به نظر می‌رسد که ما هنوز در حال بررسی سطح توانایی‌های HTML5 هستیم و افراد و سازمان‌های مختلف همیشه با استفاده‌ها و ایده‌های جدیدی روبرو می‌شوند.

MIX Online با جاشوا دیویس، هنرمند مشهور مولد دیجیتال، همکاری کرد، برای ایجاد یک کتابخانه جاوا اسکریپت مبتنی بر بوم HTML5 منبع باز به نام Okapi.

تکنولوژی پشت مجموعه ابزار Okapi در اصل برای Endless Mural ایجاد شد، یک نمایشگاه هنری آنلاین که در آن کاربران می توانند هنر مولد ایجاد کنند.

سازندگان در حال کار بر روی برخی از برنامه‌های مبتنی بر HTML5 برای راه‌اندازی بتا Internet Explorer 9 بودند و Okapi بخشی از آن پروژه شد.

اینترفیس نرم است و واقعاً خوب کار می‌کند و به زیبایی قابلیت‌های Okapi و همچنین قابلیت‌های عنصر بوم HTML5 را به نمایش می‌گذارد.

نکته مهم در مورد Okapi این است که چون منبع باز است، می توانید از آن برای پروژه های خلاقانه خود استفاده کنید. این فریم ورک امکان ایجاد هنرهای مولد را به روشی که قبلاً بدون پلاگین مرورگر ممکن نبوده است، ممکن می‌سازد. در هر مرورگر بوم فعال (بیشتر مرورگرهای مدرن در این دسته قرار می گیرند) کار می کند.

MIX Online در حال حاضر یک مسابقه فوق العاده را با Endless Mural اجرا می کند که در آن می توانید 500 دلار برنده شوید. یا اسکیت برد تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در توییتر دنبال کنید، یک نقاشی در Endless Mural ایجاد و ذخیره کنید، و سپس یک توییت در مورد آن برای آنها ارسال کنید.

فقط یک هشدار سریع: نقاشی دیواری بی پایان می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد، بنابراین آماده باشید که ساعت‌ها با آن بازی کنید. فقط زیاد وقت نگذارید: ورودی‌ها باید تا 15 دسامبر دریافت شوند.

در اینجا چند نمونه نقاشی دیواری وجود دارد که من پس از مدتی بازی با برنامه ایجاد کردم:

از ایجاد تصاویر خود با Endless Mural لذت ببرید، یا پروژه هنری مولد خود را با Okabi ایجاد کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *