طراحی مسطح سایه ای طولانی ایجاد می کند


در حالی که بسیاری از طراحان با تمام وجود از طراحی تخت استقبال می کنند، به نظر می رسد تعداد زیادی از آنها قبلاً از جذابیت های آن خسته شده اند و به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند.

یکی از رقبا که برخی از آن حمایت می کنند، طراحی “سایه بلند” است.

طراحی سایه‌های بلند جلوه‌ای مانند نگاه کردن به یک شی در اواخر یک روز زمستانی ایجاد می‌کند، زمانی که سایه‌ها تا اندازه‌های چشمگیر طولانی می‌شوند. این جلوه عمق زیادی به آن اضافه می کند و در عین حال زیبایی شناسی اساساً صافی را حفظ می کند.

خطوط مورب که با سایه 45 درجه‌ای که بسیار فراتر از طول سایه‌های معمولی گسترش می‌یابد، یادآور پوسترها و کلاژهای اولیه شوروی توسط افرادی مانند Malevich است – که قبل از تبدیل شدن رئالیسم سوسیالیستی به تنها سبک قابل قبول، تولید شده‌اند. این یک سبک مثبت، جاه طلبانه و ایده آل گرایانه مشابه است که برای نمادها و برندسازی عالی است.

پیشنهاد اینکه طراحی سایه بلند به خودی خود یک راه حل است، کمی بیش از حد پیش می رود. این به سادگی یک توسعه در روند طراحی مسطح بزرگتر است. قبل از اینکه طراحی مسطح به نفع چیزی جدید کنار گذاشته شود، احتمالاً شاهد پیشرفت‌های بسیار بیشتری، انقلابی و تکاملی خواهیم بود.

اگرچه به خودی خود راه حلی نیست، اما طراحی سایه بلند شاید مسیری به سمت طراحی مسطح 2.0 باشد و مطمئنا راهی برای معرفی درام، تونالیته و عمق به طراحی تخت ارائه می دهد. استفاده کم می تواند ابزار بسیار موثری باشد.

ls_000
ls_001
ls_002
ls_003
ls_004
ls_005
ls_006
ls_007
ls_008
ls_009
ls_010
ls_012
ls_013
ls_014
ls_015
ls_016

 

نظر شما در مورد روند سایه طولانی چیست؟ آیا از آن در پروژه ای استفاده کرده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *