ایجاد یک لوگوتایپ بیشتر به وسیله بستگی دارد تا هدف


فرآیند طراحی لوگو مبتنی بر نوع شبیه به طراحی لوگو مبتنی بر شکل است. هر دو نشان‌واره باید پیامی را منتقل کنند، این کار را سریع انجام دهند و ذائقه مشتری را خشنود کنند.

همه این اهداف را می توان با تعریف اهداف، ترجیح دادن پیام به قرارداد و زیر سؤال بردن مفروضات ما به عنوان طراح – حتی تا حد در نظر گرفتن Arial یا Helvetica، محقق کرد.

هرکسی که لوگو طراحی می کند با سوالات زیادی روبرو می شود. این باید چه شکلی باشد؟ در چه قالب هایی ارائه خواهد شد؟ آیا باید از طرح رنگ خاصی پیروی کرد؟ همانطور که پیش‌نویس‌های خشن اصلاح می‌شوند، میل به یافتن یک «راه‌حل» کلی بر اهمیت این سؤالات اولیه، که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، غلبه می‌کند. وقتی طراحی به موضوع اولویت تبدیل شود، نتیجه نهایی قابل بحث است.

طراحی گرافیکی فرآیند حل مشکلات از طریق ارتباط بصری است. فرآیند طراحی لوگو را می توان به عنوان یک سری مراحل در نظر گرفت که یک سری سوالات را حل می کند. این مقاله داستان فرآیندی را بیان می‌کند که بر آن سؤالات تمرکز دارد.

 

پروژه چیست؟

Smalls, Middleton & Bigman، یک شرکت حقوقی تخیلی، یک شرکت طراحی حرفه ای را برای توسعه لوگوی شرکت خود استخدام می کند. مشکلات از الزامات اولیه آن شروع می شود:

  • باید به راحتی قابل تشخیص باشد.
  • باید در همه اندازه ها کار کند، از جمله برای کارت ویزیت، سربرگ و بیلبورد.
  • باید حرفه ای به نظر برسد.

این‌ها می‌توانند برای هر لوگوی هر شرکتی اعمال شوند. بنابراین، طراح اطلاعات بیشتری در مورد خود شرکت می‌خواهد.

  • در چه تخصص هایی سرآمد است؟
  • چه چیزی آن را از رقبا متمایز می کند؟
  • چه چیزی مشتریان را برای تجارت بازمی گرداند؟

Smalls, Middleton & Bigman یک شرکت جدید تهاجمی است که در معاملات منطقه ای املاک و مستغلات متخصص است. صاحبان آن می‌خواهند در بازار مستقر فرورفتگی ایجاد کنند. اکثر کارکنان آن در منطقه ای که تحت پوشش آن است متولد و بزرگ شده اند. آن‌ها مردم محلی هستند که تاریخ و سیاست منطقه را درک می‌کنند و می‌توانند فهرستی از بهترین مکان‌های کباب‌پزی در شهر را به هم بزنند. اگرچه شرکای اصلی تماس‌های زیادی دارند، اما شرکت هیچ تجارتی تکراری ندارد زیرا هنوز مشتری ندارد.

همه افراد درگیر موافق هستند که شروع با لوگوی مناسب مهم است، به خصوص در بازاری با کهنه سربازان 20 ساله که به طور فعال تبلیغ می کنند. در حالی که این مسابقه از کتاب های قانون و مقیاس های عدالت در تصاویر خود استفاده می کند، SM&B می خواهد بر نام های به یاد ماندنی خود تأکید کند.

طراح بلافاصله شروع به ایجاد یک نشان‌واره می‌کند.

 

اهمیت شکل

لوگوتایپ یک علامت تجاری گرافیکی است که از نوع به عنوان عنصر اصلی یا تنها استفاده می کند. مانند یک نماد، پیامی را بیان می کند، اما تنها با حروف. یک لوگوتایپ باید نام شرکت را نشان دهد و شخصیت آن را منعکس کند.

سربرگ موقت ایجاد شده توسط منشی شرکت به سرعت رد می شود.

logos in arial, times and papyrus

ممکن است طراحان کارآزموده با دیدن Arial، Times New Roman یا پاپیروس (یا سربرگ ایجاد شده در MS Word) چشمان خود را بچرخانند، اما این پاسخ بوی لجبازی می دهد.

کدام یک از آرم های فوق به مردم می گوید که شرکت حقوقی در چه مواردی تخصص دارد؟ کدام یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند؟ وقتی می‌پرسیم که آیا اینها راه‌حل‌هایی برای مشکلات هستند، از طراحی به عنوان ابزاری برای حل مسئله استفاده می‌کنیم.

نمونه‌های بالا نشان‌واره نیستند. آنها فقط پیامک هستند چگونه به مردم بگوییم که موسسه حقوقی چه کار می کند؟ یعنی نه تنها با متن.

 

«زشت است» دلیل کافی نیست

آریال، تایمز نیو رومن و کامیک سانس چه می‌گویند که طراحان را به هم می‌ریزد؟ لزوماً شکل حروف نیست. برای مثال Helvetica یک حروف هندسی با طراحی خوب است که به سال 1957 بازمی گردد.

در یک نگاه، Helvetica نسبتاً ساده است. اما این به این دلیل است که ما به آن عادت کرده ایم. دوباره نگاه کنید:

diagram of consistencies in helvetica's design

  • حروف بزرگ A از ظرف خود در سمت چپ خارج می شود تا نقطه حاد خود را در خود جای دهد.
  • شمارنده های گرد در b، c، d، g، o، p و q دقیقا مطابقت دارند.
  • بالاروها و پاها حتی زمانی که به یک زاویه یا منحنی ختم می‌شوند، پهنای یکنواخت دارند.
  • ارتفاع x اکثر حروف ممکن است با تیغ بریده شده باشد.
  • فقط سه تغییر زاویه مورب وجود دارد.

به طور کلی، تصور چهره خواناتر سخت است (هر چند برخی سعی کرده اند ). اما موفقیت آن به یک معضل تبدیل شد. چهره هایی مانند Helvetica فاقد تأثیرگذاری هستند زیرا رایج هستند. حروف متداول در پس زمینه ترکیب می شوند. ما آنها را همه جا می بینیم. هر کسی می تواند از آنها استفاده کند.

رد کردن Helvetica، Times، Arial، Papyrus یا Comic Sans در صورتی که نامناسب باشد یا جایگزین بهتری وجود داشته باشد موجه است، نه به این دلیل که ما آن را دوست نداریم.

a logotype set in helvetica

در بالا، نشان‌واره SM&B در Helvetica در دو اندازه تنظیم شده است. چه بزرگ و چه کوچک، خوانا، مدرن و معقول است. شروع خوبی است، اما ساده است. هیچ چیز در مورد این لوگو تایپ شرکت حقوقی را به عنوان تهاجمی، جوان یا متخصص در املاک و مستغلات نشان نمی دهد. به جز این واقعیت که شرکت‌های حقوقی اغلب به نام سه نفر نامگذاری می‌شوند، این نشان‌واره می‌تواند برای هر چیزی باشد.

یک تایپ فیس به خوبی در مورد شخصیت شرکت صحبت می کند:

examples of text set in different typefaces

در بالا، عبارت “ما یک شرکت حقوقی هستیم” با صداهای مختلف نوشته شده است. همانطور که در فیلم ها، تحویل می تواند همان خط را به یک نظر، یک شوخی، یک سوال یا یک تهدید تبدیل کند. وقتی مگ رایان لبخند می‌زند و می‌گوید: «من برمی‌گردم»، منظور او چیزی متفاوت از آرنولد شوارتزنگر است. به همین ترتیب، چهار شرکت حقوقی مختلف می‌توانند هر کدام از حروف متفاوتی از حروف فوق استفاده کنند، اما حدس بزنید کدام سه در یافتن تجارت با مشکل مواجه خواهند شد؟

 

نوع مشاهده، عدم خواندن متن

اگر به اندازه کافی روی یک نشان‌واره کار کنید، به نقطه‌ای می‌رسید که کلمه در لوگوتایپ شروع به خنده‌دار شدن می‌کند. چیزی در مورد متن عجیب است. آیا همیشه به این شکل نوشته شده است؟

اگر به تازگی متوجه شده اید که حاوی ترکیبی عجیب از حروف است، به شما تبریک می گویم: خواندن کلمات را متوقف کرده اید و شروع به نگاه کردن به شکل حروف کرده اید. هنگامی که کلمات را در سبک های مختلف فونت تنظیم می کنید، این اثر قوی تر است. (متاسفانه خیره شدن به مثال های این مقاله کارساز نخواهد بود. برای طعم دادن به نوع نیروانا، با برنامه ای بازی کنید که به شما امکان می دهد فونت ها را از نزدیک آزمایش کنید.)

نام SM&B قبلاً تنظیم شده است، بنابراین طراح می‌تواند وقت خود را صرف انتخاب تایپ‌فیس مناسب برای آن کند.

revised logotypes in appropriate typefaces

در بالا، نام شرکت حقوقی ما در چهار تایپ سریف متفاوت و مناسب‌تر تنظیم شده است. تفاوت‌ها ظریف هستند، اما دو مورد فوراً برجسته می‌شوند: آمپرسند و حرف S. (با دقت نگاه کنید: تنظیم آن در حروف بزرگ به شما کمک می کند تا جزئیات را متوجه شوید.)

ampersands in various typefaces

در اصل مخفف رومی “et” (“و” در انگلیسی)، امپراند می تواند شخصیت های منحصر به فرد پیدا کنید. در بالا، شش فونت نشان می دهد که تنوع چقدر می تواند گسترده باشد. برای SM&B، این سوال مهم باقی می ماند: کدام یک برای یک شرکت جوان تهاجمی املاک مناسب تر است؟

diagram that highlights parts of ampersands

همه آمپرساندها «جریان» هستند (یعنی حس حرکت دارند)، اما رویکردهای کاملاً متفاوتی دارند. انتخاب آمپرساند به این نیست که کدام یک زیباتر به نظر می رسد، بلکه به این بستگی دارد که چه چیزی حالت مناسب را ایجاد می کند.

  • نوار جنسون مانند ترازوی عدالت متعادل است که به رقبای SM&B بسیار نزدیک است.
  • ترکیب زوایای سخت و خطوط دقیق Warnock آن را مدرن ترین می کند.
  • سبک آراسته Palatino بیشتر شبیه خوشنویسی است تا یک شرکت حقوقی تهاجمی.
  • جیووانی، که به سمت درون منحنی می‌شود، یا درون‌نگر است یا خودمحور – هیچ‌کدام با شخصیت SM&B مطابقت ندارد.
  • چرخش های انگور مانند باسکرویل کمترین مناسب بودن را دارند.

سوال این است که چه شکل(هایی) به بهترین وجه انرژی، حرفه ای بودن و املاک و مستغلات را به هم منتقل می کند؟

سریف‌ها از اهمیت کمتری برخوردار نیستند:

diagram that highlights serifs in different typefaces

هر شکل حروف به یک سری مجزا ختم می شود (اگرچه مینیون و جیووانی به هم نزدیک هستند).

Warnock و Palatino کاملاً مناسب نیستند. آن‌ها در مقایسه با باسکرویل و جنسون، که سری‌هایشان از شکل S سرچشمه می‌گیرند، ناهموار هستند. سری‌های مینیون و جیووانی لهجه‌های ظریفی برای حروف هستند.

در نهایت، طراح بر روی آمپرسند Warnock و حروف جیووانی می‌نشیند.

a logotype that uses ITC giovanni and Adobe Warnock

چند ترفند اضافی به حس حرکت می‌افزاید:

  • یک شکاف “Hop” علامت علامت را افزایش می دهد.
  • تراز کردن کلمه آخر به راست، فضای سفید را در گوشه سمت راست بالا و پایین سمت چپ متعادل می کند.
  • استفاده از پررنگ به جای کتاب Giovanni شدت بیشتری می دهد.

بنابراین، چگونه می‌توانیم حرفه‌ای بودن و ظرفیت شرکتی را که هنوز سال‌ها تجربه ندارد، منتقل کنیم؟ کدام فونت می گوید “تازه و جدید”؟ یک صورت سری که دم آن به حداقل می رسد.

 

متن اطلاع می دهد. رنگ، سبک و قلم Emote.

افراد همزمان لوگوتایپ ها را “خواندن” و “مشاهده” می کنند. خواندن متن اطلاعاتی است: مردم کلمات را تفسیر می کنند و آنها را به اطلاعات دیگر مرتبط می کنند. متن جذب‌کننده احساسی است: مردم به شخصیت و نگرش شرکت پی می‌برند و این با انتخاب فونت، رنگ، مکان و اندازه مشخص می‌شود.

به عنوان مثال:

the words blue, green and yellow set in orange, purple and dark sea green

متن هر کلمه با رنگ آن در تضاد است. اما اگر متن را قبل از سبک پردازش کردید، از الگویی پیروی می‌کنید که اکثر افراد از آن پیروی می‌کنند. وقتی مردم متن را می بینند، به دنبال یک پیام تحت اللفظی می گردند. پیام (به عنوان مثال، خلق و خو) بسیار کمتر آگاهانه جذب می شود، اما اهمیت کمتری ندارد.

در این مرحله، ممکن است بپرسید که لوگوی SM&B چه رنگ هایی باید باشد؟ اما انتخاب رنگ ها هدف نیست. ارتباط هدف است.

طراح به جای جستجوی رنگ‌هایی که دوست دارد، به مشکلات اصلی باز می‌گردد. به طور خاص، چگونه تخصص در املاک و مستغلات را منتقل کنیم؟ در نظر گرفتن انتخاب رنگ به عنوان یک راه حل، نه ترجیح دلخواه، منجر به مکاشفه می شود. اکثر شرکت های حقوقی از آبی تیره، قرمز، طلایی و سفید استفاده می کنند. SM&B می خواهد برجسته باشد. رنگ‌های زمینی مشکل نحوه اجتناب از انطباق در حین انتقال تخصص املاک و مستغلات شرکت را حل می‌کند.

earth tone color palette

طراح و شرکت حقوقی شروع به بررسی رنگ های زمینی می کنند. وکالت وکلا با رنگ های قهوه ای و سبز غیرعادی است، اما تصمیم خودسرانه نیست. طرح رنگ یک مشکل طراحی را حل می کند.

the giovanni and warnock logotype with earth tone colors

ترتیب آبی، سبز و قهوه ای یک منظره را نشان می دهد، اما به صراحت چنین نیست.

variations on the colored logotype

طراح چند تغییر را امتحان می کند، که چیزی اضافه نمی کند. برای مثال، گرادیان ها راه حلی بدون مشکل هستند.

بنابراین، چگونه توانستیم بگوییم که این یک شرکت حقوقی املاک و مستغلات است بدون اینکه واقعاً بگوییم “دفتر حقوقی املاک و مستغلات؟” از طریق رنگ.

 

پرسش‌های درست به پاسخ‌های درست منتهی می‌شوند

داستان لوگوتایپ SM&B در مورد فرآیند است، نه راه حل. لوگوتایپ نهایی به اندازه سلیقه مشتری و طراح به شخصیت و حس خوب بستگی دارد. هر یک از راه حل های پیشنهادی، همانطور که یک لوگو تایپ باید باشد، قابل بحث است. اما سوالاتی که جرقه فرآیند ایجاد لوگو را برانگیخت نباید فراموش کرد.

نوشته شده به طور انحصاری برای Webdesigner Depot توسط Ben Gremillion. بن یک طراح وب آزاد است که مشکلات ارتباطی را با طراحی بهتر حل می کند.

چگونه به طراحی آیکون، لوگو یا لوگوتایپ نزدیک می شوید؟ چگونه می توان هویت را در یک لوگوی ساده بیان کرد؟ ایده های خود را در نظرات زیر بیان کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *