تبدیل تصاویر پوستر تبلیغاتی به طراحی وب مدرن


ضربه کلیدی در طراحی است. بیننده را وادار به توجه کنید. آنها را متقاعد کنید که بمانند. کاری کنید که پیام را ببینند و سپس آن را بفروشند.

طراحی تعادل عناصر برای ایجاد یک پیام بصری است و هیچ چیز بهتر از پوستر تبلیغاتی آن را انجام نمی دهد. ساده، جسورانه و متحرک، اینها در طول تاریخ برای برانگیختن واکنش عاطفی در مردم استفاده شده است. این در تبلیغات، جلد آلبوم، سیاست، جنگ استفاده شده است و می تواند در طراحی وب برای تاثیری واقعا خیره کننده و باورنکردنی استفاده شود.

این فقط نگاه کردن به نمونه ها نیست زیرا بسیاری از پوسترهای تبلیغاتی قوانین دنیای واقعی را زیر پا می گذارند. آنچه را که در کلاس های طراحی و نقاشی پایه یاد گرفته اید را فراموش کنید. نمی توان انکار کرد که پوسترهای تبلیغاتی به دلیل جلوه های بصری قدرتمند و همچنین نوستالژی که برانگیخته می شوند، محبوب هستند: روزهای بهتری که همه ما سعی کردیم یکدیگر را با رها کردن شادمانه به قتل برسانیم و فرهنگ های دیگر را کمتر از انسان به تصویر بکشیم.

تبلیغات پیامی است که ممکن است درست باشد یا نباشد، اما مردم را متقاعد می کند که پیام آن را ببینند و آنها را متقاعد کند که این حقیقت است. این قدرت را می‌توان توسط طراحان وب برای رابط کاربری که خداناباوران را به دعا و گناهان دینی وادار می‌کند، مهار کرد.

*یادداشت نویسنده: پوسترها صرفاً به عنوان نمونه ای از طراحی ارائه می شوند و به هیچ وجه فاشیسم، کمونیسم، میهن پرستی، یا هر «ایسم» دیگری را که وجود دارد یا وجود داشته است، ترویج، بهانه یا برجسته نمی کند. این مقاله به قدرت تصاویر و بررسی آنچه که آنها را تا این حد متقاعد می کند می پردازد. آنها برای توهین به کسی انتخاب نشده اند … اما خواهند شد. این بخشی از قدرت آنها و چیزی است که ما بررسی خواهیم کرد.

 

چند نمونه از تصاویر قدرتمند

تبلیغات جنگ برجسته ترین تصاویر تاریخ زور را شامل می شود. استفاده بزرگ و جسورانه از مردان و زنان قوی و شجاع، فداکاری سربازان و غیرنظامیان، رنج غیرنظامیان، خطوط سنگین، زوایای تحت فشار و عمق، و استفاده قدرتمند از تصاویر عکاسی، رنگ و سایه.

قهرمانانه و جسورانه! جنگ و کسانی که می جنگند، مبارزه می کنند و می میرند را رمانتیک می کند. توجه کنید که چگونه خطوط پرسپکتیو تمرکز چشمگیری ایجاد می کند. پرسپکتیو واقعی نیست، اما فشار غیرواقعی به قدرت تصاویر کمک می کند. همچنین توجه داشته باشید که تصاویر تاریک هستند، که رمز و راز و قدرت را اضافه می کند. روشن ترین نواحی در این تصاویر روی صورت ها می افتد. چهره های خشن و هدفمند که عنصر انسانی در پوسترها هستند.

علاوه بر تصاویر قدرتمند، کلیشه های پیچیده دشمن هدف را از انسانیت خارج می کند. کشتن دیگران اگر هیولا باشند بسیار آسان تر است تا انسان. چندی پیش، در روزهای سیاه تبلیغات خیابان مدیسون، مردم زیبا از بهترین محصول استفاده می کردند در حالی که افراد زشت و احمق از برند دیگر استفاده می کردند و از لباس های کثیف و بوی بد دهان رنج می بردند. هیچ کس نمی خواست “آن” افراد باشد.

البته، استفاده از احساسات دلخراش، احساس گناه، خشم و مرگ انگیزه های بزرگی هستند. این برای جنگ و، همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری آینده 2012 دیدیم، برای سیاست کار می کند! در مورد تبلیغات گفته شد که اگر یک توله سگ یا بچه را در یک تصویر قرار دهید، یک تبلیغ برنده خواهید داشت. اگر بچه ای با توله سگ داشته باشید، بهترین تبلیغ را خواهید داشت! در تبلیغات، یک مادر مرده با نوزاد گریانش راهی برای افزایش احساسات بود. آیا می توانید یک توله سگ مرده را هم در آنجا تصور کنید؟

 

ترفند همه زوایا

یکی از قوی‌ترین عناصر در این طرح‌ها چیزی است که احتمالاً نمی‌بینید: مناطق حداکثر توجه. زوایای استفاده شده در طراحی این پوسترها به چشم فشار می آورد، توجه را جلب می کند و حرکت و حتی واکنش احساسی ایجاد می کند. بیایید برخی از تکنیک های چیدمان را در این پوسترها بررسی کنیم.

استفاده از مناطق حداکثر توجه فقط برای جلب توجه به تصویر در پوسترهای نشان داده شده در اینجا نیست، بلکه استفاده از ناحیه تصویر برای مهم تر و قدرتمندتر کردن فضای منفی است. از این توجه و قدرت برای عناصری که برای هدایت و آموزش نیاز دارید استفاده کنید. عکاسان، تصویرگران، و طراحان پوسترهای تبلیغاتی بزرگ، قدرت زاویه‌ای را که در کار خود ثبت کرده‌اند، می‌دانستند.

یکی از بهترین نمونه‌های زیر فشار دادن و زیر پا گذاشتن قوانین زندگی واقعی، پوسترهای تبلیغاتی هستند (اگرچه برخی از آنها به عنوان «انگیزه‌ای» یا «مبتنی بر علت» یاد می‌کنند) که در چین ایجاد شده‌اند. زوایای رو به بالا برای کسانی که در خط مقدم هستند، پرسپکتیو نزولی از جمعیت پشت سرشان و عناصر شکل غول پیکر که اهمیتی مشابه عناصر کوچکتر دارند، با این حال همه چیز همان توجه را دارد بدون اینکه بر عنصر دیگر غلبه کند.

معمولاً، در عمق میدان، عناصر در پس‌زمینه دور تار و بی‌صدا به نظر می‌رسند، اما این نمونه‌های پوستر این واقعیت را شکسته‌اند و این کار را با اثربخشی فوق‌العاده انجام می‌دهند. این یک پیام قدرتمند است و برای استفاده در طراحی صفحه وب ارزش کاوش را دارد. نمی‌دانم چرا کسی از اینها استفاده نکرده است، مگر اینکه همه به جای کتاب قرمز رئیس مائو، آی‌پد در دست دارند.

فضای منفی نیز در ارتباط با این عناصر ترکیبی به خوبی کار می‌کند و این فضایی است که شما برای متن، منوها یا هر چیز دیگری که نیاز به پنهان کردن در معرض دید استفاده می‌کنید، استفاده می‌کنید. زوایای تصاویر نیز به هر چیزی که برای قرار دادن در این قسمت انتخاب می‌کنید، کمک می‌کند. آن را امتحان کنید. یک پوستر تبلیغاتی را در فتوشاپ باز کنید و یک منو یا عکس یا لوگو را در آن قرار دهید و ببینید که چگونه برجسته است.

 

رنگ‌ها و احساسات

مراقب رنگ‌های این پوسترها باشید. آنها برخی از پالت های عجیب و غریب اما موثر را فشار می دهند. رنگ محرک قدرتمند حس بینایی است، همانطور که از عطر برای حس بویایی استفاده می شود. رنگ ها واکنش احساسی را در بیننده ایجاد می کنند. انجمن های شخصی و فرهنگی ما بر تجربه ما از رنگ تأثیر می گذارد.

همانطور که در مقاله ای در مورد روانشناسی رنگ نوشتم، رنگ ها عمدتاً به دلیل پیوندهای طولانی مدت (و اغلب بین فرهنگی) گرم یا سرد دیده می شوند. زرد، نارنجی و قرمز با گرمای خورشید و آتش مرتبط است. سبز و آبی و بنفش با خنکی برگ و دریا و آسمان. رنگ‌های گرم نسبت به رنگ‌های سرد به بیننده نزدیک‌تر به نظر می‌رسند، اما رنگ‌های سرد زنده می‌توانند نور و رنگ‌های گرم ظریف را تحت تأثیر قرار دهند.

اگرچه قرمز، زرد و نارنجی به طور کلی رنگ‌های با انگیختگی بالا و آبی، سبز و بیشتر بنفش‌ها رنگ‌های کم انگیختگی در نظر گرفته می‌شوند، درخشندگی، تیرگی و روشنی یک رنگ می‌تواند پیام روان‌شناختی را تغییر دهد. در حالی که به نظر می رسد یک آبی-سبز روشن آرام، مرطوب و خنک است، یک فیروزه درخشان، که اغلب با محیط اقیانوس گرمسیری همراه است، بیشتر به چشم بیننده می آید. ارتباط روانشناختی یک رنگ اغلب معنادارتر از تجربه بصری خود عناصر است.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که رنگ‌های خاص می‌توانند بر عملکرد تأثیر بگذارند. نشان داده شده است که قرار دادن دانش آموزان در معرض رنگ قرمز قبل از امتحان تأثیر منفی بر عملکرد آزمون دارد. اخیراً، محققان کشف کردند که رنگ قرمز باعث می شود افراد با سرعت و نیروی بیشتری واکنش نشان دهند، چیزی که ممکن است در طول فعالیت های ورزشی مفید باشد.

سیاه رنگ رمز و راز، اقتدار، قدرت و شر است. در مد محبوب است زیرا ظاهراً افراد را لاغرتر نشان می دهد. همچنین شیک و جاودانه در نظر گرفته می شود. مشکی را می توان با هر رنگ دیگری برجسته کرد، زیرا این رنگ خنثی نهایی است، البته قوی ترین.

سفید تمیزی، عقیمی، معصومیت و پاکی است. رنگ سفید نور را منعکس می کند و به عنوان رنگ تابستانی در نظر گرفته می شود. رنگ سفید در تزیینات و مد محبوب است زیرا مانند رنگ مشکی اما در نقطه مقابل طیف، روشن، خنثی است و با همه چیز هماهنگ است.

قرمز شدیدترین رنگ از نظر احساسی است. رنگ خون، رنگ شیطان، مریخ (خدای جنگ) و همچنین رنگ قلب روز ولنتاین است. قرمز باعث تحریک ضربان قلب و تنفس سریعتر می شود. کراوات های قرمز به عنوان «پیوندهای قدرت» شناخته می شوند و مورد علاقه مدیران عامل و سیاستمداران هستند. خودروهای قرمز، طبق آمار پلیس، هدف محبوب سارقان هستند. در دکوراسیون، قرمز معمولاً به عنوان لهجه برای جلب توجه در اتاق یا در ورودی استفاده می‌شود.

رومانتیک ترین رنگ، صورتی، که سایه ای از قرمز است، آرام تر است و زنانه تلقی می شود. آب نبات اغلب صورتی است و رنگی است که باعث شادی می شود.

آبی، به عنوان رنگ یک آسمان صاف و یک اقیانوس عمیق، یکی از محبوب ترین رنگ ها است. باعث واکنش مخالف به عنوان قرمز می شود. آبی باعث می شود بدن مواد شیمیایی آرام بخش تولید کند، بنابراین اغلب در اتاق خواب استفاده می شود. آبی همچنین می تواند سرد و غم انگیز باشد. مشاوران مد پوشیدن آبی را در مصاحبه های شغلی توصیه می کنند زیرا نماد وفاداری است. مردم در اتاق های آبی بهره وری بیشتری دارند. مطالعات نشان می دهد که وزنه برداران می توانند وزنه های سنگین تری را در سالن های آبی رنگ تحمل کنند.

سبز نماد طبیعت و بازیافت فعلی، جنبش نجات سیاره است. این ساده ترین رنگ برای چشم است و گزارش شده است که بینایی را بهبود می بخشد. رنگ آرام کننده و سرحال کنندهای است. افرادی که منتظر حضور در تلویزیون هستند در “اتاق های سبز” می نشینند تا استراحت کنند. بیمارستان ها اغلب از رنگ سبز استفاده می کنند زیرا باعث آرامش بیماران می شود. سبز تیره مردانه، محافظه کارانه است و دلالت بر ثروت دارد. این نیز مانند یک شبدر چهار برگ رنگ شانس است.

زرد رنگی شاد و شاد است که توجه را به خود جلب می کند، به خصوص زمانی که با یک رنگ متضاد قوی همراه شود. در حالی که این رنگ به عنوان رنگی خوش بینانه در نظر گرفته می شود، مردم بیشتر عصبانی می شوند و نوزادان در اتاق های زرد بیشتر گریه می کنند. این سخت ترین رنگ برای جذب چشم است، بنابراین در صورت استفاده بیش از حد ممکن است بسیار قوی باشد. سعی کنید برای مدت طولانی به دیوار زرد یک وب سایت نگاه کنید و به احتمال زیاد دچار سردرد خواهید شد. با این حال، اعتقاد بر این است که رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد و متابولیسم را سرعت می بخشد.

بنفش رنگ خانواده سلطنتی است و به معنای تجمل، ثروت و پیچیدگی است. همچنین زنانه و عاشقانه است. با این حال، از آنجایی که در طبیعت نادر است، بنفش می تواند مصنوعی به نظر برسد و هنگامی که در یک پالت رنگی مناسب استفاده نمی شود، اغلب باعث “ارتعاش” می شود.

قهوه ای جامد، قابل اعتماد و رنگ زمین است. در طبیعت فراوان است، اما سایه های مختلف واکنش های احساسی بسیار متفاوتی دارند. قهوه ای روشن دلالت بر اصالت دارد در حالی که قهوه ای تیره شبیه چوب یا چرم است. قهوه ای همچنین می تواند غمگین و غمگین باشد. قهوه ای اغلب یک رنگ “مردانه” در نظر گرفته می شود.

پوسترهای کسانی که در جبهه خانه بودند شادتر و مطمئناً رنگارنگ تر بودند. استفاده از رنگ ها پر انرژی و دوستانه بود. آنها با افزایش غرور احساسی مورد نیاز غیرنظامیان در طول جنگ، هم برای تولید جنگ و هم برای تشویق داوطلبان برای خدمات مسلحانه، انگیزه داشتند. مناطق پررنگ رنگ همیشه یک حرکت برنده در طراحی هستند!

 

ترجمه همه اینها به وب

شما بدون شک مقالاتی با «وب‌سایت‌های یک صفحه‌ای عالی» و «صفحات معرفی باورنکردنی» دیده‌اید (تا مبادا

اگرچه اینها ممکن است وب سایت نباشند، بدیهی است که طراحانی که این قطعات را ایجاد کرده اند، پیام طراحی تبلیغاتی را دریافت کرده اند. برای دیدن نمونه‌های بیشتر، فقط «پوسترهای تبلیغاتی جنگ ستارگان» را در گوگل جستجو کنید.

 

این هنوز در مورد ناوبری است

رنگ و تصویر بیننده را به سمت خود جذب می‌کند. آنها او را مجذوب خود می‌کنند و او را به کاوش در سایت وادار می‌کنند. پس چگونه می توانید آن را به یک تجربه دلپذیر و کارآمد تبدیل کنید؟ دکمه ها و پیوندها باید خود را در مکان هایی که به راحتی قابل تشخیص هستند نشان دهند. آنها باید خوانا، آسان برای کلیک کردن و ارائه خود در مکان های نقشه برداری شده در سراسر سایت باشند. آیا تا به حال بر روی یک پیوند کوچک در یک سایت کلیک کرده اید و سپس متوجه شده اید که لینک اشتباه است زیرا پیوندها یا دکمه ها بسیار کوچک و با فاصله بسیار نزدیک هستند؟ هیچ چیز باعث نمی شود بیننده سریعتر از ناوبری خسته کننده سایت را ترک کند.

با ترکیب همه این عناصر، استعداد شما به عنوان یک طراح و کمی دانش و الهام، می‌توانید صفحات وب خیره‌کننده‌ای ایجاد کنید، چه سایت‌های تک صفحه‌ای یا چند صفحه فقط برای یک سایت. حتی بهتر است اگر برای اهداف صلح آمیز ساخته شده باشد!

 

آیا سایت یا قطعه چاپی بر اساس پوسترهای تبلیغاتی ایجاد کرده اید؟ یک پیوند به ما بدهید و آن را به اشتراک بگذارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *