مرگ طولانی، دردناک و طولانی طراحی اسکئومورفیک این هفته با طراحی مجدد توسط بزرگترین سایت رسانه اجتماعی جهان، فیس بوک، گام دیگری به جلو برداشت.
ظاهر جدید توسط یک نشانواره که نسخه سادهشدهای از قبلی است، رهبری میشود. اگرچه آرم کامل فیس بوک بدون تغییر باقی می ماند، مربع گوشه گرد با “f” منفرد به دقت اصلاح شده است.
نوار آبی که قبلاً در پایین تصویر بهعنوان اشارهای به سمت بازتاب نور قرار داشت، رها شده است. حرف “f” بزرگ شده است، و ساقه اکنون به لبه بیرونی مربع متصل می شود و این حس را ایجاد می کند که شکل پنجره ای است به سمت چیزی، نه یک جعبه حاوی آن. از نظر مفهومی، این تغییر کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می کند. بازوهای گلیف نیز بهینه شده اند، با برآمدگی طولانی تر در سمت چپ و زاویه تندتر در سمت راست.

به همراه علامت نشانواره «f»، سایر صفحات رسمی دارای نمادهای جدید هستند. نمادهای فیس بوک همیشه شبیه چیزی از یک سی دی کلیپپارت در حدود سال 1998 به نظر میرسند، بنابراین طرحهای جدید یک بهروزرسانی بسیار خوشآمد – و دیرهنگام – هستند.
بهعنوان گروهی مشاهده میشوند که با آنها کمی نامتعادل هستند، برای مثال، جزئیات بسیار کمتری در نماد توسعهدهندگان نسبت به سازمانهای غیرانتفاعی دارند. تنها شکایت واقعی این است که شباهت بین نمادهای امنیت و حریم خصوصی آشکار است.
به سختی می توان طراحی مجدد را چیزی جز حرکتی مثبت برای سایت دانست.





نظر شما درباره نمادهای جدید فیس بوک چیست؟ آیا می توانید نمادها را بدون متن همراه شناسایی کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر فیس بوک از طریق تومیسلاو پینتر / Shutterstock.com
بدون دیدگاه