چند روز پیش، خبر بزرگ فناوری این بود که جک دورسی از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر کناره‌گیری می‌کند تا بر Square، پردازشگر پرداختی که او در سال 2009 تأسیس کرد، تمرکز کند.

دو روز بعد، اعلام شد که Square اکنون زیر چتر Block تغییر نام تجاری خواهد داد. مانند متا و آلفابت، Block یک شرکت مادر است – Square همچنان Square باقی خواهد ماند، همانطور که فیس بوک هنوز فیس بوک است. تنها تغییر واقعی نام محصول این است که Square Crypto اکنون با نام Spiral شناخته می شود.

Block Logo

طبق گزارش ها، این انتقال بیش از یک سال است که در حال انجام است. با این حال، با وجود بهترین تلاش تیم بازاریابی برای گسترش در اطراف مرجع، کاملاً واضح است که Block مرجعی به بلاک چین است، فناوری که ارز دیجیتال را تقویت می کند.

دورسی یکی از مدافعان قدیمی ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین بوده است. با ورود PayPal و Mastercard به فضای رمزنگاری، فقط یک مسئله زمان بود که تمرکز Square از پول قدیمی دور شود.

تغییر نام تجاری اخیر متا بسیار مورد تحقیر قرار گرفت، اما نام تجاری جدید Block به طور قابل توجهی مثبت دریافت شده است. پس تفاوت چیست؟

معمولاً تغییر نام تجاری شرکت‌ها، به‌ویژه آنهایی که در فین‌تک هستند، تمرین‌های نفرت‌انگیزی در بزدلی هستند، که در آن تمام ردپای شخصیت به نفع یک sans-serif ایمن زیبا و یک نشان لوگو به عنوان نوعی تیک یا موج از بین می‌رود. نام تجاری Block که مانند تلاقی بین یک فروشگاه اپل و یک شب هاردکور در برلین است.

بله، نشان‌واره sans-serif است — Pilat، به دقیق باش. اما شخصیت ها به طرز خوشایندی پهن هستند و شکل کلی هر کدام یک مربع گرد است. به حدی که «K» به دلیل ویژگی‌های گرد حروف دیگر، کمی نابجا به نظر می‌رسد. واضح تر از همه، بزرگ است، که به خودی خود چیز جدیدی نیست، به جز اینکه از روند اخیر برای حروف کوچک فاصله می گیرد. نگاه کردن به برندی که از هر چیز دیگری در فضا تقلید نمی کند، فوق العاده شاداب کننده است.

لوگوتایپ با علامت دلپذیری شجاعانه تاج گذاری شده است. یک مکعب شکل‌گیر و در حال چرخش که روی سطح آن رنگین‌کمان‌های شیب‌دار می‌رقصند و بازی می‌کنند و می‌چرخند و می‌چرخند. جالب اینجاست که فرم متحرک نشان‌واره نسخه اصلی در نظر گرفته می‌شود و نسخه‌های استاتیک فقط در صورت لزوم استفاده می‌شوند.

لوگو کامل نیست – واضح است که طراحی بسیار وابسته به رنگ به مراتب بهتر از هر چیز دیگری در حالت تاریک قرار می گیرد – یک لوگوی خوب باید آنقدر قوی باشد که در هر زمینه ای به خوبی کار کند. با این حال، من واقعاً از جاه طلبی طراحی برای تعریف خود و بازیگوشی بودن آن خوشم می آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *