آیا شما یک کمیک بدون جنایتکار هستید؟


چه کسی می دانست که یک پروژه طراحی گرافیک دانشگاهی می تواند یک شبه به یک حس ویروسی تبدیل شود؟

در روز سه‌شنبه، ۲۲ دسامبر، دانشجوی طراحی گرافیک مستقر در بریتانیا مت دمپسی، 21 ، یک پرایمر زیبا به نام Comic Sans Criminal راه اندازی کرد.

این سایت زیبا به طراحان آماتور آموزش می دهد که چگونه از نوجوانانه ترین حروف در جعبه ابزار طراح استفاده کنند.

پروژه گستاخانه او مورد توجه قرار گرفت و باعث شد “Comic Sans” در روز چهارشنبه در توییتر ترند شود و در 30 ساعت اول راه اندازی خود نزدیک به 200000 بیننده منحصر به فرد به دست آورد.

گریس بلو از طرف WDD با دمپسی در مورد سابقه طراحی، محبوبیت Comic Sans Criminal و شخصیت‌هایی که با آنها می‌خواهد برای نوشیدن آبجو بیرون برود، مصاحبه کرد.

این صفحات بیشتر یک راهنمای مفید هستند تا یک مانیفست، با تایپوگرافی زیبا و تصاویر ساده ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال، یک گیره کاغذ ساده مخفف Microsoft Word است (سلام، کلیپی). دمپسی به ما دستور می دهد که “همه فونت ها یک شخصیت و هدف دارند” و ما نباید از Comic Sans برای علائم بیمارستان استفاده نکنیم.

Comic Sans Criminal نه تنها مشکلات طراحی ضعیف را به ما می گوید، بلکه به ما می گوید که پروژه های جانبی که ما به آنها علاقه داریم می توانند تأثیر زیادی داشته باشند.

از چه زمانی به عنوان یک طراح وب شروع کردید؟

خب، من در واقع یک دانشجوی طراحی گرافیک هستم، 21 ساله، در سال دوم مدرکم. من از 14 سالگی به عنوان یک طراح وب آزاد کار می کردم، جایی که این کار را برای سرگرمی و چند صد دلار اینجا و آنجا انجام دادم.

من شروع به جدی‌تر و جدی‌تر گرفتن آن در مراحل مختلف کردم و اکنون، در اوقات فراغت، کار آزاد را از مشتریان در سطح بین‌المللی انجام می‌دهم تا به کمک هزینه تحصیلم کمک کنم.

وای، عالی است. به کدام مدرسه می روید؟

من به دانشگاه پورتسموث در انگلستان می روم.

برخی از پروژه های مورد علاقه شما برای کار به عنوان یک طراح کدام بود؟

من به عنوان یک فریلنسر، از کار روی پروژه‌هایی لذت می‌برم که در آن چیزهایی را که قبلاً وجود دارد، دوباره طراحی و بهبود می‌دهم.

سایت نمونه کارها من به طرز مضحکی قدیمی است، بنابراین نمی توانم به پروژه های جالب اخیر اشاره کنم، عمدتاً به این دلیل که زمان بسیار کمی برای انجام کارهای آزاد دارم.

بنابراین شما در Comic Sans Criminal اشاره کردید که قصد دارید استیکر و پوستر ایجاد کنید. آیا کالای Comic Sans دیگری وجود دارد که بخواهید ایجاد کنید؟

خب، صادقانه بگویم، من کاملاً گرفتار این وضعیت شده ام. این سایت بخشی از یک پروژه دانشگاهی بود که توسط خود آغاز شده بود و قرار بود تنها برای چند دقیقه توسط چند مربی دیده شود. این واقعیت که در 29 ساعت گذشته 170000 بازدیدکننده منحصر به فرد داشته و در حال رشد بوده است، من را کاملا شگفت زده کرده است!

من ایمیل‌های زیادی داشتم که از استیکرها/پوسترها/تی‌شرت‌ها درخواست می‌کردم و وقت نداشتم به ظاهر آنها فکر کنم، با چه کسی آنها را چاپ کنم، چگونه آنها را توزیع کنم و غیره بنابراین من در حال حاضر فقط بازخوردها و ایده‌هایی را از مردم دریافت می‌کنم و بعد از چند روز شاید با برنامه‌هایم به همه آنها ایمیل می‌زنم.

احتمالاً آن را در استیکرهای پوستر و شاید تی‌شرت‌ها نگه می‌داشتم، اما اگر این کار را انجام می‌دادم، می‌خواهم یک چاپگر فوق‌العاده پیدا کنم. این یک سایت به سبک CafePress نیست که یک آرم را روی هر نوع کالایی که فکرش را بکنید، گچ کاری کند.


آیا این در اصل یک پروژه فقط برای سرگرمی بود؟

این برای بخشی از دوره من بود. خلاصه اساساً برای ایجاد یک اثر بود که موضوعی را که شما با اشتیاق نسبت به آن احساس می کردید برجسته می کرد. بنابراین برخی مسائل جدی تری مانند فقر، اعتیاد به الکل، گرسنگی جهان و غیره را انتخاب کردند.

من با Comic Sans [Criminal] کار سبک‌تری داشتم. با این حال، من آن را فراتر از بسیاری از مردم انجام دادم زیرا واقعاً به این موضوع علاقه مند بودم. بنابراین اگرچه در پایان پروژه نمره‌ای می‌گیرم و به مدرک من می‌رسد، کل پروژه اساساً یک پروژه شخصی بود که من نیز از آن لذت بردم.

بسیاری از طراحانی که من می شناسم از Comic Sans شکایت دارند. آن و پاپیروس… چگونه Comic Sans Criminal را تبلیغ کردید؟ یا دوستان پیش رفتند و برای شما تبلیغ کردند؟

من اصلاً آن را عمومی نکردم. من آن را در Dribbble پست کردم، وب‌سایتی که به طراح اجازه می‌دهد تکه‌هایی از کار در حال انجام را پست کند. قطعات را برای دریافت بازخورد طراحی کنید.

عکسی از برخی از برچسب‌هایی که ایجاد کرده بودم پست کردم و پیوندی به وب‌سایت اضافه کردم تا هر کسی که علاقه‌مند است آن را از نزدیک ببیند.

نمی‌دانم چه کسی اولین بار آن را برداشت، اما بدیهی است که شخصی آن را دید و در مورد آن توییت کرد و از آن به بعد مثل آتش‌سوزی پخش شد!

بنابراین شما در Comic Sans Criminal اشاره کردید که “همه فونت ها یک شخصیت و هدف دارند.” با این اوصاف، می‌خواهید با کدام نوع «شخصیت» حرف بزنید؟

هاها، این یک سوال عالی است. حدس می‌زنم تایپ‌هایی که من استفاده می‌کنم و دوستشان دارم، لزوماً حروف‌هایی نیستند که می‌خواهم با آن‌ها یک پینت داشته باشم.

من از طرفداران پر و پا قرص Akzidenz Grotesk، سلف Helvetica، Trade Gothic، و Knockout (فونتی که در CSC استفاده می شود) و Avenir/Gotham هستم، اما حدس می زنم در بیشتر موارد این حروف چاپی سازمانی تر و جدی تر از فونت هستند. آدم آرام و سرگرم کننده ای که می خواهم با او یک پیمانه بخورم! با این حال، مطمئناً با Comic Sans یک پاینت نمی‌روم.

ها! داستان کوتاهی در McSweeneys.net منتشر شد. Comic Sans برای گرفتن آبجو با پاپیروس می رود.

هاها! بله، فکر می کنم از آن میخانه اجتناب کنم.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط گریس بلو

آیا شما یک کمیک بدون جنایت هستید؟ با کدام شخصیت‌های فونت معاشرت می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *