تایپوگرافی سنتی با تکنیک های مدرن ملاقات می کند


طراحان وب به عنوان مرورگرها پیشرفت می کنند، همانطور که سرویس های وب ظاهر می شوند، و از آنجا که انجام کارهای خارق العاده با متن به طور کلی بسیار آسان تر می شود.

مطمئنا، ما مواردی مانند Cufon و sIFR، و همچنان بسیار مفید هستند، اما تایپوگرافی بسیار فراتر از آن پیشرفت کرده است. و اکنون بخش طبیعی تری از معماری وب سایت است.

همراه با روند عظیم در تایپ مبتنی بر کد از طریق ابزارهای ذکر شده در بالا، به نظر من تجدید حیات در نوع ظریف ساخته شده، که بیشتر آن یادآور حروف چاپی است، جذاب است.

بیشتر چنین وب سایت هایی تکنیک های مدرن را با سبک های تایپوگرافی سنتی و زیبا ترکیب می کنند. این ترکیب خیره کننده و الهام بخش است.

 

OpenPublic

چه مثال فوق العاده ای برای شروع. OpenPublic مانند رویای یک تایپوگراف است. این نه تنها از تکنیک‌های تایپ مدرن استفاده می‌کند، بلکه سبک تایپوگرافی کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. زیبایی شناسی نیز برای سیاست و حکومت مناسب است.

 

AlexanderGrahamBell.tel

برخلاف OpenPublic، AlexanderGrahamBell.tel تقریباً از نوع سفارشی استفاده می‌کند که طرح‌بندی‌های تایپوگرافی سنتی را تداعی می‌کند. باز هم، سبک با ماهیت تاریخی وب سایت مطابقت دارد. تقریباً تمام متن از طریق جایگزینی تصویر ارائه می شود، هرچند که معمولاً برای SEO ایده آل نیست، اما با توجه به ماهیت کوتاه مدت وب سایت، مناسب است.

 

شیرینی های بی عیب و نقص

تقریباً هیچ چیز در مورد شیرینی‌های بی‌نقص مطابق معمول نیست. اگرچه استفاده زیاد آن از تایپوگرافی سنتی و چاپی است. چیزی که من را جلب می کند این است که چگونه کل طرح بندی به عنوان یک منوی تعاملی ظاهر می شود، در حالی که از موتیف منو که به طرز آزاردهنده ای آشکار است اجتناب می شود. نتیجه منحصر به فرد و نرم است.

 

Ampersand: The Web Typography Conference

Ampersand چیزی کمتر از یک کنفرانس در تایپوگرافی وب نیست. طبیعتا پر از تیپ خلاقانه و زیباست. در این حالت فقط لوگو با تصویر رندر می شود. کل وب‌سایت حالت چاپی یا حروف چاپی دارد، در حالی که همچنان به دنبال «وب» است.

 

بالی

Bally یک وب‌سایت بسیار غیرمعمول است و متن زیادی ندارد. اما به وضوح با سبک های تایپوگرافی سنتی مطابقت دارد. تمرکز این چیدمان غیرمعمول قطعا بر روی عکاسی و محصولات است. اما اگر نوع با کلاس لباس مطابقت نداشت، وب‌سایت کلی واقعاً ارزان می‌شد.

 

Burciaga

Burciaga یک وبلاگ زیبا است که سبک کلاسیک دارد. چیزی که من دوست دارم این است که کل وب سایت تقریباً بر اساس نوع استاندارد وب ایمن ساخته شده است. به غیر از عنوان مبتنی بر اسکریپت، تمام متن در گرجستان است. کاری که واقعاً برای من انجام می‌دهد این است که چگونه فرمول‌های طرح‌بندی وب معمولی را کاملاً در بر می‌گیرد. طراح هوشمندی وب را به تکنیک های سنتی آورده است. در اینجا هیچ چیز ناپسند طرح‌بندی با اندازه ثابت یافت نمی‌شود!

 

سلامت مقدس

با توجه به اینکه Holy Heck نمونه کار یک عاشق اعتراف شده تایپوگرافی قدیمی است، اینطور نیست تعجب پیدا کردم که دقیقاً بر اساس آن ساخته شده است. این سبک به قدری با هنرمند پشت آن مطابقت دارد که وب سایت می تواند در یک نمونه کار به نمایش درآید.

 

امبر میرو

در چیزی که به نظر می رسد روند واضحی است، Amber Miro تکنیک های تایپوگرافی مدرن را با عناصر سنتی و زیبایی شناسی خطوط ظریف و تزئینات با سنت گرایی بازی می کند و باعث می شود که طرح چیزی از زرق و برق نباشد.

 

اجداد

نابران صفحه ساده “به زودی” را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. این یک پوستر قدیمی به نظر می رسد، اما با ویژگی های اضافی “به زودی” که انتظارش را داریم مدرن شده است. بسیار عالی است که می بینیم مهارت های قدیمی را می توان به زیبایی در وب به کار برد. صفحه ای مانند این بسیار ساده و آسان به نظر می رسد و در عین حال نیاز به مهارت بالایی دارد.

 

گرن لامسون

به انتخاب رنگ و بافت گرن لامسون توجه کنید. همانطور که در بسیاری از وب‌سایت‌های دیگری که دیده‌ایم، رنگ‌ها کاملاً مشخص هستند و کاملاً با سبک تایپوگرافی کار می‌کنند. بافت همین کار را می کند و سبک ارگانیک تایپوگرافی لترپرس را تداعی می کند.

 

طراحی چهره

همانطور که در آخرین مثال، رنگ و بافت (و البته نوع) برای موضوع و حالت در Facio Design. اما تزیینات در اینجا سبکی را ایجاد می کند که از سایرین متمایز است. این به نحوی یک چیدمان معمولی به سبک حروف چاپی را با تزئیناتی که در نورپردازی حروف سفارشی پیدا می شود ترکیب می کند. منحصر به فرد و به یاد ماندنی.

 

هشدار سالگرد

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، من همه نوع اسکریپت‌های موجود در هشدار سالگردرا دوست دارم > با CSS و متن مبتنی بر وب قابل ویرایش تنظیم شده است. مانند بسیاری از نمونه‌های اینجا، این طراح به وضوح محدودیت‌ها و فرصت‌های طراحی خارق‌العاده را درک می‌کند. نوع به راحتی با CSS تنظیم شده است، کاملاً قابل ویرایش است و اجرای آن هیچ گونه عارضه ای ندارد. یک ازدواج فوق العاده از سبک و عملی.

 

Paradox Labs

جالب است ببینید که چگونه این وب سایت ها سبک های سنتی را به درجات مختلف تداعی می کنند. آزمایشگاه‌های پارادوکس دارای عناصر تایپوگرافی سنتی است (در طرح‌بندی برجسته پوستر مانند مشهود است) ، در حالی که هنوز احساس می کنم بسیار وب محور هستم. این نوع طراحی است که در فتوشاپ عالی به نظر می رسد و حتی بهترتر به عنوان یک صفحه وب واقعی است. در اغلب موارد، برعکس صادق است. به جرات می‌توانم بگویم، کسی که در روش‌های چاپی خود گیر کرده بود، ممکن است اصرار داشته باشد که هر بیت از محتوا را به عنوان یک صفحه جداگانه نگه دارد.

 

نمایشگاه های جهانی گمشده

چگونه می‌توانم در مورد اختلاط نوع سنتی با تکنیک‌های مدرن صحبت کنم و نمایشگاه‌های جهان گمشدهرا کنار بگذارم > مینی وب سایت. مطمئن شوید که سه صفحه فرعی را انتخاب کنید، زیرا هر کدام با شگفت انگیزترین نوع وب که تا به حال دیده اید طراحی شده است. در واقع، صفحات برای نشان دادن همین موضوع ساخته شده اند. آنها مطمئناً انتظارات شما را از نوع مبتنی بر وب به چالش خواهند کشید.

 

نتیجه گیری

در تقابل جدید و قدیمی، طراحان به وضوح نیازی به رها کردن ریشه های خود ندارند. البته، آنها باید سبک‌های تایپوگرافی سنتی را تطبیق دهند تا صاف به نظر برسند، اما بسیاری از این تکنیک‌ها برای یک سبک وب زیبا بسیار ارزشمند هستند.

حداقل، این روند به صورت آنلاین در حال انفجار است. برای کسانی که از چاپ به وب می‌روند، بسیاری از مثال‌های اینجا باید الهام‌بخشی باشد که برای هماهنگ کردن این دو جهان نیاز دارید.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط پاتریک مک نیل. پاتریک یک نویسنده، توسعه دهنده و طراح آزاد است. به ویژه، او عاشق نوشتن در مورد طراحی وب، آموزش افراد در زمینه توسعه وب و ساخت وب سایت است. علاقه پاتریک به روندها و الگوهای طراحی وب را می توان در کتاب های او در TheWebDesignersIdeaBook.com پیدا کرد. پاتریک را در توییتر @designmeltdown دنبال کنید.

چگونه سبک های سنتی را با تکنیک مدرن ادغام کرده اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *