Rebrand موزیلا به فینال چهار می رسد


پروژه تغییر نام تجاری موزیلا در کل تابستان ادامه دارد. اکنون، با ورود به پاییز، هدف تغییر نام تجاری این شرکت به مرحله نهایی نزدیک می شود. این شرکت با چهار طرح بالقوه، نامزد نهایی تصویر جدید شرکت است که مدت ها مورد انتظار بود.

در یک مقاله جدید در مورد بانک های جانسون وب‌سایت (مشاور طراحی که با موزیلا در تغییر نام تجاری کار می‌کند) این شرکت نشان داد که اکنون تنها چهار طرح برای لوگوی جدید موزیلا در حال اجرا هستند که نسبت به هفت مورد در ماه اوت کاهش یافته است. در چند هفته آینده، این چهار انتخاب بیشتر محدود می‌شوند تا اینکه توصیه نهایی برای شناسایی برند – به هر شکل و شکلی که باشد – در ماه اکتبر رونمایی شود.

در نهایی، چهار نامزد بر اساس سه معیار اصلی انتخاب شدند. آنها عبارتند از:

  • اصول طراحی خوب؛
  • بازخورد انجمن موزیلا برای هفت مفهومی که در ماه اوت رونمایی شد؛
  • استراتژی کلی برندسازی موزیلا.

بدون مقدمه، در اینجا نگاهی گذرا به چهار فینالیست داریم…

 

پروتکل 2.0

 

به این دلیل که نماد نقش موزیلا در مرکز وب است، نامگذاری شده است، پروتکل 2.0 لوگویی است که اساساً پروتکل http:// اینترنت را مستقیماً در علامت نوع لوگو قرار می دهد. زیبایی پروتکل 2.0 در انعطاف پذیری آن است: موزیلا با جایگزین کردن کاراکترهای خاصی در این علامت کاری پیشنهادی آزمایش کرده است، به طوری که شکلک ها و کاراکترهای فونت می توانند ناگهان در لوگوی جدید ظاهر شوند.

 

شعله

شاید هیچ نمادی به اندازه آتش به خوبی درک نشده باشد. این شرکت در حال در نظر گرفتن یک لوگوی شعله است تا نشان دهنده انگیزه خود برای باقی ماندن چراغ راه ایده آل یک وب برابر، باز و در دسترس برای همه باشد. انجمن همچنین برای موزیلا مهم است و شعله نیز نماد گرمی جامعه است.

اگر دقیق‌تر نگاه کنید، می‌بینید که این مدعی لوگو در واقع “M” را برای “Mozilla” با شعله ادغام می‌کند. تکرار نهایی یک نسخه پیکسلی است که به خوبی به انیمیشن کمک می کند.

opt2

 

انفجار

نوع Burst به نظر می رسد که یک آتش بازی در حال خاموش شدن است، اما نمادهای سنگینی در این رقیب لوگو وجود دارد. تحت تأثیر دو مکتب فکری قرار گرفته است. اول، روایت جدیدی وجود دارد که با حمایت موزیلا از سلامت وب مشخص می شود. دوم، جنبه بصری وجود دارد که با بررسی این شرکت از تصاویر کلاسیک وب و ایده های مبتنی بر داده مشخص می شود.

عدد پنج نیز در این لوگو به چشم می‌خورد، زیرا موزیلا داده‌ها را حول پنج گره، اندازه‌گیری‌های حیاتی و یک “M” بزرگ جمع‌آوری می‌کند. بنابراین، پنج منفجر می شود.

 

Dino 2.0

دینو 2.0 که به شدت از یک پیشنهاد لوگوی قبلی به نام “چشم” الهام گرفته شده است، از شکل چشم خزنده استفاده می کند که از “O” در کلمه “Mozilla” ساخته شده است. Dino 2.0 دارای سر دایناسور قابل توجهی است که دارای نوع سفید روی یک شورون قرمز است.

برنامه‌ها به لطف انیمیشن‌های متحرک GIF و نمایش مجموعه‌ای از رنگ‌های پر جنب و جوش برای نشان دادن اینکه موزیلا واقعاً برای همه است، می‌خواهد این ایده لوگو را گاز بگیرد.

در هفته‌های آینده منتظر باشید زیرا موزیلا به نهایی کردن هویت برند جدید خود نزدیک‌تر می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *