طراحان صحبت کرده اند: طراحی مجدد IOS 7


تا این زمان، می توانم فرض کنم که شما نوعی عقیده در مورد جدیدترین سیستم عامل آیفون داشته اید. برخی آن را دوست دارند، بسیاری از (طراحان) از آن متنفرند، اما در هر صورت، مطمئن هستم که شما نظری در مورد آن دارید.

به نظر می رسد که جامعه طراحی کاملاً متفق القول است که ظاهر جدید iOS7 کمی شکست خورده است. از نمادهای بسیار رنگارنگ گرفته تا سبک‌شناسی متناقض، مطمئنم چیزی وجود دارد که یک طراح رابط کاربری نرم‌افزار عالی می‌تواند برای تعمیر به آن اشاره کند.

 

iOS7 چگونه باید باشد؟

شکایت از طراحی iOS7 ما را به جایی نمی رساند. من با این ایده زندگی می کنم که نباید از یک موقعیت شکایت کرد مگر اینکه راه حل نسبتا خوبی داشته باشد. خب، واضح است که بسیاری از طراحان موافق هستند، زیرا آنها عناصر سیستم عامل جدید را دوباره طراحی کرده اند.

برخی از این تغییرات اصلاحات ظریف هستند در حالی که برخی دیگر طرح های جسورانه هستند که کاملاً از ابتدا تجدید نظر شده اند. خوشبختانه، طراحان به ما گزینه‌هایی را داده‌اند تا در مقابل طرح‌های Jony Ive قرار بگیریم. بیایید به داخل بپریم.

 

آنتون کووالف

همانطور که می دانیم، طراحان اپل تصمیم گرفتند که طراحی اسکئومورفیک خود را کاملاً کنار بگذارند و با چیزی کمی صاف تر پیش بروند. اپل به نوعی “مسطح” را دوباره تعریف کرد زیرا آنها فقط از برخی گرادیان های مختلف استفاده کردند. این طراح یک رابط کاربری مسطح ایجاد کرد که از بالا به پایین با مفهوم می‌چسبد. یکنواختی در رنگ‌ها نیز مهم است زیرا به نمادها احساس منسجمی می‌دهد.

anton

 

الکساندر نوهرین

این طراحی مجدد از آنچه که Jony Ive قبلاً طراحی نرم‌افزار جدید خود می‌دانست خیلی دور نمی‌شود. مشکل اصلی آیکون‌های iOS 7 شیب‌ها و ناهماهنگی آنها بود. برخی از روشنایی به تاریکی، برخی دیگر از تاریکی به روشن و برخی دیگر کاملاً تصادفی به نظر می‌رسند. با این وجود، این طراح راهی پیدا کرد تا آن را منسجم کند و در عین حال به طراحی مجدد برخی از نمادهای دیگر ضربه زد.

alexandr2v

 

آریل وربر

ما در مورد طراحی مسطح و اینکه اپل چگونه سعی کرده بهتر از آن استفاده کند صحبت کردیم. این طراحی مجدد نه تنها مسطح است، بلکه بسیار ساده است زیرا تمام نمادها اساساً سفید و یک پس‌زمینه تک رنگ هستند. این حتی یک طرح متفاوت برای آیفون است که در آن ساعت در بالای نمادها قرار می گیرد. این فقط یک طرح کاملاً بازاندیشی شده است.

ariel

 

جکی ترن آنه

دوباره، این یک طراحی مجدد بسیار ایمن از iOS7 است که چیزهای مختلفی را با نمادهای جدید و بازاندیشی شده امتحان می کند. به نظر می‌رسد پس‌زمینه‌های آیکون هنوز کمی سازگارتر هستند، اما به نظر می‌رسد احساس نسبتاً نرمی برای نماد واقعی وجود دارد.

عرض jackie

 

لئو دراپو

من این مجموعه از نمادها را خیلی دوست دارم زیرا آنها تصمیم گرفتند از یک سبک منسجم برای نمادها استفاده کنند. ظاهر جدید و بازطراحی شده قطب نما و نمادهای استوک بسیار مهم است که واقعاً در iOS 7 متمایز به نظر می رسند، زیرا آنها به اندازه سایرین کوچک و ساختار یافته نیستند. این طراح دقیقاً این کار را انجام داد.

leodrap

 

پاسکال عسله

به نظر می رسد این نمادها برای iOS7 بسیار دقیق هستند. پس‌زمینه هر نماد دارای یک گرادیان ظریف است که کمی به آن عمق می‌دهد و آن را بیشتر شبیه یک دکمه می‌کند. همچنین یک سایه بسیار نازک در زیر نماد واقعی وجود دارد. من بسیار علاقه مند هستم که ببینم این طراحی مجدد در دست چگونه به نظر می رسد و احساس می کند. به نظر می رسد می تواند تجربه فوق العاده ای ارائه دهد.

pascal

 

نیکول کالاس

البته، ما همچنان شاهد طرح‌های زیادی خواهیم بود که از رنگ مسطح استفاده می‌کنند، بنابراین یکی دیگر از این موارد است. اولاً، طراحی آیکون ها واقعاً زیبا است و تقریباً با انتخاب رنگ و سادگی فوق العاده طراحی، کمی حس وینتیج را القا می کند. من دوست دارم به هر یک از نمادها درخشش بیشتری در بالا داده شود تا کمی چیز دیگری به شما بدهد.

nicoleflat

 

سام نیسینن

افراد زیادی برای طراحی مجدد برای اپل به سراغ نمادها رفتند، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آنها را برای iOS7 دوباره طراحی کرد. یکی از دوست نداشتن های شخصی من کنترل پنل بود. در اصل در حالی که یکنواخت است کمی شلوغ به نظر می رسد. این طراح با افزودن مقداری رنگ و با استفاده از نمادهای کوچکتر و مرتب‌تر، کار بسیار خوبی برای تمیز کردن آن انجام می‌دهد.

samcontrolcenter

 

ونکاتش آیولو

به نظر می‌رسد این طراحی فقط کمی از چیزهای جدید در iOS 7 دور شده است. بدیهی است که این طراح تصمیم گرفت دوباره آن را روی یک افسار تصور کند و چیزهای فوق‌العاده‌ای را ارائه کرد. نمادهای حجیم تر و شیب های ظریف در تمام نمادها کاملاً ثابت هستند.

venkatesh

 

Isis Marques 

چگونه مجموعه ای از نمادها را که مردم مدام می گویند به اندازه کافی منسجم نیستند را اصلاح می کنید؟ خوب، شما آنها را روی یک رنگ قرار می دهید و سپس از همان سبک برای ساخت آنها استفاده می کنید. این آیکون‌های مینیمالیستی سعی می‌کنند راهی آسان برای استفاده از iOS7 در اختیار کاربران قرار دهند. در حالی که آنها کمی هیجان ندارند، بحث در مورد اینکه چگونه همه این نمادها با هم ترکیب می شوند دشوار است.

isis

 

ناکسو گارسیا

من این مجموعه از نمادها را دوست دارم زیرا طراح واقعاً احساس نمادهای جدید را نادیده نگرفته است. اینها هنوز روشن هستند و عناصر تخت دارند. دیدن کامل بودن در فکر ساده تر است. یکی از مواردی که هنگام انجام چنین کاری باید در نظر بگیرید این است که چقدر باید نگه دارید و چقدر باید کاهش دهید.

naxorethinking

 

آندری برینک

من این تلاش برای یک رابط کاربری مسطح را دوست دارم، زیرا به‌ویژه تسلیم‌ناپذیر است (بدون شیب یا سایه) و ظاهر بسیار بالغی دارد. به نظر من واقعاً سخت است که یک مفهوم مسطح ایجاد کنید و آن را بزرگسالانه نگه دارید تا “اسباب بازی”. جزئیات زیادی در این نمادها وجود دارد که واقعاً زیبایی بیشتری را که نیاز دارد به آن می بخشد.

flatandrei

 

Ida Swarczewskaja

با برخی تغییرات جزئی (به جز طراحی مجدد کلی نماد قطب نما)، این یکی از بسیاری از مفاهیم دوباره تصور شده است که فقط سعی می کند بر آنچه اپل در حال حاضر دارد بسازد. من فکر می کنم با یک ضربه دیگر به نماد دکه روزنامه فروشی، این واقعا می تواند یک طراحی مجدد مشروع برای سیستم عامل جدید باشد.

ida

 

Alexis Jossart 

من کاملاً این طراحی مجدد را دوست دارم، زیرا به نظر نمی رسد درگیر روندهای فعلی باشد، بلکه در مورد اینکه واقعاً چه چیزی در تلفن هوشمند خوب به نظر می رسد و چه چیزی منطقی است. آیکون ها زرق و برق دار هستند (به خصوص توییتر و دوربین). صفحه نمایش های دیگر برای طراحی مجدد فوق العاده تمیز و به خوبی برای کاربران طراحی شده اند. این یک طراحی مجدد عالی است.

mcasealexis

 

دیمیتری کووالنکو

در ابتدا، من دوست دارم که چگونه طراح تمام نمادها را برداشت و آنها را ساده کرد. او از رنگ های غنی تری برای نمادهای خود استفاده کرد و سپس این سایه زیبا را زیر همه آن اضافه کرد تا واقعاً آن را روشن کند. به نظر می رسد آیکون های جدید نسخه بالغ تری از آنچه قبلاً توسط اپل ایجاد شده است باشد.

ios7justd

 

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از بررسی‌ها در مورد iOS 7 کاملاً بازطراحی شده بسیار متفاوت است، اما این واقعیت را از بین نمی‌برد که باید اعتباری را به اپل بدهیم. یادم می‌آید جایی خواندم که چقدر سخت است که یک محصول جدید راه اندازی کنید یا یک برند جدید راه اندازی کنید. ایده این است که همه در ابتدا آن را دوست نخواهند داشت و مطمئناً هرازگاهی دچار سکسکه خواهید شد. انجام کاری جدید و متفاوت یک فرآیند است، فرآیندی که لزوماً یک شبه موفقیت محسوب نمی شود. به همین دلیل، باید به جانی آیو احترام زیادی قائل شوم که iOS بسیار محبوب را در مسیری متفاوت قرار داده است، مسیری که بسیاری از ما هرگز فکر نمی‌کردیم آن را ببینیم. امیدواریم در راه تکمیل iOS 7، برخی از انتقادات پذیرفته شده و بر اساس آنها ساخته شده باشد. تا آن زمان، بیایید از چیز جدیدی لذت ببریم!

 

کدامیک از این بازطراحی ها مورد علاقه شماست؟ آیا نسخه اپل را ترجیح می دهید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *