استاد تایپوگرافی در ده دقیقه


تایپوگرافی موضوعی است که دارای دو حالت افراطی است: آن را دوست دارید یا از آن متنفرید.

طراحانی که عاشق تایپوگرافی هستند با انواع اصطلاحات قدیمی مانند کرنینگ، شکل‌های آستر و لیگاتورها لذت می‌برند. طراحانی که از تایپوگرافی متنفرند، نمی‌دانند معنی آن چیست.

برای بسیاری از طراحان غیرقابل تصور به نظر می رسد که در میان آنها همکارانی باشند که رویکردشان به تایپوگرافی این است که به پیش فرض ها پایبند باشند، اما در واقع این یک رویکرد رایج است. طراحان وب اغلب به تنظیمات پیش‌فرض مرورگر متکی هستند، به این دلیل ساده که کنترلی که داشتند در بهترین حالت حداقل بود.

از آنجایی که طراحان وب به تدریج به نوع کنترلی که طراحان چاپ سال‌ها از آن لذت می‌برند دسترسی پیدا می‌کنند، نیاز به درک تفاوت‌های ظریف تایپوگرافی به طور فزاینده‌ای ضروری می‌شود. همانطور که عموی شخصی یک بار گفت، با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد.

صدها منبع ادعا می کنند که می توانند تایپوگرافی را به شما آموزش دهند، اما تعداد کمی از آنها به اندازه متیو باتریک معتبر یا قابل دسترسی هستند. تایپوگرافی عملی.

یک وب‌سایت در قالب کتاب، شامل پیش‌گفتار اریک اسپیکرمن، مقاله باتریک به‌عنوان نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ارائه می‌شود. روش‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارد که از خرید فونت‌های او تا اطلاع رسانی درباره سایت را شامل می‌شود.

باتریک کتاب خود را با 5 قانون اساسی باز می کند که انتظار دارد شما در کمتر از ده دقیقه به آنها مسلط شوید و این ادعای فریبنده:

این یک ادعای جسورانه است، اما من پشت آن ایستاده ام: اگر این پنج قانون تایپوگرافی را یاد بگیرید و از آنها پیروی کنید، تایپوگراف بهتری نسبت به 95٪ نویسندگان حرفه ای و 70٪ طراحان حرفه ای خواهید بود. (بقیه این کتاب شما را در هر دو دسته به صدک 99 می رساند.)

آنچه کتاب باتریک را از بسیاری از متن‌های چاپی متمایز می‌کند این است که باتریک نیازی به توجیه قوانین خود با 1200 صفحه که به توسعه اومانیسم ایتالیایی اشاره دارد احساس نمی‌کند. در حالی که آدم‌های تایپ، از جمله من، ممکن است از چنین سابقه‌ای لذت ببرند، من گمان می‌کنم غیرقابل دسترس بودن ذاتی آن به همین دلیل است که بسیاری از طراحان وب هرگز آن را فراتر از Helvetica نمی‌کنند.

قوانین ساده به زبان انگلیسی ساده بیان شده اند: “اندازه نقطه باید 10 تا 12 امتیاز در اسناد چاپی، 15 تا 25 پیکسل در وب باشد” و “اگر حروف کوچک واقعی ندارید، از آنها استفاده نکنید” اصلا». به سؤال چرا پاسخ داده نمی‌شود، مانند والدینی که به کودکی بیش از حد کنجکاو پاسخ می‌دهند، توضیح ضمنی به این دلیل است.

اگر می‌خواهید بدانید چرا نباید از Times New Roman استفاده کنید، از چند قلم باید در یک سند استفاده کنید، یا چگونه شماره‌گذاری سلسله مراتبی را در وب بهبود دهید، سایت کامل را بخوانید. از طرف دیگر، اگر خوشحال هستید که تایپوگراف بهتری نسبت به 70 درصد از همکاران خود هستید، تایپوگرافی در ده دقیقه و خلاصه ای از قوانین کلیدی. کار شما برای آن بسیار بهتر خواهد بود.

 

آیا تایپوگرافی عملی متیو باتریک را خوانده اید؟ آیا کار شما را بهبود بخشیده است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر تایپوگرافی از طریق دیوید ناوالها.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *