مصاحبه با طراح و تایپوگراف، اریک اسپیکرمن


اریک اسپیکرمن در طول دوران کاری درخشان خود به عنوان طراح و تایپوگرمن، ده ها نوع حروف تجاری (FF Meta، FF MetaSerif، ITC Officina، FF Govan، FF Info، FF Unit، LoType، Berliner Grotesk) و بسیاری از حروف سفارشی برای شرکت های مشهور جهان.

اریک و همسرش جوآن، بیست و دو سال پیش با شروع دنیای فونت های دیجیتال را متحول کردند. FontShop—اولین توزیع کننده پستی برای فونت های دیجیتال.

این سال، جایزه طراحی جمهوری فدرال آلمان در سال 2011 برای دستاوردهای مادام العمر – نجیب ترین دستاورد، به او اهدا شد. نمایشگاه Erik Spiekermann, The Face of Type اخیراً در موزه طراحی آرشیو باهاوس در برلین برگزار شد.

Spiekermann یک استاد افتخاری در دانشگاه هنر در برمن، نویسنده عنوان Adobe Press، Stop Stealing Sheep، و مبدع نقشه رنگارنگ برای سیستم متروی برلین است.

او اخیراً زمانی را از برنامه شلوغ خود صرف کرده و با Webdesigner Depot در مورد طراحی حروف و آنچه در آینده می بیند صحبت می کند. ما از آقای Spiekermann برای صحبت با ما تشکر می کنیم و از خوانندگان WDD دعوت می کنیم تا در مورد اینکه چگونه کمک های او در طراحی حروف تایپ به شکل گیری کار شما کمک کرده است نظر دهند.

اولین تایپ فیتی که عاشقش شدید چه بود؟
Reklameschrift Block. این همان چیزی بود که همسایه ام با اولین ماشین چاپ کوچکم در 12 سالگی به من داد.

به نظر شما کدام یک از فونت‌های شما باید محبوب‌تر باشد و چرا؟
FF Info Office زیرا روی صفحه به خوبی کار می کند و واقعاً عالی است، اما هیچ کس آن را پشت متن و صفحه نمایش بزرگتر FF Info پیدا نکرده است. خانواده ها.

به عنوان یکی از طراحان اصلی فونت در جهان، از چه کسی یا چه چیزی یاد می گیرید تا به خودتان فشار بیاورید؟
جهان خارج از کشور : تحولات فنی، روندها، طراحان دیگر، فرهنگ های دیگر. به عبارت دیگر: با مشاهده آنچه در دنیای بصری می گذرد.

برخی از افتخارآمیزترین پروژه‌های شما تا به حال چیست؟
اتوبوس‌ها و ترامواها را در برلین به‌جای رنگ بژ خسته‌کننده‌ای که قبلاً بودند، زرد روشن کنید. پیدا کردن مسیر در سیستم حمل و نقل برلین را آسان و دلپذیر می کند. و با طراحی طرح شرکتی آنها، از جمله تمام حروف چاپی که از کوچکترین جدول زمانی تا بزرگترین پوستر کار می کنند، چهره خود را به دویچه بان (راه آهن آلمان) می بخشند.

نظر شما در مورد اپل و رویکرد آن در طراحی به طور کلی چیست؟ طراحی صنعتی و وب سایت آنها چگونه با طراحی تایپ فیس مقایسه می شود؟
من اولین مک خود را در سال 1985 خریدم و احتمالاً هر رایانه ای را که تا به حال ساخته اند را در یک زمان خریداری کرده ام. من همچنین مجموعه بزرگی از تجهیزات توسط BRAUN دارم که بیشتر آنها توسط Dieter Rams طراحی شده است. اگر اکنون به چیزهای دهه 60 نگاه کنید، می بینید که اپل (یعنی جان آیوز) به کجا می رسد. آن‌ها یاد گرفته‌اند که اشیاء را بدون اینکه خسته‌کننده و کاملاً کاربردی به نظر برسند، به موارد ضروری برسانند. آنها می دانند که زیبایی شناسی نقش مهمی در عملکرد دارد زیرا ما دوست نداریم از چیزی که زشت است استفاده کنیم. تابع نیز از فرم پیروی می کند. شاید این وجه مشترک برای تایپ‌فیس‌های من باشد: من همیشه چهره‌هایم را برای یک هدف خاص طراحی کرده‌ام، اما آنها همیشه باید دلپذیر به نظر برسند، هر هدفی که داشته باشند.

آیا می‌توانید به طور خلاصه توضیح دهید که فرآیند فعلی برای ایجاد یک تایپ‌فیس جدید چگونه است و از کجا الهام می‌گیرید؟
سوال در مورد الهام گرفتن خسته کننده است زیرا من هم مثل بقیه کار می کنم. همه چیز می تواند الهام بخش باشد، هیچ روش یا روند مناسبی وجود ندارد. مانند هر فرآیند طراحی، من به خلاصه نگاه می کنم، آن را جدا می کنم، به بریف های قابل مقایسه نگاه می کنم، طرح های آنالوگ می سازم، با همکاران و مشتری بحث می کنم و سپس به فشرده سازی طرح ها، در نقطه ای دیجیتالی ادامه می دهم.

لطفاً این جمله را تمام کنید: «در دنیای ایده‌آل، فونت‌ها…»
پرداخت می‌شود.

 

یکی از چالش برانگیزترین مشکلات تایپوگرافی که تا به حال مجبور به حل آن بوده اید چه بوده است؟
همیشه یکسان است: پیدا کردن صدای بصری برای همه ارتباطات یک شرکت بزرگ قرار است هویت آنها را بیان کند (به هر معنی که ممکن است باشد)، خوانا، دلپذیر باشد، از نظر فنی در سراسر پلتفرم ها کار کند و در سراسر جهان قابل اجرا باشد. من این کار را برای نوکیا، سیسکو، بوش، راه آهن آلمان، چاپ هایدلبرگ و بسیاری از مارک های کوچکتر انجام داده ام.

برنامه عرضه فونت های وب بیشتر در FontShop چیست؟
عرضه فونت های وب بیشتر.

بعضی از زمینه‌هایی که تایپوگرافی در حال بهبود است کجاست و کجا باید شاهد رشد بیشتری باشیم؟
تکنولوژی برای نمایش صحیح تایپ در رسانه‌ها در حال بهبود است؟ .

امروز چه چالش‌هایی برای کسی وجود دارد که طراحی فونت فیس را در مقایسه با زمانی که برای اولین بار در دهه 1970 شروع کردید، آغاز کرد؟
رقابت بیشتری وجود دارد. در حالی که ابزارهای خارق‌العاده‌ای در دسترس هستند که می‌توانستم برای آن‌ها بکشم، تسلط بر همه آنها نیز بسیار دشوار شده است. بنابراین ما در راه بازگشت هستیم تا کار را بین مردم به اشتراک بگذاریم. برخی از ما در طراحی، برخی در برنامه نویسی، برخی در استفاده از ابزارهای تولید مهارت داریم. یک نفر نمی تواند همه این کارها را به یک اندازه خوب انجام دهد. قبل از کامپیوترهای رومیزی تایپ به این شکل ساخته می شد و امروز دوباره تایپ به همین شکل ساخته می شود.

وضعیت تایپ‌فیس‌ها را در دنیای موبایل چگونه می‌بینید؟
در جریان است.

با در نظر گرفتن اندازه های کوچک، نام مستعار و موتورهای رندر فونت مرورگر، به نظر شما کدام فونت ها باید برای متن بدنه در وب استفاده شوند؟
آنهایی که خوب به نظر می رسند.

افراطی‌ترین فونت در جهان کدام است؟
Arial. کاملاً بد است اما برای بسیاری از کاربران و حتی مؤسسات استاندارد شده است.

بیایید کمی در مورد فرآیند خلاقیت و نحوه کار شما صحبت کنیم. آیا می توانید محیط کار ایده آل خود را توضیح دهید؟
این یک سوال احمقانه است زیرا من هیچ فرمول ثابتی ندارم. هر پروژه متفاوت است و محیط کار نیز همیشه متفاوت است. من هرگز به تنهایی کار نمی کنم. (به سؤال «آیا می توانید به طور خلاصه توضیح دهید که روند فعلی چیست؟» را ببینید)

به نظر شما سبک های کدام حروف در آینده نزدیک محبوب ترین خواهند بود و چرا؟
آنهایی که Zeitgeist را بیان می کنند، به عبارت دیگر : تمام سبک هایی که مناسب، مد روز، خوانا و خنک هستند، هر چند ممکن است در آن زمان تعریف شوند. ما دیگر یک سبک یا مد (حتی در یک فرهنگ، چه رسد به سطح جهانی) نداریم، بلکه در آن واحد جریان های زیادی داریم. طراحی تایپ همیشه التقاطی بوده است. تایپ همیشه آنچه را که در دنیای بصری می گذشت منعکس کرده است. این روزها این کار را به همان سرعتی که موسیقی انجام می دهد و حتی سریعتر از ادبیات و فیلم انجام می دهد، زیرا شما می توانید یک تایپ فیس واحد را در چند روز طراحی و تولید کنید. فقط سیستم‌های تایپوگرافی بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند که به هفته‌ها و ماه‌ها برای تکمیل نیاز دارند، اما حتی این مقدار کمتر از آنچه برای ساخت یک فیلم نیاز است است.

آینده اریک اسپیکرمن چیست؟
وقتم را بین سانفرانسیسکو، برلین و لندن (به میزان کمتر) به اشتراک بگذارم، کمتر برای مشتریان کار کنم و بیشتر برای خودم. از فناوری دیجیتال برای ساخت چیزهای آنالوگ استفاده کنید.

 

چگونه از کمک های اریک اسپیکرمن به تایپوگرافی الهام گرفته اید؟ و، در دسترس بودن فونت‌های دیجیتال با کیفیت FontShop چگونه به کار شما به عنوان یک طراح کمک می‌کند؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *