگر آرزوی آن را ندارد:

از آنجایی که ماموریت ما از همگام نگه داشتن فایل ها به کمک به تیم ها در هماهنگی تکامل یافته است، متوجه شدیم که نام تجاری ما نیز باید تغییر کند. سیستم برند جدید ما نشان می‌دهد که Dropbox فقط مکانی برای ذخیره فایل‌های شما نیست، بلکه یک فضای کاری زنده است که تیم‌ها و ایده‌ها را گرد هم می‌آورد.

این یک طراحی نام تجاری نیست، بلکه به‌عنوان تغییر کاربری نام تجاری است.

 

تعریف مجدد نشان‌واره

نشان لوگوی “جعبه باز” قابل تشخیص ترین دارایی های برند Dropbox بود، و خوشبختانه آنها حس خوبی برای حفظ آن داشتند.

در واقع، اگر فکر می‌کنید که آنها اصلاً لوگومارک را تغییر نداده‌اند، بخشیده می‌شوید، به غیر از این که شخصی آن را از طریق فیلتر اسنپ‌چت الهام‌گرفته از وارهول اجرا می‌کند. با این حال، آنچه تغییر کرده است منطق است: Dropbox دیگر این را به عنوان یک جعبه نمی بیند – که به معنای ذخیره سازی است – بلکه به عنوان یک سری سطوح – که ظاهراً مستلزم همکاری باز و خلاقیت است.

برای کسانی که هنوز جعبه را می‌بینند، یک لوگومارک متحرک مفید وجود دارد که سعی می‌کند کیفیت سه‌بعدی اصلی را تضعیف کند. برای اکثر مردم، نماد اصلی، با معنی اصلی، همچنان می درخشد.

 db_02

db_03

db_01

 

زشت اما شجاع

الهام بخش هویت برند جدید Dropbox این است که ما با هم بهتر کار می کنیم. Dropbox دیگر برای ذخیره عکس ها یا حتی اشتراک گذاری فایل ها نیست، بلکه مکانی برای همکاری و خلاقیت است. برای تجسم آن، آنها به تیم طراحی خود این آزادی را داده اند که شجاع باشند.

ما می خواهیم برندی [بسازیم] که به افراد کمک کند به جای مشغله کاری، روی کار معنادار تمرکز کنند. و ما می خواهیم به جای از بین بردن انرژی خلاق، الهام بخش باشیم.

ما باید به تیم طراحی Dropbox اعتبار بدهیم. آنها از هر فرصتی برخوردار بودند تا با خیال راحت بازی کنند، چیزی که از Flat Design استخراج شده بود، و چک های حقوق خود را نقد کنند. در عوض آنها تصمیم گرفتند به سمتی برسند که اکثر طراحان آن را انتخاب نمی کردند. ما نمی‌توانیم از یکسان‌سازی طراحی شکایت کنیم، و سپس وقتی کسی ریسک خلاقانه‌ای را انجام می‌دهد، وحشت‌زده عمل کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *