آیا تایپوگرافی مولد وب را متحول خواهد کرد؟


آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، انکار اهمیت روزافزون تایپوگرافی مولد در دنیای طراحی گرافیک دشوار شده است، و طبق یک فیلم کوتاه جدید، در تایپوگرافی مولد، این تأثیر تنها به رشد خود ادامه خواهد داد.

شرکت طراحی با نام تجاری و تجربه نیویورک کالینز این فیلم را برای تبلیغ باشگاه تایپ کارگردانان تولید کرد. برای شرکت در مسابقات سالانه خود تماس بگیرید.

screen_1/div>

On Generative Typography کمتر از هفت دقیقه طول می‌کشد و چهار طراح و تایپوگراف برجسته از سراسر جهان در مورد نظرات خود در مورد طراحی مولد به‌عنوان یک گرایش بحث می‌کنند، از چگونگی توسعه آن، چگونه می‌تواند یا باید. برای پیش بینی تأثیر آن بر آینده تایپوگرافی و طراحی به طور کلی استفاده شود.

به‌جای… مجموعه‌ای از پانچ‌ها و اسکنه‌ها، اکنون مجموعه‌ای از APIها داریم که می‌توانیم برای برنامه‌نویسی یک تایپ‌فیس استفاده کنیم. — بنیانگذار پروژه‌های پروژه، پرم کریشنامورتی.

برای کسانی که با موضوع آشنایی ندارند، تایپوگرافی مولد روش جدیدی برای تفسیر متن با استفاده از عوامل مختلف است که توسط طراح آن انتخاب شده است، و یک الگوریتم منحصربفرد کد محور برای تأثیرگذاری بر رندر یک تایپ (یا حروف تایپ) است. پس خروجی، نوع جدیدی از متن است، متنی که دائماً با داده هایی که نشان می دهد تغییر می کند و تکامل می یابد. (یک نمونه تعاملی خارق العاده از تایپوگرافی تولیدی در محل کار را می توان در میکروسایت Type Directors Club، مولد نوعمشاهده کرد..)

screen_24) 100
4) 100

همچنین، راب جیامپترو، مدیر پروژه‌های پروژه، تایپوگراف هلندی و استاد تایپوگرافی %D9%BE%D8%AA%D8%B1%20%D9%88%D9%86%20%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9%D9%84%D9%86%D8%AF%20%D9%88%20%D8%B4%D8%B1%DB%8C%DA%A9%20%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20ناتاشا جن. نظرات و پیش‌بینی‌های آن‌ها منبعی منحصربه‌فرد و قطبی برای تفکر است. آیا تایپوگرافی مولد آینده نه تنها طراحی، بلکه در کل زبان و تایپوگرافی است؟

screen_4

 

نظر شما در مورد تایپوگرافی مولد چیست؟ چه تاثیری بر طراحی وب خواهد داشت؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *