معنای پنهان پشت لوگوهای واقعا خوب


یکی از ویژگی هایی که می تواند لوگو را بیش از هر چیز دیگری بدرخشد معنای پنهان است.

آخرین باری که لوگویی را دیدید که باعث شد به «آهاا!» بروید را به خاطر دارید؟ بنابراین، این چیزی است که من در این مقاله به آن می پردازم، گیلاس در بالای کیک لوگو.

مقالات زیادی در وب وجود دارد که به این موضوع می پردازند، اما بسیاری فکر می کنند که معنای پنهان فقط مربوط به فضای منفی است. این اشتباه است.

معنای پنهان بسیار بیشتر از استفاده از فضای منفی است. در حالی که فضای منفی به ایجاد لوگوهای خوب کمک می کند، این مفهوم واقعی پشت آن است که تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

پس چی؟ بیایید به چند نمونه واقعا جالب نگاهی بیندازیم. حتی اگر قبلاً اینها را دیده باشید، احتمالاً با خواندن جزئیات، چیز جالبی یاد خواهید گرفت.

 

ارکستر سمفونیک لندن

 

ارکستر سمفونیک لندن

طراحی شده توسط شرکا، ارکستر سمفونیک لندن در کل نمونه ای شگفت انگیز از معنای پنهان در طراحی لوگو است. به احتمال زیاد اولین چیزی که در این لوگو متوجه خواهید شد حروف LSO است که مخفف نام شرکت است، اما با تلاش بیشتر می‌توانید رهبر ارکستری را که باتوم را در دست دارد تجسم کنید.

به نظر من این یکی از بهترین نمونه های معنای پنهان است، اول به این دلیل که در دید آشکار پنهان است، اما مهمتر از آن، زیرا عنصر ثانویه – هادی – ارتباط مفهومی بسیار قوی با ماهیت تجارت دارد. که این لوگو را بسیار خاص می کند.

 

Baskin-Robbins

در سال 1953 Baskin-Robbins یک مفهوم کاملاً نوآورانه را در بازار بستنی عرضه کرد. با ارائه مجموعا 31 طعم مختلف. عدد 31 در لوگوی اصلی، درست بین نام های Baskin و Robbins وجود داشت. یک واقعیت عجیب در مورد این مفهوم کسب و کار این است که ایده داشتن طعم های بسیار از چیزی که بعداً به تبدیل شد نشأت گرفت. Ogilvy & Mather.

چرا 31؟ فقط برای اینکه مشتری بتواند هر روز از ماه طعم متفاوتی داشته باشد.

سپس بعداً در سال 2005، با استفاده از جشن 60 سالگی آنها به عنوان فرصت مناسبی برای تغییر نام تجاری هویت خود، لوگوی جدیدی ایجاد شد و حتی اگر عدد 31 از بین نام ها حذف شد، به طور استراتژیک به عنوان بخشی از هویت گنجانده شد. خود اگر این واقعیت به رنگ صورتی نبود، بسیاری از مردم هرگز متوجه نمی‌شدند که عدد هنوز آنجاست.

یکی از عوارض این طرح این است که با کمی تلاش می توانید عدد 12 را نیز بخوانید.

 

Sun Microsystems

طراحی شده توسط وون پرت، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد، این لوگو یکی از بهترین نمونه های لوگوی عالی است که توسط یک “مرد کامپیوتر” طراحی شده است. لوگو یک آمبیگرام است، شکلی از طراحی تایپوگرافی که اجازه می دهد یک کلمه از جهت های مختلف خوانده شود. آیا می توانید کلمه “SUN” را در لوگو در چهار جهت مختلف ببینید؟

این نشان‌واره تقریباً باور من را نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند یک لوگو واقعاً خوب طراحی کند.

حتی اگر پروفسور پرت در هنگام طراحی این لوگو چیزی در مورد نمادشناسی نمی دانست، واقعاً آن را به درستی دریافت کرد، زیرا نسخه اصلی به رنگ نارنجی طراحی شده بود، رنگی که با خورشید مرتبط است. فقط بعداً رنگ را ابتدا به بنفش و در نهایت به آبی تغییر دادند.

 

آمازون

طراحی شده توسط Anthony Biles در حین کار در Turner Duckworth، آرم آمازون باید یکی از شناخته شده ترین آرم های وب باشد، به خصوص با توجه به میزان برشی ترافیکی که این سایت به صورت روزانه دریافت می کند. و اگر برای یک فلش استراتژیک قرار داده نشده باشد، این یک لوگوی بسیار خسته کننده خواهد بود.

پیکان در لوگوی آمازون نشان دهنده این ایده است که فروشگاه آمازون همه چیز را از A تا Z می فروشد، مفهومی درخشان که به نام تجارت نیز وجود دارد. همانطور که در تنوع زیستی می توان در جنگل آمازون یافت. اما اگر این کافی نیست، فلش همچنین نشان دهنده لبخندی است که نشان دهنده تجربه ای است که فرد هنگام خرید از فروشگاه آنلاین خود خواهد داشت.

 

تور دو فرانس

ساخته شده از نوع دست نویس سفارشی، Le Tour de France حاوی نشان‌واره یک دوچرخه سوار پنهان که با حرف “R” و “U” شکل می گیرد و چرخه ای را سوار می کند که چرخ ها از حروف “O” ساخته شده اند. آخرین “O” به رنگ زرد است، همان رنگ پیراهن معروفی که به برنده رویداد داده می شود. در یک سطح ذهنی تر، چرخ زرد نیز ایده خورشید را پیشنهاد می کند. کاملاً مناسب است زیرا این رویداد در تابستان برگزار می شود.

در یک یادداشت نامرتبط، نمی توانم از دیدن یک سیکلوپ که از مرکز لوگو به من نگاه می کند اجتناب کنم. 🙂

 

Sony Vaio

طراحی شده توسط تیموتی هانلی، لوگوی Sony Vaio یکی از بهترین مثال‌هایی از معنای پنهان که فقط در صورتی می‌توان آنها را دید که کمی از نحوه کار رایانه‌ها آگاه باشید. شاید یک لوگو ساخته شده برای حرفه ای های کامپیوتر؟ سمت چپ لوگو از یک نماد موج ساخته شده است که نشان دهنده ایده فناوری آنالوگ است. سمت راست لوگو از اعداد “1” و “0” ساخته شده است، دو رقم مورد استفاده در محاسبات باینری، دیجیتال.

اوه، اگر تعجب می کنید، VAIO مخفف Video Audio Intelligent Organizer است.

 

Toblerone

این شکلات سوئیسی با شهرت جهانی یک خرس پنهان در برف‌های ماترهورن دارد که در لوگوی خود نشان داده شده است. این کوه در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد، بنابراین دلیل وجود آن را توضیح می دهد، اما در مورد خرس چطور؟ این ادای احترام به شهر برن است، جایی که Toblerone در ابتدا تولید شد. و خرس نماد رسمی شهر است.

یک واقعیت عجیب در مورد این لوگو نام آن است. نام Toblerone یک پورمانتو، کلمه ای است که از دو یا چند کلمه ساخته شده است، و ترکیبی از نام سازنده آن “Tobler” با کلمه “torrone” است، یک نوع سنتی از نوقا که منشا آن ایتالیا است. به هر حال، این یک تکنیک عالی برای پیدا کردن نام های خوب برای مشاغل جدید است.

 

MyFonts

طراحی شده توسط Underware، یک استودیوی تایپ مستقر در هلند، آرم MyFonts از نوع دستخط زیبای سفارشی تشکیل شده است که در آن قسمت “My” علامت کلمه نیز به عنوان یک دست عمل می کند. این چیزی است که من آن را طراحی درخشان می نامم، زیرا کاملاً با مفهوم پشت نام خود مطابقت دارد. به طور ذهنی می‌گویند که با استفاده از سایت آنها به فونت‌های آنها دست می‌زنید.

و اوه، آره، لوگو را وارونه کنید و “My” تبدیل به دایناسور می شود. مرتبط نیست، اما خنده دار است!

 

کارفور

طراحی شده توسط Miles Newlyn، آرم Carrefour دارای چنین ویژگی هایی است که زمانی شما آن را می بینید، دیگر نمی توانید آن را ببینید. مطمئناً این ویژگی هر لوگویی است که در این مقاله توضیح داده شده است، اما در این مورد به خوبی کار می کند. حرف فضای منفی “c” در چنان ناحیه مرکزی آرم قرار دارد که دیگر نمی توان آن را دید.

داستان جالب پشت این برند این واقعیت است که علامت Carrefour توسط دو فلش به سمت چپ و راست تشکیل شده است که منعکس کننده معنای تحت اللفظی کلمه فرانسوی “carrefour” (به معنی “چهارراه” است). اما همچنین، در یک تعبیر نمادین تر، “چهارراه” را می توان به عنوان انتخاب های متعدد از محصولات ارائه شده توسط این سوپرمارکت های زنجیره ای درک کرد.

اوه، و لوگو از رنگ‌های پرچم فرانسه استفاده می‌کند، کشوری که کارفور در آن تأسیس شد.

 

Fedex

طراحی شده توسط Lindon Leader، آرم Fedex با فلش مخفی خود یکی از بهترین نمونه های نگاتیو است. فضا. طراحی عالی به نظر می رسد، اما بهترین بخش این است که از نظر مفهومی با ماهیت کسب و کاری که نشان می دهد مرتبط است. با استفاده از سخنان خود رهبر، فلش نمادی برای سرعت و دقت است. هر دو مقدار اصلی FedEx.

با ارزش است، من معتقدم که این شناخته شده ترین مورد از معنای پنهان در طراحی لوگو است.

 

همه چیز در مورد گفتن یک داستان است

همان‌طور که مثال‌های بالا نشان می‌دهند، معنای پنهان تنها در مورد استفاده از فضای منفی نیست، بلکه در واقع در مورد کشف مفاهیمی است که در پشت آن چیزی که یک لوگو را منحصر به فرد می‌کند. به عبارت دیگر، ایجاد معنای پنهان بیشتر در مورد بیان یک داستان جالب و جذاب است.

در واقع بیان یک داستان خوب چیزی است که یک لوگوی خوب را بیش از هر ویژگی بصری دیگری می سازد. حتی لوگوهایی که اصلاً معنای پنهانی نداشتند به لوگوهای عالی با داستانی خوب تبدیل شدند. حالا به لوگوی خود نگاهی بیندازید. شما چی فکر میکنید؟ آیا داستان جالبی در آنجا وجود دارد؟

 

آیا از قبل راز این لوگوها را می دانستید؟ آیا مردم با دیدن لوگوی شما با یک “آهههه!” واکنش نشان می دهند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *