راه آسان برای پاسخ به «آیا باید آن شغل را انجام دهم؟»


«چیزی جالب بسازید» درخواست مشتری است که ما اغلب نمی شنویم. وقتی ادوبی از کلی اندرسون درخواست کرد (آنها برای رویداد طراحی سالانه AIGA یک جزوه می خواستند)، او تصمیم گرفت فرصتی عالی برای پرداختن به معضلی بود که همه ما هر از گاهی با آن مواجه می شویم:

آیا باید آن شغل را انتخاب کنم؟ آیا دستمزد کم ارزش شکوه بالقوه را دارد؟ آیا دستمزد بالا ارزش سال‌های بعد از شرمندگی حرفه‌ای را دارد؟و غیره…

همانطور که اندرسون در پست وبلاگ خودمی‌گوید > در مورد پروژه، “این بخشی از ماشین حساب کاغذی، بخشی اینفوگرافیک، بخشی حلقه خلق و خوی، و بخشی از تمرین منطقی برای کمک به “دیدن آینده بدون انتظار” است.”

این قطعه در جامعه طراحی موفقیت‌آمیز بوده است، تا حدی به این دلیل که زرق و برق دار است و تا حدودی به این دلیل که چهار سؤال اساسی ارزیابی پروژه را با یک حس کنایه‌آمیز می‌پرسد و به آن پاسخ می‌دهد که می‌توان آن را در فرودگاه مصادره کرد.

wheel_001

چهار سوال چرخ (که بیشتر شبیه پارامترها هستند) عبارتند از:

  1. وقتی شرایط کار را در نظر می گیرید، خود را متعجب می کنید…
  2. این کار چقدر اوضاع را بهبود می بخشد؟
  3. آیا در چرخ خانه شماست؟ (آیا برای مجموعه مهارت شما مناسب است؟)
  4. خب، پول چگونه است؟ (لطفاً در آهنگ پاسخ دهید)

آیا چرخ آینده را می گوید؟ به گفته اندرسون، کاملاً. هر یک از 72 شرایط منحصر به فرد پیش بینی می کند که آیا شما با رشته فرنگی زندگی می کنید، حسادت می کنید به دوستان مدرسه قدیمی خود یا “علاقه های به تعویق افتاده خود را به یک پروژه جانبی منتقل می کنید، که شما را در اینترنت مشهور می کند.”

wheel_002

وقتی سعی کردم یکی را در صفحه فیس بوک Adobe Illustrator پیدا کنم، جایی که آنها آنها را می دادند، دیگر خیلی دیر شده بودم. تا مرحله تولید بعدی، باید به پست وبلاگی که به وفور مصور اندرسون است، بسنده کنید. خوشبختانه، او آن را نه تنها با تعداد زیادی عکس دقیق، بلکه یک ویدیوی توصیفی و چند تصویر تاریخی از ماشین‌حساب‌های چرخ قرن بیستم و چیزهای جالب دیگری که می‌چرخند، بارگذاری کرده است.

 

چگونه به این سوال پاسخ می دهید که آیا شغلی را انتخاب کنید؟ آیا چرخ اندرسون به شما کمک می کند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *