اگر در دنیایی زندگی میکردیم که تنها تایپ فیس موجود Comic-Sans بود، چه میشد؟ این ایده بود، یا حداقل باید همان چیزی باشد که طراح روسی اهل بلگورود، اولگ تاراسوف، زمانی که تصمیم گرفت برخی از شناختهشدهترین برندهای زمان ما را با استفاده از نوع معمولاً اخمشده Comic-Sans دوباره طراحی کند، به آن فکر میکرد.
اولگ طرحهای خود را در نمایه Behance پست کرد. نظرات در آنجا از جمله بسیار رایج “این خنده دار به نظر می رسد” متفاوت بود – خوب، همه ما از فونتی با کلمه کمیک در نامش چه انتظاری داریم، درست است؟ – به پاسخ مثبت شگفتانگیز که برخی از نسخههای او را نسبت به نسخههای اصلی تحسین میکند.
چی!؟ اوه، نمیدانم میتوانم با آن موافق باشم یا نه، برای دریافت نظرات من در مورد آنها به ادامه مطلب بروید، اما هی، شما قضاوت کنید!
در اینجا مجموعهای با بهترینها وجود دارد، خوب، منظورم از کمترین بدترین آنهاست. آنها را بررسی کنید:
آدیداس
لوگوی ورزشی جهانی آدیداس و نشانی دوستانه تر. نوع؟ خوب، می دانید.
اندروید
در کمال تعجب ربات کوچک سبز رنگ، اشتباه، منظورم اندروید است، بسیار زیبا به نظر می رسد.
کوکاکولا
بهبود لوگوی کوکاکولا به خودی خود یک چالش بزرگ است، چه کسی جرات دارد؟ یک نکته سریع، استفاده از Comic-Sans برای رسیدن به آنجا راه درستی برای انجام آن نیست.
بازیهای EA
تعجب نمیکنم اگر بچههای EA در نهایت از این لوگو در یک بازی واقعی ساخته شده برای کودکان استفاده کنند. یا شاید قبلاً انجام داده اند، کسی می تواند آن را تأیید کند؟
eBay
در اینجا یک چیز خنده دار وجود دارد، گویی آنچه در بالا قبلاً یک شوخی نیست، اما شرط می بندم که برخی از طراحان می خواهند بگویند این نسخه بهتر از لوگوی رسمی جدید eBay به نظر می رسد.
HTML5
راهاندازی لوگوی HTML5 را به یاد میآورم و اینکه چگونه مردم گفتند که اصلاً منطقی نیست. بنابراین، یک سپر قرمز بزرگ با عدد 5 در آن، حدس بزنید چیست؟ در حال حاضر حتی کمتر منطقی است.
لاکوست
نمیتوانم از دیدن یک بازوی سبز رنگ و یک عضله دوسر بازویی خفیف دست بکشم، شاید تمساح بازوی یک مرد نسبتاً قوی را خورده باشد.
مایکروسافت
اگر قرار بود مایکروسافت تبلتی را عرضه کند که در ذهن کودکان ساخته شده است، حدس بزنید که لوگو چگونه خواهد بود؟ من با آرم زیر می روم. نقطه به نقطه.
موتورسیکلت های هارلی دیویدسون
موتور سیکلت های کوچک ساخته شده برای کودکان نوپا شورشی که نمی خواهند وعده های غذایی خود را به موقع بخورند.
نستله
این لوگوی comic-sans تقریباً مرا گرفت. نستله آنقدر برند ارگانیک است که این لوگو در واقع بد به نظر نمی رسد. بسیار خوب، من برای آن موضوع درست نمی کنم، بدیهی است که من اصل را ترجیح می دهم!
نایک
لبههای تیز را بردارید و نایک اکنون یک تولیدکننده بومرنگ استرالیایی است.
یوتیوب
اوه، این یکی آسان است، YouTube ساخته شده برای کودکان، با ویدیوهای آموزشی سالم و با کیفیت.
آیا همه ما باید طرفدار این تغییر باشیم و در دنیایی زندگی کنیم که از برندهای خوش ظاهر ساخته شده است؟ اگر از من بپرسید، مطمئناً نه، اما بسیاری قبلاً به دنبال پاکسازی کمیک برندهای مشهور جهانی بوده اند، مانند استودیوی طراحی فرانسوی Cephalization – بله، می دانم، چه نامی – که پشت پروژه Comics Sans هستند، جایی که آنها لوگوهای مبتنی بر کمیک sans را از سراسر جهان دریافت کنید. آه خدا، عذاب!
اگر هنوز چشمهایتان را بیرون نیاوردهاید و میخواهید کمی کمیکگور بیشتر ببینید، حتماً لوگوهای بیشتر را در صفحه Oleg در Behance و پروژه Comics Sans بررسی کنید. موفق باشید!
نظر شما در مورد شرکت های چندملیتی چند میلیارد دلاری که Comic-Sans را در لوگوی خود به کار می برند چیست؟ آیا تاکنون با موفقیت از Comic-Sans برای برندسازی استفاده کرده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
بدون دیدگاه