تماشای تکامل یک نام تجاری بسیار جذاب است. شرکت های بزرگ و کوچک به ناچار هویت خود را در طول زمان تغییر می دهند. این تغییرات نام تجاری می تواند از تغییرات پرسنل، تغییرات در چشم انداز فرهنگی، تکامل رقبا و معمولاً تغییر در تمرکز شرکت الهام گرفته شود.

این اینفوگرافیک عالی از thelogocompany.net تکامل برخی از آرم‌های شرکت بزرگ را نشان می‌دهد. قرن گذشته آنچه واقعاً جالب است این است که هویت‌ها همیشه بهبود نیافته‌اند: هر دو لوگوی فولکس‌واگن 1955 و 1971 نسبت به نسخه رندر سه‌بعدی امروزی ارجحیت دارند. تابلوهای کلاسیک دهه 70 و 80 YMCA با یک لکه بنفش و قرمز معده جایگزین شده است. Xerox که یک کره را می‌پیچد، مانند تکرار سال 2004 از داده‌های دیجیتالی صحبت نمی‌کند.

برعکس، برخی از برندها خوشحال خواهند شد که گذشته را به حال خود رها کنند: اولین لوگوی اپل وحشتناک است (خوشبختانه فقط یک سال دوام آورد). اولین لوگوی پپسی به طرز وحشتناکی شبیه به یک رقیب معروف است. و اولین لوگوی Canon به نظر می رسد که متعلق به یک رستوران تایلندی است.

آنچه جالب است، این است که تغییرات کوچک در نحوه ترسیم یک شکل ایده‌های کاملاً متفاوتی را ایجاد می‌کند، چیزی که دفعه بعد که ایده‌هایی را برای برندسازی ترسیم می‌کنید باید به خاطر داشته باشید.

Logos_Evolve-Infographic

 

کدام یک از این برندها در طول سال ها بیشتر پیشرفت کرده اند؟ کدام یک باید به آنچه داشتند می چسبیدند؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر نشان‌واره VW از طریق استیو مان / Shutterstock.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *