Uber از Rebrand جدید ساده رونمایی کرد


کمی کمتر از سه سال پیش، Uber تغییر نام داد به عنوان سرویس کابین منتخب برای طرفداران دیستوپایی علمی تخیلی pac-man. این اقدامی بود که ظاهراً قصد داشت تا استارت‌آپ را به عنوان انتخاب هر روزه مردم تغییر دهد. در واقع برند را از تمام ارتباطات شخصی سلب کرد.

این هفته، کمی کمتر از سه سال بیشتر از آنچه باید انتظار می‌رفت، Uber هویتی بسیار منسجم تر و بسیار جذاب تر را معرفی کرده است.

طراحی شده توسط تیم “تجربه برند Uber” در کنار Wolff Olins، نام تجاری مجدد کار بسیار خوبی برای اصلاح کاستی های آشکار در هویت قبلی انجام می دهد.

uber_logo

به‌عنوان یک شرکت – آنها واقعاً دیگر یک استارت‌آپ نیستند – Uber در سطح جهانی شناخته شده است. از انتشار نام در سریال‌های نتفلیکس گرفته تا تابلوهای خیابانی در رم (در اطلاع‌رسانی نادرست) مشتریان احتمالی از جریمه‌های سنگین برای استفاده از این سرویس، برای پیدا کردن افرادی که ایده‌ای درباره چیستی اوبر و کارهایی که اوبر انجام می‌دهد ندارند، دچار مشکل خواهید شد. . این در حالی است که تا به حال آنها هویت بصری ضعیفی داشتند.

بزرگترین مشکل برای گسترش Uber هویتی است که در سطح جهانی کار می کند. رویکرد قدیمی این بود که با فرهنگ‌های محلی سازگار باشد، رویکرد جدید آنقدر ساده است که در همه جا کار کند.

arrow

نماد فلش جهانی Uber

مرکز برند مجدد یک لوگوتایپ جدید است. و بله، همانطور که می ترسیدید، بر اساس یک sans-serif هندسی است. (برای هر کسی که با طبقه‌بندی انواع آشنا نیست، این همان سبکی است که اخیراً توسط Google، Opera، Airbnb، Mastercard و دیگران اتخاذ شده است.)

در نگاه اول، نشان‌واره Uber کمی نامتعادل است، وزن سمت چپ باعث می‌شود به نظر برسد که در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد. با بررسی دقیق تر، این فاصله نیست، بلکه تراکم ناشی از نزدیکی ساقه ها در “U” و “b” و به طور خاص ترمینال سبک کوچک در “U” بزرگ است. اون اونجا چیکار میکنه؟ آیا این … فضای خالی … آیا این … یک جاده است؟ اگر چنین است، آنها باید از بین بروند و نام شرکت را “Uiber” نگذاشتند.

پس از گذراندن مدتی با لوگو تایپ، در حال رشد است. آنقدرها هم که من می‌خواهم بدون زحمت به نظر نمی‌رسد، اما به نظر مفید است که گامی مثبت از انحصار اولیه Uber است.

طراحی شده در کنار نشان‌واره، این شرکت یک تایپ جدید را از استودیو مستقر در LA MCKL سفارش داده است. با نام «Uber Move» کار بسیار خوبی در پیوند مواد برند با هم انجام می دهد.

move

نوع سفارشی Uber، Uber Move

Uber از رنگ سیاه استفاده می کند – که قبلاً در مارک قبلی خود به شدت مورد استفاده قرار گرفته است – که در کنار رنگ سفید جایگزین بیشتر رنگ ها در ارتباطات شرکت می شود. “Safety Blue” برای فراخوانی عناصر مهم معرفی شده است که به طور طعنه آمیزی لبه آینه را به یاد می آورد. (که در آن یک کلان شهر را پیاده طی می کنید). همچنین زمینه برای چند رنگ خاموش وجود دارد، اما گنجاندن آنها نسبت به اتاق هیئت مدیره کمتر عملی به نظر می رسد.

safety_blue

پالت “Safety Blue” Uber

در کنار سایر عناصر، Uber در حال معرفی یک قاب جدید U شکل است. این قاب قابل تطبیق، ظریف و در عین حال متمایز است و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تغییر کاربری داد، یا به رنگ سفید یا به عنوان ماسکی برای عناصر عکس.

frame

U-frame جدید Uber

از آنجایی که Uber به تنهایی از خودروها دور می‌شود و به سمت دوچرخه‌ها، توک‌توک‌ها و هواپیماها می‌رود، به هویتی ساده، مثبت و قوی نیاز دارد. این تغییر نام تجاری، تلاشی شجاعانه و احتمالاً موفق برای ارائه آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *