Webdesigner Depot یک طراحی مجدد دریافت می کند


چند روز پیش، در 11 نوامبر، با معرفی جدیدترین طراحی مجدد خود، ششمین تولد خود را در اینجا در WDD جشن گرفتیم.

اگر اغلب بازدید می کنید، باید به راحتی بیشتر تغییرات را متوجه شوید، با این حال، اگر هر چند وقت یک بار از آن بازدید کنید، سایت مشابه و در عین حال متفاوت احساس می شود. در واقع، اگر کارمان را به درستی انجام دهیم، باید حداقل، ظریف‌تر و همچنین خواندن آن آسان‌تر باشد.

هنگامی که شروع به طراحی مجدد WDD کردیم، می‌خواستیم با پذیرش رویکرد مینیمالیست‌تر، ساده‌سازی و افزایش سرعت سایت، به تجربه کاربری بهتری دست یابیم.

ما یک طرح مجله برای طراحی جدید در نظر گرفتیم، اما با محتوای بیش از حد غیرشخصی و طاقت فرسا به نظر می رسید و همچنین تا حدودی نامرتب به نظر می رسید. قبل از اینکه تصمیم بگیریم این مسیر را دنبال کنیم، تکرارهای بی شماری را پشت سر گذاشتیم. در سرتاسر وب، این روزها شاهد نمایش محتوای بیشتر و بیشتری در سایت‌ها (به ویژه سایت‌های فناوری) هستیم که کاربران را با انتخاب بیش از حد غرق می‌کند. ما بر این باوریم که این طرح‌بندی جدید احساسی صمیمی‌تر، شخصی‌تر و مرور آسان‌تر به نظر می‌رسد، و تا حدودی مانند تلاقی بین یک وبلاگ سنتی و یک سایت به سبک مجله است بدون اینکه بر تجربه کاربر غلبه کند.

iphoneنوار کناری به حداقل رسیده است. اکنون باریکتر شده است و حتی تبلیغات 200×125 که اکنون یکی یکی نمایش داده می شوند، به نظر می رسد با فضای سفید کافی در اطراف آنها راحت تر نفس بکشند. در ابتدا ما آگهی بزرگتر 300×250 را در بالای نوار کناری حذف کردیم تا یک نوار کناری بسیار کوچک فقط با تبلیغات 200×125 ایجاد کنیم، اما این مشکلی را برای برخی از حامیان مالی ما ایجاد کرد که تبلیغات زیادی در آن نقطه بالا انجام می‌دهند.

ما همچنین حذف نوار کناری را به طور کامل آزمایش کردیم، اما زمانی که سعی می‌کردیم محتوای نوار کناری و به‌ویژه تبلیغات درون محتوا را در یک ستون ادغام کنیم، طرح‌بندی سنگین و نامرتب شد. اگر WDD بدون تبلیغات بود (یک روز؟)، احتمالاً رویکرد بدون نوار کناری. با این حال، در حال حاضر، تبلیغات هنوز برای اجرای سایت و پرداخت صورت‌حساب ضروری هستند، اما با این رویکرد احساس می‌کنیم که آنها کمتر مزاحم هستند و بهترین خدمات را هم به تبلیغ‌کنندگان و هم خوانندگان ما ارائه می‌کنند.

یکی از ایده‌هایی که در ابتدا می‌خواستیم آن را ادغام کنیم، پیمایش بی نهایت. ما از خوانندگان خود از طریق کانال های اجتماعی خود در مورد این بازخورد خواستیم و تحقیقات کاملی انجام دادیم و متوجه شدیم که بیشتر برای اهداف ما منفی است. ما معتقدیم که پیمایش بی‌نهایت برای سایت‌هایی که عمدتاً تصاویر دارند، بهترین کار را انجام می‌دهد، اما نه لزوماً برای وبلاگ‌هایی که به نظر می‌رسد منجر به تعامل کمتر کاربر می‌شود (خوانندگان فقط اسکرول می‌کنند و اسکرول می‌کنند، اما آنها کمتر با محتوا درگیر می‌شوند). البته، همیشه استثناهایی وجود دارد، اما برای WDD در حال حاضر، ما به رویکرد صفحه‌بندی سنتی پایبند هستیم و به پیمایش بی‌نهایت «نه» می‌گوییم.

ما معتقدیم که این طرح‌بندی جدید احساسی صمیمی‌تر، شخصی‌تر و آسان‌تر به نظر می‌رسد، و تا حدودی شبیه تلاقی بین یک وبلاگ سنتی و یک سایت به سبک مجله است.

ما می‌خواستیم WDD تعادل کاملی بین عناصر طراحی مردانه و زنانه داشته باشد. متوجه استفاده گسترده از اشکال مردانه مانند گوشه‌های تیز، مربع و مستطیل خواهید شد، اما دایره‌های زیادی نیز در سراسر سایت استفاده می‌شوند تا ظاهری نرم‌تر و زنانه‌تر داشته باشند.

علاوه بر این، خطوط مورب زیادی را در سرتاسر سایت اضافه کردیم، و حتی سرصفحه‌های خود را به صورت مورب درآوردیم تا آن مؤلفه مورب را در سراسر سایت حمل کنیم. به نظر می‌رسد که سایت به همه اشکال، اندازه‌ها و اشکال ارتباط بیشتری دارد، درست همانطور که طراحی باید باشد. این همچنین نشان دهنده تنوع محتوایی است که ما در سایت حمل می کنیم، نویسندگان مختلف، دیدگاه های متعدد، و غیره.

ایده پشت چیدمان متن و تصاویر متناوب در صفحات اصلی این است که تعادلی برابر بین متن و تصاویر در هر دو طرف ستون اصلی ایجاد شود. ما یک بار دیگر انتخاب کردیم که یک پست برجسته در بالا نداشته باشیم، که احساس کردیم ترجیح می‌دهیم خوانندگان خود را به کاوش بیشتر دعوت کنیم و در واقع ممکن است بیشتر از قبل «صفحه بعدی» را فشار دهید، زیرا سایت باید بیشتر احساس دعوت به آن کند. مرور و کاوش کنید.

سرصفحه‌ها اکنون در LFT Etica و با حروف بزرگ هستند. ما از قلم Adelle برای این طراحی مجدد خلاص شدیم زیرا می‌خواستیم تزئینات را به حداقل برسانیم. و فونت sans serif برای این کار مناسب‌تر بود. سبک پررنگ فوق العاده سنگین باعث می شود که عناوین واقعاً پاپ و خوانا باشند. WDD همیشه در رویکرد خود به طراحی خود «جسورانه» بوده است، اما این یکی احتمالاً جسورانه‌ترین طراحی ما تاکنون است.

برای متن اصلی ما از Proxima Nova Soft استفاده می‌کنیم، که از Open Sans در طراحی قبلی ما تغییر کرد. گرد بودن این فونت برای سایت مناسب است زیرا حس زنانه تری را اضافه می کند، در حالی که هدرها مردانه تر به نظر می رسند. باز هم ما به دنبال ایجاد تعادل در همه جنبه ها بودیم.

جلوه‌های انیمیشن جدید، جابجایی‌ها، پیوندهای متنی و لمس‌های کوچک اینجا و آنجا وجود دارد که سایت را مدرن‌تر و جذاب‌تر می‌کند. همچنین تغییراتی در بک‌اند برای بهبود سرعت بارگذاری و بهینه‌سازی هر چه بیشتر سایت انجام شد. ما همچنین یک صفحه جدید 404 داریم! 🙂

امیدواریم که از طراحی مجدد جدید لذت ببرید و به خصوص همچنان از مقالات ما لذت ببرید و به اشتراک بگذارید.

ما سخت کار می‌کنیم تا WDD را به مقصدی عالی برای همه دوستان طراح و توسعه‌دهنده خود تبدیل کنیم و این طراحی مجدد تنها یک قدم دیگر در سفر ما با شماست.

در صورت تمایل هر گونه بازخوردی را در زیر با پیشنهادات یا هر سؤالی که ممکن است داشته باشید برای ما در میان بگذارید. امیدواریم از WDD جدید لذت ببرید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *