آریال در مقابل Helvetica، آیا می توانید تفاوت را ببینید؟


از مدتها پیش تصور می شد که آریال برای هلوتیکا همان خواهر ناتنی زشت سیندرلا است. Helvetica در آلمان در دهه 1950 برای رقابت با Akzidenz Grotesk طراحی شد. Arial در اوایل دهه 1980 در آمریکا طراحی شد، به عقیده بسیاری، حرکتی از سوی مایکروسافت برای ارائه یک فونت شبیه به Helvetica به عنوان بخشی از مشخصات TrueType آن بدون تایید یا پرداخت حق امتیاز به Helvetica بود.

به هر حال، برای یک چشم آموزش ندیده، تفاوت بین دو فونت ناچیز است – عمدتاً به دلیل عرض های تقریباً یکسان. اما از دید طراح، ده ها تفاوت ظریف وجود دارد که از صفحه خارج می شوند. برای مثال، بالاروی حروف کوچک Helvetica “t” مستقیم قطع می شود، در حالی که Arial با یک زاویه بریده می شود. به طور مشابه، پایانه های حروف کوچک “s” و “c” در Helvetica به موازات خط پایه قرار می گیرند، در حالی که Arial در زوایای نزدیک به سمت راست حرکت می کند.

ساده‌ترین راه برای تشخیص تفاوت این است که به شخصیت‌ها به‌عنوان یک کل نگاه کنید و آنها را به‌عنوان لباس‌هایی از دوره‌های مربوطه‌شان تصور کنید: Helvetica واضح‌تر و با جزئیات رسمی است. Arial شل تر و کمتر کنترل شده است.

اما چه اتفاقی می‌افتد اگر لوگوهای روزمره که در اصل در Helvetica ساخته شده‌اند در Arial دوباره ساخته شوند؟ آیا تفاوت ها به راحتی قابل تشخیص هستند یا تشخیص آنها دشوار است؟ برای پاسخ به این سوال، دیوید فریدمن از Ironic Sans مسابقه ای ابداع کرده است که شامل 20 Helvetica- محبوب است. لوگوهای مبتنی بر تصویر در کنار هم با نسخه Arial. برخی از تفاوت ها به راحتی آشکار می شوند، اما برخی دیگر به طرز تکان دهنده ای مشابه به نظر می رسند.

در آزمون کوتاه شرکت کنید و ببینید چقدر خوب عمل می‌کنید — حتما نتایج خود را به اشتراک بگذارید!

 

چقدر در مسابقه شرکت کردید؟ چه تفاوت هایی هنگام مقایسه هلوتیکا و آریال مشهود است؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *