آنچه طراحان می توانند از حیوانات مختلف بیاموزند


طراحان از همه نوع می توانند از حیوانات موجود در طبیعت الهام بگیرند. بسیاری از طراحان بزرگ رفتارهایی شبیه به حرکت، ویژگی ها و غرایز موجودات طبیعت از خود نشان می دهند.

طراحان ماهر می‌دانند که هیچ خلاقیتی بزرگ‌تر و کامل‌تر از آنچه در طبیعت یافت نمی‌شود وجود ندارد. طراحانی که رفتارها، غرایز یا عادات حیوانات را با رویکرد خود تطبیق می دهند، متوجه خواهند شد که طرح هایی نوآورانه و کارآمد ایجاد خواهند کرد.

این مقاله بررسی می‌کند که چگونه حیوانات می‌توانند الهام بخش طراحان از همه نوع باشند.

هر گونه یک شاهکار است، خلقتی که با دقت و نبوغ فوق العاده مونتاژ شده است. – ادوارد او. ویلسون

 

1. شیر

شیرها پادشاه جنگل در نظر گرفته می شوند زیرا تقریباً همه حیوانات از پلنگ گرفته تا یوزپلنگ را شکار می کنند. آنها حیوانات شجاعی هستند که تقریباً هر حیوانی را در طبیعت به چالش می کشند. هر روز دو تا سه ساعت را به پیاده روی و 50 دقیقه را صرف غذا می کنند. 20 ساعت باقی مانده در حال استراحت، معاشرت یا نظافت هستند. بیشتر شکار شیر در ساعات شب تا سپیده دم کامل می شود.

طراحان به همین ترتیب باید نترس باشند. آنها باید به اندازه کافی شجاع باشند که در طراحی های خود نوآور باشند و قراردادهای اصلی را با شرکت ها ببندند. طراحان باید با هر محیطی سازگاری بالایی داشته باشند و در عین حال پتانسیل کامل خود را به حداکثر برسانند. طرح های عالی اغلب زمانی به وجود می آیند که هوشیار باشیم و به خوبی استراحت کنیم. اما اغلب، طراحان باید روغن نیمه شب را بسوزانند تا بهترین گزینه های خود را به مشتریان ارائه دهند.

طراحان به عنوان شیرها و شیرزنان باید رقابتی باقی بمانند و برای حفظ موقعیت خود به عنوان طراحان پیشرو در منطقه خود یا در جهان، از رقبا جلوتر بمانند. شیرزن ها اغلب چابک تر هستند و بیشتر شکار را برای غرور خود انجام می دهند. به خاطر داشته باشید که طراحان شیر زن نیز ممکن است در برخی از زمینه های طراحی به دلیل غریزه طبیعی خود تسلط داشته باشند. از این دانش به نفع شرکت خود استفاده کنید.

 

2. ببر

ببرها اخیراً سگ را برای حیوان مورد علاقه جهان شکست داده اند. این حیوان سرزمینی است و سبک زندگی انفرادی را حفظ می کند. آنها با خطوط راه راه خود استتار می شوند و به سادگی از به چالش کشیدن حیوانات در طبیعت نمی ترسند. اگرچه فیل بزرگتر از آن است که ببر بتواند آن را بکشد، با این وجود ببر همچنان سعی می کند فیل را بترساند. ببرها با موفقیت یک کرگدن، کروکودیل، گوزن، پلنگ و بسیاری از حیوانات بزرگ دیگر را می کشند. آنها سریعتر از شیرها هستند و می توانند 10 متر یا بیشتر بپرند، اما استقامت بسیار کمی دارند.

طراحان ببر نباید از پروژه‌های بزرگی که به نظر می‌رسد خارج از محدوده آنها هستند، بترسند. همانطور که ببر فیل را به چالش می کشد، طراحان نیز باید بدون ترس با چالش ها مقابله کنند. طراحان باید لحظات انفرادی متعدد خود را برای ایجاد و توسعه یک طرح جامد صرف کنند. اگرچه لحظاتی از همکاری با تیم و مشتری وجود دارد، طراحان باید عقب نشینی کنند تا طرح های خود را در اسرع وقت ایجاد کنند تا به ضرب الاجل مشتری برسند. مانند سبک شکار ببر، طراحان باید در پذیرش و برنامه ریزی پروژه ها استراتژیک باشند تا به طور مستمر طرح های جدید جدیدی تولید کنند.

آیا ما چون روی پای عقب خود راه می رویم، فقط امتیاز فناپذیری را برای خود قائل شویم؟ – جورج الیوت

 

3. زرافه

زرافه ها نسبت به سایر حیوانات در قلمرو وحشی مزایای متعددی دارند. واضح ترین قد زرافه است. آنها می توانند به مواد مغذی بیشتری نسبت به رقبای خود در طبیعت مانند ایمپالا یا کودو برسند و مصرف کنند. زرافه همچنین کمترین نیاز به خواب را در بین پستانداران موجود در طبیعت دارد. میانگین تقریباً 4.5 تا 4.6 ساعت در 24 ساعت است.

مثل زرافه‌ها، طراحان باید بتوانند پروژه‌های بیشتری را به زمین بفرستند و به قله‌های بالاتری نسبت به رقبای ما برسند. طراحان باید تلاش کنند تا چالش ها را از منظری متفاوت ببینند و پروژه ها را با دیدی جدید بررسی کنند. طراحان اغلب مجبورند رفتار زرافه ها را بپذیرند و با 4.5 ساعت خواب در شب برای مدت زمان کوتاهی زنده بمانند تا پروژه های بزرگ را تکمیل کنند.

 

4. شتر

شترها موجودات انعطاف‌پذیری هستند که می‌توانند در برابر درجه حرارت و میزان مصرف آب باورنکردنی مقاومت کنند که باعث مرگ حیوانات دیگر می‌شود. آنها می توانند مقدار قابل توجهی آب را در سلول ها، کلیه ها و روده های خود حفظ کنند. سپس آنها می توانند برای مدت طولانی بدون آب بمانند، زیرا بافت چربی در کوهان شتر متابولیزه می شود و برای حیوان انرژی تولید می کند.

طراحان باید انعطاف پذیر باشند و با تغییرات محیط کار که ممکن است در محیط های دیگر غیر منطقی به نظر برسد، سازگار باشند. ساعات کار اغلب طولانی است، اما محصول نهایی طرح ها با ارزش است. طراحان باید پر انرژی و دائما در حال تکامل باشند تا در کمترین زمان ممکن طرحی بهتر از رقبا ارائه دهند.

هر نگاه اجمالی به زندگی یک حیوان زندگی ما را تسریع می کند و آن را از هر نظر بسیار بزرگتر و بهتر می کند. – جان مویر

 

5. یوزپلنگ

یوزپلنگ، با اختلاف زیاد، سریعترین سرعت را در بین هر حیوانی در خشکی دارد. سرعت یوزپلنگ بین 70 تا 75 مایل در ساعت است. یوزپلنگ می تواند در سه ثانیه یا کمتر به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. پس از دوی های طولانی، آنها باید حداقل 30 دقیقه استراحت کنند تا دوباره به آن سرعت ها برسند. آنها ممکن است سریعترین افراد در قلمرو وحشی باشند، اما طعمه آنها اغلب از آنها فرار می کند، زیرا آنها را رها می کنند، نه اینکه خطر آسیب ببینند. در نتیجه، میزان موفقیت یوزپلنگ در فرود کشتن تنها حدود 50٪ است.

طراحان برای زنده ماندن باید غریزه یوزپلنگ را به دست آورند. آنها باید چابک و سریع باشند تا پروژه را فرود بیاورند و طبق مهلت مقرر به اتمام برسانند. طراحان نباید خود را بیش از حد کار کنند وگرنه “سوخته” می شوند و کار با کیفیت پایین تری تولید می کنند. علاوه بر این، طراحان ممکن است در معرض خطر از دست دادن نیمی از مشتریان خود باشند. با این حال، سرعت یک طراح را از رقابت آنها جدا می کند.

 

6. دلفین

دلفین ها حیوانات بسیار باهوشی هستند. مغز آنها بسیار پیچیده است و می توانند فرکانس هایی را ده برابر بیشتر از یک انسان عادی بشنوند. دلفین ها موجوداتی اجتماعی هستند و پیوندهای محکمی با مردم برقرار می کنند. آنها برای نجات انسان های مجروح یا کمک به درمان انسانی شناخته شده اند. آنها همچنین از ارتباط از طریق انواع کلیک ها، سوت ها و صداهای دیگر لذت می برند. زمان بازی بخش مهمی از سبک زندگی و فرهنگ آنها است.

>

طراحی متکی بر گوش دادن به مشتری و تعیین اینکه دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی را می خواهد، بستگی دارد. به عنوان طراح، آنها باید یاد بگیرند که بهتر از رقبای خود گوش کنند. طراحان باید نکات ظریفی را که رقبایشان در طول مشاوره از دست می دهند، بشناسند. این به شرکت شما کمک می کند تا راه حلی ارائه دهد که نیازهای مشتری را برآورده کند.

وفاداری بخش بزرگی از ایجاد تصویر برند است. طراحان برای ایجاد تجارت باید با مشتریان و همچنین طراحان دیگر ارتباط برقرار کنند. اگر مشتری قربانی یک طراحی بد باشد، طراحان باید او را نجات دهند و راه حل بهتری ارائه دهند. طراحان، مانند دلفین‌ها، باید مشتریان و همتایان خود را برای کشف ایده‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات درگیر کنند.

 

7. نهنگ

نهنگ ها یکی از بزرگترین حیواناتی هستند که تا به حال وجود داشته اند. آنها 90 درصد از زندگی خود را در زیر آب می گذرانند و فقط برای تنفس از سوراخ های ضربه خود به سطح می آیند. نهنگ ها نمی توانند آگاهانه بخوابند وگرنه غرق خواهند شد. بنابراین، بخشی از مغز آنها همیشه به گونه ای عمل می کند که آنها را سرپا نگه دارد.

مثل نهنگ‌ها، آب‌های خلاق ما همیشه جاری است. شب هنگام خواب، ناخودآگاه ما ممکن است به جدیدترین طرح فکر کند. در نیمه های شب، طراحان ممکن است از خواب بیدار شوند و ایده ای را برای جلوگیری از فراموشی طرح کنند.

بعضی از طراحان هرگز به خواب عمیق نمی رسند، زیرا خلاقانه ترین ایده های آنها زمانی است که برای استراحت دراز می کشند. کار یک طراح اغلب در رایانه، تابلوی پیش نویس یا با مشتری صرف می شود. هنگامی که ما به دنبال هوا هستیم، یک طراح واقعاً باید رها کند درست همانطور که نهنگ آب انباشته شده را از طریق سوراخ دمنده خود آزاد می کند.

زندگی با حیوانات می تواند تجربه شگفت انگیزی باشد، به خصوص اگر ما درس های ارزشمندی را که حیوانات می آموزند از طریق اشتیاق، لطف، تدبیر، محبت و بخشش خود بیاموزیم. – ریچارد اچ. پیتکرن

 

8. لاک پشت

لاک پشت ها در پنهان شدن از شکارچیان خود عالی هستند. آنها در پوسته های خود عقب نشینی می کنند و می توانند کاملاً غوطه ور در آب یا در خشکی پنهان شوند. برخی از لاک پشت ها بسته به ترجیحشان نسبت به آب یا خشکی چابک تر از بقیه هستند. اگرچه لاک‌پشت‌ها دید در شب باورنکردنی دارند، اما به دلیل غلافشان به آرامی حرکت می‌کنند.

اغلب طراحان باید برای تمرکز بر طرحی برای مشتری، مخفی شوند یا به حریم خصوصی خود بازگردند. طراحان باید یاد بگیرند که در طراحی های خود روشمند باشند تا اطمینان حاصل کنند که کدها و همچنین مشخصات مشتری مطابقت دارند. زمانی که طراحان دیگر درخواست مشتری را درک نمی کنند، داشتن رویایی در طراحی اغلب به شما این امکان را می دهد که کل تصویر را ببینید. لاک پشت ها از خودشان محافظت می کنند و به شدت با محیط های مختلف سازگار هستند، همانطور که طراحان باید چنین باشند.

 

9. جغد

استراتژی شکار جغد به شدت به عنصر غافلگیری بستگی دارد. آنها با محیط خود ترکیب می شوند و در بعضی مواقع عملاً نامرئی هستند. پرهای آنها نیز به آنها اجازه می دهد در نزدیکی پرواز بی صدا باشند. استتار و پرواز بی صدا آنها مزیت رقابتی آنها در طبیعت را تشکیل می دهد.

طراحان باید مزیت رقابتی خود را در دنیای طراحی بدانند. مانند جغد، طراحان باید لبه ای ایجاد کنند که آنها را از رقابت جدا کند. طراحان باید مانند جغد باشند و برای هر نوع محیطی طراحی کنند. اگر شما یک طراح داخلی هستید، باید بتوانید فضاهای مدرن معاصر، کشور فرانسه یا رنسانس را طراحی کنید. تطبیق پذیری و جلب توجه مخاطب با عنصر غافلگیری ابزاری برای موفقیت است.

 

نتیجه گیری

هر سبکی که پرورش داده اید، باید توانایی و خلاقیت خود را با نشان دادن غرایز حیوانی خود به دیگران از طریق کار طراحی بی باک و بی عیب نشان دهید.

وظیفه ما باید این باشد که خودمان را آزاد کنیم… با گسترش دایره شفقت خود برای در آغوش گرفتن همه موجودات زنده و کل طبیعت و زیبایی آن. – آلبرت انیشتین

 

مزیت رقابتی شما چیست؟ آیا شما مانند جغد هستید و می توانید طراحی منحصر به فردی ارائه دهید که مشتری را شگفت زده کند یا بیشتر شبیه دلفین هستید که در گوش دادن و نجات مشتری از خطر قریب الوقوع مهارت دارید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *