از سندرم «عکس کامل» اجتناب کنید


گاهی اوقات، انتخاب تصویر مناسب برای وب‌سایتی که هنوز تم بصری مشخصی ندارد، می‌تواند دلهره‌آور باشد.

آیا باید از نقاشی یا عکس استفاده کنید؟ آیا باید خودتان آن را ایجاد کنید یا هنر سهام را پیدا کنید؟ چگونه می دانید که آیا آن لحن مناسب را تنظیم می کند؟ آیا این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید؟

وقتی تلاش برای کمال منجر به بلاتکلیفی می‌شود، ممکن است طراحی متوسطی داشته باشید.

دو دلیل رایج این امر فقدان ایده و انباشته شدن هنر است. هر دو باعث سردرد می شوند و هر دو قابل حل هستند.

پیدا کردن تصویر مناسب مانند مبارزه با بلاک نویسنده است. هر تصویر قدیمی ممکن است باشد، اما برای افرادی که سهم شخصی در پروژه دارند، تلاش برای تصویر عالی پر از عدم قطعیت است.

برای یافتن تصاویر مناسب به ادامه مطلب مراجعه کنید.

a web page with a gaping hole to be filled by… what?

برخی از سوژه ها خود را به تصویرسازی وامی دارند. فروش لوازم آکواریوم؟ تصویری از ماهی را نشان دهید. تبلیغ ماراتن خیریه؟ مردم در حال دویدن موسسه حقوقی؟ عکس دسته جمعی از وکلا. اگرچه راه‌حل‌های واضح همیشه بهترین نیستند، اما تنظیم آنها آسان است.

سوژه‌های دیگر به راحتی خود را به عکس‌ها نمی‌دهند. وبلاگ ها، خدمات، و فرهنگ لغت های شخصی و واژه یاب ها فاقد تداعی های بصری آشکار هستند. حتی وب‌سایت‌هایی که مستقیماً با رسانه‌های بصری مرتبط هستند – مثلاً نمونه کار عکاسان – ممکن است برای متمایز شدن از رقبا نیاز به گرافیک غیرمعمول داشته باشند.

واضح است یا نه، تصاویر بیشتر از تزئین یک وب سایت انجام می دهند. عکس‌ها، گرافیک‌ها و تصاویر نگرش یک وب‌سایت را نسبت به موضوع خود نشان می‌دهند. یک وکیل و صاحب فروشگاه حیوانات خانگی ممکن است هر دو به تجارت و سال ها تجربه خود افتخار کنند، اما حرفه ای بودن خود را به روش های مختلف بیان می کنند.

photos with different meanings

هر یک از عکس‌های بالا می‌تواند در وب‌سایت وکیل کار کند. اما هر کدام دلالت بر چیز متفاوتی دارد:

  • چپ: نگرانی های مشتری.
  • مرکز: حرفه ای بودن شرکت.
  • راست: نتایج.

کدام یک “درست” است؟ بستگی داره چی بخوای بگی مردم در کمتر از پنج ثانیه تصوری از یک وب سایت (و به طور فرمت، مالک وب سایت) ایجاد می کنند. جای تعجب نیست که انتخاب یک تصویر خیلی سخت است.

 

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ ریسک کنید

مضمون، موضوع یا موضوع یک وب سایت، معمولاً تصاویری برای آن وجود دارد. اما جستجوی تصویر “عالی” می تواند شما را فلج کند. وقتی این اتفاق می افتد، مشکل ایده های بد نیست، بلکه یک روند بد است. ترفند این است که خود را به روی ایده های خوب یا بد باز کنید.

  • از ایده های بد استفاده کنید.
    اگر به فکر ایده های خوب هستید، از ایده های بد به عنوان پله ای برای رسیدن به چیزی بهتر استفاده کنید. به فکر کردن ادامه بده حتی یک ایده نامناسب می تواند شما را به مسیر درست هدایت کند. و گاهی اوقات یک تطابق ناقص بهتر از هیچ است.
  • ایده‌ها را با نگاشت کلمه بیابید.
    بازی تداعی کلمه مفاهیم جدید را کشف کنید.
    sample of a wordmap
    1. یک کلمه یا عبارت مرتبط با پروژه خود بنویسید.
    2. چند کلمه مرتبط با آن کلمه اول بنویسید. آنها را با خطوط وصل کنید.
    3. این فرآیند را برای هر کلمه جدید تکرار کنید.
  • کار غیرمنتظره ای انجام دهید.
    اگر رقابت دارید، کاری غیرمنتظره انجام دهید تا وب سایت خود را به یاد ماندنی کنید. از Chick-fil-A، یک زنجیره ساندویچ مرغ فست فود استفاده کنید. مرغ کبابی، نوار مرغ، سالاد مرغ و بیسکویت مرغ را می فروشد. با این حال، کمپین تبلیغاتی آن بر اساس گاوها است. علیرغم انجمن‌های شاید وحشتناک، کمپین گاو به این شرکت در فروش جوجه‌ها کمک کرده و به مدت 15 سال یک برند نامتعارف را پرورش داده است.
  • به جای آن از تایپوگرافی استفاده کنید.
    از خود شکل نامه ها می توان برای تصویرسازی استفاده کرد. نوع خوب تنظیم شده در یک تایپ فیس مناسب می تواند مانند هر عکس یا تصویری کار کند.
    sample of type as art
  • فراتر از برداشت های اولیه فکر کنید.
    برداشت های اولیه مهم هستند، اما تجربه کاربر بر برداشت های پایدار تاثیر می گذارد. کیفیت، قابلیت استفاده، محتوای جامد و به‌روزرسانی‌های به موقع، بازدیدکنندگان معمولی را به کاربران تکراری تبدیل می‌کند.

 

تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد؟ به طور عملی شروع کنید

در مقایسه با یک صفحه خالی، انتخاب های زیاد ممکن است تسکین دهنده به نظر برسد. اما این به خودی خود می تواند مشکل دیگری باشد.

شروع کار آسان است: عکس‌هایی را که به دلایل فنی کار نمی‌کنند کنار بگذارید. هر عکس را برای موارد زیر بررسی کنید:

  1. شکل
    چه شکلی را باید پر کنید؟ تصاویر مناظر در فضاهای افقی بهترین عملکرد را دارند. پرتره افراد معمولاً به صورت عمودی بهترین کار را دارد. فضاهای بزرگ می توانند عکس های با زاویه باز و ماکرو را در خود جای دهند، در حالی که فضاهای کوچک ممکن است جزئیات را در تصاویر بزرگ مبهم کنند.
  2. رنگ و تن
    آیا رنگ های تصویر با طرح وب سایت مطابقت دارند؟ اگر نه، آیا می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که مناسب باشند؟ رنگ‌آمیزی انتخابی، رنگ‌های قهوه‌ای و تنظیمات جزئی می‌توانند عکس را شبیه به آن کنند.
  3. تمرکز
    آیا بخشی از عکس تار است؟ اگر چنین است، آیا سوژه واضح است؟ اگر عناصر پیش زمینه در فوکوس باشند، پس زمینه تار خوب است. اما مگر اینکه ترکیب عمداً مبهم باشد، از آن اجتناب کنید اگر کاملاً واضح نیست.
  4. تمرکز—نوع دیگر
    آیا موضوع عکس واضح است؟ به خصوص در صفحات اصلی، عکس ها باید سریع خوانده شوند. بهترین عکس ها یک سوژه را در پس زمینه ای واضح نشان می دهند. البته، اگر وب سایت به یک عکس پیچیده گره خورده باشد، مناسب خواهد بود. در غیر این صورت، به دنبال عکس هایی با کمترین عناصر ممکن باشید.

در اینجا راهی سریع برای شناسایی عوامل حواس پرتی در یک تصویر وجود دارد. یک کپی از تصویر را در یک ویرایشگر باز کنید. روی مرکز تصویر نقاشی کنید، سپس آن را وارونه کنید. چه چیزی را متوجه می شوید؟ در مقایسه با نسخه اصلی، آیا این ویژگی های تازه کشف شده هنوز هم برجسته هستند؟ اگر آنها را کمرنگ کردند، از تصویر استفاده نکنید.

sample technique for finding distractions in a photo

حواس‌پرتی‌های مختلف، مانند گل‌های زرد، در قرمز و اعداد، در عکس فوری بالا نفوذ می‌کنند.

 

استفاده از چهره‌ها برای انعکاس مالک یا مخاطب

یک نوع تصویر که فوراً مورد توجه قرار می گیرد، تصویر یک چهره است. مردم با دیگران همذات پنداری می کنند. اما هیچ چهره ای این کار را نمی کند. دو چیز باعث ایجاد تصویر مناسب می شود.

اول، صورت باید حالتی داشته باشد. مخاطبان از عبارات خنثی خسته شده‌اند. برای جلب علاقه، از چهره ای استفاده کنید که حاوی احساسات است.

examples of facial expressions

از حیرت گرفته تا رضایت و غافلگیری، عبارات بینندگان را درگیر خود می کند.

ثانیاً، شخص در تصویر باید نشان دهد که بازدیدکنندگان شما می‌خواهند چه کسی باشند. مگر اینکه جذابیت آن به شخص خاصی مرتبط باشد (شما در وب‌سایت ست گودین نخواهید یافت به عنوان مثال)، یک وب سایت باید به بازدیدکنندگان نشان دهد که چگونه از خواندن محتوا، خرید محصول، ثبت نام در سرویس یا انجام هر کاری که وب سایت در تلاش است آنها را وادار به انجام آنها کند، سود می برند. وب‌سایت‌های تجاری از تصاویر استوک مدل‌های خوش‌پوش، خندان و با اعتماد به نفس استفاده می‌کنند، زیرا یا مالکان می‌خواهند دیده شوند یا می‌خواهند مشتریان بالقوه احساس کنند.

این عمدتاً برای عکس‌ها و تصاویر با چهره‌های واضح کار می‌کند. اگر چشم ها مبهم یا بریده شده باشند، آنگاه فرد بیشتر به یک چهره انتزاعی تبدیل می شود، نه آنقدر که مخاطب بتواند با او همذات پنداری کند. و این نکته است.

example of how cropping removes the human aspect from a photo

برش دادن چهره بالا، فوکوس را به قسمت‌های دیگر عکس منتقل می‌کند.

 

بیش از یک پاسخ صحیح

انتخاب تصاویر همیشه نباید سخت باشد. مشکل معمولاً وقتی به وجود می آید که شما آن یک تصویر “عالی” را شکار می کنید. از آنجایی که یک طرح انعکاسی از کار و توانایی های شماست، طبیعتاً فشار را احساس می کنید که همه چیز را درست انجام دهید.

اگر یکی از عبارات زیر “…اما نه…” وارد مکالمه شود، ممکن است دچار مشکل شوید:

  • “بزرگ، اما نه خیلی بزرگ.”
  • “جسور، اما نه تهاجمی.”
  • “حرفه ای، اما نه نخبه.”
  • “تمیز، اما نه خیلی کم”.

فقدان تصاویر شبیه به بلوک نویسنده است. گاهی اوقات درمان این است که نگران نباشید و شروع به آزمایش کنید.

نوشته شده به طور انحصاری برای Webdesigner Depot توسط Ben Gremillion. بن یک طراح وب آزاد است که مشکلات ارتباطی را با طراحی بهتر حل می کند.

چگونه تصاویر را برای طرح های خود پیدا می کنید؟ آیا با مسائلی که در بالا توضیح داده شد ارتباط دارید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *