میانه روی در مقابل تعالی: چه چیزی خوب را از عالی جدا می کند؟


به‌عنوان یک طراح، به‌ویژه آن‌هایی که تجربه زیادی ندارند، طبیعی است که به طرح‌های دیگران نگاه کنیم و فکر کنیم که کار آنها در مقایسه با ما چقدر عالی است.

این یک تجربه ناامید کننده برای بسیاری است، به خصوص زمانی که نمی‌توانیم به این موضوع توجه کنیم که چرا طراحی آنها بسیار عالی است، در حالی که طراحی ما صرفاً خوب است.

اما چیزی که در مورد طراحی وجود دارد این است که عظمت معمولاً قابل اندازه‌گیری است.

برخلاف فعالیت‌های خلاقانه انتزاعی و قابل تفسیر، عناصر مشخصی وجود دارد که در طراحی‌های “عالی”

قرار می‌گیرند.

بهترین بخش این است که هر کسی که می تواند یک طرح خوب ایجاد کند، می تواند با کمی تمرین طرح های عالی ایجاد کند. در اینجا آنچه در طراحی عالی انجام می شود و کارهایی که می توانید برای بهبود طرح های خود انجام دهید، آورده شده است.

 

جزئیات

اگر تعدادی از طراحی‌های وب‌سایت را در کنار یکدیگر مقایسه کنید، احتمالاً تفاوت زیادی در توجه به جزئیات در بین آنها مشاهده خواهید کرد.

به احتمال زیاد، آنهایی که تمرکز بیشتری روی جزئیات کوچک دارند، نسبت به بقیه برجسته‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند.

بدیهی است که توجه زیادی به جزئیات طراحی مدرنیست اواسط قرن شده است.

جزئیات اغلب مساوی تلاش است. طراحي كه وقت مي گذارد و روي جزئيات كوچك يك پروژه تمركز مي كند، چيزهايي كه 90 درصد از مردم به طور كامل متوجه آن نمي شوند اما به طراحي با ظاهري صيقل داده مي شود، برتري نسبت به كساني دارد كه كارهاي اضافي را انجام نمي دهند. یکی دو ساعت برای اضافه کردن آخرین نکاتی که تفاوت زیادی در نحوه درک یک طرح ایجاد می کند.

به جزئیات کوچک توجه کنید

جزئیات کوچک – یک نماد در اینجا، یک حاشیه در آنجا – چیزهایی هستند که یک طراحی را به جای خوب بودن، عالی می‌کنند.

تقریباً از هر طرح «خوب» ی استفاده کنید و احتمالاً می‌توانید ببینید که انجام تنظیمات کوچک می‌تواند آن را به یک طراحی «عالی» تبدیل کند. اینها چیزهایی هستند که طراحان بزرگ بلافاصله می بینند و در کار اصلی خود گنجانده می شوند.

جزئیات بسیار کوچکی در این طرح وجود دارد که واقعاً آن را متمایز می کند، از هدرهای بنر گرفته تا بافت های ظریف در پس زمینه و هدر.

هنگامی که طراحی اولیه خود را به پایان رساندید، به کارهای کوچکی فکر کنید که می توانید انجام دهید تا برخی از عناصر طراحی کمی برجسته تر شوند. برای الهام گرفتن به وب‌سایت‌های دیگر نگاه کنید و به کارهای کوچکی که در طراحی‌هایشان انجام می‌دهند توجه کنید که ظاهر کلی را بهبود می‌بخشد.

تقلید کنید تا زمانی که یاد بگیرید خودتان این چیزها را بگنجانید.

یک کمال گرا باشید

طراحان بزرگ اغلب کمال گرا هستند. آن‌ها می‌خواهند همه چیز «درست» باشد و تا زمانی که پروژه را آنطور که می‌خواهند به دست نیاورند، روی پروژه کار خواهند کرد. آنها به ندرت به پروژه ای نگاه می کنند و “به اندازه کافی خوب” فکر می کنند.

مگر اینکه با محدودیت‌های فنی واقعی مواجه نشده‌اید، به این ایده پایبند باشید که واقعاً می‌خواهید یک سایت خاص چگونه به نظر برسد. زمانی که به گذشته نگاه می‌کنید، صرف ساعت‌های اضافی برای درست کردن آن تقریباً همیشه ارزشش را دارد.

نداشتن این تلاش اضافی احتمالاً هر زمان که به سایت نگاه می‌کنید شما را دچار اشکال می‌کند و کاملاً مطابق با تصویر ذهنی شما در زمان شروع کار نیست.

چیزهای کوچک طراحی را متمایز می کند

این چیزهای کوچک است که یک طرح را از سایر موارد مشابه متمایز می کند.

هر عنصر روی صفحه تأثیری بر ظاهر کلی طراحی دارد. بنابراین به حاشیه‌ها، نمادها، جزئیات تایپوگرافی، و تمام جزئیات کوچک دیگر که ما تمایل داریم در تلاش برای تکمیل پروژه با عجله انجام دهیم، توجه کنید.

مطمئن است که دقت صرف شده روی تایپوگرافی در این سایت واقعاً نشان داده می‌شود و آن را به قلمروی عالی منتقل می‌کند.

 

خلاقیت

بهترین طرح‌های موجود اغلب خلاقانه‌تر از اکثر طرح‌های دیگر در صنعت خود هستند.

آنها اغلب رویکرد متفاوتی برای یک مشکل رایج دارند و کاری منحصر به فرد انجام می دهند. در مواقع دیگر وقتی صحبت از چیدمان، طرح رنگ، تایپوگرافی یا گرافیک می شود، از حد معمول خارج می شود.

در حالی که خلاقیت را نمی توان آموزش داد، به خودی خود می توان آن را بهبود و اصلاح کرد. می‌توانید به خودتان آموزش دهید که خلاقانه‌تر فکر کنید و به موقعیت‌ها با چشم خلاق‌تری نگاه کنید.

به چیزها از زاویه ای متفاوت نگاه کنید

این شبیه “فکر کردن خارج از چارچوب” است. طراحان بزرگ از زوایای متفاوتی نسبت به همتایان خوب خود به پروژه ها نگاه می کنند.

آنها می دانند که چگونه در مورد همه احتمالات مختلف در یک پروژه فکر کنند و سپس یکی را انتخاب کنند که متفاوت است اما همچنان برای دستیابی به اهداف پروژه کار می کند.

این طراحی نمونه کارها به طور قابل توجهی با بسیاری از موارد دیگر متفاوت است، به خصوص در این واقعیت که کار واقعی نشان داده نمی شود، فقط طرح هایی از کار است.

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به خودتان یاد دهید که به این شیوه فکر کنید. یکی از راه‌ها این است که خود را مجبور کنید تا تعداد معینی از راه‌حل‌ها را برای یک مسئله معین طوفان فکری کنید. به جای فهرست کردن تنها سه «بهترین» راه‌حل، خود را با بیست راه‌حل ممکن بسازید.

احتمالاً در ابتدا با آن مشکل خواهید داشت، اما در نهایت شروع به ارائه گزینه های دیگری خواهید کرد (که بیشتر آنها برای رسیدن به عدد مضحک خواهند بود)، که یکی دو مورد از آنها ممکن است واقعاً برای پروژه کار کنند. .

فکر کردن در گوشه و کنار

فکر کردن در گوشه و کنار به نوعی مانند نگاه کردن به چیزها از زاویه‌ای دیگر تا حدی است. شما نه فقط یک قدم جلوتر، بلکه سه قدم جلوتر فکر می کنید. در حالی که همه چیز را به شیوه ای بسیار انتزاعی نگاه می کنیم.

سایت شرکتی AOL از یک طرح بسیار غیر متعارف برای نمایش اطلاعات مهم در مورد شرکت استفاده می کند. این صفحه از ظاهر یک صفحه معمولی “درباره” شرکتی جدا می شود.

گوشه‌ها مانند نقاط کور در بینش خلاق ما هستند. ما باید یاد بگیریم که از آن نقاط کور فکر کنیم و به طور انتزاعی (و گاهی غیرمنطقی) درباره کاری که می‌خواهیم انجام دهیم فکر کنیم.

فکر کردن در گوشه و کنار اغلب با معماها همراه است. به همین دلیل، معما کردن می‌تواند راه خوبی برای بهبود توانایی شما برای فکر کردن در گوشه و کنار باشد.

خودتان را آموزش دهید که متفاوت فکر کنید

آموزش خود برای تفکر متفاوت بیشتر از هر چیز دیگری مربوط به تمرین است. هر زمان که با مانعی روبرو شدید، به چیزی بیش از راه‌های واضح عبور از آن فکر کنید. کاری کنید که راه حل های بیشتری نسبت به آنچه لازم است ارائه دهید.

این یکی از منحصربه‌فردترین طرح‌بندی‌هایی است که من دیده‌ام، و بدیهی است که طراح برای ارائه چیزی واقعا متفاوت تلاش کرده است.

کشش مداوم ذهن و توانایی های تفکر خلاق خود تنها راه برای خلاقیت بیشتر است. این چیزی نیست که بتوانید از یک آموزش یاد بگیرید. در عوض، باید هر روز ذهن خلاق خود را درگیر کنید و آن را فراتر از منطقه راحتی عادی خود بکشید.

این کار بهتر است با خارج شدن از قلمرو خلاقیتی که معمولاً در آن زندگی می‌کنید و یافتن راه‌های خلاقانه جدید انجام شود.

 

توجه به کاربر نهایی خود

در طراحی، تجربه کاربر نهایی احتمالاً مهمترین عنصر برای طراحی عالی است. صرف نظر از اینکه چیزی چقدر زیبا است، اگر قابل استفاده نباشد، از نظر طراحی یک شکست است. طراحی سخت برای استفاده هرگز عالی نخواهد بود.

شما باید یاد بگیرید که چگونه پیش بینی کنید که کاربران نهایی شما چه می خواهند. مطالعات قابلیت استفاده به این امر کمک می کند، اما آنها همیشه یک گزینه نیستند. در نهایت موثرترین روش این است که خود را به جای کاربر خود قرار دهید و با آنچه آنها می خواهند همدلی کنید.

قابلیت استفاده کلید طراحی عالی است

طراحی جذاب و بسیار قابل استفاده، مظهر طراحی عالی است. هیچ چیز بهتر از پیدا کردن یک سایت زیبا با رابط کاربری بصری نیست.

وقت گذاشتن برای یادگیری الگوهای کاربردی خوب، کلید تبدیل شدن به یک طراح عالی است. فقط به آنچه کار می کند نگاه نکنید، به چرا کار می کند نگاه کنید. به الگوهای روانشناختی پشت این نگاه کنید که چرا یک طرح خاص بهتر از دیگری عمل می کند.

این به شما امکان می‌دهد از آن پایگاه دانش روان‌شناختی استفاده کنید و یک سایت کاربرپسند ایجاد کنید که لزوماً با نحوه انجام کارها “به طور معمول” مطابقت ندارد.

طراحی مانند این نشان می‌دهد که نه تنها طراحان درک می‌کنند که طراحی زبانه‌ها شهودی‌تر است، بلکه همچنین می‌دانند که وابستگی‌های روانی افراد به برگه‌ها نیز وجود دارد.

کاربران نهایی شما واقعاً چه می خواهند؟

هر وقت پروژه جدیدی را شروع می کنید، اولین چیزی که باید از خود بپرسید این است که کاربران نهایی شما از سایت چه می خواهند. این ممکن است با خواسته های مشتری شما مطابقت داشته باشد یا نباشد، بنابراین ایجاد تعادل بین این دو می تواند مشکل باشد.

به عنوان مثال، در یک سایت تجارت الکترونیک، هدف مشتری شما این است که بازدیدکنندگان را برای خرید محصولات ترغیب کند. با این حال، هدف کاربر نهایی احتمالاً تصمیم گیری آگاهانه برای خرید است. شما باید بین این دو هدف تعادل برقرار کنید و دریابید که چگونه به کاربران خود اطلاعات مورد نیاز خود را بدهید و در عین حال آنها را به خرید تشویق کنید.

وب‌سایتی که بتواند اهداف همه ذینفعان را برآورده کند و در عین حال جذاب و منحصر به فرد باشد، اوج طراحی عالی است.

 

یادگیری عالی بودن

یادگیری برای تبدیل شدن به یک طراح عالی غیرممکن نیست، به خصوص اگر قبلاً یک طراح خوب باشید. یک نکته: قبل از تلاش برای عالی بودن، خوب بودن را یاد بگیرید. هیچ میانبری برای رفتن از توانمند به عالی وجود ندارد. اول باید خوب باشی.

در حالی که بسیاری از یادگیری برای یک طراح عالی فقط تمرین کاردستی شماست، چیزهای خاصی علاوه بر موارد ذکر شده در بالا وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس خود انجام دهید.

مطالعه و ساختارشکنی

فقط نگاه کردن به طرح‌های عالی کافی نیست. شما باید یاد بگیرید که آنها را مطالعه و ساختارشکنی کنید. با دیدی انتقادی به آنها نگاه کنید و مشخص کنید که چه چیزی در مورد آنها متفاوت از کاری است که طراحان دیگر انجام می دهند. به کارهایی که آنها انجام دادند که کاملاً جواب نداد (و شما در عوض چه کاری انجام می‌دادید) نگاه کنید. به تمام جزئیات کوچک نگاه کنید.

اگر کمک می کند، از برنامه ای مانند Firebug برای بررسی کد یک سایت استفاده کنید تا بتوانید دقیقاً ببینید که طراح دیگری چه کرده است. گاهی اوقات دشوار است که دقیقاً بگوییم چرا یک سایت بدون نگاه کردن به کد آنقدر زیبا به نظر می رسد.

در بسیاری از موارد، این موضوع صرفاً کمی بیشتر یا فاصله خطوط کمی بالاتر از حد معمول است.

خودت را به چالش بکش

به چالش کشیدن خود به صورت روزانه راهی عالی برای باز کردن ذهن شماست. با این حال، فقط روی طراحی تمرکز نکنید.

در هر فعالیت خلاقانه یا فکری که در آن شرکت می‌کنید، خود را به چالش بکشید. نتایج یک مورد احتمالاً به سایرین نیز منتقل می‌شود، زیرا بیشتر به چالش کشیدن ذهن خود عادت می‌کنید.

خود را برای ایجاد طرح‌های جدیدتر و پیچیده‌تر نیز به چالش بکشید. هنگام ایجاد چیزی جدید، فقط راه آسان را انتخاب نکنید. بدون در نظر گرفتن توانایی‌های فعلی‌تان، واقعاً می‌خواهید نتیجه نهایی چه باشد، و سپس برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.

چیزهای جدید بیاموزید

اگر امیدوارید یک طراح بزرگ شوید، باید دائما در حال یادگیری تکنیک ها و رویکردهای جدید برای طراحی باشید.

اگر اجازه دهید مهارت‌هایتان راکد بماند، متوجه خواهید شد که آنچه امسال برایتان عالی بود، در سال آینده آماتور به نظر می‌رسد. به‌روزرسانی مداوم مجموعه مهارت‌هایتان نیز گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد، زیرا پایگاه دانش بزرگ‌تری برای حل مشکلات طراحی دارید.

برای یادگیری چیزهای جدید نیازی به شرکت در کلاس‌های رسمی ندارید. فقط هر چیزی را که در رشته خود به دست می آورید بخوانید. وبلاگ‌ها و کتاب‌های طراحی را بخوانید، آموزش‌ها را بخوانید یا تماشا کنید، و چیزهایی را که یاد می‌گیرید امتحان کنید.

سایر کارهای خلاقانه را دنبال کنید

بسیاری از طراحان در حال حاضر فعالیت های خلاقانه دیگری دارند. شما طراحانی را پیدا می کنید که نقاش، موسیقی دان، صنعتگر، نویسنده و هر چیز دیگری هستند. این ابزارها و مهارت های خلاقانه دیگر می توانند به کار طراحی ما بازخورد دهند. می‌توانیم مفاهیمی را که در یک رشته هنری یاد می‌گیریم، در نظر بگیریم و در دیگری به کار ببریم.

فعالیت‌های خلاقانه را خارج از حوزه طراحی دنبال کنید. چیز دیگری را پیدا کنید که خلاقانه است و به آن علاقه دارید و مدتی را صرف آن کنید. سپس آنچه را که یاد می‌گیرید در آنجا ببرید و آن را در کار طراحی خود به کار ببرید و تقریباً مطمئناً پیشرفت‌های بزرگی خواهید دید.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط کامرون چپمن.

به نظر شما چه چیزی باعث ایجاد وب سایت های عالی می شود؟ آیا ترفند یا نکته ای برای طراحی وب سایت های بهتر؟ لطفا در نظرات به اشتراک بگذارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *