نحوه استفاده از وب سایت برای تقویت یک برند


اولین چیزی که وقتی به نام تجاری فکر می کنیم به ذهن متبادر می شود، احتمالاً تصاویر بزرگ و پرورش یافته برند است که چهره شرکت های میلیارد دلاری مانند اپل را تشکیل می دهد.

واقعیت این است که برندسازی از هر ویژگی شناسایی ناشی می شود و برای ایجاد هویت پایدار برای محصولات و شرکت ها استفاده می شود. ویکی‌پدیا آن را به‌عنوان «با ارزش‌ترین دارایی ثابت یک شرکت» توصیف می‌کند، که اگرچه ممکن است کمی اغراق‌آمیز باشد، اما در پرتو بازارهای بسیار رقابتی که امروزه وجود دارد، جایی که نام تجاری اغلب متأسفانه نادیده گرفته می‌شود، بسیار درست است.

شرکت‌هایی مانند اپل که از برندسازی بسیار موثر سرمایه‌گذاری می‌کنند، اهمیت یک نام تجاری موفق را درک می‌کنند و ثروت خود را بر اساس شکل محصول فوق‌العاده ارزشمند و جذاب و استایل ثابت خود ساخته‌اند. علیرغم اینکه این نتیجه میلیاردها دلار تحقیق و تبلیغات است، برندسازی با یا بدون مداخله به وجود می‌آید، با نظرات مشتریان شما در مورد کسب و کار شما، چه خوب یا بد، برندسازی در کار است.

 

پلتفرم برندینگ

یک پلتفرم برندینگ، که اغلب به عنوان تصویر شرکتی شناخته می‌شود، اصطلاحی است که به تعداد ابزارهایی که در زرادخانه خود برای بهبود برند خود دارید، گفته می‌شود. پس این ابزارها چیست؟

نام

نام شما بزرگ‌ترین عامل شناسایی برند شماست، آن احساساتی را که کاربر در مورد سایت یا محصول شما احساس می‌کند، تجسم می‌کند. هنگامی که از آیفون نام برده می شود، مشتریان اپل این نام را به معنای شیک، زیبا، شهودی و تعدادی واکنش های بسیار مثبت می دانند که اپل در طول سال ها به دقت پرورش داده است.

بیانیه موقعیت یابی

این تعریف هویت شما به عنوان یک سایت است. این در محاوره به عنوان یک بیانیه شناخته می شود زیرا شرکت ها از آن برای درک جایگاه خود در بازار و تعیین اهداف بر اساس آن استفاده می کنند. این است که چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه کسب و کار شما.. برای مثال، اگر مخاطبان هدف خود را بشناسید، می توانید سایت خود را برای آن نوع کاربر خاص بهینه کنید.

معنا

این از یک بیانیه موقعیت یابی موفقیت آمیز ناشی می شود که نشان می دهد سایت شما چقدر مرتبط است. آیا برای بخش های مناسب بازار جذاب است؟ آیا به تمرکز اصلی شما می رسد و از ارزش های شما پیروی می کند؟ آیا از نظر متنی مرتبط است، آیا سایت شما به روز است و با مرورگرهای فعلی و پیشرفت های توسعه وب سازگار است؟ هنگامی که به همه این سؤالات پاسخ داده شد یا حل شد، می‌توانید به حوزه پیچیده‌تری از نام تجاری خود بروید، مواردی که کاربران قرار است ببینند.

سبک

این احساس کلی از بازنمایی بصری است که کاربران شما خواهند دید، مهم است که آن را در همه برندسازی‌ها ثابت نگه دارید تا یک نام تجاری منسجم را تبلیغ کنید که کاربران شما آن را تشخیص دهند.

با اپل، این سبک به مواد بسیار ساده و رنگ های بلوک برای محصولاتش مانند شیشه و آلومینیوم تبدیل شده است. وب سایت این موضوع را از طریق استفاده از فضای خالی و فونت های ظریف منعکس می کند. نگرش مینیمالیستی آن‌ها در برچسب‌های کوتاه آن‌ها آشکار می‌شود و نام تجاری آن‌ها به دلیل سبکی که اساساً منفی است، شناخته شده است، و همه چیز را کاهش می‌دهند تا محصولی زیباتر بسازند.

آنها قبلاً با کاهش پالت رنگ موجود برای محصولات خود آزمایش کرده اند، و در بسیاری از محصولات این فلسفه هنوز پابرجاست، اما نام تجاری اکنون از رنگ فراتر می رود تا بتواند پالت روشن تری را برای محصولات iPod خود ایجاد کند. پیشرفت طبیعی سبک داشتن یک استاندارد گرافیکی ثابت است، لوگو، فونت ها، پالت رنگی شما باید همه بیانیه موقعیت شما را منعکس کند و به طور منسجم کار کند.

لوگو

این نمایش بصری کسب و کار شما، سایت شما است. بعد از نام شما، بزرگترین عامل شناسایی برند شما لوگوی شماست. این باید طوری طراحی شود که بیانیه موقعیت یابی شما را نشان دهد و به عنوان یک نقطه مرجع در یک نگاه برای قرار دادن هر چیزی که سایت شما با آن مرتبط است و برای پیوندها مهم است.

وب سایت

در نهایت، ابزاری که همه موارد فوق را در یک فضای آنلاین، وب سایت شما، ترکیب می کند. این یک بخش حیاتی از پلتفرم برندسازی است و درک این نکته مهم است که وب سایت شما فقط یک رسانه برای پلتفرم برندسازی شما نیست، بلکه بخشی از برندسازی شما است. به عنوان مثال، نام تجاری وب سایت فراتر از قرار دادن لوگوی شما در یک سایت قالب بدون مارک است.

شرکت‌هایی مانند اپل می‌دانند که وب‌سایت توسعه‌ای از برند آن‌ها به شیوه‌ای است که آن‌ها به آن سبک می‌دهند و محصولات خود را در سایت خود به فروش می‌رسانند، در حالی که بسیاری از شرکت‌های قدیمی و قدیمی هنوز معتقدند که یک وب‌سایت جایی است برای حذف جزئیات و جهت‌ها را در زیر نشان‌واره‌شان قرار دهند و آن را در آنجا رها کنند، همه کسب‌وکارشان را انجام دهند و برندشان را به روش قدیمی انجام دهند، از طریق ویترین فروشگاه و تبلیغات در انبارها.

 

وب سایت چگونه این را تقویت می کند؟

همانطور که در بالا توضیح دادم، یک وب‌سایت شرکتی مجموع پلتفرم برندینگ آنهاست، انباشته‌ای از همه جنبه‌هایی که قبلاً به طرق مختلف در قالبی آسان برای دسترسی جمع شده‌اند. بنابراین اجازه دهید به پلتفرم برندسازی نگاهی بیندازیم و ببینیم که چگونه هر جنبه با افزودن حضور آنلاین بهبود می‌یابد:

نام

این به همان اندازه که در هر جای دیگر به عنوان یک عامل شناسایی آنلاین حیاتی است. دلیلی وجود دارد که سئوی خوب آنلاین بسیار ارزشمند است، نام شما یا شاید آدرس وب شما باید در خط مقدم کاربرانی باشد که به استفاده از سرویس شما فکر می کنند، یا زمانی که آنها این نوع را جستجو می کنند در صدر لیست قرار گیرند. از چیزی که شما ارائه می دهید.

داشتن یک حضور آنلاین خوب به این معنی است که نیازی نیست در Google شماره یک باشید، کاربران فقط آدرس شما را فوراً و بدون فکر دوم تایپ می کنند، اما این تضمین نشده است و این دو باید دست به دست هم دهند. دست داشتن یک URL کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن به همان اندازه ضروری است که اولین سایتی است که در یک موتور جستجو ظاهر می شود. داشتن نامی در خارج از دنیای آنلاین هیچ تضمینی برای ایمنی در برابر رقبای آنلاین نیست، این را رونق آنلاین در فروش کتاب و متعاقب آن افزایش کتابفروشی های زنجیره ای بزرگ در سراسر جهان نشان می دهد.

در حالی که Waterstones در بریتانیا در حال دست و پا زدن است، زیرا خیلی دیر به فضای آنلاین پیوسته است، کسب و کار آن توسط آمازون تحت تعقیب است، سایتی که ده سال پیش تهدیدی برای Waterstones به حساب نمی آمد، اکنون احتمالاً دلیل آن است. بسته شدن قریب الوقوع در مقایسه، بارنز و نوبل در ایالات متحده، خیلی زود به صورت آنلاین گسترش یافت و به عنوان یک فروشگاه اینترنتی نامی برای خود دست و پا کرد، به این معنی که از تهدید سایر کتابفروشان آنلاین جان سالم به در برد.

معنا و بیانیه موقعیت

این چیزی است که می‌توان آن را به راحتی یک تجارت در سایت اعمال کرد، بنابراین نیاز به تطبیق بسیار کمی با آنچه قبلاً گفته شد دارد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل آنلاین بسیار ارزشمند است و جمع آوری آن بسیار آسان تر از اجرای نظرسنجی در فروشگاه ها است. تحقیق در مورد جمعیت شناسی، آزمایش طرح های مختلف سایت بر روی مشتریان واقعی و کاوش در ذائقه مصرف کنندگان می تواند به راحتی به صورت آنلاین انجام شود و یافتن اطلاعات به منظور ایجاد بیانیه موقعیت یابی شما آسان تر از همیشه است. چیزی که تجزیه و تحلیل آنلاین را حتی بهتر می کند این است که تغییر ظاهر یا رفتار سایت شما برای بهینه سازی آن در بیانیه موقعیت یابی خود به هیچ وجه زمان نمی برد، به این معنی که می توانید به محض اینکه یافته های خود را به دست آورید.

سبک

داشتن یک نگاه منسجم به تمام اشکال برندسازی مهم است، اینکه سایت شما منعکس کننده طراحی سایر رسانه های شما باشد، که به نوبه خود باید از بیانیه موقعیت یابی نشات بگیرد. داشتن همبستگی بین سبک جمعیتی شما، یعنی رنگ‌های اصلی و شکل‌های اصلی برای یک سایت کودک، یا شاید مینیمالیسم و ​​فضای سفید برای یک شرکت طراحی وب مدرن، لوگوی شما که باید آن را نیز منعکس کند، و ترکیب آن در سایت شما به درستی در حفظ اهمیت دارد. یک نام تجاری منسجم.

لوگو

این امر مخصوصاً برای مارک‌های شرکتی قدیمی‌تر که به صورت آنلاین در حال گسترش هستند، مهم است، زیرا ممکن است لوگوهای قدیمی و با وضوح پایین‌تری داشته باشند که به صورت آنلاین کار نمی‌کنند. لوگوهای آنلاین باید قابل تشخیص و بسیار قابل حمل باشند، که به معنای داشتن یک نماد است. نمادی مانند «پرنده» توییتر یا «F» فیس بوک برای تشخیص سریع برند و همچنین برای فایکشن‌ها که برای شناسایی سایت در نشانک‌ها و برگه‌ها مفید هستند، مهم هستند. چیزی که اهمیت بیشتری پیدا می‌کند فاویکون‌های رزولوشن بزرگ‌تر است که به‌عنوان ریز عکس‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌شوند، جایی که کاربران سایت شما را به‌جای یک برنامه، به‌عنوان میان‌بر به مرورگر خود در تلفن یا رایانه لوحی خود نشانه‌گذاری می‌کنند. نمادها اساساً نسخه‌های فشرده‌شده لوگوی بزرگ‌تر شما هستند و معمولاً به‌صورت آنلاین در جایی که صفحه نمایش املاک و مستغلات به شدت مورد بحث است، استفاده می‌شوند.

نکته پایانی که لوگو به خوبی به آن منتهی می‌شود، رسانه‌های اجتماعی است، بخشی از قلمرو آنلاین که هیچ سایتی را از آیکون‌های فراوانی که شما را به لایک کردن و اشتراک‌گذاری ترغیب می‌کنند بی‌تأثیر نمی‌گذارد. این مزیت بزرگی برای سایت هایی است که به دنبال افزایش آگاهی از برند هستند، به کاربران امکان می دهد به راحتی محتوای خود را از سایت خود به اشتراک بگذارند و به شما این امکان را می دهد که با گشودن گفتمان با آنها از طریق صفحه فیس بوک یا توییتر موانع را با کاربران خود از بین ببرید. حساب. چیزی که بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌ها شروع به باز کردن کرده‌اند، حساب‌های پشتیبانی توییتر برای کاربران و مشتریان است تا شکایات خود را برای عیب‌یابی سریع یا پیوندهای مرجع به آن توییت کنند.

 

همه موضوع یکپارچگی است، و در حالی که تفاوت‌های آشکاری بین وب‌سایت‌ها و برندهای شرکتی و مستقل وجود دارد، این دو به سرعت مترادف می‌شوند، زیرا شرکت‌های بزرگ شروع به درک اهمیت حضور آنلاین در نام تجاری خود کرده‌اند. سایت های مستقل در حال درک مقیاسی هستند که می توانند برند خود را از یک سایت کوچک رشد دهند.

 

آیا برندهایی را طراحی کرده‌اید که می‌خواهید به اشتراک بگذارید؟ چه نکاتی را برای برندسازی یک کسب و کار اضافه می کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر برند از طریق pio3 / Shutterstock.com.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *