ماریسا مایر چیزهای زیادی است. او یک طراح برند نیست.

پس از 30 روز تغییر و دلارهای بی شماری برای تحقیق و توسعه، Yahoo! از لوگوی جدید خود رونمایی کردند. ماه گذشته برخی از گزینه‌ها را به نمایش گذاشت – که اکثر آنها بد بودند – و متأسفانه نتیجه نهایی کاملاً آماتوری است.

 

پس مشکل چیست؟

خوب برای شروع، در زمینه جهانی که ارزش مینیمالیسم را بیدار می کند – اگر طراحی مسطح نباشد – Yahoo! توانسته‌اند یک شبه با در آغوش کشیدن اریب‌هایی که یادآور سنگ‌تراشی است، قرار بگذارند. یک زیور اسکئومورفیک که بهترین زیور در دهه 1990 باقی مانده است.

این نمای سنگ حکاکی شده تا پایانه ها که تیز و مقعر هستند امتداد می یابد. به جز «O» که پایانه ندارد، و «!» که دارد.

yahoo

آنها این لوگو را بر پایه Optima قرار داده اند، که ممکن است یک انتخاب عالی برای یک وکیل باشد، اما برای یک برند جوان جسور با علامت تعجب در نامش بسیار نامناسب به نظر می رسد.

چه چیزی بیشتر، تیم در Yahoo! اشکال حروف را بد تغییر داده اند: کنتراست اصلی را در خطوط افقی و عمودی با قطرهای متقارن جدید در “Y” و “A” مقایسه کنید. این بخش بزرگی از دلیلی است که نیمه چپ لوگو نسبت به سمت راست سنگین‌تر است.

ما می‌خواستیم یک ثبات ریاضی در آرم وجود داشته باشد و واقعاً آن را در یک علامت منسجم جمع کنیم.

شما فکر می کنید که اگر می خواهید کرنینگ را به طور متناقض اعمال کنید، به طور تصادفی آن را در جایی درست به دست می آورید، اما آنها این کار را نکرده اند. به «YA»، «AH»، «HO» و «OO» به صورت جفت نگاه کنید. مایر پیشنهاد کرده است که در آینده اصلاحات کوچکی انجام خواهد شد و اولین کاری که باید انجام شود اصلاح ردیابی است.

در مجموع به نظر می رسد که لوگو برگرفته از قواعد ریاضی است و نه با چشم، و هر دو ویدیوی تبلیغاتی Yahoo! منتشر شده اند و یکی از اهداف اعلام شده مایر به نظر می رسد از این نتیجه حمایت می کند:

 

چگونه این اتفاق افتاد؟

پاسخ بسیار آشناست:

در سطح شخصی، من عاشق مارک‌ها، آرم‌ها، رنگ‌ها، طرح‌ها و مهم‌تر از همه، Adobe Illustrator هستم. من فکر می کنم این یکی از باورنکردنی ترین بسته های نرم افزاری است که تا کنون ساخته شده است. من یک حرفه ای نیستم، اما به اندازه کافی می دانم که خطرناک باشم 🙂 – Marissa Mayer

تیم طراحی داخلی در Yahoo! باید از این که متوجه شدم یک آماتور مشتاق این عکس ها را صدا می کند، هیجان زده شده است.

این وضعیت به نظر من بدترین نوع بهره برداری است، که در آن با طراحان به عنوان چیزی بیش از یک موش، یا جایگزینی برای فقدان آموزش طراحی یک مدیر عامل در راه رفتن، رفتار می شود. من زمان زیادی برای ماریسا مایر دارم، اما به نظر می‌رسد که در این موقعیت، نفس او در حال فراخوانی است.

 

چگونه می توانیم خودمان از این امر اجتناب کنیم؟

اولین قانون برندسازی، در واقع اولین قانون طراحی، این است که ساختن چیزی نیست که مدیر عامل دوست دارد. این در مورد ساختن چیزی مناسب برای برند است. هیچ کس نمی گوید که برندسازی آسان است، به خصوص با نام تجاری که میلیاردها دلار ارزش دارد، اما این دلیل بیشتری است که آن را روی میز آشپزخانه حذف نکنید در طول یک آخر هفته.

پاسخ این است که یک متخصص آموزش دیده را از خارج از سازمان وارد کنید که بتواند تصمیمات عینی و آگاهانه بگیرد.

به عبارت دیگر، یک طراح استخدام کنید.

 

نظر شما در مورد لوگوی جدید یاهو چیست؟ آیا اخیراً برندسازی کرده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *