بهترین روش ها برای ایجاد وب سایت های دولتی


Best practices for creating Government websitesبرای آمریکا، ایجاد یک وب سایت دولتی از ایالت ها تا دولت فدرال می تواند یک کار جالب اما بحث برانگیز باشد. پیروی از فرآیند طراحی کاربر محور و یافتن اطلاعات مورد نظر برای شهروندان آسان است.

هر گونه سردرگمی در نحوه راه اندازی سایت، عملکردهای جستجوی آن یا حتی ظاهر آن می تواند اختلافات زیادی بین شهروندان و دولت ها ایجاد کند. همانطور که تاریخ نشان داده است.

با این گفته، ما با مقایسه محلی با فدرال، قابلیت استفاده از این سایت‌ها و طرح‌های آنها، بهترین روش‌ها را برای ایجاد وب‌سایت‌های دولتی بررسی می‌کنیم.

توجه: برای از بین بردن احتمال بحث‌های سیاسی در نظرات، هرگونه اشاره به سلسله مراتب دولت مطابق قانون اساسی ایالات متحده به جای سلسله مراتب پذیرفته شده اجتماعی آنها خواهد بود.

 

Transparency

بیایید با نگاهی به دو وب‌سایت .gov، کاخ سفید و شورای شهر سانتا مونیکا.

White House

کاخ سفید (بالا) و شورای شهر سانتا مونیکا (پایین) وب سایت

Santa Monica City Council

هنگامی که موضوع شفافیت را در نظر می گیریم، که اولویت شماره 1 اکثر شهروندان هنگام مشاهده یک وب سایت دولتی است، کاخ سفید به شدت شکست می خورد. یافتن اطلاعات مهم بسیار سخت است و ممکن است به ساعت‌ها تحقیق نیاز داشته باشد تا درک واضحی از آنچه در داخل کاخ سفید می‌گذرد به دلیل عدم سازماندهی آن باشد.

از سوی دیگر، شورای شهر سانتا مونیکا در ارائه شفافیت کار شایسته ای انجام می دهد. هنگامی که برای اولین بار به سایت می رسید، به راحتی می توانید آخرین جلسه ای را که برگزار شد، همه مسائلی که مورد بحث قرار گرفت و هر راه حلی که رخ داده بود را پیدا کنید. دقایق در نظر گرفته شده است، و حتی به راحتی می توان فهمید که جلسه بعدی چه زمانی برگزار می شود تا بتوانید آن را به صورت آنلاین تماشا کنید.

همچنین مهم است که یک جستجوی کاربرپسند و قابل دسترسی آسان ارائه دهید. این منطقه ای است که وب سایت کاخ سفید در آن عملکرد خوبی دارد. یافتن کادر جستجو آسان است و نتایج به خوبی سازماندهی شده اند و به کاربر امکان می دهد آنها را به ترتیب زمانی قرار دهد.

شورای شهر سانتا مونیکا همچنین دارای کادر جستجوی آسان برای یافتن است، اما زمانی که نتایج به Google هدایت می‌شوند، به طور کامل یکپارچگی وب‌سایت را از بین می‌برند. مرتب سازی نتایج دشوار است و اطلاعات همیشه با جستجوی شما مرتبط نیستند.

بنابراین وقتی به این دو وب سایت دولتی نگاه می کنیم، می توانیم راه درست و راه غلط ارائه شفافیت را بیاموزیم. با تمرکز بر شفافیت در صفحه اصلی، وب‌سایت شورای شهر سانتا مونیکا می‌تواند به عنوان دغدغه اصلی آن توجه به شهروندان خود تلقی شود. برعکس، شهروندان ممکن است از کاخ سفید ناامید شوند زیرا وب سایت آنها یافتن اطلاعات مهم را به طور فزاینده ای دشوار می کند.

در پایان، اگرچه حفظ جذابیت زیبایی‌شناختی مهم است، مهم‌تر است که شفافیت را به راحتی در دسترس قرار دهیم. من دلیلی نمی‌بینم که هر دو را نتوان انجام داد، با جذابیت زیبایی‌شناختی وب‌سایت کاخ سفید، و شفافیت در صفحه اصلی مانند وب‌سایت شورای شهر سانتا مونیکا.

 

مشکلات

این یک بخش بسیار مهم از هر وب سایت دولتی است. بیایید با نگاهی به یکی که این کار را به خوبی انجام داده است شروع کنیم.

Sen. Rand Paul

Sen. وب سایت رند پل

وب سایت Sen. رند پل مسائل را به شیوه ای بسیار منسجم بیان می کند. به سادگی با نگه داشتن ماوس روی یک آیتم منو که به وضوح «مشکلات» را بیان می کند، یک منوی کشویی زیبا با تمام مسائلی که برای شما گذاشته شده است، دریافت می کنید. این یک رویکرد بسیار ساده و سرراست برای ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان است. نه تنها این، بلکه هنگامی که یکی از مسائل را انتخاب می کنید، اطلاعات به طور کامل و به روشی کاربرپسند ارائه می شود. این یک مثال بسیار خوب از کارهایی است که باید هنگام ایجاد یک وب سایت دولتی انجام دهید.

اکنون بیایید نگاهی به یک وب سایت دولتی بیندازیم که این کار را به خوبی انجام نداده است.

Gov. Rick Perry

دولت وب سایت ریک پری

اکنون حتی اگر وب سایت Gov. Rick Perry یک نوار لغزنده ویژگی خوبی دارد، در واقع بسیار سازماندهی نشده است. یافتن مسائلی که فرماندار در آن قرار دارد می تواند یک کار نسبتاً دلهره آور باشد. این وب‌سایت به جای تمرکز بر اطلاعاتی که برای شهروندان مهم است، مانند موضوعات، حول اخبار اصلی متمرکز است.

به طور خلاصه، هنگامی که یک وب سایت دولتی ایجاد می کنید، هرگز نمی خواهید مسائل را به سختی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که برای کمک به شهروندان در تصمیم گیری آگاهانه، به راحتی در دسترس هستند.

 

طراحی جریان اصلی

بسیار مهم است که وب سایت های دولتی ظاهری حرفه ای و صیقلی داشته باشند. همانطور که آمار نشان می‌دهد، برای اینکه یک وب‌سایت دولتی جدی گرفته شود، باید به یک جریان اصلی تبدیل شود. با این اوصاف، بیایید نگاهی به یک وب‌سایت دولتی بیندازیم که جذابیت‌های رایج زیادی دارد.

Congressman Ron Paul

وب‌سایت ران پل نماینده کنگره

وب‌سایتی مانند نماینده کنگره ران پل دارای این ظاهر و احساس اصلی است، بنابراین می توان آن را جدی گرفت. هنگامی که یک مقام دولتی نزد شما می آید و از شما می خواهد که یک وب سایت برای آنها ایجاد کنید، مهم است که بفهمید جریان اصلی چگونه به نظر می رسد و چه احساسی دارد. آبی و قرمز رنگ‌های رایجی هستند که وب‌سایت‌های دولتی دوست دارند از آن‌ها استفاده کنند، مخصوصاً زمانی که فدرال هستند. هدر بزرگ با عکس نماینده، نام آنها و موقعیتی که دارند نیز یک روش بسیار رایج است. بررسی کنید که وب‌سایت‌های دولتی اصلی چگونه هستند و چه احساسی دارند، و تقریباً تضمین می‌کنید که مشتریان مکرر به دست آورید.

اکنون وقتی به یک وب سایت دولتی نگاه می کنیم که چندان رایج نیست، به شورای شهر سانتا مونیکا برمی گردیم.

Santa Monica City Council

وب‌سایت شورای شهر سانتا مونیکا

این مثال خوبی است از اینکه مفهوم «محتوا پادشاه است» صادق است زیرا نرخ پرش وب‌سایت‌ها در ماه گذشته حدود 58 درصد بوده است، که وحشتناک نیست. به سختی می توان از این واقعیت گذشت که این وب سایت به نظر می رسد که در سال 1995 ایجاد شده است، با این حال، خواهید دید که اطلاعات مهم زیادی وجود دارد و به راحتی در دسترس است. اگر محتوا را کنار بگذاریم، این وب‌سایتی نیست که بسیاری از افراد تنها برای طراحی در آن باقی می‌مانند.

بنابراین طراحی در یک وب سایت دولتی چقدر مهم است؟ خوب، با نرخ پرش 58٪ و ماندن کاربر متوسط ​​در سایت به مدت 2 دقیقه، شورای شهر سانتا مونیکا نشان می دهد که اهمیت طراحی در حد متوسط ​​است. با این حال، زمانی که وب‌سایت آن‌ها را با وب‌سایت «ران پل» نماینده کنگره مقایسه می‌کنید، بسیار مهم است که دارای نرخ پرش حدود 52 درصد و میانگین زمان در سایت حدود 3 دقیقه است، که طراحی آن بیشتر از دستورالعمل‌های اصلی پیروی می‌کند. این اعداد ممکن است تفاوت چندانی به نظر نرسند، اما اگر چیزی در مورد تست قابلیت استفاده می دانید، می دانید که قابل توجه هستند.

بنابراین در پایان، اهمیت طراحی وب سایت دولتی دلیل قرار گرفتن آن در رتبه سوم در لیست اولویت است. با این حال، اگر می‌خواهید مشتریان و ارجاع‌های مکرر داشته باشید، ممکن است بخواهید درک کنید که وب‌سایت‌های جریان اصلی دولتی چگونه هستند و چه احساسی دارند. مسئولان می‌خواهند از طریق طراحی وب‌سایت‌هایشان مانند هر شخص دیگری جدی گرفته شوند، بنابراین باید آن را برای آنها فراهم کنید.

 

نتیجه گیری

زمانی را صرف گشتن در وب‌سایت‌های مختلف دولتی کنید و سؤالات زیر را از خود بپرسید.

  • چه شکلی هستند؟
  • چه احساسی را می‌خواهند ایجاد کنند؟
  • مردم در انجمن ها از چه چیزی شکایت دارند یا یکی دارند؟
  • چه چیز مشترکی با هم دارند؟
  • چه چیز مشترکی ندارند؟
  • داده های کاربر چه کسی بهتر به نظر می رسد و چرا؟

اینها تنها چند سؤال هستند که می توانید هنگام مطالعه وب سایت های دولتی و نحوه ایجاد آنها از خود بپرسید. با این حال، اگر بتوانید این سه ویژگی اصلی را که برای شما شرح داده‌ام مشخص کنید. شفافیت، مسائل و طراحی جریان اصلی، شما به خوبی در راه حرفه ای در ایجاد وب سایت های دولتی عالی خواهید بود.

 

به نظر شما چه اقدامات دیگری هنگام ایجاد وب سایت های دولتی مهم است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *