[یادداشت ویرایشگر: این یک بررسی حمایت شده برای Parallels 7 است]

یکی از شکایات دیرینه در مورد Mac این است که گزینه های نرم افزاری محدودتری نسبت به رایانه های شخصی مبتنی بر ویندوز وجود دارد.

در حالی که در سال‌های اخیر با محبوب‌تر شدن مک‌ها، شکاف کاهش یافته است (و اجازه دهید با آن روبرو شویم: برخی از برنامه‌های فوق‌العاده فقط برای Mac وجود دارند که صاحبان رایانه شخصی به حق به آنها حسادت می‌کنند)، هنوز هم برنامه‌هایی وجود دارند که فقط می‌توانید آنها را روی رایانه شخصی اجرا کنید. .

و حتی اگر برنامه‌هایی که می‌خواهید برای مک در دسترس باشند، اگر از قبل مجوزهای ویندوز برای آنها داشته باشید، چه؟ آیا واقعاً می خواهید صدها دلار صرف خرید نسخه مشابه نرم افزار خود، فقط برای یک پلتفرم متفاوت کنید؟ آیا شما حتی می توانید این کار را انجام دهید؟ احتمالا نه.

مطمئناً، می‌توانید از Bootcamp استفاده کنید، اما این بدان معناست که هر بار که می‌خواهید یک برنامه ویندوز را اجرا کنید، باید مک خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر در میانه یک پروژه هستید ایده آل ترین راه حل نیست. به خصوص اگر از ترکیبی از برنامه های Mac و PC برای کار خود استفاده می کنید. اینجاست که موازی‌ها وارد می‌شود…

Parallels به شما امکان می‌دهد برنامه‌های ویندوز را بر روی Mac خود اجرا کنید، گویی برنامه‌های بومی هستند، بدون راه‌اندازی مجدد. در عوض، یک ماشین مجازی در مک شما ایجاد می کند که در آن می توانید یک نسخه (خریداری جداگانه) از ویندوز را نصب کنید. از آنجا، می‌توانید دسک‌تاپ و برنامه‌های Windows خود را در یک پنجره در Mac خود مشاهده کنید، یا می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که برنامه‌های Windows خود را به‌طور بومی در محیط Mac شما نشان دهد.

توسعه دهندگان و طراحان باید به این موضوع علاقه خاصی داشته باشند، زیرا به این معنی است که آنها نیازی به نگه داشتن دو سیستم برای آزمایش ندارند (یا به خدمات تست شخص ثالث متکی هستند). فقط هر نسخه از ویندوز را که می خواهید با Parallels اجرا کنید و بدون هیچ مشکلی در اینترنت اکسپلورر یا نسخه ویندوز سایر مرورگرها تست کنید.

Parallels 7 به تازگی منتشر شده است و تعدادی ویژگی جدید اضافه می کند. اولین مورد در لیست برای بسیاری احتمالاً ادغام با Mac OS 10.7 Lion است که شامل پشتیبانی تمام صفحه، استفاده از Launchpad برای برنامه های ویندوز، پشتیبانی از Mission Control و موارد دیگر می شود. Parallels همچنین دارای ظاهر و عملکرد جدید و شبیه به مک است، از جمله تنظیم تنظیمات برگزیده بلافاصله بدون نیاز به کلیک کردن بر روی OK.

جادوگر Parallels راه‌اندازی ماشین‌های مجازی شما را آسان می‌کند و حتی امکان دانلود رایگان سیستم‌عامل Chromium، فدورا لینوکس و لینوکس اوبونتو، یا خرید و دانلود ویندوز 7 (همچنین می‌توانید ویندوز 7 را از یک DVD یا فایل تصویری، یا مهاجرت از رایانه شخصی ویندوز).

یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگی که اضافه شده است، امکان اشتراک‌گذاری دوربین iSight یا FaceTime HD با برنامه‌های Windows، از جمله Windows Live Messenger است، در حالی که همزمان برای برنامه‌های OS X نیز در دسترس است. چاپ نیز ساده شده است، به طوری که امکان چاپ از چاپگرهای Mac OS شما از داخل یک برنامه Windows وجود دارد.

پیشرفت‌های دیگر شامل زمان راه‌اندازی سریع‌تر، مکث و ازسرگیری سریع‌تر در ویندوز، و انتقال سریع‌تر داده‌های رایانه شخصی شما است. به طور کلی، Parallels 7 حدود 60٪ سریعتر از Parallels 6 است.

هم‌چنین اکنون می‌توانید حداکثر 1 گیگابایت حافظه ویدیویی را انتخاب کنید تا برنامه‌های ویندوزی که از نظر گرافیکی فشرده هستند، روان‌تر اجرا شوند. گرافیک سه بعدی پیشرفته برای بازی (تا 45 درصد سریعتر از Parallels 6)، به علاوه صدای فراگیر 7.1 و پشتیبانی از فرمت های صوتی با کیفیت بالا (تا 192 کیلوهرتز) وجود دارد. و گزارش‌های زیادی از گیمرهای آنلاین وجود دارد مبنی بر اینکه Parallels 7 بازی‌هایی را امکان‌پذیر می‌کند که Parallels 6 قادر به انجام آن‌ها نیست.

یکی دیگر از مزیت‌های Parallels این است که می‌توانید چندین نسخه از OS X را در ماشین‌های مجازی روی Mac خود اجرا کنید. به عنوان مثال، در صورت نیاز می‌توانید OS X Lion را به همراه Snow Leopard Server اجرا کنید، بدون اینکه نیازی به راه‌اندازی مجدد رایانه برای جابجایی بین این دو باشد. این یک مزیت بالقوه بزرگ دیگر برای توسعه دهندگان است.

برنامه‌های تلفن همراه Parallels جدید برای iPhone، iPad و iPod لمس نیز یک افزودنی عالی است. در حال حاضر 4.99 دلار (قیمت معمولی 19.99 دلار است، بنابراین تا زمانی که در حال فروش است آن را دریافت کنید)، برنامه موبایل به طور موثر به شما امکان می دهد ویندوز (یا هر سیستم عاملی که مجازی سازی می کنید) را روی تلفن یا iPad خود حتی از جمله محتوای فلش اجرا کنید. حتی می توانید متن را مستقیماً از تلفن همراه خود در دستگاه مجازی خود با این برنامه کپی و جایگذاری کنید!

نسخه کامل Parallels 7 79.99 دلار است، اگرچه نسخه دانشجویی فقط 39.99 دلار است. . ارتقاء از Parallels 5 یا 6 شما را 49.99 دلار بازگرداند. اگر نسخه ای از ویندوز ندارید، باید یک نسخه از ویندوز خریداری کنید، اگرچه Parallels 7 خرید و نصب جدیدترین نسخه ویندوز را مستقیماً از داخل برنامه آسان می کند.

 

[سلب مسئولیت: این پست یک پست حمایت شده برای Parallels است. نظرات بیان شده در مقاله فقط مربوط به نویسنده است.]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *