آیا الگوسازی برند شما را می کشد؟


قالب سازی; این یک ایده طراحی وب فوق العاده برای گردآوری حضور آنلاین یک کسب و کار و ایجاد ظاهری سازگار است.

این به ویژه زمانی مفید است که چندین سایت، خط تولید و/یا تعداد زیادی محتوا وجود داشته باشد. در هر صورت، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که صدایی از صداهای مختلف که برند را کم‌کم می‌کند و مشتریان را گیج می‌کند.

 

الگوسازی چیست

قالب‌سازی روشی برای برخورد با صفحه به‌عنوان یک طرح‌بندی ثابت است که با تغییر محتوا در طول زمان و در مکان‌های مختلف سازگار است. به الگوها به عنوان ویترین فروشگاه فکر کنید. به جای بازسازی هر بار که موجودی فروشگاه (یا مشتری معمولی) تغییر می کند، به سادگی جدیدترین یا مرتبط ترین محصولات را در ویترین ها قرار می دهید. تابلو مغازه ثابت می ماند، موقعیت پنجره ها و درها هرگز تغییر نمی کند، رنگ و تزئینات پنجره به ندرت (اگر همیشه) تغییر می کند، و فقط به رنگ هایی که به شدت در یک لیست کوتاه تجویز می شوند.

با رعایت قیاس ویترین فروشگاه، مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها یا صفحات فرود را می‌توان مانند یک امتیاز یا زنجیره در نظر گرفت. مهم نیست در کجای دنیا هستیم، می دانیم که به رستوران یا فروشگاه لباس مورد علاقه خود رسیده ایم زیرا در سن دیگو دقیقاً مشابه دهلی نو است. بنابراین، برای مثال، یک برند سرگرمی با چندین رویداد می‌تواند به سادگی اطلاعات رویداد و عکس‌های مختلف را در هر یک از سایت‌های رویداد خود قرار دهد، که همگی طرح‌بندی‌های یکسانی دارند.

البته، ایده قالب طراحی وب به عنوان یک محصول قابل فروش نیز وجود دارد که بسیاری از طراحان آن را به عنوان راهی برای ایجاد درآمد اضافی با درجات مختلف موفقیت مورد بررسی قرار داده اند. در این مورد، یک قالب صرفاً به منظور خرید و سفارشی سازی توسط دیگران ایجاد می شود. این یک نقطه پرش، یک چارچوب، حتی یک جرقه خلاقانه است که سایر طراحان می توانند بسته به زمان، نیاز و الهام، آن را در درجات مختلف خم کنند یا گسترش دهند.

 

مزایای قالب

برای توسعه و طراحی کسب و کار، یک سیستم الگوی هوشمند عملاً می تواند هزینه (و استرس) طراحی مجدد کامل را از بین ببرد و در مورد یک برند سرگرمی، طرفداران (و سرمایه گذاران) فوراً متوجه می شوند که رویداد سازماندهی شده است. توسط همان شرکت.

برای سایت‌های پر محتوا، قالب‌سازی راهی است که مقالات و تصاویر مرجانی را در پایگاه‌های داده قرار می‌دهد تا توسط غیر طراحان مدیریت شود. Biz dev، بازاریابی و سایر بخش‌ها می‌توانند دانش منحصر به فرد خود را با برچسب‌گذاری مقالات بر اساس اهمیت آنها برای شرکت، هدایت کنند تا جایی که مخاطبان مناسب آن را در زمان مناسب ببینند، نمایش دهد. محتوایی که در یک پایگاه داده زندگی می‌کند، مستقل از هر صفحه خاص، همچنین می‌تواند برای استفاده‌های متعدد تغییر کاربری داده شود، و در صورت نیاز، بر اساس برچسب‌ها و/یا دسته‌ها به یک صفحه قالب داده شود.

برای طراحان، فرآیند ایجاد یک سیستم قالب می تواند یک چالش طراحی وب رضایت بخش باشد، زیرا طراحی قالب مجموعه ای از الزامات استراتژیک خود را به همراه دارد، مانند ارتباط با محتوا در انتزاعی ترین شکل آن – عنوان، زیرنویس، خلاصه داستان – به جای محتوای مشخص و خاص یک مقاله.

 

معایب قالب

قالب کردن جنبه تاریکی دارد. این شبیه به خطرات یک راهنمای سبک یا سند دستورالعمل برند است. در یک کلام، خطر سختی

است

سختی بیش از حد چیزی است که برندی را که ممکن است زمانی یک نام تجاری حیاتی بوده، متوقف و راکد کند. به جای ایجاد راه های پر جنب و جوش برای دستیابی به مشتریان، دیوارها را برپا می کند، مرزهای پرتنش را اعمال می کند و روابط بالقوه را از بین می برد. منابعی که می‌توان برای حمایت از برند صرف کرد، در عوض صرف پلیس آن می‌شود.

هنگامی که از قالب بیش از حد استفاده شود، موارد مشابهی در طراحی وب رخ می دهد. در یک شرکت بزرگ، طراحانی که کمتر از آنها استفاده می شود، خود را در یک رکود تکراری خواهند دید. از نقطه نظر تجاری، مشتریان شروع به احساس تشکیل پوسته می کنند: برندی که تغییر، رشد و اختراع مجدد خود را متوقف می کند، دیگر زنده نیست. ثبات اطمینان بخشی جای خود را به تکرارهای ظالمانه داده است.

مطمئناً، ثبات، در بهترین حالت، اطمینان بخش است. مشتریان سنتی نسبت به تغییرات محتاط هستند و در صنایعی مانند امور مالی حتی بیشتر از آن. آنها یک تجربه “هیجان انگیز” نمی خواهند. آنها چیزی می خواهند که معتقدند روزی که برای برداشت پول نقد خود می روند دقیقاً همان روزی باشد که آن را واریز کردند.

از سوی دیگر، مشاغلی که در حال حاضر در حال ظهور هستند – حتی در امور مالی – نیاز به بیان سرزندگی، ارزآوری و ظرفیت سازگاری سریع در مواجهه با تغییرات و ناملایمات دارند.

 

قالب انسانی است

مفهوم الگوها از مدت‌ها قبل از وب وجود داشته است، زمانی که صنعتگران عصر برنز برای اولین بار قالب هایی برای تشکیل تیغه های نیزه. خود این کلمه در فرانسه قرون وسطی سرچشمه می گیرد: معبد وسیله ای بود که پارچه بافته شده را بیمه می کرد که همیشه پهنای درستی داشته باشد.

الگوها به‌عنوان یک دستگاه طرح‌بندی، مبالغ غیرقابل محاسبه‌ای را برای کسب‌وکارها ذخیره کرده‌اند. شرکت های چاپ هنوز از قالب های بروشور و لوازم التحریر استفاده می کنند تا برای مشتریان کسب و کار کوچک، پیام کوتاه ارزانی ایجاد کنند. مفهوم الگو با تکامل نرم‌افزار وبلاگ و سیستم‌های مدیریت محتوای همراه آن، که جداسازی محتوا از صفحه‌آرایی را رایج کرد، معنای جدیدی پیدا کرد.

یک نمونه خوب از یک الگوی سفت و سخت، اما موفق، فیلم‌های Sony Pictures است. و بخش‌های تلویزیون. همه چیز یکسان است: یک تصویر قهرمان، یک تریلر، یک اسکرول رسانه، پیوندهای ثبت نام/اجتماعی، خلاصه، و اعتبار سطح بالا (اوه، و پاورقی “اگر این را دوست دارید، پس آن را دوست خواهید داشت…”) . اگر کاربران بیشتر بخواهند، یک کلیک آنها را به یک وب سایت اختصاصی و منحصر به فرد یا صفحه شبکه نمایش تلویزیونی می برد.

sony

Sony Movies (سمت چپ) و Sony Television (راست).

در مورد سونی، این کار می کند زیرا خود محتوا بسیار متنوع است. کاربران در حال کاوش در جنایات، تعلیق فراطبیعی، کمدی و موارد دیگر هستند. زمانی که روی عنوان نمایش دوم خود کلیک می کنند، می دانند که چه نوع اطلاعاتی را می توانند انتظار داشته باشند و در کجای صفحه قرار خواهند گرفت. بقیه سرگرمی است.

 

انحراف از یک الگو نیز انسانی است

اما هنگامی که عنوان نمایش یا موضوع دیگری باید منتشر شود، چه می‌کنید؟ در مورد سونی، زمانی که بودجه و محبوبیت آن را توجیه کرده باشد، این عنوان تجربه آنلاین منحصر به فرد خود را دارد. طراحی شده در قالب مکانی برای پیوند به یک سایت خارجی است. کاربر باید تصمیم بگیرد که آیا زمان تجربه چیزی متفاوت است یا خیر.

قالب‌ها اساساً مجموعه‌ای از تصمیم‌های طراحی و محتوا هستند که به‌گونه‌ای اتخاذ شده‌اند که مجبور نباشند دائماً دوباره ساخته شوند. انحراف از یک الگو به معنای تصمیم گیری جدید است: کسی باید فکر کند. این چیز خوبی است.

در اینجا چند نمونه از نحوه و زمان توقف، فکر کردن و شکستن الگو وجود دارد:

  • ما محتوای جدیدی داریم که در قالب مناسب نیست.
  • ما محتوای جدیدی داریم که توسط الگو ارائه نمی شود.
  • نوع محتوایی که اخیراً دریافت می‌کنیم، دیگر در قالب فعلی ارائه نمی‌شود.
  • بازخورد کاربر (شخصا، از طریق تجزیه و تحلیل و غیره) به ما می گوید که الگوی فعلی دیگر کافی نیست.

نکته این است که مراقب باشید. این یکی از آن لحظات حیاتی است که در آن طراحی بسیار فراتر از دکوراسیون است. تغییر یک شاید نیست: می توانید روی آن حساب کنید.

یک مورد جالب برای مطالعه، نام تجاری کوکا کولا است. در وب سایت بگردید. آنها قطعاً در حال الگوسازی هستند، اما به سختی به این فکر می کنند که چه زمانی و کجا کارها را متفاوت انجام دهند. بخش غذا از نظر ساختاری یکسان است، اما قطعا حس خاص خود را دارد. نسخه های محلی سایت عناصر منحصر به فرد خود را معرفی می کنند. شریک و سایر سایت های خارجی (مانند وب سایت موسسه نوشیدنی برای سلامت و تندرستی) ممکن است کاملاً متفاوت است – الگو از بین رفته است، اما همچنان ارزش های برند کوکاکولا را در زیبایی شناسی آن منعکس می کند.

coke

 

کوکا کولا (سمت چپ)، کوکا کولا فود (مرکز) و موسسه نوشیدنی برای سلامت و تندرستی (راست).

 

غذای آماده

این ایده که حذف طراحی باعث صرفه جویی در منابع می شود ممکن است یک افسانه باشد. نقطه ضعف سفتی این است که یک چیز را شکننده می‌کند و به راحتی خرد می‌شود.

در حالی که اکنون غیرطراحان می‌توانند – و باید – در قرار دادن و استقرار استراتژیک محتوا درگیر شوند، موفق‌ترین طرح‌های قالب‌بندی شده سایت مشارکت مداوم یک تیم طراحی قوی دارند.

اگر در این فرآیند حرفی برای گفتن دارید، کمی فضا را برای فرصت‌های طراحی جدید در نظر بگیرید. اگر نقش تصمیم‌گیری ندارید، ممکن است هنوز راه‌هایی برای به صدا درآوردن زنگ خطر یا الهام بخشیدن به شورش سالم وجود داشته باشد.

 

آیا با استفاده از قالب ها برندی ساخته اید؟ آیا قالب در طراحی وب ضروری است؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر ویترین فروشگاه از طریق Shutterstock.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *