آموزش غیرقابل انکار ما را تغییر می دهد. یادگیری چیزهای جدید به طور کامل درک ما از زندگی و دنیای اطراف را تغییر می دهد.

اما آموزش آکادمیک رسمی برای برخی افراد موضوع حساسی است. رفتن به مدرسه برای یادگیری یک رشته هنوز یک گزینه برای همه نیست.

من به عنوان فردی که مدتی بدون مدرک پیشرفته در زمینه طراحی گرافیک کار کرده‌ام، می‌دانم که خودآموزی نباید دست کم گرفته شود.

اما این نوع آموزش تا چه حد می تواند شما را در زندگی پیش از رسیدن به بن بست برساند؟

این یکی از سوالات بزرگ در دنیای طراحی گرافیک است:آیا مدرسه طراحی ارزش وقت، هزینه و تلاش را دارد؟ آیا نتیجه می دهد؟

همه ما داستان هایی از قهرمانان طراحی خودآموخته ای مانند دیوید کارسون شنیده ایم که به تنهایی عصر جدیدی از طراحی دیجیتال را آغاز کردند. او به مدرسه طراحی نرفت. او موهبتی داشت و به اندازه کافی منظم بود که آن را اصلاح کرد.

اما آیا داستان خارق‌العاده کارسون به ما مربوط است؟ آیا حتی پاسخی برای این سؤال وجود دارد که آیا مدرسه طراحی واقعاً ارزشش را دارد؟

 

چرا به مدرسه برویم؟

ما باید این سوال را در زمینه مناسب بررسی کنیم. همه طراحان گرافیک نمی خواهند مسیر شغلی یکسانی را دنبال کنند.

به‌ویژه در بازار امروزی، هنر و طراحی رشته‌های بسیار متنوعی هستند که کالج‌ها به سختی برنامه‌های درسی خود را با تغییرات هماهنگ می‌کنند.

وقتی به مدرسه می رفتم، برنامه من عمدتاً روی چاپ متمرکز بود و فقط دو کلاس در زمینه طراحی وب داشت. اکنون، تنها چند سال بعد، تقریباً تمام مشاغلی که به من پیشنهاد می‌شود مربوط به وب هستند.

از طراحان نه تنها انتظار می رود که از اصول طراحیو نحوه اعمال آنها در اشکال فیزیکی آگاه باشند، بلکه اغلب انتظار می رود که اطلاعات دقیقی در مورد بسیاری از موضوعات دیگر داشته باشند، از جمله:

  • کدگذاری
  • HTML
  • CSS
  • PHP
  • فیدهای RSS

مخفف‌ها به اندازه‌ای هستند که سرتان را به چرخش درآورند. بسیاری از مدارس طراحی برتر هنوز حتی اصول اولیه این جنبه های مدرن طراحی را پوشش نمی دهند. به عنوان مثال، برنامه طراحی گرافیک Yale دارای یک کلاس واحد برای طراحی وب نیست.

اگر طراحی به صورت تئوری مطالعه شود، این امر منطقی است. اصول طراحی تا حدودی جهانی هستند. با این حال، به این معنی است که دانش آموزان باید در رشته مورد علاقه خود تحصیلات بیشتری کسب کنند.

 

راهنمای مدرک

من اخیراً با یکی از همکارانم که از برنامه طراحی گرافیک در دانشگاه ییل فارغ التحصیل شده صحبت کردم. از او پرسیدم که مهارت های Flash، Dreamweaver و PHP خود را که سنگ بنای کسب و کار او هستند و بیشترین درآمد او را تشکیل می دهند، از کجا آموخته است.

او به من گفت که تمام دانش خود را در زمینه طراحی وب از آموزش های آنلاین رایگان به دست آورده است. با شنیدن این حرف، پرسیدم که آیا از صرف این همه پول برای تحصیل در دانشگاه ییل پشیمان است؟

او به سرعت پاسخ داد که تماس‌ها و مجموعه‌ای که در ییل ایجاد کرد مستقیماً به موفقیت او در تجارت منجر شد. با این حال، وقتی تحت فشار قرار گرفت، اعتراف کرد که وزارت امور خارجه خود را برای کارهای واقعی که انجام می دهد غیر ضروری می داند.

 

درجات تحصیلی مهم نیستند

Yale یا Parsons یا SCAD یا NYU ممکن است پای یک نفر برای موفقیت طراحی باشد، اما برای ما که فرصت حضور در چنین مؤسسات معتبری را نداریم چه می‌توان گفت. آیا نان تست حرفه ای طراحی ما است؟

بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم. چند سال پیش، آندریا کمبل، مدیر هنری شرکت Orange Element در بالتیمور را ملاقات کردم. او به من گفت که وقتی شخصی را برای موقعیتی در نظر می‌گیرد، تصمیم خود را بر اساس مصاحبه و نمونه کار متقاضی قرار می‌دهد و تمام.

اگر موقعیت شغلی سطح بالایی است، او همچنین مطمئن می‌شود که متقاضی دارای تجربه‌ای است. اما مدرک تحصیلی مهم نیست. این کلمات، درجات تحصیلی مهم نیست اکنون در ذهن من مانده است.

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

  • بر نمونه کارها خود تأکید کنید. این کلید موفقیت شماست.
  • اگر به موقعیتی علاقه دارید، از یکی در آژانس بپرسید که آیا می توانید کار خود را ارسال کنید. اگر آنها آنچه را که می بینند دوست دارند، ممکن است فقط یک مصاحبه بگیرید، حتی اگر به ییل نرفته باشید.
  • مهمترین چیز این است که بدانید چه کاری انجام می دهید. اگر نمونه کارهای شما خوب به نظر می رسد و می توانید در مورد طراحی صحبت کنید، برای این موقعیت در نظر گرفته می شوید.

 

به دست آوردن مزیت

با این حال، گذاشتن پای خود در در تنها نبرد نیست. بازار کار سخت است و زمینه طراحی گرافیک بسیار رقابتی است.

به گفته لیندا کاتز، متخصص اشتغال، کلید جلب توجه در بازار کار داشتن برتری است. برای طراحان گرافیک، این مزیت می‌تواند چیزهای متفاوتی باشد، اما چالش اصلی این است که به کارفرما نشان دهید که چرا بهترین فردی برای پر کردن آن موقعیت هستید.

حقیقت ساده این است که، در برخی شرایط، مدرک تحصیلی یک مزیت است.

یک واقعیت دیگر که باید به خاطر بسپارید، مخصوصاً اگر یک شغل آزاد هستید، این است که تدریس یکی از بهترین مشاغل جانبی است.

تدریس پرداخت خوبی دارد و برخی از کالج‌ها حتی مزایایی را برای اعضای هیئت علمی بلندمدت خود ارائه می‌دهند. فریلنسرها اغلب به این نیاز دارند، اما مدرک تقریباً همیشه برای این موقعیت های آموزشی مورد نیاز است.

 

مدرسه ندارید؟

اما فرض کنید مدرسه طراحی برای شما گزینه ای نیست. شاید شرایط شما اجازه نمی دهد. شاید قبلاً برای چیز دیگری به مدرسه رفته اید و نمی خواهید به عقب برگردید. یا شاید کالج مورد نظر شما نیست.

دلیل هر چه باشد، نترسید. بسیاری از طراحان گرافیک موفق خودآموخته هستند. در واقع، نادیده گرفتن مدرسه طراحی مزایای مشخصی دارد. شما یاد می گیرید که چگونه خود را آموزش دهید. از یک بدهی بزرگ اجتناب می کنید. و می‌توانید از بخش‌های بازار که بیش از حد اشباع نشده‌اند استفاده کنید.

من چندین طراح را می شناسم که پس از اتمام مدرسه، نحوه آموزش خود را یاد نگرفتند. یا به سرعت یاد می گیرید که دانش خود را در این زمینه تطبیق داده و به روز کنید یا به سرعت منسوخ می شوید.

طراحی گرافیکی به سرعت تغییر می کند. اگر تقریباً به طور مداوم توجه نکنید، می توانید به راحتی مزیت رقابتی خود را از دست بدهید.

 

مشکلی نیست

چه نوع فرصت هایی برای طراحان گرافیکی که انتخاب کرده اند به مدرسه طراحی نروند در دسترس است؟ برخی از بهترین ها اغلب نادیده گرفته می شوند. به عنوان مثال، کار را از آژانس های بزرگ برون سپاری کرد.

آژانس‌های بزرگ اغلب تعهدات کوتاه‌مدتی با طراحان می‌بندند تا ببینند که آیا مناسب هستند یا خیر. از آنجایی که این موقعیت دائمی نیست، اغلب کمتر به مدرک و بیشتر به کیفیت کار توجه می کنند.

فرصت دیگر طراحی رقابتی مستقیم است. این یک مدل در حال رشد برای بسیاری از استودیوهای طراحی گرافیک آنلاین است. شناخته شده ترین مثال CrowdSpring است. CrowdSpring به هر طراح اجازه می‌دهد تا ماکت‌هایی را برای پروژه‌های فهرست‌شده در وب‌سایت خود ارسال کند.

در پایان یک مسابقه، مشتری طراح را انتخاب می کند که کار او را بیشتر دوست دارد. من چند کار از طریق CrowdSpring به دست آورده‌ام و این یک فرصت عالی برای دریافت انتقاد و بازخورد است.

همچنین یک پولساز بالقوه خوب است. یکی از همکاران من فقط از طریق کارش در CrowdSpring حقوق عالی دریافت می کند. او با آن مانند یک کار تمام وقت رفتار می کند. او 40 ساعت در هفته وقت می گذارد و با هر مشتری طوری رفتار می کند که انگار او را برای طراحی استخدام کرده اند. او سالانه 60000 دلار درآمد دارد و مدرکش مدیریت بازرگانی است!

در نهایت، می‌توانید بدون رفتن به مدرسه طراحی خیلی خوب کار کنید، اگر می‌دانید دارید چه کار می‌کنید.

 

موارد خود را بشناسید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کنار گذاشتن آموزش سنتی این است که واقعاً تحصیل کنید.

طراحان خودآموخته باید بسیار منظم باشند. علاوه بر این، آنها باید منابع لازم را داشته باشند تا بتوانند طراحی گرافیک را مطالعه کنند و هر مهارتی را که نیاز دارند بیاموزند. اینترنت هم نعمت است و هم لعنت. ما آنقدر عادت کرده ایم که همه چیز را فوراً پیدا کنیم که اهمیت داخلی سازی اطلاعات را فراموش می کنیم.

  • توجه به جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم شما را به سختی قضاوت خواهند کرد، زیرا شما مدرک ندارید، بنابراین باید به آنها نشان دهید که چرا اشتباه می کنند. اصول طراحی خود را بشناسید و آنها را به خوبی تمرین کنید، و منتقدان خیلی سریع دهان خود را ساکت خواهند کرد. علاوه بر آموزش و اطلاعات آنلاین، کتاب های طراحی گرافیک را مطالعه کنید. برخی از کتاب‌های طراحی مبتنی بر تحقیقات اخیر اصول جدیدی را معرفی می‌کنند که در اینجا باقی می‌مانند.
  • دوست داشته باشید یا نه، مردم نسبت به دانشگاه تعصب دارند. شما باید ثابت کنید که چرا خودآموز بودن به شما مزیتی برای جذب بهتر مخاطبان می دهد. اهمیت پورتفولیو را به عنوان ابزاری برای جلب اعتماد مردم به مهارت های خود فراموش نکنید. علاوه بر پروژه‌های معمولی، حتماً کارهایی را به نمایش بگذارید که تا حدودی ماهیت آکادمیک دارند و دانش شما را در مورد اصول طراحی صدا نشان می‌دهند.

دوباره، اگر بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید، مردم به شما گوش می دهند و به شما احترام می گذارند.

 

حرفه ای ها

چه مدرک داشته باشید یا نه، به یاد داشته باشید که شما یک طراح گرافیک هستید. برای حفظ استانداردهای خود و همگام شدن با پیشرفت‌های این حوزه، خودآموزی ضروری است.

طراحان خوب همیشه به دنبال منابعی برای به روز رسانی و تقویت مهارت های خود هستند. اینترنت بانک وسیعی از دانش مشترک است. فقط باید بدانید کجا را نگاه کنید.

علاوه بر منابع رایگان آنلاین، کلاس‌ها شما را خیلی عقب نمی‌اندازند. برای مثال، کلاس هایی که من در زمینه طراحی گرافیک و تایپوگرافی در McWeadon Education تدریس می کنم، در سطح کالج هستند اما هزینه هر کدام فقط 99 دلار است. به طور مشابه، eclasses.org کلاس های آنلاین ارزان قیمتی را ارائه می دهد که توسط متخصصان باتجربه تدریس می شوند.

همه منابع مکتوب حرفه‌ای هزینه‌ای ندارند، و منابع آنلاین بی‌پایانی نیز وجود دارد.

 

نکات Google

Google اغلب بهترین مکان برای شروع پین کردن منابع و مرتب کردن آنها بر اساس موضوع است. در جستجوهای خود خاص باشید.

به عنوان مثال، اگر به منابع رایگان نیاز دارید، حتماً کلمه “رایگان” را در جستجوی خود قرار دهید. شما اغلب می توانید دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید با عبارت درست عبارت خود پیدا کنید. برای مثال، “الگوهای بسته بندی استاندارد” احتمالاً نتایج درهم ریخته ای را نشان می دهد. اما “الگوهای طراحی بسته استاندارد برای Adobe Illustrator” وب‌سایت‌های مفیدتری را برمی‌گرداند.

این امر در مورد طراحی وب نیز صادق است. اگر به کد خاصی برای وب سایت نیاز دارید، فقط «کد HTML» را جستجو نکنید. به سرعت در دریای اطلاعات گم می‌شوید. چیزی مانند “کد HTML برای نقاط گلوله” یا هر چیزی که به دنبال آن هستید را امتحان کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که وقتی اطلاعات خوبی را پیدا کردید، بایگانی کنید. نشانک ها عالی هستند، اما اگر فضا دارید، صفحات را روی هارد دیسک خود ذخیره کنید. اطلاعات، به ویژه در وبلاگ ها و تابلوهای پیام، می توانند به سرعت ناپدید شوند.

 

کار سخت زیادی برای انجام دادن

ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که طراحی خوب چیزی را به هم منتقل می کند.

آموزش خودمان به گونه ای که بتوانیم راه حل هایی برای طراحی مشکلاتی که هر روز با آن ها روبرو هستیم، تحقیق و توسعه دهیم، ضروری است. آموزش نقطه شروع برای هر حرفه موفق در طراحی است.

چه در مدرسه، چه در محل کار و چه در اینترنت، توسعه مستمر پایگاه دانش ما بسیار مهم است، نه تنها برای همگام شدن با تغییرات، بلکه برای حفظ برتری مورد نیاز برای جلب مشتریان و کارفرمایان شگفت انگیز.

رفتن به مدرسه طراحی و خودآموزی هر دو نیازمند فداکاری و تلاش است. حتی بهترین برنامه درسی شامل همه چیزهایی نیست که برای موفقیت نیاز دارید. به دست آوردن این مزیت مستلزم ایجاد برنامه شخصی خود برای آموزش پایدار است.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط کریستین هرست. او دارای مدرک MFA در طراحی گرافیک است. او در حال حاضر طراح ارشد در Kristag Design است و طراحی گرافیک را در McWeadon Education تدریس می‌کند.

آیا شما در یک مدرسه تحصیل کرده اید یا طراح خود تحصیل کرده اید؟ انتخاب شما چه تاثیری بر شغل شما داشته است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *