بیش از 80 الفبای چوبی رایگان


این الفبای چوبی که به صورت Flickr Photoset از پاتریشیا ام، یکی از خیره کننده ترین مجموعه های بصری از نوع چوب موجود در حال حاضر را تشکیل می دهد.

هر یک از این 84 الفبای منحصر به فرد به صورت دستی اسکن شده اند و به عنوان یک تصویر با وضوح بالا در Creative Commons Attribution. چه بخواهید آنها را دانلود کرده و با نیازهای خاص خود تطبیق دهید، یا به سادگی از ارزش تاریخی آنها قدردانی کنید، با افزودن این تصاویر به مجموعه خود نمی توانید اشتباه کنید.

wt_001
wt_002
wt_003

الفبای چوبی که در قرن نوزدهم در چاپ حروف چاپی استفاده می‌شد، در اصل به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای الفبای نوع فلزی ساخته شد، زیرا هزینه تولید آنها تقریباً نصف تولیدکنندگان است. همچنین به دلیل تمایل حروف فلزی بزرگ به ایجاد سطوح ناهموار یا ترک خوردن در حین سرد شدن، به نوع فلزی ترجیح داده شد.

wt_004
wt_005
wt_006

اگرچه معروف‌ترین نمونه از نوع چوب، پوسترهای «تحت تعقیب» قرن نوزدهم هستند که تقریباً در هر فیلم وسترن ساخته شده برجسته شده‌اند، الفبای چوب برای تقریباً هر نوع چاپ در آن زمان استفاده می‌شد. .

چه فروش اسب باشد یا زمین، گردهمایی های سیاسی، کتابچه ها، بسته بندی ها یا پوسترهای سیرک – نوع چوب به بیان پیام آن روز کمک کرد. — عضو هیئت مدیره انجمن تاریخی جیم ون لنن، از طریق وب‌سایت موزه نوع و چاپ چوب همیلتون

این مجموعه نمایش بصری زیبایی از طیف گسترده ای از الفبای چوبی که در طول سال های چاپ حروف چاپی وجود داشته است، می سازد.

wt_007
wt_008
wt_009
wt_010
wt_011
wt_012

 

نظر شما در مورد الفبای چوبی چیست؟ برنامه های هیجان انگیزی برای این تصاویر دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *