سطح بعدی طراحی: منحصر به فرد بودن


در دنیایی مملو از گالری‌های CSS و وب‌سایت‌های نمایشگاهی، همه چیز شروع به یکسان شدن می‌کند.

شیب‌ها، گوشه‌های گرد، سایه‌ها، دور شدن از قوی‌ترین روندها در صنعت ما بسیار سخت است.

هر ساله، برخی از افراد موفق می‌شوند خود را کاملاً از دیگران متمایز کنند و طرح‌های خیره‌کننده‌ای تولید کنند که ظاهراً الهام‌بخش مستقیماً از انگشتان آنها بیرون می‌آید و به کارشان می‌ریزد.

در این پست، نگاهی به چند نفر از این افراد و برخی از کارهایی که آنها برای منحصر به فرد بودن از دیگران انجام می‌دهند، خواهیم انداخت.

منحصر به فرد بودن چیست؟

این همه خوب و خوب است که نشان می دهد شما باید منحصر به فرد و متفاوت از رقبا باشید، اما واقعاً این به چه معناست؟ وب‌سایت‌ها و طراحان فوق‌العاده زیادی وجود دارند، چه عناصری منحصر به فرد بودن را تشکیل می‌دهند؟

خب، به زبان ساده، منحصر به فرد بودن به معنای انجام کاری متفاوت است. شما مجبور نیستید با پیمایش در پاورقی و اطلاعات کپی رایت در جایی که معمولاً لوگو در آن قرار می‌گیرد، طرحی ایجاد کنید، فقط به خاطر برجسته‌تر شدن. این فقط به دنبال کاری نیست که دیگران انجام می‌دهند و راه خود را برای نمایش اطلاعات و پیامی که می‌خواهید به کاربر برسانید پیدا کنید.

چند سایت را با هدر تمام عرض (با گرادیان)، به دنبال آن یک نوار پیمایش با عرض کامل، سپس یک بخش محتوا و یک نوار کناری و سپس یک پاورقی تمام عرض دیده‌اید؟ صدها؟ هزاران؟ اگر قرار است تمرکز شما منحصر به فرد باشد، این احتمالاً یک دستور العمل طراحی است که باید از آن دوری کنید. ایجاد سایت دیگری مانند آن بسیار آسان است. اشتباه نکنید، آنها محبوب هستند زیرا مؤثر هستند و ایجاد آنها آسان است … اما برجسته نیستند.

منحصر به فرد بودن عمدتاً به معنای انجام کارهای کوچک متفاوت با دیگران است به جای تلاش برای اختراع مجدد چرخ. البته شما همچنین باید بپذیرید که دوره زمانی که برای آن منحصر به فرد باقی بماند محدود خواهد بود. اگر یک کار عالی انجام می دهید، متأسفانه (یا خوشبختانه، بسته به نوع نگاه شما به آن) توسط افراد بسیار زیادی کپی می شود. همانطور که گفته شد، نوآوری تقریباً همیشه به خاطر سپرده می شود.

 

استفاده از جزئیات برای متمایز شدن

جزئیات روشی فوق‌العاده برای متمایز کردن خود از دیگران است و بهترین بخش این است که کلمه “جزئیات” مجموعه‌ای از احتمالات را در بر می‌گیرد. افزودن جزئیات به چیزی فقط به آن مزیت کمی می‌دهد، یا آن‌طور که مشتری ممکن است آن را «پاپ» بخواند. شما در حال اضافه کردن چیز کوچکی هستید که برای طراحی ضروری نیست، اما واقعاً روی آن تأثیر مثبتی می گذارد.

 

جیسون سانتا ماریا

1
2
3

تمرکز

جیسون سانتا ماریا بر روی جزئیات اغلب تا حد زیادی توجه او را به تایپوگرافی و چیدمان متنی احاطه می کند. . او تلاش بیشتری می کند تا کلماتی را که نوشته واقعا خوب جلوه دهد. صرف نظر از طراحی پیرامون آنها، ظاهراً به نظر می رسد که چقدر فکر و تلاش برای استایل دادن به متن بدنه انجام شده است. معمولاً چقدر زمان و تلاش برای طراحی محتوای استاندارد صفحه خود صرف می کنید؟

 

جسی بنت چمبرلین

4
5
6

جسی بنت استاد منابع نور است. با نگاهی به طرح های او به ندرت سطح صافی پیدا می کنید که به نحوی نورپردازی در نظر گرفته نشده باشد. اکنون برای روشن شدن این موضوع، او فقط از شیب های زیبا استفاده نمی کند زیرا آنها…. بسیار. او در حال استفاده از جلوه های نوری با استفاده از گرادیان است. همه جلوه‌های نور تا تاریک در یک جهت جریان دارند و او اغلب تصاویر پس‌زمینه انتزاعی ایجاد می‌کند تا این موضوع را بیشتر جبران کند. این توجه تمیز و مداوم به جزئیات واقعاً برجسته است.

 

داشتن سبک امضا

سبک امضا شاید چیزی باشد که همه ما آرزویش را داریم. همان‌طور که مردم می‌توانند برای اولین بار پیکاسو را تشخیص دهند، همه ما در درون خود کمی منیت داریم که دوست داریم سبکی آنقدر قوی و قابل تشخیص داشته باشیم که دیگران بلافاصله بتوانند آن را بدون آن انتخاب کنند. درخواست شده است.

 

الیوت جی استوک

7
8
9

Elliot Jay Stocks معمولاً اولین نامی است که هنگام فکر کردن به سبک‌های امضا به ذهن می‌رسد. استفاده او از پس‌زمینه‌های بافت‌دار و تایپوگرافی غیرقابل انکار است. به طور قابل توجهی، او بیش از حد از آنها استفاده نمی کند. شما این تصور را ندارید که همه سایت‌های او به هیچ وجه یکسان به نظر می‌رسند، اما اغلب می‌توانید بگویید که آیا به تازگی به سایتی رسیده‌اید که توسط او طراحی شده است، زیرا همه عناصر امضا درست در آنجا هستند. ، به طرز ماهرانه ای در کل طرح بافته شده است.

 

مایک کوس

10
11
12

مایک کوس یک مطالعه موردی کلاسیک دیگر برای داشتن یک سبک امضا است. از آنجایی که الیوت و مایک هر دو ریشه در Carsonified دارند، باید به این فکر کرد که آیا این همان طراحی است که رایان کارسون به دنبال آن است یا اینکه او آن را در بین همه کارمندانش پرورش می دهد و تشویق می کند؟ سبک مایک جسورانه است و به شدت تحت تأثیر چاپ است. رنگ‌های قوی و یکدست، عناصر بیش از حد همپوشانی زیاد و استفاده هوشمندانه از کدورت چیزی است که طرح‌های مایک را فوراً قابل شناسایی می‌کند.

 

تصویرسازی برای نابودی رقابت

تصویرسازی یکی از خیره‌کننده‌ترین و در عین حال شاید یکی از دشوارترین راه‌ها برای متمایز شدن از میان جمعیت است. تعداد بسیار کمی از طراحان نیز تصویرگران بزرگی هستند. تصویرسازی (در بیشتر موارد) بسیار هنری است در حالی که طراحی (در بیشتر موارد) بسیار تحلیلی است. یافتن این دو ویژگی در یک فرد مجرد تا حدودی نادر است، اگرچه قطعاً بی سابقه نیست.

با این حال، برای بسیاری از ما، دیدن تصاویر خیره کننده در طراحی وب سایت یک نقطه حسادت است. تصویرگر نبودن به این معنی نیست که نمی‌توانید از تصاویر در طرح‌های خود استفاده کنید، و همچنین بسیاری از وب‌سایت‌های سهام که در زمینه تصویرسازی سروکار دارند، همیشه این گزینه برای مشارکت با یک تصویرگر عالی در تلاش مشترک هر دو طرف وجود دارد.

 

نیک لا

13
15
16

نیک لا باید مظهر استفاده از تصاویر برای ایجاد منحصر به فرد باشد وب سایت ها در طول سال‌ها، او سایت به سایتی را با زیباترین تصاویر ایجاد کرده است که چشم شما را می‌گیرد و از رها کردن خودداری می‌کند. نکته کلیدی در مورد کارهای نیک این است که نه تنها تصاویر او بی عیب و نقص هستند، بلکه به طور بی عیب و نقص در پارچه طرحی که بالای آن قرار گرفته اند، بافته شده اند. چنین رویکرد یکپارچه کاربران را وادار می کند تا زیبایی طراحی و همچنین اثربخشی آن را در نظر بگیرند.

 

Veerle Pieters

17
18
19

Veerle Pieters نمونه دیگری از طراحانی است که استفاده فوق العاده از تصاویر در طراحی های او و در نتیجه به دلیل آن به خوبی شناخته شده است. درست است، به ویژه تصاویر او باعث می شود که طرح های او یک مایل و نیم از هر چیز دیگری متمایز شود. طراحی‌های ویرل به خودی خود عالی هستند، اما با مرور نمونه کارهای او نمی‌توانید متوجه شوید که چگونه شخصیت‌های مصور هر یک واقعاً آن را به سطح بعدی می‌برند.

 

قرار دادن زمان و تلاش در موارد اضافی

چه چیز دیگری وجود دارد؟ خوب جدا از جزئیات، موارد اضافی نیز وجود دارد. می دانید، چیزهای کوچکی که انتظار ندارید با دقت طراحی شوند زیرا بسیار کوچک هستند. شگفت‌انگیز کردن کاربران (یا حتی مشتریان، در دنیای فیزیکی) یک راه فوق‌العاده برای متمایز کردن خود از دیگران است زیرا چیزی را به آنها می‌دهید که انتظارش را نداشتند. انتظارات آنها بر اساس کارهایی است که دیگران انجام می دهند، بنابراین اگر از آن انتظارات فراتر رفتید… برنده می شوید.

 

Clearleft

20
21
22

نشان دادن یک نام واحد در ClearLeft در بریتانیا سخت است که بتوان آن را برای این دستاورد مشخص کرد. (اگرچه کارمند سابق پل آنت در لیست بالا خواهد بود) اما به نظر می رسد آنها در این زمینه مهارت دارند وب‌سایت‌هایی را تولید می‌کنند که وقتی نشانگر ماوس را روی آن قرار می‌دهند یا تغییر اندازه می‌دهند، کارهای واقعاً جالبی انجام می‌دهند. وب سایت Silverback البته اصلی است که همه در اینجا به آن فکر می کنند، اما آنها کارهای مشابهی را هم در سایت های مشتری و هم در بسیاری از سایت های تولید شده برای dConstruct هر سال.

 

لیام مک کی

23
24
25

لیام مک کی نام نهایی است که هنگام بحث در مورد تلاش بیشتر به ذهن خطور می کند. به چیزهایی که اکثر مردم آن را بدیهی می دانند. لیام در دیدن چیزی ساده و تبدیل آن به چیزی زیبا مهارت دارد. چه با یکی از نمادهای سفارشی‌اش (که در کل شبکه Envato استفاده می‌شود)، چه با افزودن یک بافت یا بهبود فوق‌العاده ظریف که فقط برای تعداد کمی از کاربران قابل مشاهده است، او دائماً تلاش می‌کند تا چیزهایی را طراحی کند که اکثر مردم آن را انجام نمی‌دهند. خسته نباشید.

 

در حال بسته شدن

منحصر به فرد بودن به معنای تلاش برای برگرداندن جهان نیست، مربوط به تایپوگرافی عظیم نیست، بلکه مربوط به گوشه های گرد نیست.

متفاوت بودن واقعاً از همه افراد دیگر به معنای افزودن حس شخصی به طرح‌های خود است، طرحی که فقط شما می‌توانید ایجاد کنید. واقعاً برجسته بودن یعنی فراتر رفتن از وظیفه و توقف نکردن تا زمانی که به آن لحظه یورکا نرسید.

 

نظر شما چیست؟ آیا عوامل خاص دیگری وجود دارد که طراحی ها را واقعا منحصر به فرد می کند؟ از چه تکنیک هایی برای متمایز شدن از دیگران استفاده کرده اید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *