جنجالی ترین جلد مجلات تمام دوران


ما مجموعه‌ای از جلدهای جلد مجلات را گردآوری کرده‌ایم که در طول سال‌ها بحث‌هایی را برانگیخته است.

این جلدها می‌توانند به‌عنوان درس‌های شیئی برای چه باید کرد و چه کاری را نباید انجام داد هم با طراحی و هم با سرمقاله.

در حالی که برخی از جلدهای بحث برانگیز کار کرده اند و مجلات بیشتری فروخته اند، یا برای سردبیرانی که تصمیم گرفته اند با آنها به مطبوعات بروند، جوایزی کسب کرده اند، برخی دیگر باعث شرمساری شده اند که نشر باید یا عذرخواهی کند یا سردبیری را اخراج کند.

در اینجا برخی از جنجال‌برانگیزترین جلدهای مجلات تمام دوران آورده شده است. با خیال راحت کاورهای دیگری را که فکر می کنید باید بخشی از این مجموعه باشند را پیشنهاد دهید.

مجله تایم، 2 ژانویه 1939: هیتلر به عنوان مرد سال

این جلد تصویر استادانه‌ای از هیتلر دارد که «سرود نفرت خود را در کلیسایی هتک‌آمیز در حالی که قربانیان روی یک خ. چرخ کاترین در حالی که سلسله مراتب نازی ها نگاه می کنند. بارون رودولف چارلز فون ریپر یک کاتولیک بود که از آلمان هیتلری گریخت و هنرمند این قطعه نگران کننده بود. تا سال 1938، هیتلر قدرت را در آلمان محکم به دست گرفت، اتریش و چکسلواکی را تصرف کرد و نویل چمبرلین، نخست وزیر وقت انگلیس، در اروپای شرقی دستش را آزاد کرد. تایم باید در طول تاریخ از این انتخاب دفاع می‌کرد و در آن زمان با بیان اینکه «مرد سال» عنوانی بود که به شخصی که بیشترین تأثیر را در رویدادهای سال قبل داشت، از آن دفاع کرد.

مجله تایم، 8 آوریل 1966: آیا خدا مرده است؟

این جلد جنجالی ترین پوشش تاریخ نامیده شده است. مقاله مرتبط به «جنبش مرگ خدا» که در دهه 1960 شکل گرفت، مربوط می شود. جلد و مقاله خشم خوانندگان را برانگیخت.

زندگی، 26 نوامبر 1965: جنگ در ویتنام

پل شوتزر این تصویر دستگیر کننده را از یک زندانی ویت کنگ گرفته است که توسط نیروهای آمریکایی در طول جنگ ویتنام به اسارت گرفته شده است. عکاسی و پوشش خبری مانند این کمک کرد تا مردم آمریکا علیه جنگ ویتنام برانگیخته شوند. در حالی که شوتزر یکی از بهترین عکاسان لایف بود، او در جریان جنگ شش روزه سال 1967 بین اسرائیل و کشورهای همسایه اش مصر، اردن و سوریه کشته شد.

Esquire، آوریل 1968: مصائب علی

این اجرای هوشمندانه محمد علی برای نشان دادن شهادت او در راه خود پس از اینکه او از پیوستن به ارتش ایالات متحده به دلیل اعتقادات مذهبی خود امتناع کرد و متعاقباً از عنوان بوکس سنگین وزن خود محروم شد، ایجاد شد. این قطعه به روشی مشابه “شهادت سنت سباستین” انجام شد، موضوعی محبوب در هنر قرون وسطی، اما بیشتر در نقاشی آندره آ مانتنیا.

Esquire، می 1969: غرق شدن اندی وارهول

پیروزی دیگری از جورج لوئیس، مدیر هنری رویایی سابق Esquire، این تصویر ترکیبی از دو عکس جداگانه از یک قوطی سوپ و وارهول است. در ده سال اول استخدام او در Esquire، تیراژ از 500000 به 2 میلیون افزایش یافت، رقمی که تا حدی مسئول جلدهای او بود. این عکس به نمایشگاه‌های معروف «قوی سوپ» وارهول اشاره دارد که نماد جنبش هنری آوانگارد آمریکایی است.

Playboy، اکتبر 1971: اولین زن آفریقایی-آمریکایی Playboy

این جلد اولین جلد Playboy بود که در آن یک زن آفریقایی-آمریکایی حضور داشت. مدل دارین استرن و عکاس ریچارد فگلی بود.

لمپون ملی، ژانویه 1973: اگر این مجله را نخرید…

در حالی که این جلد با وجود مضامین خشونت آمیزش وقتی منتشر شد چیزی بیشتر از خنداندن مردم انجام نداد، عکس کاور معروف رونالد جی. هریس قطعاً در روزهای قبل از فتوشاپ چند ابرو را برانگیخت.

نیویورکر، 29 مارس 1976: نقشه اشتاینبرگ نیویورک

این تصویر از ایده یک نیویورکی در مورد اینکه بقیه ایالات متحده چگونه به نظر می رسد توسط سائول اشتاینبرگ ترسیم شده است. این هنرمند از کلمبیا پیکچرز به خاطر پوستر فیلم “مسکو روی هادسون” شکایت کرد، که به نظر می رسد از روی جلد اشتاینبرگ تا محل قرارگیری عنوان گرفته شده باشد. اشتاینبرگ برنده این پرونده شد.

رولینگ استون، 22 ژانویه 1981: جان لنون و یوکو اونو

آنی لیبوویتز این عکس را چند ساعت قبل از جان گرفته است لنون در خارج از ساختمان آپارتمان خود، داکوتا، در شهر نیویورک در 8 دسامبر 1980 تیراندازی شد. لیبوویتز در ابتدا می خواست عکس لنون را به تنهایی بگیرد اما او اصرار داشت که همسرش در این عکس ها حضور داشته باشد. این جلد از سوی انجمن ناشران مجله آمریکا به عنوان محبوب ترین جلد مجله در 40 سال گذشته معرفی شد.

Vanity Fair، اوت 1991: دمی مور، باردار و برهنه

این جلد توسط عکاس مشهور آنی لیبوویتز گرفته شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. زمانی که منتشر شد شرم آور و منزجر کننده بود. برخی از فروشگاه ها این شماره را پس دادند، یا فقط آن را با کاغذ قهوه ای که تصویر “توهین آمیز” را پوشانده بود، فروختند. عکس های بارداری برهنه بیشماری از سلبریتی ها به همین روش انجام شده است و به راه اندازی حرفه دمی مور در استراتوسفر کمک کرده است.

Vanity Fair، آگوست 1993: K.D. لانگ و سیندی کرافورد

قرار بود این جلد به اندازه حرفه ستاره کانتری جنجالی باشد. طبق داستان جلد، لنگ از تصمیم خود برای پیوستن به PETA بیشتر از اینکه به عنوان یک لزبین ظاهر شود، از صنعت موسیقی کانتری ناراحت شد.

مجله تایم، 27 ژوئن 1994: جنجال OJ Mug Shot

در سال 1994، OJ Simpson به قتل همسرش متهم شد. الف>، نیکول. در سال 1995، او پس از یک محاکمه طولانی و بسیار تبلیغاتی تبرئه شد. عکس استفاده شده بر روی جلد مجله تایم دستکاری شد تا OJ از نظر رنگ پوست تیره تر و تهدیدآمیزتر به نظر برسد. برای مقایسه، جلد نیوزویک را ببینید که از عکس اصلی بدون هیچ تغییری استفاده می کند.

اکونومیست، 10 سپتامبر 1994: موضوع شتر کوهان

به غیر از ارجاعات آشکار Black Eyed Peas، این جلد باعث جلب توجه مجله مستقر در بریتانیا شد. جلد فقط برای بازار آمریکای شمالی چاپ شده است.

زمان، 14 آوریل 1997: Ellen’s Coming-out Issue

جلد و داستان انحصاری تایم هیچ شکی در ذهن همه آمریکایی ها باقی نگذاشت که الن در واقع همجنسگرا بود. حتی در سال 1997، بیرون آمدن می تواند برای حرفه یک ستاره خطرناک باشد. در حالی که اکنون ممکن است به دلیل موفقیت خیره کننده الن فقط یک دست انداز در جاده به نظر برسد، در آن زمان رسانه های تلویزیونی در مناطق روستایی آمریکا برنامه او را متوقف کردند.

Wired، ژوئن 1997: 101 راه برای نجات اپل

زمانی که این مجله منتشر شد، استیو جابز به تازگی از طریق خرید شرکت نرم‌افزار NeXT توسط اپل دوباره به اپل ملحق شده بود. در حالی که جلد آن کمی بدبینانه‌تر بود از داستانی که قرار بود نشان دهد، همچنان یکی از برترین جلدهای مجلات در تمام دوران است. ما فکر نمی کنیم که کسی امروز سعی کند به جابز توصیه کند، اما در آن زمان طرفداران مک هر کاری که می توانستند برای کمک به شرکت بیمار انجام می دادند.

زمان، 21 دسامبر 1998: شاخ شیطان در مورد کلینتون

این یکی از چندین جلد مجله بود که بیل کلینتون را در طول رسوایی مونیکا لوینسکی نشان می داد. در سال 1995، لوینسکی در دوران ریاست جمهوری کلینتون کارآموز کاخ سفید بود و آنها رابطه صمیمی داشتند. این رسوایی زمانی رخ داد که لوینسکی در ژانویه 1998 به یکی از همکارانش اعتماد کرد. این رسوایی در نهایت به استیضاح کلینتون منجر شد. به نظر می رسد که بالای حرف “M” در دکل تایم به صورت شاخ روی بالای سر کلینتون قرار گرفته است. شاخ های شیطان توسط تایم به عنوان تصادفی برای قرار دادن سر دکل به جای یک اقدام عمدی نوشته شد.

مجله Esquire، دسامبر 2000: The Crotch Shot

گفته می‌شود این عکس کلینتون از یادبود لینکلن الهام گرفته شده است، اما به عنوان اشاره آشکار به رسوایی مونیکا لوینسکی تفسیر شده است. مانند طنز زوج اوباما در نیویورکر که در پایین‌تر دیده می‌شود، این جلد آتش از هر دو طرف حصار سیاسی برانگیخت.

نیویورکر، 24 سپتامبر 2001: برج های دوقلو در سیلوئت

این جلد یک موفقیت گرافیکی و همچنین ویرایشی بود. این مجله موفق شد یادبودی مناسب و کلاسیک برای قربانیان این فاجعه و خود ساختمان‌ها به سبک واقعی نیویورکر خلق کند. ویرایشگر جلدها، فرانویز مولی، وصیت نامه ای برای برج های دوقلو ایجاد کرد که از اد راینهارد الهام گرفته بود نقاشی سیاه روی سیاه.

Entertainment Weekly، 2 مه 2003: Dixie Chicks

دیکسی چیکس با انتقاد از رئیس جمهور وقت جورج دبلیو بوش به دلیل حمله به عراق به این دلیل که عراق در حال ساخت سلاح های کشتار جمعی است، طوفانی به راه انداختند. جوجه های دیکسی از سلاح های حواس پرتی خود در این پوشش تحریک آمیز استفاده کردند.

هفده، می 2003: بازوی زامبی سارا میشل گلار

این عکس استوک به طرز وحشتناکی دستکاری شده سارا میشل گلار باعث شد که ماگ یک کیف پول گران قیمت را برای عذرخواهی بفرستد. گلار کیف را پس داد چون چرم نپوشید. در حالی که استفاده از عکس‌های استوک برای کاورها رایج است، سوء استفاده آشکار از فتوشاپ چیزی است که بخش هنری و ویرایشگر معمولاً قبل از زمان چاپ متوجه می‌شوند.

رولینگ استون، ژانویه 2006: شور و شوق کانیه وست

رولینگ استون با این جلد 2006، کلاهی خاردار به تصویر Esquire از علی گذاشت. مشخص نیست که آیا این کاور قصد داشت شوخی در مورد منیت خواننده باشد یا خیر، اما اکثر مردم آن را بسیار خنده دار می دانستند. طرفداران مذهبی این مجله آن را خنده دار نمی دانستند، و داستان جلد عجیب و غریبی که با آن همراه بود که در آن خواننده اعتراف به اعتیاد به پورنو فقط همه چیز را ناخوشایند کرد. لحن جلد با توجه به لحظه جذب مایک اخیر خواننده در VMA در سال 2009 به نظر می رسد.

بیبی تاک، آگوست 2006

در حالی که این تصویر برای اکثر افرادی که به هر شکلی با نوزاد درگیر بوده اند، خوش خیم به نظر می رسد، پوشش آن به عنوان ناپسند توصیف شد. حتی اگر مادران جمعیت شناسی هدف را تشکیل می دادند، یک نظرسنجی از 4000 نفر از آنها این واقعیت را نشان داد که 25٪ پاسخ منفی داشتند. یک مادر در واقع مجله را خرد کرد تا پسر 13 ساله اش نتواند . نه اینکه احتمالا متوجه شده باشد. او احتمالاً در رایانه در حال دانلود نکات تماشای پورن از کانیه بود.

ماهنامه تگزاس، ژانویه 2007: شماره جلد دیک چنی

بر اساس جلد معروف Lampoon در سال 1973، تگزاس Monthly در تصادف شکار معاون رئیس‌جمهور، او به صورت همکارش شلیک کرد. این جلد برنده جایزه بهترین خط جلد سال 2007 از ناشران مجله آمریکا شد.

زمان، 29 اوت 2007: شاخ شیطان در مورد بیلی گراهام

وبلاگسفر پربار با شایعات در مورد این پوشش این احتمالا عمدی نبوده است. مجله تایم ادعا کرده است که تمام جلدهای «شاخ شیطان» آن در طول اعصار، تصادفی هستند. برای دفاع از موقعیت مجله تایم، این پست وبلاگ دارای فهرستی از جلدهای مجله تایم است که دارای شاخ شیطان هستند اما هیچ معنای پنهان احتمالی ندارند. تصادف طراحی دکل آنها، یا بیانیه سرمقاله ظریف؟ شما تصمیم می گیرید…

Golfweek، 19 ژانویه 2008: طناب دار که یک سردبیر را آویزان کرد

این جلد از نظرات یک مجری گلف، کلی تلیگمن، مبنی بر اینکه بازیکنان دیگر باید «(تایگر وودز) را در یک کوچه پشتی لنچ کنند» و داستان بلند بعدی که در آن نسخه از Golfweek منتشر شد، به وجود آمد. تیم فینچم، مدیر تور PGA، در این باره گفته است: «واضح است، آنچه که کلی گفت نامناسب و تاسف بار بود، و او آشکارا از انتخاب کلمات خود پشیمان است، اما ما تصویر Golfweek از یک طناب تاب بر روی جلد آن را ظالمانه و غیرمسئولانه می‌دانیم.» . یک روز پس از انتشار جلد، سردبیر را رها کردند.

مجله مردم، مارس 2008: دوقلوهای برانجلینا

این جلد و عکسبرداری روح تحریریه People را قربانی اولین عکس دوقلوهای برانجلینا کرد. به‌جای رویکرد معمول روزنامه‌نگاری‌شان، آنها ظاهراً به نیاز این زوج به چیزی جز پوشش مثبت رضایت ندادند تا با اولین عکس‌های نوزاد، از بقیه دنیا استفاده کنند. در حالی که مجله پیپل این اتهامات را «کاملاً نادرست» رد کرد، با این وجود، این پوشش بسیار رنگارنگ بود.

ووگ، آوریل 2008: جلد کینگ کونگ

این کاور مدل Gisele Bundchen و ستاره ورزشی لبرون جیمز به عنوان تصویری نژادپرستانه از “کینگ کنگ” در نظر گرفته شد. دامیون توماس، استادیار دپارتمان حرکت شناسی در دانشگاه مریلند، گفت: تصاویری که مردان سیاهپوست را تهدیدآمیز نشان می‌دهند، «جرم‌انگاری مردان سیاه‌پوست را تقویت می‌کنند». قرار بود روی جلد دو ستاره با اندام عالی، مطابق با موضوع «شکل» شماره نمایش داده شود.

نیویورکر، 21 ژوئیه 2008: طنز زوج اوباما

این جلد توسط بری بلیت، کاریکاتوریست مشهور نیویورکر در جریان انتخابات سال 2008 ایالات متحده به شدت توسط هر دو اردوگاه مک کین و اوباما مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که این قطعه قرار بود طنزی از اتهاماتی باشد که مخالفان آنها به این زوج وارد می کردند، اما ظاهر نامناسب آن در طول یک مبارزات انتخاباتی باعث نشد که حامیان اوباما آنقدر که مجله در نظر داشت بخندند.

مجله OK، ژوئن 2009: عکس مرگ مایکل جکسون

هواداران از این موضوع ناراحت بودند تصمیم مجله برای انتشار این عکس. سارا ایونز، مدیر تحریریه، گفت که تصمیم روی جلد گرفته شد زیرا آنها می‌خواستند از همه جلدهای ادای احترام که در آن هفته بر غرفه‌ها غالب بودند متمایز شوند. جکسون در 25 ژوئن 2009 پس از دادن یک کوکتل دارو توسط پزشکش درگذشت.

تنها توسط آنجلا وست برای WDD گردآوری و نوشته شده است.

یک جلد مجله جنجالی دارید که دنیای شما را تکان داد؟ پیوندی را در زیر ارسال کنید یا برای ما ارسال کنید و ما آن را به این پست اضافه خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *