طراح بودن عالی است. شما باید تمام روز را با خلاقیت بگذرانید—البته اگر تمام روز را برای گذراندن وقت داشته باشید و الهام گرفته باشید.

متأسفانه، گاهی اوقات شما کاملاً فاقد ایده هستید، که می تواند روحیه شما را تضعیف کند، به خصوص زمانی که بر میزان سود و استرس شما تأثیر بگذارد.

بسیاری از طراحانی که من ملاقات کرده‌ام گهگاه از این مشکل رنج می‌برند. در چنین شرایطی، برخی از خلاقان تصمیم می‌گیرند که به کار ادامه دهند و فقط چیزی خلق کنند.

اما این استفاده نادرست از زمان شماست، زیرا به بهترین کار شما منجر نمی شود. دیگران تصمیم می‌گیرند روز را تعطیل کنند، اما این همیشه قابل اجرا نیست. از طرف دیگر، من از یک تکنیک هوشمندانه استفاده می کنم، تکنیکی که به نظرم آنقدر موثر است که اکنون همیشه از آن استفاده می کنم:کار در یک بازه زمانی یک ساعته.

 

مزایا

1. در زمان صرفه جویی می شود
تعیین یک هدف برنامه ریزی شما را مجبور می کند در حین کار مراقب زمان باشید. اگر به زمان خود توجه می‌کنید، احتمال اینکه طرح‌ها را از ابتدا مجدداً انجام دهید، کمتر می‌شود، زیرا چیزی که روی آن کار می‌کردید درست نیست یا به این دلیل که از خود دور شده‌اید. مشخصات مشتری.

در پایان هر دوره ساعتی، کار خود را مرور کنید. اگر تصمیم گرفتید که از طرح اصلی منحرف شده اید یا روی یک مماس رفته اید، هنوز زمان دارید تا تنظیم کنید یا دوباره تمرکز کنید. این ما را به سود بعدی هدایت می کند.

2. شما را مجبور به تصمیم گیری می کند
کار کردن بر اساس یک برنامه ساعت به ساعت، ممکن است کمی تحت فشار قرار بگیرید، که ممکن است ذهنیت «ساختار» به شما بدهد، و این لزوماً بد نیست. چیز. یک اثر مثبت این است که شما مجبور خواهید شد در مورد طراحی خود تصمیم بگیرید و در عین حال از پیگیری های اتلاف وقت و آزمایش های بی هدف اجتناب کنید. این همان چیزی است که ما آن را “انجام کارها” می نامیم.

در طول فرآیند، ممکن است از خود بپرسید “آیا این کار می کند؟ آیا به اهداف مشتری من می رسد و نتایج مطلوب را ارائه می دهد؟» این را هنگام تصمیم گیری های اصلی و جزئی از خود بپرسید (که می تواند هر چیزی باشد از انتخاب شعاع برای یک کادر گرد گرفته تا انتخاب عرض و سبک محتوای شما).

و این ما را به نفع نهایی می رساند…

3. هر بار به نتایج خوبی می رسد
از آنجایی که زمان و انرژی با کیفیتی را صرف تعیین یک سری اهداف و مشخصات و همچنین ترسیم و پیروی از یک برنامه فشرده کرده اید، تلاش شما سنجیده و متمرکز خواهد بود. طراحی شما خوب به نظر می رسد و مشتری شما را راضی می کند. این یک پیام کاملاً ترکیبی خواهد داشت و فراخوان‌ها برای اقدام آشکار خواهند بود.

طرح هایی که به این روش ایجاد می کنید به طور طبیعی ژل می شوند. چارچوب زمانی اجباری تمایل به طراحی ساده و تقریباً تصادفی را کاهش می‌دهد و در عوض طرح‌های منطقی و مؤثری تولید می‌کند که نه تنها خوب به نظر می‌رسند، بلکه مهم‌تر از آن، نیازهای مشتری شما را به سه راهی برآورده می‌کند.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید.

 

1. یک تایمر خوب بگیرید.

یک برنامه تایمر یا یک کرونومتر قدیمی ساده شما را در مسیر نگه می دارد. به عنوان مثال، آیفون دارای یک تایمر خوب است که می توان آن را در زیر برنامه ساعت پیدا کرد و کار با آن آسان است. از طرف دیگر، می‌توانید یک ویجت داشبورد مانند Countdown X.

بهتر است در پایان ساعت زنگ هشداری به صدا در آید تا به شما هشدار دهد که زمان تعیین شده تمام شده است و زمان توقف کار فرا رسیده است. مطمئن شوید که تایمر شما به راحتی قابل تنظیم مجدد است و نوعی هشدار صوتی دارد.

 

2. به طور موثر برنامه ریزی کنید.

همانطور که با هر پروژه ای انجام می دهید، عناصری را که در طراحی خود گنجانده شوند، برنامه ریزی کنید. مشخصات طراحی را شاید در دفترچه یادداشت یادداشت کنید. اینها ممکن است توسط مشتری ارائه شده باشد، اما اگر نه، برای خودتان وقت بگذارید.

می‌توانید به کلمات کلیدی مانند «افزودن فیلد ورود به سیستم» یا «دکمه ایجاد «ثبت»» پایبند باشید، یا روی هر نقطه دو تا سه جمله با جزئیات اضافی بنویسید. ایده در اینجا این است که به خودتان درک واضح تری از عناصری که باید در صفحه اضافه کنید، بدهید. اینها به اهداف قطعی شما تبدیل می شوند.

همچنین کمک می کند که در ابتدا به طراحی واقعی فکر کنید. ایده های خود را برای استایل و فونت فیس یادداشت کنید. خودتان را محدود نکنید؛ هر چه تعداد نت‌ها بیشتر باشد، دید واضح‌تر است.

شاید مشتری شما قالب یا طرحی به شما داده است؟ این موارد را در یادداشت های خود بگنجانید. اکنون طرح پیش طراحی خود را تشکیل داده اید و می خواهید مرتباً به آن مراجعه کنید.

 

3. از خود الهام بگیرید.

این جایی است که تکنیک یک ساعته واقعاً شروع به کار می کند. همیشه ایده خوبی است که سر خود را با طرح های الهام بخش، مفاهیم جالب و اجرای منحصر به فرد پر کنید – اما اگر احساس می کنید بی الهام نیستید، حتی بیشتر از آن. شما ممکن است وب سایت هایی را انتخاب کنید (گاهی اوقات کامل، گاهی اوقات بخش های کوچک) که با برنامه پیش طراحی شما مطابقت دارند. منظور من وب‌سایت‌هایی است که به همان اهداف شما دست می‌یابند (مانند افزایش تماس با مشتری، ایجاد فروش جدید و غیره).

البته شما در تلاش برای سرقت ایده یا کپی کردن کار طراح دیگری نیستید. هدف این است که انگیزه های خلاقانه خود را تحریک کنید و مهارت های خود را به اندازه کافی تقویت کنید تا یک مفهوم صیقلی را اجرا کنید. از خود بپرسید که آیا طراحان دیگر مشکل پیش روی شما را حل کرده اند یا خیر.

چرا راه حل آنها جواب داد و آیا می توانید آن را بهبود ببخشید؟ به همین ترتیب، به رقبای مشتری خود نگاه کنید. آیا وب‌سایت‌های آن‌ها دارای چیزهای اضافی هستند که آنها را از مشتری شما جلوتر می‌آورد؟ اگر چنین است، در نظر بگیرید که چگونه می توانید آن پولیش اضافی را ارائه دهید. اگر نه، وب سایت خوب آنها چه کمبودی دارد که آن را عالی کند؟

این جایی است که نوآوری اتفاق می افتد. پرسیدن این سؤالات از خود به شما کمک می‌کند تا قوانینی را که کار می‌کنند شناسایی کنید و مواردی را که انجام نمی‌دهند نادیده بگیرید.

می‌توانید این وب‌سایت‌ها را در مرورگر خود باز بگذارید یا به سادگی آدرس‌های اینترنتی را برای مطالعه بعدی یادداشت کنید. ممکن است یک یادآوری بصری برای شما مفید باشد. یا می توانید از یک تابلوی خلق و خو یا چاپی استفاده کنید.

 

4. طراحی!

اکنون برای بخش مهم، مهره‌ها و پیچ‌های هر پروژه: خود فرآیند طراحی.

هنگامی که یک برنامه منظم و مختصر دارید، می توانید از تکنیک یک ساعته تا حد امکان استفاده کنید. اکنون می توانید تایمر خود را شروع کرده و طراحی را شروع کنید.

آنچه این تکنیک را متمایز می کند، هدف تکمیل هر چه بیشتر طراحی در عرض یک ساعت است. البته، هر طراحی در پایان ساعت کامل نخواهد شد. صرف دو یا سه ساعت برای تولید یک مفهوم کامل معقول است. با این حال، تقسیم کردن فرآیند طراحی به بلوک‌های یک ساعته مزایای زیادی دارد.

همیشه حواستان به زمان باشد. روی این واقعیت تمرکز کنید که فقط یک ساعت فرصت دارید. تا جایی که می توانید سخت کار کنید، اما عجله نکنید. عجله کردن، هدف را که تصمیم گیری و اجرای آن است، شکست می دهد. و ممکن است وقتی چیزی کار نمی کند، به روش قدیمی شروع دوباره از نو بازگردید، که منجر به اتلاف وقت و نتایج تصادفی می شود.

 

نتیجه گیری

روش طراحی بلوک یک ساعته به کمی عادت کردن نیاز دارد—شاید دو یا سه پروژه طراحی—اما هنگامی که سازگار شدید، کنترل بیشتری بر کار طراحی و توانایی های خود خواهید داشت.

می‌توانید برای هر پروژه‌ای که انجام می‌دهید، طرح‌های ثابت و قابل اعتمادی ارائه دهید. و ممکن است از کارتان لذت بیشتری ببرید، با این آگاهی که بهره‌وری شما دیگر به خاطر وابستگی عاطفی شما به احساس خلاق بودن محدود نمی‌شود.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط بن گریبین.

آیا از این تکنیک یا روشی مشابه برای ساده سازی کار و افزایش بهره وری استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *