فونت ها می توانند مترادف با مارک ها شوند. برای مثال، “یاهو”، “دیزنی”، یا دکل برای “نیویورک تایمز” را تصویر کنید. در هر مورد، نام تجاری و تایپ فیس عملاً قابل تعویض هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیمی از طراحان فقط یک شرکت را تغییر نام نمی دهند، بلکه یک شهر را تغییر نام می دهند.

در دهه 1940، چاتانوگا، تنسی، به لطف راه‌آهن و کارخانه‌های صنعتی‌اش در حال پریدن بود. در واقع، گروه بزرگ ارکستر گلن میلر «The Chattanooga Choo Choo» و فیلمی به همین نام شهر را با شکوه پیشروانه اش نشان می دهند.

متأسفانه، مانند بسیاری از مکان‌های عالی، این مرکز امیدوارکننده موجو خود را از دست داد و تنها دو دهه بعد به عنوان یکی از کثیف‌ترین شهرهای آمریکا شناخته شد. به سرعت به امروز، زمانی که دو نفر از ساکنان چاتانوگا – همانطور که اتفاق می افتد، یک متخصص برند و یک طراح حروف چاپی – به طور تصادفی در یک کافی شاپ با هم ملاقات کردند. دی‌جی تریشلر و جرمی دولی با اندیشیدن درباره تأثیری که ممکن است تغییر نام تجاری بر شهر منصفانه‌شان داشته باشد، ایده یک فونت را مطرح کردند – و از آنجا، Chatype متولد شد، همانطور که انگیزه ای برای نوسازی شهری بود.

با ملحق شدن طراح حروف چاپی رابی دو ویلیرز و کارشناس برند جاناتان منسفیلد، Chatype به یک همکاری واقعی تبدیل شد. این فونت خود از تاریخ شهر الهام گرفته شده است – ریشه‌های چروکی، اولین کارخانه شرکت بطری‌سازی کوکاکولا، و ریشه‌های تولیدی آن – تا به آنچه که آن‌ها به آن‌ها برچسب «دال‌های هندسی» می‌گویند برسد. منسفیلد توضیح می‌دهد: «سریف‌های دال معاصر هستند، اما به گذشته صنعتی نیز صحبت می‌کنند. همچنین در این فونت یک نوع شابلون گنجانده شده است: اشاره ای به صحنه طراحی محلی و اشاره ای به صنعت.”

تیم توسعه امید زیادی به Chatype دارد و معتقد است شهر – با جامعه هنری رو به رشد و روحیه کارآفرینی خود – کاملاً برای یک هویت شهری قوی و یکپارچه آماده است. آنها در حال حاضر در حال کار با مقامات برای استفاده از حروف چاپی در علائم، وب‌سایت‌های شهری، مهر چاتانوگا و موارد دیگر هستند، در حالی که کتابخانه و دفتر بازدیدکنندگان قبلاً Chatype را در مطالب خود گنجانده‌اند.

Chattanooga
Chattanooga

این شهر تاریخی آمریکایی نرخ رشد خود را در چند سال گذشته چهار برابر کرده است و در مسیر رنسانس فرهنگی خود قرار دارد. اکنون که شکل منحصربه‌فردی از برندسازی را در جای خود دارد، چاتانوگا می‌تواند الهام‌بخش شهرهای دیگری باشد که به دنبال احیا یا ظاهری سفارشی هستند. چه مکان‌های دیگر از این روش پیروی کنند یا نه، Chatype به چاتانوگا کمک کرده تا شتاب خود را بازیابد – بسیار شبیه موتور کوچکی که می‌توانست.

Chattanooga
Chattanooga

 

آیا شهر شما می تواند از فونت مخصوص به خود استفاده کند؟ شبیه چی بنظر میاد؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *