فایرفاکس Fira Sans را به صورت رایگان در دسترس قرار می دهد


اگرچه بنیاد موزیلا ده سال است که وجود دارد، آنها به تازگی فونت خود را منتشر کرده اند، Fira Sans، که به صورت رایگان از سایت آنها در دسترس است.

Fira Sans در چهار وزن موجود است، از جمله یک نوع مورب برای هر وزن، و همچنین یک نوع تک فاصله در دو وزن (عادی و پررنگ).

خود تایپ فیس توسط علاقه مندان به نوع برجسته اریک اسپیکرمن و Ralph du Carrois، و با توجه به دستورالعمل های سبک برای سیستم عامل فایرفاکس، “هدف دارد که خوانایی برای طیف وسیعی از گوشی‌ها با کیفیت صفحه‌نمایش و رندر متفاوت نیاز دارد.»

fira_001

با در دسترس بودن فایرفاکس در بسیاری از پلتفرم‌های تلفن همراه، این یک برداشت عملی و یک رویکرد منطقی از سوی افراد موزیلا است. داشتن فونتی که در اکثر اندازه ها و کیفیت های نمایش واضح و خوانا باشد. اسپیکرمن همچنین FF Meta، فونت اصلی مورد استفاده توسط سیستم عامل فایرفاکس، و واضح است که Fira Sans به شدت بر اساس FF Meta است. استعداد تزئینی FF Meta در Fira Sans بسیار کاهش یافته است، به احتمال زیاد برای خوانایی، اما اشکال اصلی هر حرف بسیار شبیه است.

fira_002

متن نوشته شده در Fira Sans مطابق هدف خود واضح است و در ارتفاعات بزرگ و کوچک به راحتی قابل خواندن است. دستورالعمل‌های سبک توضیح می‌دهند که از کدام وزن‌ها و اندازه‌های Fira باید برای انجام نقش‌های مختلف هم در طراحی وب و هم نحوه استفاده از فونت در رابط تلفن همراه استفاده شود (شاید به دنبال تلفن یا تبلت با سیستم عامل فایرفاکس در آینده باشید؟) یا برای برنامه های موبایل این یک فونت واضح، تمیز و یک حرکت هوشمندانه برای برند موزیلا به عنوان یک کل است.

 

نظر شما در مورد Fira Sans چیست؟ آیا از آن در پروژه ای استفاده کرده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *