اینترنت، بعد از اینکه تمام کدنویسی را پشت سر گذاشتید، مملو از رویکردهای مختلف تایپوگرافی است. تعداد زیادی از تایپ‌فیس‌ها در سراسر اینترنت پراکنده شده‌اند و جستجوی فونت مناسب می‌تواند سرتان را با تمام گزینه‌های انتخاب کنید.

مسلماً اولین چیزی که در سایتی غیر از طراحی متوجه می شوم فونت است. ناخودآگاه از خودم می‌پرسم آیا کار می‌کند، آیا می‌توانم آن را بدون اینکه چشمانم خسته شود بخوانم و دوست دارم؟ البته ترجیح من مهم نیست زیرا سایت یا طراحی من نیست، اما داشتن یک تایپ درجه “A” که اکثریت آن را جذاب می دانند مهم است و همه ما می دانیم که برخی از فونت ها بسیار بهتر از بقیه هستند.

به غیر از گرافیک، انتخاب‌های تایپوگرافیک شما یکی از ضروری‌ترین جنبه‌های طراحی شما هستند، صرف نظر از اینکه واقعاً چقدر یا چقدر اطلاعات متنی نمایش داده می‌شود. انتخاب اشتباه تایپوگرافی می تواند طراحی شما را نه تنها کم و خسته کننده کند، بلکه می تواند ایده اشتباه را نیز به بینندگان ارائه دهد. برای کمک به شما در پروژه های طراحی آینده خود، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب تایپوگرافی در نظر بگیرید که به بهبود طرح های شما در طولانی مدت کمک می کند.

 

پیام

ابتدا و احتمالاً مهم‌تر از همه، باید به پیامی فکر کنید که می‌خواهید طرح شما منتقل کند.

شما باید همیشه به این فکر کنید که چه چیزی می خواهید بگویید، مهم نیست برای چه یا چه کسی طراحی می کنید. این فقط برای تایپوگرافی نیست، بلکه برای گرافیک شما نیز کاربرد دارد (اما این برای زمان دیگری است). برای مثال، اگر در حال طراحی یک بروشور رویداد برای یک تلاش امدادی یا نوعی آگاهی از سلامت هستید، باید مطمئن شوید که تایپوگرافی انتخابی شما با پیام امید و کمک مرتبط است. . شما نمی خواهید از فونتی استفاده کنید که به طور کلی می بینید که در حال حاضر برای تبلیغات باشگاه استفاده می شود؟ بنابراین، انتخاب فونتی که با پیام شما کار می کند و به زنده شدن آن کمک می کند، راهی است که می خواهید بروید.

Message/div>

اگر مطمئن نیستید، از خودتان بپرسید این کار را انجام می‌دهد اولین قدمی است که باید بردارید و اگر هنوز نمی‌دانید از اطرافیانتان بپرسید، دوستان و خانواده همیشه مایل به ارائه هستند. بازخورد.

نکته دیگری که باید هنگام فهمیدن اینکه چه تایپوگرافی برای طراحی شما بهتر عمل می کند به خاطر بسپارید این است که پیام می تواند شامل مفهوم طرح نیز باشد. به عبارت دیگر، پیام‌های شاد باید با فونت‌های سبک، مطبوع و نرم همراه باشند، در حالی که پیام‌هایی با تم تیره، مثلاً هالووین، بهتر است با فونت‌هایی با لبه‌های سخت و طرح‌دار همراه شوند.

 

خوانایی

تایپوگرافی ناخوانا یا هر تایپوگرافی که با دیدن آن چشم شما را آزار می دهد یک پرچم قرمز بزرگ است. برایم مهم نیست که چقدر جالب به نظر می رسد. به سراغ دانلود فونت های بد بو نروید زیرا پروژه شما به شدت آسیب خواهد دید.

Legibility

البته استفاده از فونت‌های بد بو و تقریباً ناخوانا استثناهایی وجود دارد، مانند تبلیغات کلوپ شبانه، هر چیزی که مخصوص کودکان است یا اگر می‌خواهید ظاهر خاصی مانند حروف بزرگ رنسانس داشته باشید که اگر می‌خواهید ببینید. چاسر را بخوانید. مگر اینکه فقط میل به استفاده از فونت هایی مانند سودا را داشته باشید. ، بی حوصله یا Akka، مشتری آن را درخواست می کند، یا شما به دلایلی هیچ چیز بهتری برای استفاده ندارید، دان انجامش نده.

من اولین کسی خواهم بود که اعتراف می کنم که برخی از این فونت های جالب را دانلود کرده ام، اما به ندرت از آنها استفاده می کنم. اگر تصمیم دارید از یک فونت بد بو استفاده کنید، از آن به اندازه کافی استفاده کنید، همانطور که از آن استفاده می کنید تا مخاطبان خود را با استفاده از آن به عنوان هدر جذب کنید، اما سپس از یک فونت خواناتر برای بقیه اطلاعات استفاده کنید، به این ترتیب یک قلم پویا ایجاد می کنید. در طراحی شما به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید از فونت های بد بو استفاده کنید، به جای ضرر از آنها به نفع خود استفاده کنید.

 

آگاهی ارتقاء

هنگام انتخاب‌های خود از آنچه که طرح تبلیغ می‌کند آگاه باشید. این به نوعی مشابه پیام است، به جز اینکه به جای اینکه بفهمید منظور از طراحی چیست، باید به خاطر داشته باشید که یک نهاد وجود دارد، خواه یک کسب و کار، شرکت، گروه یا یک نفر از این موضوع حمایت می کند.

شخصیت همه چیز است و ظاهر تایپوگرافی شما نیز همینطور است. آیا تا به حال در حال گشت و گذار در اینترنت بوده اید و وب سایتی را ایجاد کرده اید که کمتر از ستاره ای باشد و شبیه یک سایت کلاهبرداری باشد، اگرچه یک سایت شرکتی است؟ خوب، با انتخاب اشتباه، مانند این وب‌سایت‌های با طراحی ضعیف، ممکن است ایده اشتباهی در مورد مروجین ارسال کنید.

Promotion awareness

پروژه‌های رسمی‌تر طراحی کسب‌وکار باید سعی کنند به جای اینکه بخواهند زرق و برق دار باشند یا از فونت‌های ساده و کودکانه مانند پاپیروس استفاده کنند، از حروف براق و سنتی استفاده کنند. فقط به این دلیل که جیمز کامرون از فونت آواتار استفاده کرده است، به این معنی نیست که شما هم باید این کار را انجام دهید.

حتی اگر طرحی غیررسمی در دست ساخت دارید، سعی کنید از این نوع انتخاب تایپوگرافیک دوری کنید، به خصوص اگر می خواهید شما یا افرادی که این کار را برای آنها انجام می دهید جدی گرفته شوند.

 

مکان و اندازه

جایی که تایپوگرافی خود را قرار می دهید و میزان بزرگی آن در ایجاد یک طراحی موثر بسیار مهم است.

هیچ کس نمی خواهد چشمان خود را برای خواندن چیزی فشار دهد و هیچ کس نمی خواهد طرحی را ببیند که با کلمات بزرگ پوشیده شده است. یافتن تعادل هدف در هنگام طراحی و پی بردن به مهم ترین اطلاعات است که اولین قدم برای دستیابی به یک طرح با تایپوگرافی مناسب و اندازه است.

باید مطمئن شوید که اندازه‌های انتخاب شده در سراسر طراحی نه تنها با بقیه اطلاعات بلکه فضایی که مصرف می‌کند تحسین می‌کنند.

Placement and size

به‌عنوان یک قاعده کلی، نام رویداد یا هر چیزی که تمرکز اصلی است باید بزرگ‌ترین اندازه باشد و جزئیات آن تقریباً نصف اندازه عنوان باشد، می‌توانید بسته به اهمیت جزئیات را کوچک‌تر کنید. به عبارت دیگر یک سلسله مراتب با کلمات خود ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که این به طراحی بستگی دارد، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی آزمایش کنید، هرگز یک روش قرار دادن مشخص وجود ندارد.

در مورد قرار دادن فونت خود، سعی کنید آن را متعادل نگه دارید، به عبارت دیگر چیزی را در چهار گوشه جداگانه پرتاب نکنید زیرا در این صورت طراحی شما به خطر افتاده و باعث حواس پرتی می شود.

 

رنگ

این ساده ترین بخش است. رنگی را انتخاب کنید که قابل خواندن باشد و از پس زمینه شما متمایز باشد.

Color

رنگ‌های متضاد دوستان شما هستند و استفاده از جلوه‌هایی مانند ضربه‌ها و درخشش‌ها می‌تواند رنگ و تایپوگرافی شما را چشم‌نوازتر و خواناتر کند. اساساً شما باید رنگی را انتخاب کنید تا نه تنها افراد را وادار به توقف و نگاه کنند، بلکه اطلاعات خود را نیز در خط مقدم طراحی قرار دهید.

 

نتیجه گیری

در طول جستجوی تایپوگرافی مناسب، به یاد داشته باشید که یافتن رویکرد تایپوگرافی متناسب با حال و هوا و زیبایی شناسی طراحی شما ضروری است.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از حروف تزئینی، مدرن، سان سریف، اسکریپت یا دسته‌بندی دیگری از حروف استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که کار می‌کند.

از ترکیب و تطبیق انواع مختلف تایپوگرافی نترسید، فقط خیلی دیوانه نشوید. آزمایش کنید و فکر نکنید که باید از قوانین طراحی پیروی کنید. هدف از طراحی این است که چیزهای جدید را امتحان کنید و آنچه را که تصور می کنید ایجاد کنید.

در آخر، سعی کنید به دنبال الهام از تایپوگرافی باشید تا از خود الهام بگیرید و اگر چیزی را که دوست دارید پیدا نکردید، تایپوگرافی خود را ایجاد کنید. از این کار خوشحال خواهید شد.

 

هنگامی که در حال طراحی هستید، تمایل دارید که برنامه‌ریزی کنید که می‌خواهید تایپوگرافی چگونه باشد یا در طول مسیر آزمایش می‌کنید؟ در هر صورت، برای طراحی از چه فونتی استفاده می کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *