شما به عنوان یک توسعه دهنده وب شکست می خورید – و در اینجا دلیل آن است


محتوای بی پایانی در دنیای وبلاگ نویسی طراحی وب موجود است که به ما می گوید چگونه کارها را به درستی انجام دهیم و چگونه در حرفه انتخابی خود موفق شویم.

این بدیهی است که چیز خوبی است، و مطمئناً به همین منوال ادامه خواهد داشت. اما هر چند وقت یک‌بار به یادآوری‌هایی در مورد کارهایی که انجام می‌دهیم (یا انجام نمی‌دهیم) نیاز داریم که منفی هستند.

یعنی چیزهایی که می‌توانند تأثیر مخربی بر پیشرفت ما به‌عنوان طراح و توسعه‌دهنده داشته باشند — علی‌رغم اینکه این موارد ممکن است به طور موقت به ما در پرداخت صورت‌حساب‌ها کمک کنند و ما را از نظر مالی سرپا نگه دارند.

همه ما باید وضعیت خود را تجزیه و تحلیل کنیم و ارزیابی کنیم که آیا در حال ایجاد عادت‌های طراحی و کدنویسی سالم هستیم یا خیر، و اینکه آیا این عادت‌ها می‌توانند دستاوردهای کوتاه‌مدتی داشته باشند که منجر به موفقیت بلندمدت نمی‌شوند.

بنابراین، این اطلاعات را با کمال میل در نظر بگیرید (زیرا می دانم که برخی از آن ها بسیار قابل بحث است) و در نظر بگیرید که آیا شما شخصاً کاری انجام می دهید که می تواند مانع از داشتن شغل در پنج سال آینده شود یا خیر.

 

شما هرگز قصد ندارید مشتری را رد کنید

این قطعاً یکی از آن علائمی است که در ابتدا همه آن را درک نمی کنند. حتی ممکن است برخی آن را یک چیز خوب بدانند. از این گذشته، هر مشتری که برای آن کار می کنید، پول در جیب شما می گذارد، تجربه بیشتری به شما می دهد و اندازه پورتفولیوی شما را افزایش می دهد. اما همه پروژه های مشتری به این شکل نمی شوند.

من روی پروژه‌هایی کار کرده‌ام که نمی‌خواهم کسی در مورد آن‌ها بداند، زیرا مشتری کاری را که از نظر طراحی می‌خواست انجام داد، و توصیه‌های من در مورد قابلیت استفاده و بهترین شیوه‌ها عمدتا نادیده گرفته شد.

البته، همه ما مانند برخی از آژانس های واقعاً بزرگ، این تجمل را نداریم که مشتریان خود را انتخاب کنیم. اما ما باید حداقل خودمان بتوانیم بفهمیم که چه نوع مشتری ممکن است از کار کردن با آنها بیزار باشیم. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که ما به سادگی نتوانیم یک مشتری را رد کنیم، بنابراین این قابل درک است. به همین دلیل است که این بخش بیشتر به انگیزه‌های ما می‌پردازد تا اعمال ما (به کلمه «نیت» در عنوان فرعی توجه کنید.

اگر بتوانیم برخی از ویژگی‌های مشتریان یا پروژه‌هایی را که نامطلوب می‌دانیم شناسایی کنیم، احتمالاً به‌عنوان توسعه‌دهنده پیشرفت کرده‌ایم، و چندان نگران کسب درآمد نیستیم، بلکه در درجه اول تمرکز داریم. برای تبدیل وب به مکانی بهتر.

 

شما همان “جک همه کارها” هستید

این مطمئناً یکی از نکات بسیار قابل بحث است که به آن اشاره کردم زودتر اما این سناریو را در نظر بگیرید: شما یک توسعه‌دهنده وب هستید که همه این کارها را انجام می‌دهید: می‌توانید یک لوگو در Illustrator ایجاد کنید، یک مدل وب‌سایت در فتوشاپ طراحی کنید، می‌توانید با تعداد زیادی از فریم‌ورک‌های بک‌اند کار کنید، می‌توانید در چندین نسخه پشتیبان برنامه‌نویسی کنید. زبان‌های پایانی، می‌توانند XHTML و CSS معتبر کدنویسی کنند، می‌توانند جاوا اسکریپت خام ایجاد کنند، یاد گرفته‌اند که با 3 یا 4 کتابخانه جاوا اسکریپت بازی کنند، می‌توانند کپی‌نویسی، استراتژی محتوا، IA، UX، و حتی در SEO و SEM انجام دهند.

Jack of all Trades
آیا به عنوان یک طراح وب سعی می کنید کارهای زیادی انجام دهید و در نتیجه در هیچ یک از آنها برتری ندارید؟ از آنها؟

چقدر واقع بینانه است که بتوانید به روز باشید و در لبه تمام آن فناوری ها، مفاهیم و زبان های مختلف باشید؟ این به هیچ وجه واقع بینانه نیست، بنابراین بهتر است چند زمینه را انتخاب کنید که بتوانید با آنها همراه باشید و روی آنها تمرکز کنید، و اگر مشتری خاصی به خدمات دیگری فراتر از تمرکز شما نیاز دارد، خوب، ما را به این موضوع می رساند. مورد بعدی در این لیست.

 

شما هیچ شبکه ای انجام نمی دهید

یکی از راه‌های عالی برای اطمینان از اینکه در لبه‌های برتر باقی می‌مانید و مطابق با استانداردها و بهترین شیوه‌ها هستید، از طریق شبکه‌سازی آنلاین و حضوری است.

البته، ممکن است برخی از ما در ارتباط با شبکه شخصی محدود باشیم، چه به دلیل موقعیت مکانی خود یا برخی عوامل دیگر. اما همه ما می‌توانیم به صورت آنلاین با توسعه‌دهندگان باکیفیت ارتباط برقرار کنیم و ارتباط برقرار کنیم. فقط با وبلاگ‌های برخی از توسعه‌دهندگان برتر جهان و شرکت در بحث‌های سازنده در نظرات می‌تواند در این زمینه کمک کند.

Networking
شبکه موفق می تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت شما به عنوان یک حرفه ای وب داشته باشد

یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده برای برقراری تماس و پیگیری رویدادهای اخیر در جامعه، شرکت در هر رویداد یا کنفرانس است. در منطقه شما. بسیاری از این رویدادها توسط برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت طراحی وب برگزار می‌شود و اطلاعات به اشتراک‌گذاشته‌شده همیشه به‌روز و اغلب جلوتر از بازی است.

در نهایت، علاوه بر روش‌های معمول شبکه‌سازی که از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام می‌شود، می‌توانید پیشنهاد همکاری با برخی از توسعه‌دهندگان جامعه را در یک برنامه وب، وبلاگ یا وب‌سایت دیگر نیز بدهید. برقراری ارتباط از این طریق به شما کمک می‌کند تا روی تقویت مهارت‌های خود در چند زمینه تمرکز کنید، در حالی که با توسعه‌دهندگان و متخصصان دیگری که می‌توانند در زمینه‌هایی که شما در آن‌ها قوی نیستید، ارتباط برقرار کنید.

همانطور که ذکر شد، این به نکته قبلی در مورد پرهیز از استفاده بیش از حد کلاه برمی گردد. اگر شبکه ای قوی از متخصصان در دسترس دارید، احتمالاً نیازی به «جک همه معاملات» ندارید و می توانید در چند زمینه خاص به یک متخصص تبدیل شوید.

تنها اخطاری که در مورد شبکه به میان می‌آید این است که برای ارائه خود آماده باشید، نه اینکه فقط از دیگران انتظار داشته باشید. تنها راهی که می تواند یک تبادل برابر و طولانی مدت انجام شود این است که حرص و طمع و خودخواهی کنار گذاشته شود و شما بخواهید به همان اندازه برای کسانی که از آنها انتظار کمک دارید کمک کنید.

 

شما نمی توانید تصمیمات طراحی خود را توجیه کنید

همه می‌خواهند بتوانند وب‌سایت‌های زیبایی ایجاد کنند که تأثیر بگذارند و در عین حال به هدفی خدمت کنند و یک تجربه کاربری قابل استفاده و بصری ارائه دهند. با این حال، ما به عنوان طراح اغلب در این زمینه تلاش زیادی می کنیم.

ممکن است در دام تقلید بیفتیم (که به طور کلی خوب است) اما فراموش می کنیم که همه تصمیمات طراحی ما باید بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق هدف، ساختار، مخاطبان و محتوای یک وب سایت باشد . من از یک طراح انتظار ندارم که هر پیکسل در یک طراحی را توضیح دهد (اگرچه مطمئن هستم که برخی از طراحان می توانند)، اما بیشتر اجزای اصلی در یک طرح باید توجیه خوبی داشته باشند.

Portfolio
آیا عناصر طراحی در نمونه کارها باعث می‌شود که همه پروژه‌های شما بیش از حد شبیه به یکدیگر به نظر برسند؟

وقتی نمونه کارهای یک طراح را مرور می‌کنم و شباهت‌های زیادی در پروژه‌های آن‌ها می‌بینم، برایم جالب است (و مطمئن هستم که مردم همان نقاط ضعف را در نمونه کار من خواهند دید). اما مگر اینکه همه طرح‌های شما برای مشتریانی در یک صنعت خاص باشد، الگوها و عناصر طراحی نباید اغلب در پروژه‌ها تکرار شوند. اگر اینطور باشد، این ممکن است نشانه تنبلی و عدم توجه به آنچه که واقعاً باید یک طراحی را هدایت کند باشد.

 

شما یک نینجا jQuery هستید، اما نمی توانید جاوا اسکریپت خام را کدنویسی کنید

حقیقت این است که اگر نمی توانید جاوا اسکریپت خام را کدنویسی کنید، پس یک نینجا jQuery نیستید. شما فقط فکر می کنید که هستید.

من کاملاً معتقدم که درک یک زبان از پایه بهترین راه برای برتری واقعی در آن است. اگرچه توسعه‌دهندگان و طراحان می‌توانند بدون دانستن جاوا اسکریپت خام کارهای بزرگی را با jQuery انجام دهند، اما زمانی که جاوا اسکریپت را بدانند می‌توانند کارهای بزرگ‌تری انجام دهند.

یک کتاب خوب که یک کتابخانه جاوا اسکریپت را پوشش می‌دهد، شامل بخش‌هایی است که در مورد مفاهیم جاوا اسکریپت بحث می‌کنند که باید به منظور کاوش بیشتر در قابلیت‌های کتابخانه درک شوند.

jQuery in Action
کتاب “jQuery in Action” شامل یک ضمیمه است که در مورد برخی از مفاهیم مهم جاوا اسکریپت بحث می کند که باعث می شود شما مهارت های جی کوئری بسیار بهتر

 

شما هرگز به بهبود پیشرونده فکر نمی کنید

اگر درختی در جنگل بیفتد و کسی آنجا نباشد که صدایش را بشنود، آیا صدا می‌دهد؟ حتی اگر اینطور باشد، صدا بی ربط است، زیرا هدفی را دنبال نمی کند.

این اتفاق می‌تواند با وب‌سایتی بیفتد که سازگار با گذشته نیست و قابلیت دسترسی ندارد. اینجاست که بهبود پیشرونده وارد می‌شود، و باید در طی آن در نظر گرفته شود مراحل برنامه ریزی، زیرا اجرای آن در اواسط پروژه یا بعد از آن دشوارتر (اما غیرممکن نیست).

Progressive Enhancement
درک اهمیت بهبود پیشرونده، شما را به یک توسعه دهنده وب بهتر تبدیل می کند

افزایش پیشرونده (که یکی از اجزای کلیدی هنگام پیاده‌سازی دسترسی است) تضمین می‌کند که محتوای یک وب‌سایت سازگار با سئو است و در دسترس همه بازدیدکنندگان سایت است، از جمله کسانی که مرورگرهای قدیمی‌تر، فناوری کمکی دارند، یا کسانی که با جاوا اسکریپت و در حال مرور وب هستند. /یا قابلیت های Ajax غیرفعال است. اگر محتوای سایت شما در دسترس عنکبوت های موتورهای جستجو نیست، مانند آن درختی است که می افتد و کسی برای شنیدن آن در آنجا نیست.

محتوای قابل دسترس به طور طبیعی در پروژه‌هایی با استفاده محدود از پیشرفت‌های سمت مشتری اتفاق می‌افتد، اما به‌ویژه در سایت‌ها و برنامه‌های مبتنی بر Ajax یا سایت‌هایی که از جاوا اسکریپت برای دسترسی به محتوای مهم استفاده می‌کنند، مهم است.

>

فکر کردن در مورد پیشرفت تدریجی در پروژه‌های وب خود نشانه‌ی مطمئنی است که نشان می‌دهد تلاش می‌کنید تا دسترسی به محتوای سایت را به حداکثر برسانید و در نتیجه، توانایی سایت را برای فروش یا تبدیل به حداکثر کنید.

 

شما فکر می کنید “مشخصات” عینک هستند

به هیچ وجه در اینجا منظورم این نیست که توسعه دهندگان وب باید همه چیز را در مورد آخرین CSS و HTML ( (یعنی «مشخصات») یا سایر موضوعات مسلماً پیش پا افتاده، اما شما باید حداقل به برخی از اتفاقات دنیای استانداردهای وب علاقه گذرا داشته باشید، زیرا اینها هستند که وب آینده را شکل می دهند قوی>. همچنین این که بتوانید هوشمندانه و عملی در مورد این موضوعات در یک مصاحبه شغلی (یا گاهی اوقات و با درایت در یک جلسه مشتری) صحبت کنید، ضرری ندارد.

W3C
داشتن مقداری علاقه به پیشرفت استانداردهای وب، اگرچه هیجان انگیزترین سرمایه گذاری نیست، بخش ضروری برای یک توسعه دهنده وب موفق است

بیشتر طراحان و توسعه دهندگان وب معروف کسانی هستند که به دلیل صحبت در مورد استانداردها معروف هستند. همین توسعه دهندگان کسانی هستند که معاملات کتاب را به دست آورده اند، مقالاتی نوآورانه در سایت هایی مانند A List نوشته اند. جدا، و در برخی از بزرگترین رویدادها و کنفرانس ها در دنیای طراحی وب سخنرانی کرده اند.

این طراحان و توسعه دهندگان همانی هستند که امروز هستند، زیرا بدون خودخواهی وقت گذاشتند و مفاهیم و تکنیک هایی را که به ایجاد وب مکانی قابل دسترس تر کمک کرده اند، به دیگران آموزش دادند. اگر هدف خود را آموزش پیشرفت در دنیای استانداردهای وب داشته باشید، می توانید به اهداف مشابهی برسید.

 

شما در حال آماده شدن برای ارسال نظر در مورد این مقاله هستید تا توضیح دهید چرا من اشتباه می کنم

مطمئنم نکات قابل بحثی در این مقاله وجود دارد، زیرا مطمئن هستم که موارد مهمی نیز وجود دارد که از ذکر آنها غفلت کرده ام. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید این موضوعات برای یک متخصص وب “موفق” اهمیت چندانی ندارند، وقت بگذارید و در نظر بگیرید که اهداف خود در ساخت وب سایت چیست و چند سال دیگر خود را کجا می بینید.

من تجربه ناخوشایندی از کار با و برای افرادی داشتم که تنها علاقه آنها به طراحی وب مربوط به کسب و کار بود (یعنی اهداف آنها بیشتر جنبه مالی داشت). به دلیل تأثیرات بالقوه گسترده کاری که ما به عنوان متخصصان وب انجام می دهیم، اهداف ما باید فراتر از چنین سطحی نگری باشد و ما باید دائماً ارزش های شخصی خود را ارزیابی کنیم تا مطمئن شویم که پیشرفت ما به عنوان متخصصان وب به دوستانه تر شدن وب کمک می کند. مکان.

تمرکز روی دستیابی به چنین اهدافی، و نه همیشه بر روی “فروش”، چیزی است که در نهایت شما را به یک حرفه ای وب موفق تبدیل می کند.

این پست به طور انحصاری برای Webdesigner Depot توسط لوئیس لازاریس، نویسنده مستقل و توسعه دهنده وب نوشته شده است. لوئیس وب‌های تأثیرگذار را اجرا می‌کند، جایی که مقالات و آموزش‌هایی را در مورد طراحی وب پست می‌کند. می‌توانید لویی را در توییتر دنبال کنید یا با او در تماس باشید از طریق وب سایت او.

آیا شما با این نظرات موافق هستید؟ چرا و چرا نه؟ لطفا در زیر به اشتراک بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *