آیا طراحان باید پروژه های شخصی انجام دهند؟


به‌عنوان خلاق، اغلب اوقات احساس می‌کنیم که می‌توانیم همه کارها را انجام دهیم، یا در موقعیتی قرار می‌گیریم که همه آن را انجام دهیم. ما معمولاً ذهنیت «جنگ از همه تجارت» را به خود می گیریم، که می تواند به ما کمک کند یا به ما آسیب برساند.

به دلایلی عجیب، به نظر می رسد در انجام کار برای خودمان، نوعی تفاوت  وجود دارد. برخی از طراحان احساس می‌کنند که ما باید این طرز فکر را به کار بگیریم، در حالی که برخی دیگر احساس می‌کنند منطقی است که کار را کنار بگذاریم و اجازه دهیم شخص دیگری آن را انجام دهد.

حقیقت این است که هر دو ایده‌های خوبی هستند اما بسته به شرایط شما متفاوت هستند. چقدر خلاق هستید؟ مجموعه مهارت شما چیست؟ چه نوع چیزهایی به شما استرس می دهند؟ همه این سؤالات باید در هنگام تعیین اینکه آیا طراحان باید پروژه های شخصی خود را انجام دهند یا خیر، در نظر گرفته شوند.

به خاطر داشته باشید که برای اهداف این بحث، می گوییم که پروژه شخصی هر نوع کاری است که به شما و خدمات شما کمک می کند. به عنوان مثال، ما در مورد کارت ویزیت، وب سایت و غیره صحبت می کنیم.

 

بله، پروژه های شخصی انجام دهید

انجام کار خودتان می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر در مکانی هستید که کار مشتری شما کند است یا تازه شروع کرده اید و به چیزهایی نیاز دارید تا شما را مشغول نگه دارد. انجام کارهای شخصی خود از ابتدا تا انتها می تواند گاهی اوقات بسیار سرگرم کننده تر از کار مشتری باشد و می تواند چیزهای زیادی در مورد خود و سبک خود به شما بیاموزد. برای یافتن دلایلی که چرا طراحان روی پروژه های خود کار می کنند به خواندن ادامه دهید.

شانس مبتدی

اگر در ابتدای کار طراحی خود هستید، ارائه خدمات به دیگران به نوعی سخت است، به خصوص اگر مجموعه مناسبی نداشته باشید. اغلب اوقات مردم اگر شما را نشناسند یا کار شما را نشناسند، به شما فرصتی نمی دهند. بهترین راه برای ضدحمله این است که اولین مشتری خود را خودتان بسازید.

برای مثال فرض کنید، شما یک طراح گرافیک هستید که می‌خواهید خدمات خود را به عموم ارائه دهید. خوب، برای شروع، احساس می کنید که باید چند کارت ویزیت چاپ کنید، زیرا می خواهید آنها را به برخی از دوستان، خانواده و همکاران بدهید. این یک ایده عالی است، اما اگر اثری برای نشان دادن ندارید، آنها چگونه کار شما را می شناسند؟ برای ایجاد کارت ویزیت خود و هر بخش دیگری که احساس می کنید برای ارائه خدمات خود نیاز دارید، وقت بگذارید. اگر می توانید خودتان این کار را انجام دهید، نیازی به اجرا و گرفتن یک الگو نیست.

از آنجایی که ما در مورد پروژه‌های شخصی اساساً برای خدمات شما و اهداف تبلیغاتی صحبت می‌کنیم، فراموش نکنید که ایجاد هنر مفهومی و قرار دادن آن در مجموعه خود اشکالی ندارد. این تصور پیش‌فرض وجود دارد که تمام کارهای موجود در مجموعه شما باید با حقوق مشتری باشد، اما این یک دروغ است. اشکالی ندارد که یک ماکت یا نوعی هنر مفهومی بسازید تا به بینندگان اجازه دهید ببینند که شما چه توانایی هایی دارید. چه مبتدی باشید چه نباشید، اگر تکنیک جدیدی وجود دارد که می خواهید امتحان کنید و خود را نشان دهید، چیزی درست کنید. این کاملاً خوب است که کارهای تخیلی را به مجموعه خود اضافه کنید. این احتمالاً کاری است که شما را با یک مشتری جذب می کند!

رشد و تکنیک

انجام پروژه‌های شخصی واقعاً برای شما در هر برنامه‌ای که ممکن است استفاده کنید، زمان می‌برد. مهم نیست که چقدر خوب فکر می کنید یا دیگران فکر می کنند چقدر خوب هستید، همیشه داشتن تمرین زیر کمربندتان عالی است. درگیر بودن با پروژه های شخصی خود به شما این فرصت را می دهد که رشد کنید و در حرفه خود قوی باشید و به شما امکان می دهد با تکنیک ها بیشتر آشنا شوید.

یک چیزی که برای طراحان از هر نوع بسیار مهم است، گردش کار آنهاست. شما ممکن است یک طراح وب فوق العاده باشید، اما نمی خواهید انجام کاری که باید انجام دهید برایتان دردسرساز باشد. پروژه‌های شخصی به شما کمک می‌کنند تا گردش کارتان را بهتر بفهمید، زیرا زمانی که روی چیزهای خودتان کار می‌کنید، (امیدوارم) روی خودتان سخت‌گیر نباشید و احساس آزادی بیشتری برای خلق کردن دارید (از این‌که بگوییم، اگر یک مهلت نزدیک داشته باشید. مشتری). با کار مشتری خود می‌خواهید سعی کنید در خطوط منظم و رنگارنگ باشید—امیدواریم وقتی نوبت به پروژه‌های خلاقانه‌تان می‌رسد، کمی افسار را شل کنید.

رشد در هر کاری که انجام می دهید ضروری است. توسعه تکنیک و گردش کار شما در برنامه های انتخابی شما برای موفقیت کاری که انجام می دهید کاملاً ضروری است.

آزمایش

در کنار تمرین و ساده‌سازی گردش کارتان، می‌خواهید بتوانید روی برخی چیزها آزمایش کنید. آزمایش، همراه با تمرین، واقعاً به شما کمک می کند تا تکنیک های جدید را کشف کنید و به شما کمک می کند تا سبک خود را پیدا کنید. اغلب اوقات با پروژه های سفارش داده شده، ما آنقدرها مستعد آزمایش نیستیم، اما با پروژه های شخصی خودمان، باید به شدت از آزمایش استفاده کرد و منتظر آن بود.

بسته به مخاطب هدف شما، کاری که در نهایت انجام می دهید می تواند بسیار تکراری باشد. ممکن است به خاطر روشی که طراحی های وب بسیار تمیز و مینیمالیستی را کنار هم می گذارید، شناخته شوید. هیچ خطایی وجود ندارد، اما خوب است که بتوانید در صورت لزوم از خودتان خارج شوید—اگر مهارتی را اضافه نکنید، پس بتوانید دانش کلی در مورد مهارت مذکور داشته باشید.

شما همچنین ممکن است یک مجموعه مهارتی داشته باشید که ارتباط نزدیکی با دیگری داشته باشد—ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که مشتری از شما خواسته شود آن وظایف را انجام دهید. اکنون همه چیز به شما بستگی دارد که آیا می خواهید مهارت های خود را افزایش دهید یا نه، اما خوب است که بتوانید آزمایش و تحقیق کنید تا سرنخی در مورد مجموعه مهارت های مرتبط داشته باشید. به عنوان یک طراح گرافیک سخت گیر، من در مورد توسعه وب اطلاعات زیادی ندارم، اما به اندازه کافی آزمایش کرده ام تا بدانم چه چیزی کار می کند و چه چیزی ممکن است کارساز نباشد. من دانش کافی برای دانستن دارم، اگر نتوانم کار را انجام دهم، می توانم شما را در مسیر درست راهنمایی کنم. این چیزی است که آزمایش می تواند برای شما انجام دهد.

لمس شخصی اضافه شد

آنچه که فکر می‌کنم در انجام پروژه‌های شخصی شما مهم‌تر است، لمس و طعم شخصی است که روی آن گذاشته می‌شود. بله، شما می توانید سبک خود و چیزهایی را که دوست دارید به کسی بگویید، اما هیچ کس نمی تواند واقعاً آن را به تصویر بکشد و تا جایی که می توانید آن را پایین بیاورید (به خصوص اگر توانایی انجام این کار را داشته باشید). اغلب اوقات، کاری که برای خودتان انجام می شود، اولین کاری است که مردم از شما می بینند و می توانند باشند. آیا با اولین برداشت از کاری که شخص دیگری برای شما انجام داده است، مشکلی ندارید؟

همچنین منطقی است که اگر به استعداد خاصی معروف هستید، آن استعداد خاص را برای خود به کار ببرید. به عنوان مثال، اگر به توسعه تم های عالی وردپرس و مواردی از این قبیل معروف هستید، زمانی که به وب سایت خود نیاز دارید، آن را به یک سایت وردپرس تبدیل کنید و تم خود را توسعه دهید. این به عنوان یک تبلیغ رایگان عمل می کند و مردم می توانند بدانند و درک کنند که واقعاً چقدر عالی هستید. اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را برون‌سپاری کنید و مشتری سایتی شبیه سایت شما می‌خواهد، احتمالاً از شما چشم پوشی می‌کند و شرکتی را که برای شما کار می‌کرد استخدام می‌کند.

اگر در موقعیتی هستید که می‌خواهید افراد تحت نظر و برند شما باشند، احتمالاً بهترین کار این است که تا حد امکان کارهای خود را انجام دهید. رک و پوست کنده، وقتی برون سپاری می کنید، اغلب اوقات در نهایت با مشتریان دیگری که کارهای مشابهی انجام می دهند جمع می شوید و سپس شخصیت و آنچه شما را متفاوت می کند از دست می دهید. شما هرگز نمی خواهید با انجام ندادن پروژه های شخصی خود خطر از دست دادن آن را بپذیرید.

 

نه، پروژه های شخصی انجام ندهید

برخی طراحان هستند که احساس می‌کنند پروژه‌های شخصی باید توسط شخص ثالث انجام شود. درست مانند انجام پروژه های شخصی، انجام ندادن کار خود مزایایی دارد. هنگامی که به برون سپاری پروژه های شخصی خود فکر می کنید، بهتر است استراتژی کسب و کار خود، عوامل استرس زا رایج و موارد دیگر را در نظر بگیرید. باز هم، در زیر دلایلی وجود دارد که چرا برخی از طراحان تصمیم می‌گیرند دیگران را به کار بگیرند و به آنها اجازه انجام کارهای کثیف را بدهند.

چیزهای کوچک

به بیان ساده، واگذاری کارهای کوچکتر به شخص ثالث می تواند واقعاً حجم کار و سطح استرس شما را کاهش دهد. می‌توانید روی کارهایی که احساس می‌کنید باید انجام شوند تمرکز کنید (کارهای نزدیک به ضرب‌الاجل، مشتریان واقعاً بزرگ و غیره) و کارهای کوچک‌تر مانند کارت‌های ویزیت و بروشورها را به دیگران بسپارید.

البته، همه اینها با این فرض است که شما قبلاً کارهای بزرگتر مانند وب سایت، لوگو و غیره را انجام داده اید. آنچه واقعاً محبوب است استخدام این اشخاص ثالث برای ایجاد به روز رسانی و تغییرات در حین حرکت است. بیشتر همراه با نام تجاری شما به روز رسانی هر چیز ممکن است کمی سخت باشد، به خصوص زمانی که پیدا کردن زمان ممکن است سخت باشد – یا به راحتی فراموش شود زیرا کار چندان بزرگی نیست. با این حال، باید انجام شود. اگر به نظر می رسد که پروژه های شخصی شما همیشه به به روز رسانی و تغییرات نیاز دارند، ممکن است بخواهید به برون سپاری فکر کنید.

زمان محدود است

بعضی از ما مبتدی نیستیم و برخی از ما در واقع با هزاران کار سفارشی غرق شده ایم. بسته به کسب و کار و استراتژی شما، تمرکز بر این نوع کار ممکن است تنها کاری باشد که می خواهید انجام دهید. اگر اینطور است، ممکن است فقط این گزینه را داشته باشید که از یک شخص ثالث در پروژه های شخصی خود کمک بگیرید.

مواقعی وجود دارد که بعد از اینکه احساس می‌کنید واقعاً به جایی رسیده‌اید که موفق شده‌اید، گاهی اوقات ممکن است بخواهید نام تجاری خود را تغییر دهید. پروژه هایی که در زمان شروع کار برای خود انجام دادید دیگر نماینده شما نیستند، یا احساس می کنید که کسب و کارتان در جهت دیگری پیش می رود. اگر چیزی که داشتید و جایی که می روید دو چیز متفاوت باشند، برندسازی مجدد (به خصوص از نظر بصری) بسیار مهم است. فقط تصور کنید، اگر شما یک طراح وب هستید که وب‌سایت‌های پویا انجام می‌دهید، اما می‌خواهید تغییر دهید تا روی پاسخگویی تلفن همراه تمرکز کنید، ممکن است برخی از برندسازی مجدد بصری وجود داشته باشد که بخواهید انجام دهید.

اگر زمان شما محدود است و توسط مشتریان شما بسته شده است، احتمالاً بهترین کار این است که گلوله را گاز بگیرید و برون سپاری کنید. شما می خواهید راهی برای مدیریت زمان و پروژه های خود به بهترین شکل ممکن پیدا کنید.

شما نمی دانید چگونه

مهم نیست که چقدر سعی می کنید در مورد برخی چیزها فانک را جعل کنید، وقتی زمان آن است که واقعا بنشینید و چیزی بسازید که نمی دانید چگونه آن را انجام دهید – یا ممکن است آن کیفیتی که می خواهید نداشته باشد . ما در مورد این صحبت کردیم که چقدر خوب است که با مجموعه مهارت های مختلف آشنا شوید، اما اغلب اوقات، اگر آن را ندارید، پس آن را ندارید. و باید به اندازه کافی با این مجموعه مهارت آشنا باشید تا بدانید چه زمانی زمان تماس با شخص دیگری فرا رسیده است.

به عنوان مثال، به عنوان یک طراح ممکن است بخواهید یک ویدیوی تبلیغاتی برای خود ایجاد کنید. شما یک دوربین دیجیتال خوب دارید که با وضوح بالا عکاسی می‌کند، و حتی iMovie یا Final Cut دارید، اما شاید این چیزی نباشد که در ذهن داشتید. می‌دانید که می‌خواهید چندین زاویه و ترفندهای دوربین و انواع چیزهای فانتزی را داشته باشید—بنابراین به نظر می‌رسد ممکن است بخواهید برون سپاری کنید.

آنچه که نمی‌خواهید انجام دهید این است که با تلاش برای یادگیری یک مهارت کاملاً جدید و در عین حال تلاش برای ایجاد چیزی که می‌دانید می‌خواهید از آن استفاده کنید، به خودتان استرس وارد کنید. این یک راه عالی برای یادگیری است، اما همچنین یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای استرس گرفتن است – شما باید تعیین کنید که آیا ارزش آن را دارد یا نه، به خصوص اگر انبوهی از کارهای مشتری برای انجام دادن دارید و سعی می‌کنید سال‌ها دانش را در آن بچسبانید. یک پروژه شخصی کوچک.

چشم انداز متفاوت

به راحتی می توان درگیر استفاده از تکنیک ها، برنامه ها و گردش کاری مشابهی شد که دائماً استفاده می کنید. در حال حاضر، هیچ اشکالی در کارآمد بودن وجود ندارد، اما یک مشکل وجود دارد که تمام کارهای شما شروع به یکسان شدن می کند. مرز باریکی بین داشتن یک سبک و داشتن پایه یکسان، فقط تغییر یک یا دو چیز وجود دارد. اگر احساس می‌کنید همه کارهایتان تقریباً یکسان به نظر می‌رسند، ممکن است بخواهید از یک نظر خارجی استفاده کنید.

حتی اگر در حال خلق اثری هستید که ظاهر متفاوتی ندارد، خوب است که نظر متفاوتی داشته باشید. خیلی اوقات، برای ما سخت است که از نقش خود خارج شویم و تصویر بسیار بزرگتری را ببینیم. داشتن نظر یک فرد خارجی می تواند بسیار زیاد باشد، نه فقط از نظر ظاهر و طراحی اشیاء، بلکه در کمک به شما در کشف برخی چیزها در مورد برند و خدمات خود. برون سپاری کار شما نباید صرفاً با دادن حجم کاری به شخص دیگری باشد، بلکه می تواند مشارکتی باشد که به پیشبرد دیدگاه های شخصی شما کمک می کند.

 

کدام؟

هر دوی این «روش‌ها» بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما حقیقت این است که بسیاری از طراحان با انتخاب برون‌سپاری یا عدم برون‌سپاری اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند. من فکر نمی‌کنم که مجبور باشید به یک روش پایبند باشید زیرا هر دو بسته به موقعیت و استراتژی شما مناسب هستند، اما مهم است که از روش مناسب در زمان مناسب استفاده کنید.

انجام پروژه‌های شخصی شما کاملاً به شما و توانایی‌های شما بستگی دارد، اما اگر شما یک طراح از هر نوعی هستید و به نوعی دانش عمومی دارید، قطعاً باید به نوعی در پروژه‌های شخصی خود دست داشته باشید. من فقط در مورد اینکه به کسی بگویید چه کاری می خواهید انجام دهید صحبت نمی کنم، بلکه در واقع انجام کاری و اینکه بخش بزرگی از فرآیند خلاقیت باشید.

در نهایت، با هر کاری که انجام می دهید، نمی خواهید استرس داشته باشید یا خود را بسوزانید. اگر این بدان معناست که باید کار را به شخص دیگری بسپارید، این کار را انجام دهید. می‌خواهید مطمئن شوید که تا حد امکان مراقب خلاقیت خود هستید.

 

آیا ترجیح می دهید روی تمام پروژه های شخصی خود کار کنید یا خیر؟ چه زمانی برون سپاری کرده اید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *