مصاحبه با یکی از بنیانگذاران Dribbble’s Dan Cederholm


Dribbble به سرعت به یکی از بهترین ها تبدیل شده است. جوامع محبوب آنلاین برای طراحان.

این فرصتی را برای طراحان فراهم می‌کند تا درباره کارهای در دست اجرا خود بازخورد دریافت کنند، کارهایی را که به تازگی تکمیل کرده‌اند نشان دهند، و در غیر این صورت با دیگران در این زمینه ارتباط برقرار کنند.

در حالی که Dribbble تا حد زیادی در جامعه طراحی موفق بوده است، مناقشاتی نیز پیرامون جنبه های خاصی از سایت وجود داشته است.

Dan Cederholm، یکی از بنیانگذاران Dribbble، از برنامه شلوغ خود زمانی را اختصاص داد تا به چند سوال در مورد اینکه Dribbble کجا بوده است، کجا بوده است، و قصد دارد به کجا برود، و همچنین به برخی از سوالات پاسخ دهد. انتقادی که به آن وارد شده است.

ما از دن برای این مصاحبه صریح تشکر می‌کنیم و از همه خوانندگان WDD دعوت می‌کنیم تا در نظرات شرکت کنند و نظر خود را در مورد آن در نظرات به ما اطلاع دهند.

ایده Dribbble از کجا آمد؟ می‌توانید کمی در مورد آن روزهای اولیه و چگونگی تکامل سایت قبل از راه‌اندازی به ما بگویید؟
ایده Dribbble از اوایل سال 2007 شروع شد. زمانی که من با طراحان دیگر آشنا شدم. ، یک سوال رایج این بود که “روی چه چیزی کار می کنید؟” من در ابتدا مجذوب این ایده شدم که بتوانم از روی شانه همکاران شما در حین کار نگاه کنم. واقعاً انجمنی در وب برای انجام این کار وجود نداشت.

اوایل الهام از پست‌های Screen Grab Confab کامرون مول در وبلاگ او بود. ، جایی که محدودیت های عرض ستون وبلاگ او تعیین می کرد که مردم چقدر می توانند به اشتراک بگذارند. الهام از توییتر نیز گرفته شد، جایی که اختصار پادشاه است.

داشتن یک محدودیت پیکسلی در آپلود اسکرین شات به این معنی بود که افراد می توانند آنچه را که روی آن کار می کنند بدون فاش کردن کل قطعه به اشتراک بگذارند. و مانند توییت ها، عکس های Dribbble به سرعت و به راحتی قابل هضم هستند. مصرف آنها کیفیت اعتیادآوری دارد.

به‌عنوان یک طراح و توسعه‌دهنده فرانت‌اند، یک ایده می‌تواند تا این حد پیش برود، و خوشبختانه ریچ تورنت دفتری را در SimpleBits چند روز در هفته در حالی که از راه دور به شغل روزانه خود می‌رفت. ریچ یک توسعه‌دهنده، طراح رابط کاربری و متفکر محصول با استعداد است، و این فقط از شانس من بود که او مایل و هیجان‌زده بود که ساخت اولین نمونه اولیه Dribbble را به عنوان یک پروژه جانبی آغاز کند.

در طول چندین ماه، ما رابط کاربری را ایجاد کردیم، به بسیاری از ویژگی‌ها رفتیم و برگشتیم و رابط کاربری را به چیزی قابل استفاده تبدیل کردیم. سپس کارت پستال های دست نویس با کدهای دعوت را همراه با یک تی شرت برای دوستانمان ارسال کردیم. این موج اولیه آزمایش‌کننده‌های بتا در تعیین مجموعه ویژگی‌های نهایی که با آن راه‌اندازی کردیم، بسیار مفید بود.

آیا بنیانگذاران دریبل قبل از دریبل در همکاری مشترکی شرکت داشتند؟ اگر نه، این همکاری چگونه به وجود آمد؟
Dribbble اولین باری بود که با هم همکاری کردیم، مگر اینکه جلسات آبجو «شب پدر» و جشن تولد بچه‌ها را در نظر بگیرید. در واقع این همسران ما بودند که ما را دور هم جمع کردند. ما اتفاقاً در اینجا در سالم حدود 50 یارد از یکدیگر زندگی می کنیم، هر دو دارای 2 فرزند تقریباً همسن هستند. وقتی ریچ برای کار پاره وقت به یک میز نیاز داشت، من یک میز باز داشتم و بقیه به طور طبیعی اتفاق افتاد.

دریبل و سایت های مشابه را در پنج سال دیگر کجا می بینید؟ تکامل بعدی این نوع خدمات چیست؟
من نمی دانم که ما تا این حد به آینده فکر می کنیم. راه اندازی کسب و کار به معنای تمرکز بر اهداف بسیار خاص برای رسیدن به مرحله بعدی است. ابتدا آزمایش بتا با دوستان انجام شد، سپس به آنها اجازه داد دوستان خود را دعوت کنند، سپس به افراد اجازه داد تا به عنوان تماشاگر ثبت نام کنند، سپس ویژگی‌های Pro را برای درآمد کمی اضافه کردند. در این رابطه، من فکر می‌کنم که ما واقعاً شروع کرده‌ایم به آنچه که Dribbble می‌تواند تبدیل شود.

از نظر تکامل، ما همچنان از نزدیک به جامعه گوش خواهیم داد و تمام تلاش خود را برای تقویت آن انجام خواهیم داد. یکی از زمینه هایی که ما آن را تقویت خواهیم کرد، کمک به Dribbblers برای استخدام است. Dribbble به روشی منحصر به فرد برای یافتن استعدادهای طراحی شگفت انگیز تبدیل شده است و هر روز در مورد اعضایی که مستقیماً از طریق پروفایل Dribbble خود کار پیدا می کنند می شنویم. ما کاملاً می‌خواهیم این فرآیند را هم برای استخدام‌کنندگان و هم برای طراحان توانمند آسان‌تر کنیم.

چه چیزی Dribbble را از رقابت متمایز می کند؟ چرا یک طراح باید Dribbble را به جای Forrst، Ember، Favwork یا یکی از سایت‌های مشابه دیگر انتخاب کند؟
ما زیاد نگران این نیستیم که سایت‌های دیگر چه می‌کنند، بنابراین من نمی توانم به طور خاص برای آنها صحبت کنم. امیدواریم مردم از سایت‌هایی استفاده کنند که در آن ارزش پیدا می‌کنند. من یک حساب Ember دارم، و این حیوان کاملاً متفاوت است. در حالی که Ember مکانی برای جمع‌آوری اسکرین‌شات‌ها از سراسر وب است، Dribbble تنها بر روی کار خود شما متمرکز است. به نظر می رسد مردم دوست دارند سایت ها را با هم مقایسه کنند و آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهند. فکر می‌کنم این طبیعی است، اما ما در درجه اول نگران آنچه در Dribbble اتفاق می‌افتد هستیم و نه سایت‌های دیگر.

آیا Dribbble قصد دارد به یک پلتفرم باز تبدیل شود؟ یا آیا تهیه پیش نویس به طور نامحدود ادامه خواهد داشت؟
خب، ما خود را “بسته” نمی دانیم 🙂 محتوای Dribbble (به غیر از اطلاعات خصوصی کاربر) به طور عمومی برای همه قابل دسترسی است.

دلیل شماره یک فرآیند تهیه پیش نویس این است که بتوانیم نرخ رشد را کنترل کنیم. بازم میگم دلیل شماره یک فرآیند تهیه پیش نویس این است که بتوانیم نرخ رشد را کنترل کنیم.

این برای ما بسیار مهم بوده است. از آنجایی که ما یک عملیات کوچک و بوت استرپ هستیم، مقیاس‌بندی یک چالش بوده است. به جای گرفتن بودجه، ما ترجیح می دهیم به تنهایی یک کسب و کار پایدار ایجاد کنیم. نکته منفی این است که ما باید با دقت و به آرامی رشد کنیم. اما کمیاب بودن دعوت‌ها تأثیر مثبتی بر کیفیت عکس‌های آپلود شده داشته است.

متاسفانه تصور این است که پیش نویس شدن بخشی از یک فرآیند نخبگان است. اما هرگز قصد این نبود. حقیقت این است که 1.5 کارمند + کارآموزی که به سایتی فکر می‌کند که حجم زیادی از ترافیک و درخواست‌های پشتیبانی ایجاد می‌کند، نرخ رشدی را که ما می‌توانیم با موفقیت مدیریت کنیم را دیکته می‌کند. زیرا رشد به معنای ترافیک، ذخیره سازی، سرورها، آبجو بیشتر، پشتیبانی بیشتر، خواب کمتر و غیره است. ما می خواهیم برای رشد آماده باشیم. بنابراین، پیش نویس احتمالاً برای مدتی باقی خواهد ماند. گفته می‌شود، همانطور که مطمئن می‌شویم سیستم‌هایمان شکل کشتی هستند، می‌توانیم تعداد دعوت‌نامه‌های موجود را افزایش دهیم، و همچنین روند تهیه پیش‌نویس برای مشتریان بالقوه را بهبود ببخشیم (که مسلماً در حال حاضر کار خوبی انجام نمی‌دهیم).

دلیل شماره یک طراحانی که قبلاً از این سرویس استفاده می‌کنند باید برای یک حساب حرفه‌ای ثبت نام کنند؟
این سرویس از ما پشتیبانی می‌کند و به اطمینان از آینده آن کمک می‌کند 🙂

ما تمام تلاش خود را به کار بردیم تا برخی از ویژگی‌های مفید را ایجاد کنیم و سپس قیمت آن را به اندازه کافی پایین در جایی که برای همه مقرون به صرفه بود، کم کنیم. تاکنون، پاسخ فوق‌العاده بوده است و استفاده از پروژه‌ها و پیوست‌ها واقعاً به کارهایی که بازیکنان به اشتراک می‌گذارند، بُعد بیشتری اضافه کرده است. ما واقعاً در مورد روش‌هایی که بازیکنان حرفه‌ای از ویژگی‌های جدید بهره می‌برند هیجان‌زده هستیم.

ابتکارترین کاربرد Dribbble که در بین کاربران خود دیده اید چیست؟
همانطور که قبلاً اشاره کردم، افراد از Dribbble به روش های مختلف استفاده می کنند. . ما این را دوست داریم. انتخاب یک کاربرد نوآورانه منفرد دشوار خواهد بود. نماهایی که من بیشتر از آنها هیجان زده می شوم معمولاً به دلیل چیزی است که جامعه جرقه می زند: “charity:water” و “در چه ایالتی زندگی می کنید؟ در؟» پلی آف . اخیراً از تایپوگرافی باورنکردنی دانا تاناماچی نیز شگفت زده شده ام. او قطعات شگفت انگیزی را با _گچ_ برای مشاغل مختلف ایجاد می کند. این استعداد و تنوع منحصر به فرد به اشتراک گذاشته شده است که Dribbble را بسیار خاص می کند.

پاسخ شما به منتقدانی که ادعا می‌کنند اکوسیستم بسته‌ای مانند دریبل باعث ایجاد حس نخبه‌گرایی در میان برخی طراحان می‌شود چیست؟
فقط تکرار کنید که هرگز قصد دریبل این نبود که یک جامعه “نخبگان” بسته باشد. من درک می کنم که یک مشکل درک وجود دارد، اما باز هم، دلیل فرآیند دعوت کنترل سرعت رشد است. من دوست دارم که در موقعیت مالی قرار بگیریم که این سرعت آنقدر مهم نبود، اما هنوز به آنجا نرسیده ایم.

همچنین انتقاداتی وجود دارد مبنی بر اینکه آنچه در Dribbble محبوب است همگی بسیار همگن است و طرح هایی که با اکثر محتوای پست شده مطابقت ندارند، گاهی از آنها اجتناب می شود یا حتی مورد حمله قرار می گیرند. آیا این نوع رفتار چیزی است که Dribbble به عنوان یک شرکت به آن توجه دارد؟ یا این فقط یکی از عوارض جانبی اجتناب ناپذیر داشتن سرویس فقط دعوت است؟
کسانی که شکایت دارند که همه چیز در Dribbble یکسان به نظر می رسد، نباید از صفحه اصلی کاوش کنند. کمی شبیه این است که بگوییم توییتر چیزی جز طرفداران و افراد مشهور جاستین بیبر نیست.

Dribbble پر از تنوع است—همه به این بستگی دارد که چه کسی را دنبال می کنید (مثل توییتر).

طراحان نمادها، تصویرگران، طراحان حروف، طراحان رابط کاربری، طراحان بازی وجود دارند و این فهرست همچنان ادامه دارد. ما باید کار بهتری در افشای این تنوع انجام دهیم و به افراد پیشنهاد کنیم بر اساس علایق شما دنبال کنند. ما روی آن کار می کنیم. توجه زیادی به صفحه محبوب شده است. این طبیعی است – اما در Dribbble موارد بسیار بیشتری وجود دارد و ما سخت تلاش خواهیم کرد تا همه آن را به نمایش بگذاریم.

در ابتدا، Dribbble برای ارائه مکانی به طراحان برای دریافت بازخورد در مورد طرح‌های خود راه‌اندازی شد، اما به نظر می‌رسد که عمدتاً به جامعه‌ای تبدیل شده است تا کار طراحی را به نمایش بگذارد، نه دریافت نظرات. بنیانگذاران دریبل در مورد این تغییر چه احساسی دارند؟ آیا فشاری برای تشویق بازخورد وجود دارد یا آنها از نحوه تکامل جامعه راضی هستند؟
من باید شما را در آنجا اصلاح کنم. Dribbble صرفاً به عنوان مکانی برای دریافت بازخورد تنظیم نشده است. بازخورد همیشه بخشی از Dribbble بوده است، اما شعار ما از روز اول همیشه این بوده است: «نمایش و بگو برای خلاقان». یکی از چیزهای شگفت انگیز دریبل این است که مردم از آن برای کارهای مختلف استفاده می کنند. برخی از آن برای به اشتراک گذاشتن فرآیند طراحی خود استفاده می کنند، برخی از آن برای دریافت بازخورد از همتایان خود استفاده می کنند، برخی از آن برای تبلیغ پروژه های آینده و غیره استفاده می کنند. ما از مشاهده نحوه استفاده جامعه از سایت، و واکنش و حمایت از این راه ها خوشحال بوده ایم. بسیاری از ویژگی‌ها امروزه به دلیل کارهایی هستند که جامعه به تنهایی شروع به انجام آن کرده است: ریباند، پلی آف، پیوست کردن فایل‌ها – ما علاقه‌ای به استفاده اجباری از این سرویس نداریم. من فکر می کنم که جامعه به طور ارگانیک رشد کرده است، و من به این افتخار می کنم.

به نظر می‌رسد که حداقل برخی از آپلودها در Dribbble به‌جای اینکه بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر باشند، به‌طور خاص برای سایت ایجاد شده‌اند. این باعث شده است که برخی بگویند Dribbble چیزی بیش از یک گالری هنری آنلاین تجلیل شده است. آیا این نگرانی برای بنیانگذاران دریبل است یا این چیزی بود که آنها پیش بینی می کردند ممکن است اتفاق بیفتد؟
گالری هنری آنلاین تجلیل شده؟ این رفیقانی که از آنها نقل می کنید چه کسانی هستند؟ 🙂

از روز اول، بازیکنان مواردی را به‌طور خاص برای Dribbble آپلود کرده‌اند. نشان دادن و گفتن است. ما با آن خوب هستیم. مسابقات پلی آف ریباند نمونه های خوبی هستند: مکانی برای منعطف کردن ماهیچه های خلاق خود بر روی چیزی سرگرم کننده. این فقط یک پنجره دیگر به فرآیند خلاقیت شما به عنوان یک طراح اضافه می کند.

مدل کسب و کار Dribbble چیست؟ آیا این بیشتر یک کار عشقی برای سازندگان است یا سودآوری یک دغدغه کلیدی است؟ آیا تبلیغات، حساب‌های حرفه‌ای و کالاها تنها تولیدکنندگان درآمد برنامه‌ریزی‌شده هستند، یا موارد دیگری نیز در دست اقدام هستند؟
تبلیغات، حساب‌های حرفه‌ای و کالا تنها حوزه‌های برنامه‌ریزی‌شده برای درآمد نیستند. آنها در حال حاضر ما را (تقریبا) سرپا نگه می دارند، اما ما چیزهای دیگری را برای آینده برنامه ریزی کرده ایم. من هنوز نمی توانم به طور خاص در مورد آنها صحبت کنم، اما تعدادی از آنها مربوط به استخدام استعدادها و استخدام شدن هستند.

مصاحبه با کامرون چپمن.

استفاده از Dribbble برای شما و به طور کلی طراحان چه مزایایی دارد؟ نظرات خود را در زیر با ما در میان بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *