ترکیب فونت ها در لوگو
ترکیب فونت ها در داخل هر طرح و لوگو می تواند یک ایده “خطرناک” باشد. اگر قلمها بیش از حد شبیه باشند، بیننده احساس سردرگمی میکند، اما اگر فونتها بیش از حد باشند. متفاوت است، سپس بیننده احساسات متعددی را احساس می کند که با یکدیگر مبارزه می کنند.
یک ایده امن تر این است که به یک فونت/موضوع پایبند باشید و یک گرافیک یا چند رنگ مختلف اضافه کنید که ایده منحصر به فرد برند را تقویت کند.
برای مارکهایی که بیش از یک تمرکز دارند، و برای طراحانی که در چالش هستند، ترکیب فونتها میتواند ارزش ریسک را داشته باشد.
ایده را از هم جدا کنید
دو فونت باید دو ایده متفاوت را منتقل کنند. با داشتن یک ایده جداگانه در هر فونت، امیدواریم که فونت ها را به یک فونت ظریف، آرام و یک فونت بلند و منحصر به فرد تقسیم کنید. اگر متن لوگو را نمی توان به راحتی به چند قسمت تقسیم کرد، احتمالاً بهتر است به یک فونت بچسبید.
لوگوی SuprGlu با استفاده از دو فونت که به اندازه کافی متفاوت هستند و متن به خوبی از هم جدا می شود، کار بسیار خوبی انجام می دهد. متن “Supr” فونتی دارد که ایده قدرت را تقویت می کند و “Glu” به نظر می رسد که می تواند با یک مایع نوشته شده باشد. متن “Supr” فونت آرام تری دارد بنابراین هر دو برای جلب توجه بیننده مبارزه نمی کنند. دو بیت متن به خوبی با استفاده از رنگ مشابه و سایه افت یکسان به هم گره خورده اند.
Knothead Bandanas از فونت آرامی استفاده می کند که به خوبی با گرافیک کلمه “Banadanas” ترکیب می شود. برای بیان اینکه شرکت چه کاری انجام می دهد استفاده می شود، بنابراین هدف اصلی آن این است که از هیچ چیز دیگری در لوگو منحرف نشود.
این نشانواره از یک فونت زیبا برای متن «Tres Bebe» استفاده میکند، اما سپس به فونت حرفهایتری برای کلمه «عکاسی» تغییر میکند.
نشانواره Mad Adz از فونت سبک دهه 70 برای متن “Mad Adz” استفاده میکند، اما سپس از فونت تمیزتر و آرامتر برای “Productions” استفاده میکند. این برای یادآوری به بیننده است که یک شرکت حرفه ای است.
این نمونه اولیه آرم برای Cream Productions از تکنیک Mad Adz برای کلمه “Productions” استفاده می کند. هدف از استفاده از کلمه “محصولات” مانند آن این است که به بیننده بگوییم که در واقع یک لوگو برای یک شرکت است و نه فقط یک روش فانتزی برای املای کلمه “کرم”. اگرچه هدف فونت “Productions” بسیار ساده است، اما نمی توان آن را بدون برداشتن چیزی از هدف فونت “Cream” انجام داد.
برای نشانواره Good Ole’ Days، استفاده از فونت یکسان در همه جا با متن بسیار زیاد بود. فونت ساکتتر هنوز مربوط به همان دوران است، بنابراین این لوگو بسیار زیبا کار میکند.
این نشانواره Mutant Shark را از دیگر شرکتهای مشاوره متمایز میکند، زیرا ظاهری طنزآمیز دارد. فونت استفاده شده برای “شرکت مشاور” به لوگو حس حرفه ای بودن می دهد که در جاهای دیگر وجود ندارد.
Llano Cemetery دو چهره فونت استفاده شده در این لوگو به دقت احساس ظرافت و حرفه ای بودن را ایجاد می کند که به فروش گورستان کمک می کند. استفاده از فونت شکسته برای ایجاد یک شاخه با یک برگ ایده خوبی است و رنگ برگ کار خوبی برای اتصال بصری این دو کلمه به یکدیگر است.
لوگوی Ignite Creative منظم است زیرا از شکل فونت متن “ignite” استفاده می کند تا نشان دهد که شرکت واقعاً خلاق است. “g” بسیار تمیز و منحصر به فرد است و دو “i” هر دو کمی متفاوت هستند اما آنقدر متفاوت نیستند که کسی متوجه شود، به خصوص که یکی از آنها شعله کمی به عنوان نقطه دارد. درست مانند لوگوهای Mad Adz و Cream، کلمه “Creative” با یک فونت جدی/حرفه ای نمایش داده می شود. همانطور که در لوگوی Llano، رنگ شعله و کلمه “Creative” برای گره زدن این دو کلمه به هم یکسان است.
درست مانند آرم گورستان Llano، نشانواره Label Interactive نوشتههای شکسته را با چاپی غیر شکسته ترکیب میکند. بر خلاف لوگوی گورستان Llano، Label Interactive از خط شکسته استفاده می کند تا حسی راحت و سرگرم کننده را به جای ظریف ارائه دهد.
جلوگیری از درگیری
اگرچه ایدهها در هر دو صورت فونت باید کاملاً مجزا باشند، اما نمیتوانند تضاد داشته باشند. اگر این دو ایده کاملاً متضاد یکدیگر باشند، بیننده گیج می شود و برند مؤثر نخواهد بود. این ممکن است مشکل باشد و این به طراح بستگی دارد که ببیند آیا لوگو با خودش میجنگد یا به خوبی جریان دارد.
لوگوی Just Creative Design به این دلیل کار میکند که موضوع خامی و کثیفی حروف بزرگ با دست طراحی شده مستقیماً با کلمات تمیز و واضح نوشته شده در پایین تضاد ندارد. اگر فونت دستی اندازهگیری و صاف نباشد، این نشانواره کار نمیکند.
من لوگو را با قلم Sketchy Timesبهروزرسانی کردم > برای نشان دادن اینکه چگونه اکنون با فونت زیر در تضاد است زیرا فاقد حس کیفیت و سفت بودن نسخه قبلی است. هر دو فونت در نهایت بهترین کیفیت خود را از دست میدهند و لوگو بسیار غیرحرفهای و ضخیم به نظر میرسد.
نشانواره بخش چرخه این دو کلمه را با ایجاد دو شی متفاوت از یکدیگر جدا میکند. کلمه “چرخه” به گونه ای ساخته شده است که شبیه یک دوچرخه است، بنابراین فونت خطوط مستقیم زیادی دارد. کلمه “بخش” با دود نشان داده می شود و از فونت شکسته برای چسباندن همه حروف به یکدیگر استفاده می شود. انتخاب فونتهای مورد استفاده به احتمال زیاد صرفاً بر اساس شباهت آنها به اشیایی است که نشان میدهند، بنابراین آرم کار میکند زیرا هر تمی که فونتها دارند از بین رفته است.
در نشانواره Garage Cafe، هر کلمه در یک فونت قرار میگیرد تا معنای کلمه را نشان دهد. این لوگو به گونه ای ساخته شده است که شبیه یک زیورآلات اتومبیل باشد تا همه آن را به خوبی به هم بچسباند.
درست مانند لوگوی کافه گاراژ، کازینو Wildwood از یک چهره قلمی استفاده میکند که بیانگر کلمه است. “Wildwood” در یک قلم است که شبیه تابلویی از یک وسترن قدیمی است. اما کلمه “کازینو” شبیه یک علامت کازینوی امروزی است.
Noctorno یک فونت زیبا/بلند برای نام شرکت را با یک حروف عمومی تر برای عنوان فرعی ترکیب می کند. صورت فونت استفاده شده برای کلمات “Cafe Bar” شبیه به “Garage Cafe” است اما آرم ها بسیار متفاوت هستند.
با اختلاط دو صورت فونت از یک دوره، فونتهای مورد استفاده برای نشانواره Local Escapes هر دو پیام یکسانی دارند، اما مضامین آنها به جای تضاد علیه یکدیگر، با هم ادغام میشوند تا احساسی را ایجاد کنند. یک ماجراجویی قدیمی.
برندهای فرعی
بسیاری از شرکت ها دارای تعدادی شرکت فرعی هستند که در عین رعایت برند شرکت مادر، باید خود را از سایر شرکت های فرعی متمایز کنند. یک مثال خوب برای این موضوع Virgin:
است
هر یک از این آرمها (و بسیاری از لوگوهای Virgin دیگر) همگی از فونت متفاوتی برای نام شرکت فرعی استفاده میکنند، اما همه آنها از فونت یکسانی برای نام شرکت مادر استفاده میکنند. این به هر شرکت فرعی احساس منحصر به فرد خود را می دهد و هر کدام می توانند بازارهای خود را به طور مؤثر هدف قرار دهند.
آبجوسازیها اغلب از مارکهای مختلف برای همه محصولات خود استفاده میکنند تا هر کدام را برای یک نوشیدنی متفاوت هدف قرار دهند.
باز هم، نام شرکت مادر همیشه با همان فونت نمایش داده میشود تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان قابل تشخیص است. اگرچه هر برچسب برای یک آبجو است، اما برای نوشیدنیهای مختلف به بازار عرضه میشود و فونت، رنگها و وزن همگی این را نشان میدهند.
همیشه استثنا وجود دارد
وقتی دو فونت هر دو برای جلب توجه با هم مبارزه میکنند، میتواند باعث ایجاد حس عدم آرامش شود. این حس گاهی دقیقاً همان چیزی است که یک طرح برای رساندن پیام خود به آن نیاز دارد.
هدف لوگوی MTV انتقال حس هیجانی است و این کار را با استفاده از سه فونت مختلف انجام می دهد. حتی به یک فونت سه بعدی می دهد تا بیشتر برجسته شود و حتی متفاوت تر شود. با تلاش برای غیرحرفه ای به نظر رسیدن، لوگو بسیار خوب عمل می کند.
Rocket Fitnessاز ایده مشابه MTV استفاده میکند و لوگوی آنها حس پرانرژی را ایجاد میکند. این لوگو در برانگیختن هیجان کار بسیار خوبی انجام می دهد.
LG در واقع از سه فونت مختلف برای استایل دادن به L و G در لوگوی خود استفاده میکند. از آنجایی که فونت ها کاملاً مشابه هستند، لوگو باید از روش های دیگری برای تشخیص آنها استفاده کند. اگر الجی برای حروف داخل صورت چشمکزن از همان فونت استفاده میکرد که «الجی» در کنار آن، راحتتر در صورت دیده میشد، اما این امر ناخوشایند و تکراری به نظر میرسید. فونت مورد استفاده برای متن “Life’s Good” نیز به طور ماهرانه ای متفاوت است، اما با استفاده از فاصله، رنگی متفاوت از خاکستری “LG”، و همچنین منحنی است تا آن را بیشتر با صورت گرد مرتبط کند.
از این ایده ها عاقلانه استفاده کنید
هرگز یک برند نباید مجبور به استفاده از فونت های متعدد شود، اما این یک تکنیک عالی برای استفاده در زمان مناسب است. زمانی که یک لوگو باید چندین ایده را نشان دهد، راههای دیگری برای انجام آن با استفاده از رنگها، وزنها، فاصله و ترازهای مختلف وجود دارد، اما اگر درست انجام شود، تغییر شکل قلم میتواند به همان اندازه ارزشمند باشد.
آیا هیچ لوگوی جالبی را از دست داده ایم؟ ادامه دهید و با نظر دادن در زیر به ما اطلاع دهید…
بدون دیدگاه