FontReach وب را بر اساس فونت رتبه بندی می کند


FontReach یک برنامه وب ساده است که 1,000,000 سایت برتر در وب را اسکن می کند تا میزان استفاده از فونت را رتبه بندی کند.

از سایت دیدن کنید، نام یک تایپ فیس را وارد کنید، و سایت به شما خواهد گفت که آن سایت در کجای رتبه بندی قرار دارد، چند میلیون سایت برتر از آن استفاده می کنند، و حتی کدام سایت ها هستند.

طبق آمار FontReach، فونت شماره 1 در وب Arial است که در حال حاضر در 616190 از میلیون ها سایت برتر استفاده می شود. این 62 درصد از وب. تغییراتی مانند Arial Rounded و Arial Cyrillic نیز فهرست شده‌اند، اگرچه عقب هستند.

اگر کمی در مورد تایپوگرافی وب می دانید، می توانید در مورد داده ها دقیق تر باشید. برای مثال توییتر از Arial، Neue Helvetica، sans-serif، Monospace، Georgia، Tahoma، و New Courier استفاده نمی‌کند. بنابراین Arial پربازدیدترین فونت در وب نیست، بلکه رایج ترین فونت بازگشتی است.

gotham1

وقتی متوجه شدید که این یک لیست خودکار و بدون نظارت است، بینش‌های شگفت‌انگیز و شگفت‌انگیزی دارد: Open Sans فقط شماره ۲۲ است. PMN Caecilia فقط شماره 1078 است. Neue Helvetica (استفاده شده در 263,112 سایت) در رتبه 3 قرار دارد و عملکرد بهتری از Helvetica (استفاده شده در 177,569 سایت ناچیز) دارد که تنها در رتبه هفتم قرار دارد.

علاقه مندان به تایپوگرافی زیبا از این که بدانند “sans-serif” که با نام “من اهمیتی نمی دهم، فقط به من هیچ یک از آن قطعات نوک تیز احمقانه را ندهید” نیز شناخته می شود، چهارمین “فونت” پرطرفدار است. ; اگرچه به نظر می رسد که به احتمال زیاد انباشتن فونت در اینجا نیز مقصر است.

gotham2

لیگ را به صدها عدد بروید و متوجه می‌شوید که تمام فونت‌های فهرست‌شده دارای تایپ نیستند، فونت‌های نمادهای زیادی نیز وجود دارد.

اگر مایل به یافتن یک نوع حروف متمایز هستید، Fontreach زمانی که هیچ نتیجه ای پیدا نشد به شما اطلاع می دهد. مسیف عالی یک بار استفاده نمی شود، و همچنین زیبا خانم ایوز.

در مورد خود FontReach، از براندون گروتسکاستفاده می‌کند. > (رتبه 108).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *